Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLKYARDIM VE TEMEL YAŞAM DESTEĞİ-Senelik18+0-1
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul Dersi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ali Timuçin ATAYOĞLU
Dersi VerenlerDoç.Dr. Ali Timuçin ATAYOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİlk yardım ve resüsitasyon dahil temel yaşam desteği prosedür ve teknikleri; profesyonel yardım gelene kadar hasta veya yaralı bir kişiye acil yardım sağlamayı; yalnızca fiziksel hastalık veya yaralanma ile değil, aynı zamanda travmatik bir olay yaşama veya tanık olma nedeniyle duygusal olarak sorun yaşayan kişilere yönelik acil psikososyal destek de dahil olmak üzere diğer ilk yardım girişimleri üzere bilgi ve beceri geliştirmek.
Dersin İçeriğiBu ders; İlk Yardıma Genel Bakış,Ortam ve kişinin değerlendirilmesi,Bilinç kaybı,Resüsitasyon ve CPR,Solunum sorunları,Travmalar,Tıbbi durumlar,Çevresel faktörlere bağlı durumlar,Mental durumlar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İlk yardım prosedür ve teknikleri üzerine bilgi ve beceri kazanır.10, 12, 13, 16, 19, 37, 4, 5, 6, 8, 9A, D, E
Resüsitasyon dahil temel yaşam desteği prosedürleri ve teknikleri üzerine bilgi ve beceri kazanır.10, 12, 13, 16, 19, 37, 4, 5, 6, 8, 9A, D, E
Hasta veya yaralı bir kişiye profesyonel yardım gelene kadar acil yardımın nasıl sağlanacağını öğrenir.10, 12, 13, 16, 19, 37, 4, 5, 6, 8, 9A, D, E
Travmatik bir olay yaşama veya tanık olma nedeniyle duygusal olarak sorun yaşayan kişilere acil psikososyal desteğin nasıl sağlanacağını öğrenir.10, 12, 13, 16, 19, 37, 4, 5, 6, 8, 9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İlk Yardıma Genel Bakışİlgili kaynağın okunması.
2Ortam ve kişinin değerlendirilmesiİlgili kaynağın okunması.
3Bilinç kaybıİlgili kaynağın okunması.
4Resüsitasyon ve CPRİlgili kaynağın okunması.
5Solunum sorunlarıİlgili kaynağın okunması.
6Travmalarİlgili kaynağın okunması.
7Tıbbi durumlarİlgili kaynağın okunması.
8Çevresel faktörlere bağlı durumlarİlgili kaynağın okunması.
9Mental durumlarİlgili kaynağın okunması.
Kaynak
International first aid, resuscitation, and education guidelines 2020, International Federation of Red Cross and Red Crescent Societies, Geneva, 2020

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati9218
Rehberli Problem Çözme6212
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)30
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(30/30)1
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLKYARDIM VE TEMEL YAŞAM DESTEĞİ-Senelik18+0-1
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul Dersi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ali Timuçin ATAYOĞLU
Dersi VerenlerDoç.Dr. Ali Timuçin ATAYOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİlk yardım ve resüsitasyon dahil temel yaşam desteği prosedür ve teknikleri; profesyonel yardım gelene kadar hasta veya yaralı bir kişiye acil yardım sağlamayı; yalnızca fiziksel hastalık veya yaralanma ile değil, aynı zamanda travmatik bir olay yaşama veya tanık olma nedeniyle duygusal olarak sorun yaşayan kişilere yönelik acil psikososyal destek de dahil olmak üzere diğer ilk yardım girişimleri üzere bilgi ve beceri geliştirmek.
Dersin İçeriğiBu ders; İlk Yardıma Genel Bakış,Ortam ve kişinin değerlendirilmesi,Bilinç kaybı,Resüsitasyon ve CPR,Solunum sorunları,Travmalar,Tıbbi durumlar,Çevresel faktörlere bağlı durumlar,Mental durumlar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İlk yardım prosedür ve teknikleri üzerine bilgi ve beceri kazanır.10, 12, 13, 16, 19, 37, 4, 5, 6, 8, 9A, D, E
Resüsitasyon dahil temel yaşam desteği prosedürleri ve teknikleri üzerine bilgi ve beceri kazanır.10, 12, 13, 16, 19, 37, 4, 5, 6, 8, 9A, D, E
Hasta veya yaralı bir kişiye profesyonel yardım gelene kadar acil yardımın nasıl sağlanacağını öğrenir.10, 12, 13, 16, 19, 37, 4, 5, 6, 8, 9A, D, E
Travmatik bir olay yaşama veya tanık olma nedeniyle duygusal olarak sorun yaşayan kişilere acil psikososyal desteğin nasıl sağlanacağını öğrenir.10, 12, 13, 16, 19, 37, 4, 5, 6, 8, 9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İlk Yardıma Genel Bakışİlgili kaynağın okunması.
2Ortam ve kişinin değerlendirilmesiİlgili kaynağın okunması.
3Bilinç kaybıİlgili kaynağın okunması.
4Resüsitasyon ve CPRİlgili kaynağın okunması.
5Solunum sorunlarıİlgili kaynağın okunması.
6Travmalarİlgili kaynağın okunması.
7Tıbbi durumlarİlgili kaynağın okunması.
8Çevresel faktörlere bağlı durumlarİlgili kaynağın okunması.
9Mental durumlarİlgili kaynağın okunması.
Kaynak
International first aid, resuscitation, and education guidelines 2020, International Federation of Red Cross and Red Crescent Societies, Geneva, 2020

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:05Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:07