Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KADIN HASTALIKLARI VE DOĞUM STAJI-Güz Dönemi68+90-9
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüStaj
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Huriye Ayşe PARLAKGÜMÜŞ
Dersi VerenlerProf.Dr. Abdulkadir ÖMER, Prof.Dr. Mesut YILMAZ, Prof.Dr. Ahmet Fatih DURMUŞOĞLU, Öğr.Gör.Dr. Nurcan ARMAĞAN, Prof.Dr. Hüseyin Hüsnü GÖKASLAN, Dr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK, Dr.Öğr.Üye. Gözde KÜĞCÜMEN, Prof.Dr. Huriye Ayşe PARLAKGÜMÜŞ, Prof.Dr. Ahmet Tevfik YOLDEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKadın Hastalıkları ve Doğum anabilimdalında 4. sınıf UTF öğrencilerinin bu branş hakkındakı teorık ve pratik bilgilerini geliştirmek, görsel ve el becerisi seviyesinde kadın hastalıkları doğum hastalarına anamnez, fizik muayene, jinekolojik muayene, ultrasonografik muayene ile diğer diagnostik görüntüleme yöntemlerini, teşhis koyma sürecini, basit klinik uygulamaları gerek maket üzerinde gerekse hasta üzerinde etik değerlere saygılı olarak geliştirmek ve bu alandaki torik eğitim ders programı çerçevesinde tıp fakültesi uluslararası standartlarına uygun müfredat konularını anlatmak
Dersin İçeriğiBu ders; Jinekolojiye Giriş ,Pelvik anatomi,Genital kanser taraması,Jinekolojik onkolojide görüntüleme teknikleri,Jinekolojik öykü alma, inceleme,Teşhis İşlemleri,Repro-Endo tanıtımı,Vulva'nın Premalign Bozuklukları,Vulva Malign Hastalıkları,Vajinanın Premalign Bozuklukları,Vajina Malign Bozuklukları,Pubertal dönem bozuklukları,Yumurtlama bozuklukları,Kısırlık,Gestasyonel diyabet,Adet öncesi sendromu,Pelvik ağrısı,Adet görmeme,Obstetrik anatomi,Obstetrik tarih alma,Normal doğum,Kadın&Doğum Uygulamasında Antimikrobiyal Kemoterapi,Cinsel yolla bulaşan hastalık,Premalign Uterus serviksi,Malign Hastalıklar Rahim Serviksi,Uterin Korpusun Premalign Hastalıkları,Uterin Korpusun Malign Hastalıkları,Kanama bozuklukları sınıflaması (Palmiye ve Coein),Kadınlarda Hiperandrojenizm,Menopoz ve menopoz sonrası,Riskli Gebeliklerin Değerlendirilmesi,Riskli gebelik yönetimi,Erken Gebelik Riskleri,Geç gebelik komplikasyonları,Orantısız Fetal Büyüme,Operatif doğum,,,Gebelikte Trofoblastik Hastalık,Yardımcı Üreme tanıtımı,Yardımcı Repro Teknolojileri için Hazırlık,Vitro döllenme ile ilgili teknikler,Doğum sonrası kanama,Anormal lohusalık,Gebelikte hipertansiyon,Üçüncü Trimester Vajinal Kanama,Malprestasyon ve Kordon Prolapsusu,Çoklu gebelik,Perioperatif Jinekolojik Komplikasyonlar,İntraoperatif Jinekolojik Komplikasyonlar,Postoperatif Jinekolojik Komplikasyonlar,Destek almanın yasal kuralları ve yönetmelikleri,Pelvik enfeksiyonlar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1-Jinekoloji ve obstetri hastasına ilk yaklaşımı ve muayene usüllerini bilmeli10, 16, 9A, D, H
2-Jinekolojik ve Obstetrik acilleri tanıyıp ayırtedebilmeli ve birinci basamak hekimlikteki tedavi ve sevk esaslarına göre yönetip ilgili uzmana yönlendirebilmeli10, 11, 16, 9A, D
3-Normal menstrüasyon siklusunun fizyolojik değişikliklerini ve patolojik durumlarını tanıyabilmeli ve bunların yönetimlerini özetleyebilmeli,10, 16, 9A, D
4-Normal ve anormal seksüel gelişimi kavrayıp açıklayabilmeli10, 16, 9A, D
5-Normal ve anormal gebelikleri ayırabilmeli ve bu gebeliklerin takibinin önemini kavramalı10, 16, 9A, D, E
6-Gebe takibinde kullanılan ana esasları ve ilkeleri sayabilmeli, birinci basamak düzeyde bunları uygulayabilmeli10, 16, 9A, D, E
7-Normal doğumun fizyolojisini ve pratik aşamalarını sıralayabilmeli16, 9A, D
8-Riskli gebelik tanı, takip ve tedavi kriterlerini sayabilmeli10, 16, 9A, D
9- Kadın genital sistemi kanserlerinin epidemiyolojisini bilmeli9A, D
10- Kadın genital sistemi kanserlerinin tarama yöntemlerini sayabilmeli, tarama sonuçlarını birinci basamak düzeyde yönetebilmeli10, 16, 9A, D
11-Kadın genital sisteminin benign, premalign ve malign hastalıklarını tanıyabilmeli ve ana hatlarıyla tedavi yaklaşımlarını bilmeli10, 16, 9A, D
12-Kontrasepsiyon yöntemleri sayabilmeli ve klinik düzeyde uygulamasını görmüş olmalı10, 16, 9A, D
13-Kadın hayatının evrelerini ve bu dönemlerin özelliklerini sayabilmeli10, 16, 9A, D
14-Menapozun tanımı açıklayabilmeli10, 16, 9A, D
15-infertil hastanın tanımını yapabilmeli ve tedavi yöntemlerini özetleyebilmeli10, 16, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Jinekolojiye Giriş
2Pelvik anatomi
3Genital kanser taraması
4Jinekolojik onkolojide görüntüleme teknikleri
5Jinekolojik öykü alma, inceleme
6Teşhis İşlemleri
7Repro-Endo tanıtımı
8Vulva'nın Premalign Bozuklukları
9Vulva Malign Hastalıkları
10Vajinanın Premalign Bozuklukları
11Vajina Malign Bozuklukları
12Pubertal dönem bozuklukları
13Yumurtlama bozuklukları
14Kısırlık
15Gestasyonel diyabet
16Adet öncesi sendromu
17Pelvik ağrısı
18Adet görmeme
19Obstetrik anatomi
20Obstetrik tarih alma
21Normal doğum
22Kadın&Doğum Uygulamasında Antimikrobiyal Kemoterapi
23Cinsel yolla bulaşan hastalık
24Premalign Uterus serviksi
25Malign Hastalıklar Rahim Serviksi
26Uterin Korpusun Premalign Hastalıkları
27Uterin Korpusun Malign Hastalıkları
28Kanama bozuklukları sınıflaması (Palmiye ve Coein)
29Kadınlarda Hiperandrojenizm
30Menopoz ve menopoz sonrası
31Riskli Gebeliklerin Değerlendirilmesi
32Riskli gebelik yönetimi
33Erken Gebelik Riskleri
34Geç gebelik komplikasyonları
35Orantısız Fetal Büyüme
36Operatif doğum
37
38
39Gebelikte Trofoblastik Hastalık
40Yardımcı Üreme tanıtımı
41Yardımcı Repro Teknolojileri için Hazırlık
42Vitro döllenme ile ilgili teknikler
43Doğum sonrası kanama
44Anormal lohusalık
45Gebelikte hipertansiyon
46Üçüncü Trimester Vajinal Kanama
47Malprestasyon ve Kordon Prolapsusu
48Çoklu gebelik
49Perioperatif Jinekolojik Komplikasyonlar
50İntraoperatif Jinekolojik Komplikasyonlar
51Postoperatif Jinekolojik Komplikasyonlar
52Destek almanın yasal kuralları ve yönetmelikleri
53Pelvik enfeksiyonlar
Kaynak
1. De Cherney AH, Nathan L, Goldwin TM, Laufer N (eds). CurrentDiagnosis&TreatmentObstetrics& Gynecology;10.Ed., USA, McGraw-HillCompanies, 2007 2. Cunningham FG, Lenevo KJ, Bloom SL, Haulth JC, Gilstrap III LC, Wenstrom KD (eds). Williams Obstetrics; 23. Ed., USA, mCgRAWHillCompanies, 2010 3. Berek JS (ed). Novak’s Gynecology;15. Ed.,Philadelphia, Lippincott Williams &Wilkins, 2012 4. Speroff L, Fritz MA (eds). ClinicalGynecologicalEndocrinologyandInfertility; 8.Ed.,Philedalphia, Lippincott Williams &Wilkins, 2013

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati68168
Rehberli Problem Çözme818
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi45290
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı30390
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)256
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(256/30)9
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KADIN HASTALIKLARI VE DOĞUM STAJI-Güz Dönemi68+90-9
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüStaj
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Huriye Ayşe PARLAKGÜMÜŞ
Dersi VerenlerProf.Dr. Abdulkadir ÖMER, Prof.Dr. Mesut YILMAZ, Prof.Dr. Ahmet Fatih DURMUŞOĞLU, Öğr.Gör.Dr. Nurcan ARMAĞAN, Prof.Dr. Hüseyin Hüsnü GÖKASLAN, Dr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK, Dr.Öğr.Üye. Gözde KÜĞCÜMEN, Prof.Dr. Huriye Ayşe PARLAKGÜMÜŞ, Prof.Dr. Ahmet Tevfik YOLDEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKadın Hastalıkları ve Doğum anabilimdalında 4. sınıf UTF öğrencilerinin bu branş hakkındakı teorık ve pratik bilgilerini geliştirmek, görsel ve el becerisi seviyesinde kadın hastalıkları doğum hastalarına anamnez, fizik muayene, jinekolojik muayene, ultrasonografik muayene ile diğer diagnostik görüntüleme yöntemlerini, teşhis koyma sürecini, basit klinik uygulamaları gerek maket üzerinde gerekse hasta üzerinde etik değerlere saygılı olarak geliştirmek ve bu alandaki torik eğitim ders programı çerçevesinde tıp fakültesi uluslararası standartlarına uygun müfredat konularını anlatmak
Dersin İçeriğiBu ders; Jinekolojiye Giriş ,Pelvik anatomi,Genital kanser taraması,Jinekolojik onkolojide görüntüleme teknikleri,Jinekolojik öykü alma, inceleme,Teşhis İşlemleri,Repro-Endo tanıtımı,Vulva'nın Premalign Bozuklukları,Vulva Malign Hastalıkları,Vajinanın Premalign Bozuklukları,Vajina Malign Bozuklukları,Pubertal dönem bozuklukları,Yumurtlama bozuklukları,Kısırlık,Gestasyonel diyabet,Adet öncesi sendromu,Pelvik ağrısı,Adet görmeme,Obstetrik anatomi,Obstetrik tarih alma,Normal doğum,Kadın&Doğum Uygulamasında Antimikrobiyal Kemoterapi,Cinsel yolla bulaşan hastalık,Premalign Uterus serviksi,Malign Hastalıklar Rahim Serviksi,Uterin Korpusun Premalign Hastalıkları,Uterin Korpusun Malign Hastalıkları,Kanama bozuklukları sınıflaması (Palmiye ve Coein),Kadınlarda Hiperandrojenizm,Menopoz ve menopoz sonrası,Riskli Gebeliklerin Değerlendirilmesi,Riskli gebelik yönetimi,Erken Gebelik Riskleri,Geç gebelik komplikasyonları,Orantısız Fetal Büyüme,Operatif doğum,,,Gebelikte Trofoblastik Hastalık,Yardımcı Üreme tanıtımı,Yardımcı Repro Teknolojileri için Hazırlık,Vitro döllenme ile ilgili teknikler,Doğum sonrası kanama,Anormal lohusalık,Gebelikte hipertansiyon,Üçüncü Trimester Vajinal Kanama,Malprestasyon ve Kordon Prolapsusu,Çoklu gebelik,Perioperatif Jinekolojik Komplikasyonlar,İntraoperatif Jinekolojik Komplikasyonlar,Postoperatif Jinekolojik Komplikasyonlar,Destek almanın yasal kuralları ve yönetmelikleri,Pelvik enfeksiyonlar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1-Jinekoloji ve obstetri hastasına ilk yaklaşımı ve muayene usüllerini bilmeli10, 16, 9A, D, H
2-Jinekolojik ve Obstetrik acilleri tanıyıp ayırtedebilmeli ve birinci basamak hekimlikteki tedavi ve sevk esaslarına göre yönetip ilgili uzmana yönlendirebilmeli10, 11, 16, 9A, D
3-Normal menstrüasyon siklusunun fizyolojik değişikliklerini ve patolojik durumlarını tanıyabilmeli ve bunların yönetimlerini özetleyebilmeli,10, 16, 9A, D
4-Normal ve anormal seksüel gelişimi kavrayıp açıklayabilmeli10, 16, 9A, D
5-Normal ve anormal gebelikleri ayırabilmeli ve bu gebeliklerin takibinin önemini kavramalı10, 16, 9A, D, E
6-Gebe takibinde kullanılan ana esasları ve ilkeleri sayabilmeli, birinci basamak düzeyde bunları uygulayabilmeli10, 16, 9A, D, E
7-Normal doğumun fizyolojisini ve pratik aşamalarını sıralayabilmeli16, 9A, D
8-Riskli gebelik tanı, takip ve tedavi kriterlerini sayabilmeli10, 16, 9A, D
9- Kadın genital sistemi kanserlerinin epidemiyolojisini bilmeli9A, D
10- Kadın genital sistemi kanserlerinin tarama yöntemlerini sayabilmeli, tarama sonuçlarını birinci basamak düzeyde yönetebilmeli10, 16, 9A, D
11-Kadın genital sisteminin benign, premalign ve malign hastalıklarını tanıyabilmeli ve ana hatlarıyla tedavi yaklaşımlarını bilmeli10, 16, 9A, D
12-Kontrasepsiyon yöntemleri sayabilmeli ve klinik düzeyde uygulamasını görmüş olmalı10, 16, 9A, D
13-Kadın hayatının evrelerini ve bu dönemlerin özelliklerini sayabilmeli10, 16, 9A, D
14-Menapozun tanımı açıklayabilmeli10, 16, 9A, D
15-infertil hastanın tanımını yapabilmeli ve tedavi yöntemlerini özetleyebilmeli10, 16, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Jinekolojiye Giriş
2Pelvik anatomi
3Genital kanser taraması
4Jinekolojik onkolojide görüntüleme teknikleri
5Jinekolojik öykü alma, inceleme
6Teşhis İşlemleri
7Repro-Endo tanıtımı
8Vulva'nın Premalign Bozuklukları
9Vulva Malign Hastalıkları
10Vajinanın Premalign Bozuklukları
11Vajina Malign Bozuklukları
12Pubertal dönem bozuklukları
13Yumurtlama bozuklukları
14Kısırlık
15Gestasyonel diyabet
16Adet öncesi sendromu
17Pelvik ağrısı
18Adet görmeme
19Obstetrik anatomi
20Obstetrik tarih alma
21Normal doğum
22Kadın&Doğum Uygulamasında Antimikrobiyal Kemoterapi
23Cinsel yolla bulaşan hastalık
24Premalign Uterus serviksi
25Malign Hastalıklar Rahim Serviksi
26Uterin Korpusun Premalign Hastalıkları
27Uterin Korpusun Malign Hastalıkları
28Kanama bozuklukları sınıflaması (Palmiye ve Coein)
29Kadınlarda Hiperandrojenizm
30Menopoz ve menopoz sonrası
31Riskli Gebeliklerin Değerlendirilmesi
32Riskli gebelik yönetimi
33Erken Gebelik Riskleri
34Geç gebelik komplikasyonları
35Orantısız Fetal Büyüme
36Operatif doğum
37
38
39Gebelikte Trofoblastik Hastalık
40Yardımcı Üreme tanıtımı
41Yardımcı Repro Teknolojileri için Hazırlık
42Vitro döllenme ile ilgili teknikler
43Doğum sonrası kanama
44Anormal lohusalık
45Gebelikte hipertansiyon
46Üçüncü Trimester Vajinal Kanama
47Malprestasyon ve Kordon Prolapsusu
48Çoklu gebelik
49Perioperatif Jinekolojik Komplikasyonlar
50İntraoperatif Jinekolojik Komplikasyonlar
51Postoperatif Jinekolojik Komplikasyonlar
52Destek almanın yasal kuralları ve yönetmelikleri
53Pelvik enfeksiyonlar
Kaynak
1. De Cherney AH, Nathan L, Goldwin TM, Laufer N (eds). CurrentDiagnosis&TreatmentObstetrics& Gynecology;10.Ed., USA, McGraw-HillCompanies, 2007 2. Cunningham FG, Lenevo KJ, Bloom SL, Haulth JC, Gilstrap III LC, Wenstrom KD (eds). Williams Obstetrics; 23. Ed., USA, mCgRAWHillCompanies, 2010 3. Berek JS (ed). Novak’s Gynecology;15. Ed.,Philadelphia, Lippincott Williams &Wilkins, 2012 4. Speroff L, Fritz MA (eds). ClinicalGynecologicalEndocrinologyandInfertility; 8.Ed.,Philedalphia, Lippincott Williams &Wilkins, 2013

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:05Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:07