Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SEÇ.GENEL CERRAHİ-Senelik0+80-4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüStaj (Seçmeli)
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa ÖNCEL
Dersi VerenlerProf.Dr. Mustafa ÖNCEL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıGenel cerrahi ile ilgili genel bilgileri vermek, cerrahi hastalıkların patofizyolojik temellerinin anlaşılması, teşhis ve cerrahi tedavilerinin anlatılması, preoperatif-postoperatif ve yaralı bireylerin tedavi esaslarının öğretilmesi
Dersin İçeriğiBu ders; Meme Akıntısı:Meme Hastalıkları,Karın Ağrısı ,Akut apandisit,Şok,Yanık,Alt GİS Kanamaları ,Kilo Kaybı ,Dehidratasyon -2 saat,Üst GİS Kanamaları ,Karın Travmaları ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Derslerin sonunda öğrenci; Genel cerrahi ile ilgili genel bilgileri almış olacaklar Cerrahi hastalıkların patofizyolojik temellerini öğrenmiş olacaklar Cerrahi hastalıkların teşhisini öğrenmiş olacaklar Cerrahi hastalıkların tedavileri kavramış olacaklar Preoperatif ve postoperatif tedavi esaslarını bilmiş olacaklar Travmalı hastaya tedavi yaklaşımlarını öğrenmiş olacaklar10, 16, 9A, D, H
Bilgi - Yara iyileşmesi ile ilgili fizyoloji bilgilerini; karaciğer, safra yolları, kolorektal sistem, mide ve duodenum, apendiks, tiroid, paratiroid ve adrenal bez ile ilgili anatomi, fizyoloji ve histoloji bilgilerini; diafragma, hiatus, ince barsaklar, kolon, anorektal bölge, karın duvarı ve meme ile ilgili anatomi bilgilerini hatırlar. Boyunda kitle, karında kitle, akut karın, ileus, sarılık ve anemi durumlarında, etkili iletişim yollarını kullanarak aldığı anamnez, fizik muayene ve tetkikler ile ayırıcı tanı listesi oluşturur. Meme, tiroid, paratiroid, adrenal bezler, anorektal bölge, gastrointestinal sistem ve hepatopankreatikobiliyer sistemle ilgili hastalıkların ve karın duvarı defektlerinin sık rastlanan klinik, laboratuvar ve patolojik bulgularını açıklar ve yorumlar. Meme kanseri, kolorektal kanser ve hepatosellüler kanser ile ilgili genel epidemiyolojik özellikleri ve koruyucu hekimlik uygulamalarını açıklar. Kolorektal kanserler, karaciğer kanserleri ve periampuller kanserler, gastrointestinal sistem kanserleri ve motilite bozuklukları, perianal abse, tiroid kanseri, akalazya, akut ve kronik pankreatit, akut apandisit, akut kolesistit, hipertiroidi, hipoparatiroidi, feokromasitoma, divertiküler hastalık, jinekomasti ve lenfödem durumlarını anamnez, fizik muayene bulguları ile ön tanı olarak akıl eder ve uzmanına yönlendirir. Akut karın, ileus, alt ve üst gastrointestinal sistem kanaması, sıvı ve elektrolit denge bozuklukları, şok, kolorektal kanserler, gastrointestinal sistem kanserleri ve motilite bozukluklari, perianal abse, anal prolapsus, tiroid kanseri, akalazya, akut ve kronik pankreatit, akut apandisit, akut kolesistit, hipertiroidi, hipoparatiroidi, feokromasitoma, divertiküler hastalık, anal fistül, jinekomasti, meme başı akıntısı, lenfödem, karın duvarı ve kasık fıtıkları için ileri tetkik ve sevk kriterlerini açıklar.10, 16, 9A, D, H
Beceri - Anal fissür, hemoroid, anal abse, anal prolapsus, peptik ülser, demir eksikliği anemisi, cerrahi alan enfeksiyonları, meme enfeksiyonları, hipotiroidi, hipertiroidi, hipoparatiroidi için tanı koyar, risk faktörlerini açıklayarak danışmanlık ve izlemini yapar. Tedavisi düzenlenmiş olan hipertiroidi, hipotiroidi ve hipoparatiroidinin birinci basamak düzeyinde izlemini yapar. Obezite, guatr, gastroözofajiyal reflü ve peptik ülser hastalıklarının risk faktörlerini ve sıklıklarının azaltılmasına yönelik önlemleri açıklar ve danışmanlık hizmeti verir. Obezite konusunda topluma örnek olması gerektiğini ve obezite ile savaşın önemini benimser. Hipotiroidi, hipertiroidi,hipoparatiroidi, gastroözofajiyal reflü hastalığı, peptik ülser, demir eksikliği anemisi, hemoroid, anal fissür, guatr ve dehidratasyon tanısını uygun tanısal testleri seçerek koyar ve tedavisini akılcı ilaç kullanımı ilkeleri kapsamında planlar. Yaşamı tehdit eden akut karın, ileus, alt ve üst gastrointestinal sistem kanaması, sıvı ve elektrolit denge bozuklukları, şok ve karın travmaları için tanı koyar ve acil tedavisini gerçekleştirerek gereğinde uzmana yönlendirir. Karın duvarı ve kasık fıtıklarının klinik özelliklerini açıklar ve acil tedavisini planlar. Dehidratasyon, demir eksikliği anemisi, hemoroid, anal fissür, guatr, gastroözofajiyal reflü ve peptik ülser için tanı koyar ve tedavisini gerçekleştirir. Meme, tiroid (servikal bölge), anorektal bölge ve karın bölgesi ile fıtık bölgelerinin muayenesini yapar. Bu staj sonunda öğrenciler şu temel hekimlik uygulamalarını yaparlar; Digital rektal muayene yapar, baş-boyun muayenesi yapar, karın muayenesi yapar, yüzeyel sütür atar ve alır, yara ve yanık bakımını bilir, kendi kendine meme muayenesini öğretir. Genel durum ve vital bulguların değerlendirmesini yapar, tarama ve tanısal amaçlı inceleme sonuçlarını yorumlar, travma şiddet skorlamasını değerlendirir.10, 16, 9A, D, H
Tutum - Tanı yöntemlerini basitten karmaşığa basamaklar halinde kullanır. Hekimlik uygulamalarını yaparken güncel literatürü takip etmesi gerektiği bilincindedir ve okuduğu bilimsel makalenin nasıl değerlendirildiği konusunda fikir sahibi olur. Onkolojik cerrahi ve transplantasyonda, hastalıkların tanı ve tedavi süreçlerinde ve tedavi sonrası izleminde multidisipliner yaklaşımın önemini kavrar. Aile hekimliği hizmetini yürütürken bildirimi zorunlu hastalıklar olan viral hepatitler ve ekinokokkozu birinci basamak düzeyinde, tanır, bildirimini yapar.10, 16, 9A, D, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1 Meme Akıntısı:Meme Hastalıklarıyok
2Karın Ağrısı yok
3Akut apandisityok
4Şokyok
5Yanıkyok
6Alt GİS Kanamaları yok
7Kilo Kaybı yok
8Dehidratasyon -2 saatyok
9Üst GİS Kanamaları yok
10Karın Travmaları yok
Kaynak
Temel Cerrahi, İskender Sayek schwartz genel cerrahi 10. baskı -Cerrahi anatomi ve teknik. Nobel Tıp Kitabevleri, 2010.Skandalakis, John Elias, et al.
Nelson Textbook of Pediatrics Pediyatri 1-2, Prof. Dr. Olcay NEYZİ, Prof. Dr. Türkan ERTUĞRUL

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati80180
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)80
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(80/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SEÇ.GENEL CERRAHİ-Senelik0+80-4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüStaj (Seçmeli)
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa ÖNCEL
Dersi VerenlerProf.Dr. Mustafa ÖNCEL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıGenel cerrahi ile ilgili genel bilgileri vermek, cerrahi hastalıkların patofizyolojik temellerinin anlaşılması, teşhis ve cerrahi tedavilerinin anlatılması, preoperatif-postoperatif ve yaralı bireylerin tedavi esaslarının öğretilmesi
Dersin İçeriğiBu ders; Meme Akıntısı:Meme Hastalıkları,Karın Ağrısı ,Akut apandisit,Şok,Yanık,Alt GİS Kanamaları ,Kilo Kaybı ,Dehidratasyon -2 saat,Üst GİS Kanamaları ,Karın Travmaları ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Derslerin sonunda öğrenci; Genel cerrahi ile ilgili genel bilgileri almış olacaklar Cerrahi hastalıkların patofizyolojik temellerini öğrenmiş olacaklar Cerrahi hastalıkların teşhisini öğrenmiş olacaklar Cerrahi hastalıkların tedavileri kavramış olacaklar Preoperatif ve postoperatif tedavi esaslarını bilmiş olacaklar Travmalı hastaya tedavi yaklaşımlarını öğrenmiş olacaklar10, 16, 9A, D, H
Bilgi - Yara iyileşmesi ile ilgili fizyoloji bilgilerini; karaciğer, safra yolları, kolorektal sistem, mide ve duodenum, apendiks, tiroid, paratiroid ve adrenal bez ile ilgili anatomi, fizyoloji ve histoloji bilgilerini; diafragma, hiatus, ince barsaklar, kolon, anorektal bölge, karın duvarı ve meme ile ilgili anatomi bilgilerini hatırlar. Boyunda kitle, karında kitle, akut karın, ileus, sarılık ve anemi durumlarında, etkili iletişim yollarını kullanarak aldığı anamnez, fizik muayene ve tetkikler ile ayırıcı tanı listesi oluşturur. Meme, tiroid, paratiroid, adrenal bezler, anorektal bölge, gastrointestinal sistem ve hepatopankreatikobiliyer sistemle ilgili hastalıkların ve karın duvarı defektlerinin sık rastlanan klinik, laboratuvar ve patolojik bulgularını açıklar ve yorumlar. Meme kanseri, kolorektal kanser ve hepatosellüler kanser ile ilgili genel epidemiyolojik özellikleri ve koruyucu hekimlik uygulamalarını açıklar. Kolorektal kanserler, karaciğer kanserleri ve periampuller kanserler, gastrointestinal sistem kanserleri ve motilite bozuklukları, perianal abse, tiroid kanseri, akalazya, akut ve kronik pankreatit, akut apandisit, akut kolesistit, hipertiroidi, hipoparatiroidi, feokromasitoma, divertiküler hastalık, jinekomasti ve lenfödem durumlarını anamnez, fizik muayene bulguları ile ön tanı olarak akıl eder ve uzmanına yönlendirir. Akut karın, ileus, alt ve üst gastrointestinal sistem kanaması, sıvı ve elektrolit denge bozuklukları, şok, kolorektal kanserler, gastrointestinal sistem kanserleri ve motilite bozukluklari, perianal abse, anal prolapsus, tiroid kanseri, akalazya, akut ve kronik pankreatit, akut apandisit, akut kolesistit, hipertiroidi, hipoparatiroidi, feokromasitoma, divertiküler hastalık, anal fistül, jinekomasti, meme başı akıntısı, lenfödem, karın duvarı ve kasık fıtıkları için ileri tetkik ve sevk kriterlerini açıklar.10, 16, 9A, D, H
Beceri - Anal fissür, hemoroid, anal abse, anal prolapsus, peptik ülser, demir eksikliği anemisi, cerrahi alan enfeksiyonları, meme enfeksiyonları, hipotiroidi, hipertiroidi, hipoparatiroidi için tanı koyar, risk faktörlerini açıklayarak danışmanlık ve izlemini yapar. Tedavisi düzenlenmiş olan hipertiroidi, hipotiroidi ve hipoparatiroidinin birinci basamak düzeyinde izlemini yapar. Obezite, guatr, gastroözofajiyal reflü ve peptik ülser hastalıklarının risk faktörlerini ve sıklıklarının azaltılmasına yönelik önlemleri açıklar ve danışmanlık hizmeti verir. Obezite konusunda topluma örnek olması gerektiğini ve obezite ile savaşın önemini benimser. Hipotiroidi, hipertiroidi,hipoparatiroidi, gastroözofajiyal reflü hastalığı, peptik ülser, demir eksikliği anemisi, hemoroid, anal fissür, guatr ve dehidratasyon tanısını uygun tanısal testleri seçerek koyar ve tedavisini akılcı ilaç kullanımı ilkeleri kapsamında planlar. Yaşamı tehdit eden akut karın, ileus, alt ve üst gastrointestinal sistem kanaması, sıvı ve elektrolit denge bozuklukları, şok ve karın travmaları için tanı koyar ve acil tedavisini gerçekleştirerek gereğinde uzmana yönlendirir. Karın duvarı ve kasık fıtıklarının klinik özelliklerini açıklar ve acil tedavisini planlar. Dehidratasyon, demir eksikliği anemisi, hemoroid, anal fissür, guatr, gastroözofajiyal reflü ve peptik ülser için tanı koyar ve tedavisini gerçekleştirir. Meme, tiroid (servikal bölge), anorektal bölge ve karın bölgesi ile fıtık bölgelerinin muayenesini yapar. Bu staj sonunda öğrenciler şu temel hekimlik uygulamalarını yaparlar; Digital rektal muayene yapar, baş-boyun muayenesi yapar, karın muayenesi yapar, yüzeyel sütür atar ve alır, yara ve yanık bakımını bilir, kendi kendine meme muayenesini öğretir. Genel durum ve vital bulguların değerlendirmesini yapar, tarama ve tanısal amaçlı inceleme sonuçlarını yorumlar, travma şiddet skorlamasını değerlendirir.10, 16, 9A, D, H
Tutum - Tanı yöntemlerini basitten karmaşığa basamaklar halinde kullanır. Hekimlik uygulamalarını yaparken güncel literatürü takip etmesi gerektiği bilincindedir ve okuduğu bilimsel makalenin nasıl değerlendirildiği konusunda fikir sahibi olur. Onkolojik cerrahi ve transplantasyonda, hastalıkların tanı ve tedavi süreçlerinde ve tedavi sonrası izleminde multidisipliner yaklaşımın önemini kavrar. Aile hekimliği hizmetini yürütürken bildirimi zorunlu hastalıklar olan viral hepatitler ve ekinokokkozu birinci basamak düzeyinde, tanır, bildirimini yapar.10, 16, 9A, D, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1 Meme Akıntısı:Meme Hastalıklarıyok
2Karın Ağrısı yok
3Akut apandisityok
4Şokyok
5Yanıkyok
6Alt GİS Kanamaları yok
7Kilo Kaybı yok
8Dehidratasyon -2 saatyok
9Üst GİS Kanamaları yok
10Karın Travmaları yok
Kaynak
Temel Cerrahi, İskender Sayek schwartz genel cerrahi 10. baskı -Cerrahi anatomi ve teknik. Nobel Tıp Kitabevleri, 2010.Skandalakis, John Elias, et al.
Nelson Textbook of Pediatrics Pediyatri 1-2, Prof. Dr. Olcay NEYZİ, Prof. Dr. Türkan ERTUĞRUL

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:05Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:07