Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEÇ.RADYASON ONKOLOJİSİ | - | Senelik | 0+80 | - | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Staj (Seçmeli) |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Dilek ÜNAL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | power point sunumu, makroskopik piyesler, video sunumu, beyin fırtınası, örnek olgular, soru/cevap |
Dersin Amacı | karsinogenezin moleküler basamaklarının ve patogenezinin, kemik iliği, dalak ve lenf nodunda sık görülen hastalıkların patogenezinin açıklanmasının, klinik özelliklerinin tanımlanmasının; neoplastik hastalıkların karakteristik morfolojik görünümünün açıklanmasının, sınıflamasının, biyolojik davranışının ve evrelemesinin tanımlanmasının ve tartışılmasının; hematolojik tümörler ve tümör dışı sık görülen hastalıkların etyopatogenezinin açıklanmasının, tanımsal işlemlerin sıralanmasının ve temel ayırıcı tanısal özelliklerinin tarif edilmesinin; çocukluk çağında sık görülen allerjik hastalıkların etyopatogenezinin açıklanmasının, tanımsal işlemlerin sıralanmasının ve temel ayırıcı tanısal özelliklerinin tarif edilmesinin; enfeksiyon hastalıklarının kontrolüne ilişkin temel prensiplerin tanımlanmasının; virüslerin sınıflandırılmasının ve viral hastalıkların patogenezinin açıklanmasının, klinik önem taşıyan virüslerin gruplandırılmasının ve klinik özellikleri ile ilişkilendirilmesinin; akılcı ilaç kullanımına ait temel prensiplerin açıklanmasının ve tartışılmasının; anemi ve kanser hastalarında kullanılan ilaçların sınıflandırılmasının, klinik kullanımı ve yan etkilerinin tartışılmasının, antimikrobiyal ilaçların sınıflandırılmasının, klinik kullanımlarının ve yan etkilerinin tartışılmasının; halk sağlığı ve yaşam kalitesi açısından epidemiyolojinin tanımının yapılmasının; radyasyonun tanımlanmasının, klinik kullanım alanlarının açıklanmasının; tümör biyokimyasının temel özelliklerinin açıklanmasının ve hastalıklara göre gruplandırılmasının sağlanmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Radyoterapi Uygulamalarında Yan Etkiler ve Yönetimi, Baş - Boyun Kanserleri,Toraks Tümörlerinde Radyoterapi,Rektum Kanserinin Multidisipliner Tedavisi,Radyoterapide Hipertermi,Mide Kanseri ve Tedavisinde Güncel Yaklaşımlar,Üst Gastrointestinal Kanserlerde Radyoterapi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Radyoterapi Uygulamalarında Yan Etkiler ve Yönetimi | |
2 | Baş - Boyun Kanserleri | |
3 | Toraks Tümörlerinde Radyoterapi | |
4 | Rektum Kanserinin Multidisipliner Tedavisi | |
5 | Radyoterapide Hipertermi | |
6 | Mide Kanseri ve Tedavisinde Güncel Yaklaşımlar | |
7 | Üst Gastrointestinal Kanserlerde Radyoterapi |
Kaynak |
internet, video, power point sunum |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | ||||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | ||||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | ||||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ||||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEÇ.RADYASON ONKOLOJİSİ | - | Senelik | 0+80 | - | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Staj (Seçmeli) |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Dilek ÜNAL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | power point sunumu, makroskopik piyesler, video sunumu, beyin fırtınası, örnek olgular, soru/cevap |
Dersin Amacı | karsinogenezin moleküler basamaklarının ve patogenezinin, kemik iliği, dalak ve lenf nodunda sık görülen hastalıkların patogenezinin açıklanmasının, klinik özelliklerinin tanımlanmasının; neoplastik hastalıkların karakteristik morfolojik görünümünün açıklanmasının, sınıflamasının, biyolojik davranışının ve evrelemesinin tanımlanmasının ve tartışılmasının; hematolojik tümörler ve tümör dışı sık görülen hastalıkların etyopatogenezinin açıklanmasının, tanımsal işlemlerin sıralanmasının ve temel ayırıcı tanısal özelliklerinin tarif edilmesinin; çocukluk çağında sık görülen allerjik hastalıkların etyopatogenezinin açıklanmasının, tanımsal işlemlerin sıralanmasının ve temel ayırıcı tanısal özelliklerinin tarif edilmesinin; enfeksiyon hastalıklarının kontrolüne ilişkin temel prensiplerin tanımlanmasının; virüslerin sınıflandırılmasının ve viral hastalıkların patogenezinin açıklanmasının, klinik önem taşıyan virüslerin gruplandırılmasının ve klinik özellikleri ile ilişkilendirilmesinin; akılcı ilaç kullanımına ait temel prensiplerin açıklanmasının ve tartışılmasının; anemi ve kanser hastalarında kullanılan ilaçların sınıflandırılmasının, klinik kullanımı ve yan etkilerinin tartışılmasının, antimikrobiyal ilaçların sınıflandırılmasının, klinik kullanımlarının ve yan etkilerinin tartışılmasının; halk sağlığı ve yaşam kalitesi açısından epidemiyolojinin tanımının yapılmasının; radyasyonun tanımlanmasının, klinik kullanım alanlarının açıklanmasının; tümör biyokimyasının temel özelliklerinin açıklanmasının ve hastalıklara göre gruplandırılmasının sağlanmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Radyoterapi Uygulamalarında Yan Etkiler ve Yönetimi, Baş - Boyun Kanserleri,Toraks Tümörlerinde Radyoterapi,Rektum Kanserinin Multidisipliner Tedavisi,Radyoterapide Hipertermi,Mide Kanseri ve Tedavisinde Güncel Yaklaşımlar,Üst Gastrointestinal Kanserlerde Radyoterapi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Radyoterapi Uygulamalarında Yan Etkiler ve Yönetimi | |
2 | Baş - Boyun Kanserleri | |
3 | Toraks Tümörlerinde Radyoterapi | |
4 | Rektum Kanserinin Multidisipliner Tedavisi | |
5 | Radyoterapide Hipertermi | |
6 | Mide Kanseri ve Tedavisinde Güncel Yaklaşımlar | |
7 | Üst Gastrointestinal Kanserlerde Radyoterapi |
Kaynak |
internet, video, power point sunum |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | ||||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | ||||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | ||||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ||||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |