Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PLASTİK REKONSTRÜKTİF VE ESTETİK CERRAHİ STAJI | - | Bahar Dönemi | 19+31 | - | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Staj |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mustafa KESKİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Prof.Dr. Mustafa Keskin Prof.Dr.İlker Yazıcı |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı Plastik , Estetik ve Rekonstrüktif Cerrahini temel uğraş alanlarını öğrencilere tanıtmak ve temel plastik cerrahi bilgilerini kazandırtmak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Plastik, Rekonstrüktif ve Estetik Cerrahiye Giriş,Yara İyileşmesi, Kronik Yaralar ve Yara Bakımı,Sütür Materyalleri,Estetik Cerrahi,Yarık Dudak/Damak,Yanıklar ve Yanık Bakımı-I,Yanıklar ve Yanık Bakımı-II,Çene Yüz Travması-I,Çene Yüz Travması-II,Derinin İyi ve Kötü Huylu Lezyonları-I,Derinin İyi ve Kötü Huylu Lezyonları-II,El Travması, El Cerrahisi,; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Cilt kesilerinde nasıl ve ne ile dikileceğini öğrenir. Sütür materyallerini tanır. Nerde hangisini kullanacağını öğrenir. Dikiş atar ve dikiş alır Yarık dudak damak hakkında temel bilgileri öğrenir. Bu hastaları ne gibi yönlendirmeler yapılacağını bilir. Hastalara ve aileye doğru bilgileri aktarır Yanık hastalarını nasıl sınıflandıracağını öğrenir. Farklı yanık türleri arasında ki farkları öğrenir. Acil yanık durumunda ne yapacağını bilir . Yanık yüzdesini hesaplar. Yanık pansumanı yapar. Sıvı replasmanı yapar. Yüz kırıklarına yaklaşımı öğrenir. İlk muayene ve müdahalesini yapar. Cilt tümörlerinin tiplerini öğrenir. Cilt tümörlerini görünce tanımlar ve ne yapılacağını bilir yönlendirmesini yapar. El cerrahisi temel presiplerini öğrenir. Acil el travmalarında ki ilk müdahleyi bilir uygular Cilt greftleri ve flepler hakkında temel bilgileri öğrenir Estetik ameliyatlar hakkında temel bilgileri öğrenir | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Plastik, Rekonstrüktif ve Estetik Cerrahiye Giriş | |
2 | Yara İyileşmesi, Kronik Yaralar ve Yara Bakımı | |
3 | Sütür Materyalleri | |
4 | Estetik Cerrahi | |
5 | Yarık Dudak/Damak | |
6 | Yanıklar ve Yanık Bakımı-I | |
7 | Yanıklar ve Yanık Bakımı-II | |
8 | Çene Yüz Travması-I | |
9 | Çene Yüz Travması-II | |
10 | Derinin İyi ve Kötü Huylu Lezyonları-I | |
11 | Derinin İyi ve Kötü Huylu Lezyonları-II | |
12 | El Travması, El Cerrahisi | |
13 |
Kaynak |
Plastic Surgery Essential for Students 9th edition American Society of Plastic Surgery 2018 www.psenetwork.org/Library/ForStudents |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | ||||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | ||||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | ||||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ||||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 19 | 2 | 38 | |||
Rehberli Problem Çözme | 11 | 2 | 22 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 5 | 5 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 15 | 2 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 95 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(95/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PLASTİK REKONSTRÜKTİF VE ESTETİK CERRAHİ STAJI | - | Bahar Dönemi | 19+31 | - | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Staj |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mustafa KESKİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Prof.Dr. Mustafa Keskin Prof.Dr.İlker Yazıcı |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı Plastik , Estetik ve Rekonstrüktif Cerrahini temel uğraş alanlarını öğrencilere tanıtmak ve temel plastik cerrahi bilgilerini kazandırtmak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Plastik, Rekonstrüktif ve Estetik Cerrahiye Giriş,Yara İyileşmesi, Kronik Yaralar ve Yara Bakımı,Sütür Materyalleri,Estetik Cerrahi,Yarık Dudak/Damak,Yanıklar ve Yanık Bakımı-I,Yanıklar ve Yanık Bakımı-II,Çene Yüz Travması-I,Çene Yüz Travması-II,Derinin İyi ve Kötü Huylu Lezyonları-I,Derinin İyi ve Kötü Huylu Lezyonları-II,El Travması, El Cerrahisi,; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Cilt kesilerinde nasıl ve ne ile dikileceğini öğrenir. Sütür materyallerini tanır. Nerde hangisini kullanacağını öğrenir. Dikiş atar ve dikiş alır Yarık dudak damak hakkında temel bilgileri öğrenir. Bu hastaları ne gibi yönlendirmeler yapılacağını bilir. Hastalara ve aileye doğru bilgileri aktarır Yanık hastalarını nasıl sınıflandıracağını öğrenir. Farklı yanık türleri arasında ki farkları öğrenir. Acil yanık durumunda ne yapacağını bilir . Yanık yüzdesini hesaplar. Yanık pansumanı yapar. Sıvı replasmanı yapar. Yüz kırıklarına yaklaşımı öğrenir. İlk muayene ve müdahalesini yapar. Cilt tümörlerinin tiplerini öğrenir. Cilt tümörlerini görünce tanımlar ve ne yapılacağını bilir yönlendirmesini yapar. El cerrahisi temel presiplerini öğrenir. Acil el travmalarında ki ilk müdahleyi bilir uygular Cilt greftleri ve flepler hakkında temel bilgileri öğrenir Estetik ameliyatlar hakkında temel bilgileri öğrenir | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Plastik, Rekonstrüktif ve Estetik Cerrahiye Giriş | |
2 | Yara İyileşmesi, Kronik Yaralar ve Yara Bakımı | |
3 | Sütür Materyalleri | |
4 | Estetik Cerrahi | |
5 | Yarık Dudak/Damak | |
6 | Yanıklar ve Yanık Bakımı-I | |
7 | Yanıklar ve Yanık Bakımı-II | |
8 | Çene Yüz Travması-I | |
9 | Çene Yüz Travması-II | |
10 | Derinin İyi ve Kötü Huylu Lezyonları-I | |
11 | Derinin İyi ve Kötü Huylu Lezyonları-II | |
12 | El Travması, El Cerrahisi | |
13 |
Kaynak |
Plastic Surgery Essential for Students 9th edition American Society of Plastic Surgery 2018 www.psenetwork.org/Library/ForStudents |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | ||||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | ||||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | ||||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ||||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |