Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RADYOLOJİ STAJI | - | Güz Dönemi | 24+27 | - | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Staj |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mehmet Sait DOĞAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Cengiz EROL, Prof.Dr. Ayşenur CİLA, Prof.Dr. Erol AKGÜL, Doç.Dr. Gülhan ERTAN AKAN, Doç.Dr. Mehmet ŞEKER, Prof.Dr. Mehmet Sait DOĞAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hekimlik meslek hayatında karşılaşacağı çeşitli durumlarda radyoloji uygulama yöntemleri ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Radyolojik Görüntüleme Yöntemleri,Merkezi Sinir Sistemi Radyolojisi,Akut abdomen olgularında radyolojik inceleme,Medulla Spinalis Radyolojisi,Toraks Radyolojisi,Merkez Sinir Sistemi Acillerinde Radyolojik Görüntüleme,Baş-Boyun Radyolojisi,Toraksın Acil Patolojilerinde Radyolojik Yaklaşım,Meme Görüntüleme,Safra yolu, karaciğer ve pankreas radyolojisi,Sindirim Sistemi Radyolojisi,Boşaltım Sistemi Radyolojisi 1-2,Girişimsel Nöroradyolojik Uygulamalar,Pediyatrik Radyoloji,Akciğer Radyografisinin Değerlendirilmesi: Normal Görünüm ve Patolojiler,Kemik ve yumuşak doku tümör radyolojisi,Kas İskelet Sistemi Radyolojisi,Eklem Hastalıkları ve Travmada Radyolojik Yaklaşım ,Kardiyovasküler Sistem Radyolojisi ve Telekardiyografinin Değerlendirilmesi,Nonvasküler ve Periferik Vasküler Girişimsel Radyoloji,Kontrast Maddeler ve Radyasyon Güvenliği,Pediatrik merkezi sinir sistemi radyolojisi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilgi - Hepatobiliyer sistem, gastrointestinal sistem, solunum sistemi ürogenital sistem, meme, kas ve iskelet sistemi, sinir sistemi, dolaşım sistemi ilgili anatomi, fizyoloji, histoloji bilgilerini gözden geçirir. Etkili iletişim yollarının kullanarak aldığı anamnez ve laaboratuvar (kan biyokimya ve görüntüleme) tetkiklerinin yorumu ile ayırıcı tanı listesi oluşturur. Ulusal Çep müfredatında yer alan hastalıkların temel radyolojik özelliklerini öğrenir. Özellikle Hepatobiliyer sistem, gastrointestinal sistem, solunum sistemi ürogenital sistem, meme, kas ve iskelet sistemi, sinir sistemi, dolaşım sistemi hastalıklarının sık rastlanan klinik, laboratuvar veradyolojik bulgularını açıklar ve yorumlar. Akut kolesistit, Akut pankreatit, Safra kesesinde kalkül, Renal kalkül, GİS perforasyonu, Over ve testis torsiyonu, Epidural- subdural hematom, Subaraknoid kanama , Akut inme, Pulmoner emboli, Pnömotoraks, hastalıklarında anamnez, görüntüleme bulguları ile ön tanı olarak akıl eder ileri tetkik ve sevk kriterlerini bilir ve ilgili uzmanına yönlendirir. | 10, 16, 4, 9 | A, D |
Tutum - Radyolojik tanı yöntemlerini basitten karmaşığa basamaklar halinde kullanır. Hekimlik uygulamalarını yaparken güncel literatürü takip eder. Hekimlik hizmeti verirken insan ve hasta haklarını gözetebilmeli ve kişisel verilerin korunması ilkelerini benimser. Hepatobiliyer sistem, gastrointestinal sistem, solunum sistemi ürogenital sistem, meme, kas ve iskelet sistemi, sinir sistemi, dolaşım sistemi hastalıklarının tanı, tedavi izleminde multidisipliner yaklaşımın önemini kavrar. Aciliyet arzeden durumlarda hukuki sorumluluklarını açıklar. | 4, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Radyolojik Görüntüleme Yöntemleri | |
2 | Merkezi Sinir Sistemi Radyolojisi | |
3 | Akut abdomen olgularında radyolojik inceleme | |
4 | Medulla Spinalis Radyolojisi | |
5 | Toraks Radyolojisi | |
6 | Merkez Sinir Sistemi Acillerinde Radyolojik Görüntüleme | |
7 | Baş-Boyun Radyolojisi | |
8 | Toraksın Acil Patolojilerinde Radyolojik Yaklaşım | |
9 | Meme Görüntüleme | |
10 | Safra yolu, karaciğer ve pankreas radyolojisi | |
11 | Sindirim Sistemi Radyolojisi | |
12 | Boşaltım Sistemi Radyolojisi 1-2 | |
13 | Girişimsel Nöroradyolojik Uygulamalar | |
14 | Pediyatrik Radyoloji | |
15 | Akciğer Radyografisinin Değerlendirilmesi: Normal Görünüm ve Patolojiler | |
16 | Kemik ve yumuşak doku tümör radyolojisi | |
17 | Kas İskelet Sistemi Radyolojisi | |
18 | Eklem Hastalıkları ve Travmada Radyolojik Yaklaşım | |
19 | Kardiyovasküler Sistem Radyolojisi ve Telekardiyografinin Değerlendirilmesi | |
20 | Nonvasküler ve Periferik Vasküler Girişimsel Radyoloji | |
21 | Kontrast Maddeler ve Radyasyon Güvenliği | |
22 | Pediatrik merkezi sinir sistemi radyolojisi |
Kaynak |
Klinik Radyoloji (Ercan Tuncel, Nobel&Güneş Yayınevi) |
Slide sunumlar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | ||||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | ||||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | ||||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ||||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 10 | 3 | 30 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 13 | 2 | 26 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 10 | 2 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(76/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RADYOLOJİ STAJI | - | Güz Dönemi | 24+27 | - | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Staj |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mehmet Sait DOĞAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Cengiz EROL, Prof.Dr. Ayşenur CİLA, Prof.Dr. Erol AKGÜL, Doç.Dr. Gülhan ERTAN AKAN, Doç.Dr. Mehmet ŞEKER, Prof.Dr. Mehmet Sait DOĞAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hekimlik meslek hayatında karşılaşacağı çeşitli durumlarda radyoloji uygulama yöntemleri ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Radyolojik Görüntüleme Yöntemleri,Merkezi Sinir Sistemi Radyolojisi,Akut abdomen olgularında radyolojik inceleme,Medulla Spinalis Radyolojisi,Toraks Radyolojisi,Merkez Sinir Sistemi Acillerinde Radyolojik Görüntüleme,Baş-Boyun Radyolojisi,Toraksın Acil Patolojilerinde Radyolojik Yaklaşım,Meme Görüntüleme,Safra yolu, karaciğer ve pankreas radyolojisi,Sindirim Sistemi Radyolojisi,Boşaltım Sistemi Radyolojisi 1-2,Girişimsel Nöroradyolojik Uygulamalar,Pediyatrik Radyoloji,Akciğer Radyografisinin Değerlendirilmesi: Normal Görünüm ve Patolojiler,Kemik ve yumuşak doku tümör radyolojisi,Kas İskelet Sistemi Radyolojisi,Eklem Hastalıkları ve Travmada Radyolojik Yaklaşım ,Kardiyovasküler Sistem Radyolojisi ve Telekardiyografinin Değerlendirilmesi,Nonvasküler ve Periferik Vasküler Girişimsel Radyoloji,Kontrast Maddeler ve Radyasyon Güvenliği,Pediatrik merkezi sinir sistemi radyolojisi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilgi - Hepatobiliyer sistem, gastrointestinal sistem, solunum sistemi ürogenital sistem, meme, kas ve iskelet sistemi, sinir sistemi, dolaşım sistemi ilgili anatomi, fizyoloji, histoloji bilgilerini gözden geçirir. Etkili iletişim yollarının kullanarak aldığı anamnez ve laaboratuvar (kan biyokimya ve görüntüleme) tetkiklerinin yorumu ile ayırıcı tanı listesi oluşturur. Ulusal Çep müfredatında yer alan hastalıkların temel radyolojik özelliklerini öğrenir. Özellikle Hepatobiliyer sistem, gastrointestinal sistem, solunum sistemi ürogenital sistem, meme, kas ve iskelet sistemi, sinir sistemi, dolaşım sistemi hastalıklarının sık rastlanan klinik, laboratuvar veradyolojik bulgularını açıklar ve yorumlar. Akut kolesistit, Akut pankreatit, Safra kesesinde kalkül, Renal kalkül, GİS perforasyonu, Over ve testis torsiyonu, Epidural- subdural hematom, Subaraknoid kanama , Akut inme, Pulmoner emboli, Pnömotoraks, hastalıklarında anamnez, görüntüleme bulguları ile ön tanı olarak akıl eder ileri tetkik ve sevk kriterlerini bilir ve ilgili uzmanına yönlendirir. | 10, 16, 4, 9 | A, D |
Tutum - Radyolojik tanı yöntemlerini basitten karmaşığa basamaklar halinde kullanır. Hekimlik uygulamalarını yaparken güncel literatürü takip eder. Hekimlik hizmeti verirken insan ve hasta haklarını gözetebilmeli ve kişisel verilerin korunması ilkelerini benimser. Hepatobiliyer sistem, gastrointestinal sistem, solunum sistemi ürogenital sistem, meme, kas ve iskelet sistemi, sinir sistemi, dolaşım sistemi hastalıklarının tanı, tedavi izleminde multidisipliner yaklaşımın önemini kavrar. Aciliyet arzeden durumlarda hukuki sorumluluklarını açıklar. | 4, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Radyolojik Görüntüleme Yöntemleri | |
2 | Merkezi Sinir Sistemi Radyolojisi | |
3 | Akut abdomen olgularında radyolojik inceleme | |
4 | Medulla Spinalis Radyolojisi | |
5 | Toraks Radyolojisi | |
6 | Merkez Sinir Sistemi Acillerinde Radyolojik Görüntüleme | |
7 | Baş-Boyun Radyolojisi | |
8 | Toraksın Acil Patolojilerinde Radyolojik Yaklaşım | |
9 | Meme Görüntüleme | |
10 | Safra yolu, karaciğer ve pankreas radyolojisi | |
11 | Sindirim Sistemi Radyolojisi | |
12 | Boşaltım Sistemi Radyolojisi 1-2 | |
13 | Girişimsel Nöroradyolojik Uygulamalar | |
14 | Pediyatrik Radyoloji | |
15 | Akciğer Radyografisinin Değerlendirilmesi: Normal Görünüm ve Patolojiler | |
16 | Kemik ve yumuşak doku tümör radyolojisi | |
17 | Kas İskelet Sistemi Radyolojisi | |
18 | Eklem Hastalıkları ve Travmada Radyolojik Yaklaşım | |
19 | Kardiyovasküler Sistem Radyolojisi ve Telekardiyografinin Değerlendirilmesi | |
20 | Nonvasküler ve Periferik Vasküler Girişimsel Radyoloji | |
21 | Kontrast Maddeler ve Radyasyon Güvenliği | |
22 | Pediatrik merkezi sinir sistemi radyolojisi |
Kaynak |
Klinik Radyoloji (Ercan Tuncel, Nobel&Güneş Yayınevi) |
Slide sunumlar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | ||||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | ||||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | ||||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ||||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |