Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KARDİYOLOJİ STAJI-Güz Dönemi37+62-6
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüStaj
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Bilal BOZTOSUN
Dersi VerenlerProf.Dr. Dursun DUMAN, Prof.Dr. İrfan BARUTÇU, Prof.Dr. Ekrem GÜLER, Prof.Dr. Ibrahim Oğuz KARACA, Prof.Dr. Fethi KILIÇASLAN, Doç.Dr. Beytullah ÇAKAL, Prof.Dr. Hacı Murat GÜNEŞ, Prof.Dr. Bilal BOZTOSUN, Prof.Dr. Zekeriya NURKALEM, Prof.Dr. Özgür Ulaş ÖZCAN, Dr.Öğr.Üye. Fatih Erkam OLGUN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYaşlanan nüfus ve artan tedavi imkanlarıyla birlikte büyüyen kardiyovasküler sistem hastaları popülasyonunun sık gözlenen problemleri ile ilgili farkındalığı arttırmak ve atlandığı takdirde ölümle sonuçlanacak hastalıkların kavranmasını sağlamak.
Dersin İçeriğiBu ders; Basic ECG and rhythm disorders,Öykü Alma ve Fiziksel Muayene (Hasta Başı Değerlendirmesi,Akut Koroner Sydromes (STEMI),Akut Koroner Sydromes (NSTEMI),Periferik Damar Hastalıkları,Kardiyovasküler Sistem Hastalıklarında Öykü Alma ve Fizik Muayene,Kardiyovasküler Sistem Hastalıklarında Farmakoterapi,Kronik Kalp Yetersizliğinde Takip ve Tedavi Stratejileri,Akut Kalp Yetmezliği ve Kardiyojenik Şok,Miyokardit ve Kardiyomiyopatiler,Hipertansiyon,Perikardiyal Hastalıklar,taşiaritmiler,bradiaritmiler,Akut Romatizmal Ateş ve Enfektif Endokardit,Senkop,Dispneye Genel Yaklaşım ve Akut Kalp Yetmezliğinin Tedavisi (Olguya Dayalı Değerlendirme),EKG Şablonlarıyla Aritmiye Genel Yaklaşım (Vaka Bazlı Değerlendirme,Kapak hastalıkları,Derin Venöz Tromboz ve Pulmoner Emboli,Atriyal Fibrilasyona Tanısal ve Terapötik Yaklaşım,Pulmoner hipertansiyon,Aort Hastalıklarının Tanı ve Tedavisi,Yapısal Kalp Hastalıklarında Perkütan Tedavi Seçenekleri,Stabil İskemik Kalp Hastalığında Aterosklerotik Süreç ve Tanısal ve Terapötik Yaklaşım,Göğüs Röntgeni ve Temel Ekokardiyografik Değerlendirmede Kalp ve Ana Damarların Değerlendirilmesi,Akut koroner sendrom (vaka bazlı öğrenme),Kalp kapak hastalıkları (vaka bazlı öğrenme),Akut pulmoner ödem (vaka bazlı öğrenme),Kalp ritmi bozuklukları (vaka bazlı öğrenme),Kalp yetmezliği (vaka bazlı öğrenme),Hipertansiyon (vaka bazlı öğrenme); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilgi - Koroner arterler, büyük damarlar, kalp kapakları ile ilgili anatomi, fizyoloji, histoloji bilgilerini hatırlar. Etkili iletişim yollarının kullanarak aldığı anamnez, fizik muayene ve tetkikler ile ayırıcı tanı listesi oluşturur. Kardiyovasküler sistemle ilgili semptomların fizyopatolojisi, nedenleri ve diğer sistemlerle ilişkilerini açıklar. Koroner arter hastalığı, kalp yetersizliği, hipertansiyon, atriyal fibrilasyon hastalıkların sık rastlanan klinik, laboratuvar ve patolojik bulgularını açıklar ve yorumlar. Koroner arter hastalığı, kalp yetersizliği, hipertansiyon, atryal fibrilasyon, akut romatizmal ateş, venöz emboli ve tromboz ile ilgili genel epidemiyolojik özellikler ve koruyucu hekimlik uygulamarını açıklar. Kalp kapak hastalıkları, aritmiler, endokardit, miyokardit, kardiyomyopatiler, pulmoner embolizm, pulmoner hipertansiyon, perikardiyal efüzyon ve aort anevrizma ve disseksiyonu hastalıklarını anamnez, fizik muayene bulguları ile ön tanı olarak akıl eder ve gerektiğinde ileri tetkik ve tedavi için uzmanına yönlendirir. Kalp yetersizliği, koroner arter hastalığı ve hipertansiyon tanı testlerinin sonuçlarını yorumlayarak tanı koyar, risk faktörlerini açıklayarak danışmanlık ve izlemini yapar ve sıklıklarının azaltılmasına yönelik önlemleri açıklar. Kalp yetersizliği ve hipertansiyon hastalıklarının uygun tanısal testleri seçerek tanısını koyduktan sonra akılcı ilaç kullanımı ilkeleri doğrultusunda tedavisini planlar; temel ilaçların özelliklerini ve ciddi yan etkilerini açıklar; birinci basamak düzeyinde izlemini yapar. Yaşamı tehdit eden akut koroner sendrom, akut kalp yetersizliği, hipertansif acil, pulmoner embolizm, ventriküler malin aritmiler, AV tam blok gibi bradiaritmiler, aort disseksiyonu gibi hastalıkların klinik özelliklerini açıklar; acil tedavisini planlar; ileri tetkik ve sevk kriterlerini sıralar. Perikardiyosentez işlem basamaklarını sayar. 10, 16, 9A, D, H
Beceri - Kardiyovasküler sistem muayenesini yapar. Kan basıncı ölçer. EKG çeker ve yorumlar Elektriksel ritm düzeltici tedavileri (kardiyoersiyon/defibrilasyon) uygular.10, 16, 9A, D
Tutum - Tanı yöntemlerini basitten karmaşığa basamaklar halinde kullanır. Akılcı ilaç kullanımı ilkelerini uygular Hastalar, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. Hipertansiyon, aort hastalıkları ve koroner arter hastalığının tanı, tedavi izleminde multidisipliner yaklaşımın önemini kavrar. Aile hekimliği hizmeti sunarken katına dayalı tıp uygulamalarını ve kendi kendine öğrenme metodlarını etkin şekilde kullanır. Hekimlik uygulamalarını yaparken güncel literatürü takip eder. Hekimlik hizmeti verirken insan ve hasta haklarını gözetir ve kişisel verilerin korunması ilkelerini benimser. 10, 16, 9A, D, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Basic ECG and rhythm disordersyok
2Öykü Alma ve Fiziksel Muayene (Hasta Başı Değerlendirmesiyok
3Akut Koroner Sydromes (STEMI)yok
4Akut Koroner Sydromes (NSTEMI)yok
5Periferik Damar Hastalıklarıyok
6Kardiyovasküler Sistem Hastalıklarında Öykü Alma ve Fizik Muayeneyok
7Kardiyovasküler Sistem Hastalıklarında Farmakoterapiyok
8Kronik Kalp Yetersizliğinde Takip ve Tedavi Stratejileriyok
9Akut Kalp Yetmezliği ve Kardiyojenik Şokyok
10Miyokardit ve Kardiyomiyopatileryok
11Hipertansiyonyok
12Perikardiyal Hastalıklaryok
13taşiaritmileryok
14bradiaritmileryok
15Akut Romatizmal Ateş ve Enfektif Endokardityok
16Senkopyok
17Dispneye Genel Yaklaşım ve Akut Kalp Yetmezliğinin Tedavisi (Olguya Dayalı Değerlendirme)yok
18EKG Şablonlarıyla Aritmiye Genel Yaklaşım (Vaka Bazlı Değerlendirmeyok
19Kapak hastalıklarıyok
20Derin Venöz Tromboz ve Pulmoner Emboliyok
21Atriyal Fibrilasyona Tanısal ve Terapötik Yaklaşımyok
22Pulmoner hipertansiyonyok
23Aort Hastalıklarının Tanı ve Tedavisiyok
24Yapısal Kalp Hastalıklarında Perkütan Tedavi Seçenekleriyok
25Stabil İskemik Kalp Hastalığında Aterosklerotik Süreç ve Tanısal ve Terapötik Yaklaşımyok
26Göğüs Röntgeni ve Temel Ekokardiyografik Değerlendirmede Kalp ve Ana Damarların Değerlendirilmesiyok
27Akut koroner sendrom (vaka bazlı öğrenme)yok
28Kalp kapak hastalıkları (vaka bazlı öğrenme)yok
29Akut pulmoner ödem (vaka bazlı öğrenme)yok
30Kalp ritmi bozuklukları (vaka bazlı öğrenme)yok
31Kalp yetmezliği (vaka bazlı öğrenme)yok
32Hipertansiyon (vaka bazlı öğrenme)yok
Kaynak
Harrison's Cardiology textbook Topol Handbook of Cardiology

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati30260
Rehberli Problem Çözme40140
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi21020
Okul Dışı Diğer Faaliyetler818
Proje Sunumu / Seminer155
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı5840
Performans Görevi, Bakım Planı717
Toplam İş Yükü (Saat)180
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(180/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KARDİYOLOJİ STAJI-Güz Dönemi37+62-6
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüStaj
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Bilal BOZTOSUN
Dersi VerenlerProf.Dr. Dursun DUMAN, Prof.Dr. İrfan BARUTÇU, Prof.Dr. Ekrem GÜLER, Prof.Dr. Ibrahim Oğuz KARACA, Prof.Dr. Fethi KILIÇASLAN, Doç.Dr. Beytullah ÇAKAL, Prof.Dr. Hacı Murat GÜNEŞ, Prof.Dr. Bilal BOZTOSUN, Prof.Dr. Zekeriya NURKALEM, Prof.Dr. Özgür Ulaş ÖZCAN, Dr.Öğr.Üye. Fatih Erkam OLGUN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYaşlanan nüfus ve artan tedavi imkanlarıyla birlikte büyüyen kardiyovasküler sistem hastaları popülasyonunun sık gözlenen problemleri ile ilgili farkındalığı arttırmak ve atlandığı takdirde ölümle sonuçlanacak hastalıkların kavranmasını sağlamak.
Dersin İçeriğiBu ders; Basic ECG and rhythm disorders,Öykü Alma ve Fiziksel Muayene (Hasta Başı Değerlendirmesi,Akut Koroner Sydromes (STEMI),Akut Koroner Sydromes (NSTEMI),Periferik Damar Hastalıkları,Kardiyovasküler Sistem Hastalıklarında Öykü Alma ve Fizik Muayene,Kardiyovasküler Sistem Hastalıklarında Farmakoterapi,Kronik Kalp Yetersizliğinde Takip ve Tedavi Stratejileri,Akut Kalp Yetmezliği ve Kardiyojenik Şok,Miyokardit ve Kardiyomiyopatiler,Hipertansiyon,Perikardiyal Hastalıklar,taşiaritmiler,bradiaritmiler,Akut Romatizmal Ateş ve Enfektif Endokardit,Senkop,Dispneye Genel Yaklaşım ve Akut Kalp Yetmezliğinin Tedavisi (Olguya Dayalı Değerlendirme),EKG Şablonlarıyla Aritmiye Genel Yaklaşım (Vaka Bazlı Değerlendirme,Kapak hastalıkları,Derin Venöz Tromboz ve Pulmoner Emboli,Atriyal Fibrilasyona Tanısal ve Terapötik Yaklaşım,Pulmoner hipertansiyon,Aort Hastalıklarının Tanı ve Tedavisi,Yapısal Kalp Hastalıklarında Perkütan Tedavi Seçenekleri,Stabil İskemik Kalp Hastalığında Aterosklerotik Süreç ve Tanısal ve Terapötik Yaklaşım,Göğüs Röntgeni ve Temel Ekokardiyografik Değerlendirmede Kalp ve Ana Damarların Değerlendirilmesi,Akut koroner sendrom (vaka bazlı öğrenme),Kalp kapak hastalıkları (vaka bazlı öğrenme),Akut pulmoner ödem (vaka bazlı öğrenme),Kalp ritmi bozuklukları (vaka bazlı öğrenme),Kalp yetmezliği (vaka bazlı öğrenme),Hipertansiyon (vaka bazlı öğrenme); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilgi - Koroner arterler, büyük damarlar, kalp kapakları ile ilgili anatomi, fizyoloji, histoloji bilgilerini hatırlar. Etkili iletişim yollarının kullanarak aldığı anamnez, fizik muayene ve tetkikler ile ayırıcı tanı listesi oluşturur. Kardiyovasküler sistemle ilgili semptomların fizyopatolojisi, nedenleri ve diğer sistemlerle ilişkilerini açıklar. Koroner arter hastalığı, kalp yetersizliği, hipertansiyon, atriyal fibrilasyon hastalıkların sık rastlanan klinik, laboratuvar ve patolojik bulgularını açıklar ve yorumlar. Koroner arter hastalığı, kalp yetersizliği, hipertansiyon, atryal fibrilasyon, akut romatizmal ateş, venöz emboli ve tromboz ile ilgili genel epidemiyolojik özellikler ve koruyucu hekimlik uygulamarını açıklar. Kalp kapak hastalıkları, aritmiler, endokardit, miyokardit, kardiyomyopatiler, pulmoner embolizm, pulmoner hipertansiyon, perikardiyal efüzyon ve aort anevrizma ve disseksiyonu hastalıklarını anamnez, fizik muayene bulguları ile ön tanı olarak akıl eder ve gerektiğinde ileri tetkik ve tedavi için uzmanına yönlendirir. Kalp yetersizliği, koroner arter hastalığı ve hipertansiyon tanı testlerinin sonuçlarını yorumlayarak tanı koyar, risk faktörlerini açıklayarak danışmanlık ve izlemini yapar ve sıklıklarının azaltılmasına yönelik önlemleri açıklar. Kalp yetersizliği ve hipertansiyon hastalıklarının uygun tanısal testleri seçerek tanısını koyduktan sonra akılcı ilaç kullanımı ilkeleri doğrultusunda tedavisini planlar; temel ilaçların özelliklerini ve ciddi yan etkilerini açıklar; birinci basamak düzeyinde izlemini yapar. Yaşamı tehdit eden akut koroner sendrom, akut kalp yetersizliği, hipertansif acil, pulmoner embolizm, ventriküler malin aritmiler, AV tam blok gibi bradiaritmiler, aort disseksiyonu gibi hastalıkların klinik özelliklerini açıklar; acil tedavisini planlar; ileri tetkik ve sevk kriterlerini sıralar. Perikardiyosentez işlem basamaklarını sayar. 10, 16, 9A, D, H
Beceri - Kardiyovasküler sistem muayenesini yapar. Kan basıncı ölçer. EKG çeker ve yorumlar Elektriksel ritm düzeltici tedavileri (kardiyoersiyon/defibrilasyon) uygular.10, 16, 9A, D
Tutum - Tanı yöntemlerini basitten karmaşığa basamaklar halinde kullanır. Akılcı ilaç kullanımı ilkelerini uygular Hastalar, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. Hipertansiyon, aort hastalıkları ve koroner arter hastalığının tanı, tedavi izleminde multidisipliner yaklaşımın önemini kavrar. Aile hekimliği hizmeti sunarken katına dayalı tıp uygulamalarını ve kendi kendine öğrenme metodlarını etkin şekilde kullanır. Hekimlik uygulamalarını yaparken güncel literatürü takip eder. Hekimlik hizmeti verirken insan ve hasta haklarını gözetir ve kişisel verilerin korunması ilkelerini benimser. 10, 16, 9A, D, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Basic ECG and rhythm disordersyok
2Öykü Alma ve Fiziksel Muayene (Hasta Başı Değerlendirmesiyok
3Akut Koroner Sydromes (STEMI)yok
4Akut Koroner Sydromes (NSTEMI)yok
5Periferik Damar Hastalıklarıyok
6Kardiyovasküler Sistem Hastalıklarında Öykü Alma ve Fizik Muayeneyok
7Kardiyovasküler Sistem Hastalıklarında Farmakoterapiyok
8Kronik Kalp Yetersizliğinde Takip ve Tedavi Stratejileriyok
9Akut Kalp Yetmezliği ve Kardiyojenik Şokyok
10Miyokardit ve Kardiyomiyopatileryok
11Hipertansiyonyok
12Perikardiyal Hastalıklaryok
13taşiaritmileryok
14bradiaritmileryok
15Akut Romatizmal Ateş ve Enfektif Endokardityok
16Senkopyok
17Dispneye Genel Yaklaşım ve Akut Kalp Yetmezliğinin Tedavisi (Olguya Dayalı Değerlendirme)yok
18EKG Şablonlarıyla Aritmiye Genel Yaklaşım (Vaka Bazlı Değerlendirmeyok
19Kapak hastalıklarıyok
20Derin Venöz Tromboz ve Pulmoner Emboliyok
21Atriyal Fibrilasyona Tanısal ve Terapötik Yaklaşımyok
22Pulmoner hipertansiyonyok
23Aort Hastalıklarının Tanı ve Tedavisiyok
24Yapısal Kalp Hastalıklarında Perkütan Tedavi Seçenekleriyok
25Stabil İskemik Kalp Hastalığında Aterosklerotik Süreç ve Tanısal ve Terapötik Yaklaşımyok
26Göğüs Röntgeni ve Temel Ekokardiyografik Değerlendirmede Kalp ve Ana Damarların Değerlendirilmesiyok
27Akut koroner sendrom (vaka bazlı öğrenme)yok
28Kalp kapak hastalıkları (vaka bazlı öğrenme)yok
29Akut pulmoner ödem (vaka bazlı öğrenme)yok
30Kalp ritmi bozuklukları (vaka bazlı öğrenme)yok
31Kalp yetmezliği (vaka bazlı öğrenme)yok
32Hipertansiyon (vaka bazlı öğrenme)yok
Kaynak
Harrison's Cardiology textbook Topol Handbook of Cardiology

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:05Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:07