Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ANATOMİ | - | Senelik | 165+58 | - | 14 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU, Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Alper ATASEVER, Prof.Dr. Tuğrul ÖRMECİ |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Bahar Tekin |
Dersin Amacı | Kas, sinir sistemi ve duyu organları, dolaşım, solunum, sindirim, ürogenital sistemlerin anatomisi hakkında bilgi vermek ve pratik uygulamalar yapmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sinir sistemi hakında genel bilgi, Fossa axillaris, Plexus brachialis,Pectoral bölge, glandula mammaria, sırt bölgesi, Üst ekstremite kasları, damarları, lenfatikleri,Plexus brachialis klinik anatomisi, Plexus lumbalis, Plexus sacralis, Karın arka duvarı ve gluteal bölge,Uyluk bölgesi ve canalis femoralis, Fossa poplitea, Bacak ve ayak kasları, Alt ekstremite damarları, lenfatikleri,Plexus lumbalis ve plexus sacralis’in klinik anatomisi, Plexus cervicalis, Boyun ve ense kasları, Baş derisi, Yüz ve çiğneme kasları, Yüz sinirleri,Sinir sistemine giriş, Medulla spinalis, Çıkan-İnen yollar, Medulla spinalis sendromları, Beyin sapı, Kranial sinirler 1-6,Kranial sinirler 7-12, Diencephalon, Cerebellum, Limbik sistem, Telencephalon,Beyin ventrikülleri, BOS, MSS zarları, Göz-Kulak,Otonom sinir sistemi, MSS damarları,Beyin venöz sinüsleri, Serebrovasküler hastalıklar, Beyin sapı sendromları,Kardiyovasküler sistem giriş, Perikardium ve kalp, Lenfatik sistem, Thorax duvarı,Baş-boyun arterleri,Baş-boyun venleri, Boyun üçgenleri, Fossa infratemporalis, Fossa pterygopalatina ve içerikleri, Baş-boyun-gövde ve ekstremite lenfatikleri,Mediastinum, Diaphragma, Aorta thoracica, Azygos sistemi,Burun boşluğu paranasal sinuslar, Larynx, Trachea, Pleura, Akciğerler,Ağız boşluğu ve Tükürük bezleri, Karın ön duvarı ve canalis inguinalis, Pharynx, Oesophagus, Mide, İnce bağırsak, Kalın bağırsak, Periton, Karaciğer, safra kesesi ve safra yolları,Abdomen arterleri ve sinirleri, Pankreas ve dalak, Portal sistem,Endokrin sistem, Böbrek ve üreter anatomisi, Mesane ve üretra anatomisi, Pelvis damarları,,Erkek genital sistem anatomisi,Kadın genital sistem anatomisi,Pelvis-perineum anatomisi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
2.1.İskelet kasları anatomisini tanır | 14, 17, 9 | A, D |
1. Kas, sinir sistemi ve duyu organları, dolaşım, solunum, sindirim, ürogenital sistemler ile ilgili temel terim ve oluşumları açıklayabilecektir. | 14, 17, 9 | A, D |
1.1. İskelet kaslarını ve sinirlerini tanır ve gösterir | 14, 17, 9 | A, D |
1.2. Sinir sistemi ve duyu organları ile ilgili terimleri açıklar ve oluşumları gösterir | 14, 17, 9 | A, D |
1.3. Dolaşım sistemi ile ilgili terimleri açıklar ve oluşumları gösterir | 14, 17, 9 | A, D |
1.4. Solunum sistemi ile ilgili terimleri açıklar ve oluşumları gösterir | 14, 17, 9 | A, D |
1.5. Sindirim sistemi ile ilgili terimleri açıklar ve oluşumları gösterir | 14, 17, 9 | A, D |
1.6. Ürogenital sistem ile ilgili terimleri açıklar ve oluşumları gösterir | 14, 17, 9 | A, D |
2. İnsan vücudunu oluşturan sistemleri açıklayabilecek ve ilişkilendirebilecektir | 14, 17, 9 | A, D |
2.2. Sinir sistemi ve duyu organlarının anatomisini açıklar ve yorumlar | 14, 17, 9 | A, D |
2.3. Dolaşım sistemi anatomisini tanır | 14, 17, 9 | A, D |
2.4. Solunum sistemi anatomisini tanır | 14, 17, 9 | A, D |
2.5. Sindirim sistemi anatomisini tanır | 14, 17, 9 | A, D |
2.6. Ürogenital sistem anatomisini ayırt eder | 14, 17, 9 | A, D |
3. İnsan vücudunu oluşturan sistemler hakkında pratik uygulamalar yapabilecektir. | 14, 17, 9 | A, D |
3.1. Bütün iskelet kaslarını tanır, fonksiyonlarını açıklar | 14, 17, 9 | A, D |
3.2. Merkezi ve periferik sinir sistemleri ile otonom sinir sistemine ve duyu organlarına ait oluşumları tanır | 14, 17, 9 | A, D |
3.3. Kalbin yerini, kalple ilgili oluşumları, arter ve venleri gösterir | 14, 17, 9 | A, D |
3.4. Üst ve alt solunum yolu organlarını gösterir | 14, 17, 9 | A, D |
3.5. Ağız boşluğundaki yapıları ve sindirim kanalını oluşturan organları gösterir | 14, 17, 9 | A, D |
3.6. Böbrek, mesane, üreter ve üretrayı ayırt eder, erkek ve kadın genital organlarını karşılaştırır | 14, 17, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sinir sistemi hakında genel bilgi, Fossa axillaris, Plexus brachialis | |
2 | Pectoral bölge, glandula mammaria, sırt bölgesi, Üst ekstremite kasları, damarları, lenfatikleri | |
3 | Plexus brachialis klinik anatomisi, Plexus lumbalis, Plexus sacralis, Karın arka duvarı ve gluteal bölge | |
4 | Uyluk bölgesi ve canalis femoralis, Fossa poplitea, Bacak ve ayak kasları, Alt ekstremite damarları, lenfatikleri | |
5 | Plexus lumbalis ve plexus sacralis’in klinik anatomisi, Plexus cervicalis, Boyun ve ense kasları, Baş derisi, Yüz ve çiğneme kasları, Yüz sinirleri | |
6 | Sinir sistemine giriş, Medulla spinalis, Çıkan-İnen yollar, Medulla spinalis sendromları, Beyin sapı, Kranial sinirler 1-6 | |
7 | Kranial sinirler 7-12, Diencephalon, Cerebellum, Limbik sistem, Telencephalon | |
8 | Beyin ventrikülleri, BOS, MSS zarları, Göz-Kulak | |
9 | Otonom sinir sistemi, MSS damarları | |
10 | Beyin venöz sinüsleri, Serebrovasküler hastalıklar, Beyin sapı sendromları | |
11 | Kardiyovasküler sistem giriş, Perikardium ve kalp, Lenfatik sistem, Thorax duvarı | |
12 | Baş-boyun arterleri | |
13 | Baş-boyun venleri, Boyun üçgenleri, Fossa infratemporalis, Fossa pterygopalatina ve içerikleri, Baş-boyun-gövde ve ekstremite lenfatikleri | |
14 | Mediastinum, Diaphragma, Aorta thoracica, Azygos sistemi | |
15 | Burun boşluğu paranasal sinuslar, Larynx, Trachea, Pleura, Akciğerler | |
16 | Ağız boşluğu ve Tükürük bezleri, Karın ön duvarı ve canalis inguinalis, Pharynx, Oesophagus, Mide, İnce bağırsak, Kalın bağırsak, Periton, Karaciğer, safra kesesi ve safra yolları | |
17 | Abdomen arterleri ve sinirleri, Pankreas ve dalak, Portal sistem | |
18 | Endokrin sistem, Böbrek ve üreter anatomisi, Mesane ve üretra anatomisi, Pelvis damarları, | |
19 | Erkek genital sistem anatomisi | |
20 | Kadın genital sistem anatomisi | |
21 | Pelvis-perineum anatomisi |
Kaynak |
Öğrenciye verilir |
1-Putz R, Pabst R. Sobotta atlas of human anatomy Volume 2 12th English Ed. Munich, Urban & Schwarzenberg 1994 2-Netter FH. Atlas of human anatomy (second edition). USA, Novartis, 1997. 3- Gray’s Anatomy, Susan Standring et. al. 4-Moore KL, Persaud TVN. The Developing Human (Clinically Oriented Embryology). Fifth ed. Philadelphia, WB Saunders Company, 1993 5-Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003. 6-Arıncı K, Elhan A. Anatomi I, II. Güneş kitabevi, Ankara, 2003. 7-Moore K, AF. Dalley: Clinically oriented anatomy. Fourth ed. Lippincot Williams &Wilkins Company, Philadelphia, 1999 8-Taner D. Fonksiyonel Anatomi ekstremiteler ve sırt bölgesi 9-Taner D. Fonksiyonel Nöroanatomi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | X | |||||
2 | Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | X | |||||
3 | Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | X | |||||
4 | Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | X | |||||
5 | Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | X | |||||
6 | İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | X | |||||
7 | Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
8 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | X | |||||
9 | Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | X | |||||
10 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir | X | |||||
11 | Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır | X | |||||
13 | Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
14 | Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır | X | |||||
15 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir. | X | |||||
16 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | X | |||||
17 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | |||||
18 | Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
19 | Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
20 | Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ANATOMİ | - | Senelik | 165+58 | - | 14 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU, Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Alper ATASEVER, Prof.Dr. Tuğrul ÖRMECİ |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Bahar Tekin |
Dersin Amacı | Kas, sinir sistemi ve duyu organları, dolaşım, solunum, sindirim, ürogenital sistemlerin anatomisi hakkında bilgi vermek ve pratik uygulamalar yapmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sinir sistemi hakında genel bilgi, Fossa axillaris, Plexus brachialis,Pectoral bölge, glandula mammaria, sırt bölgesi, Üst ekstremite kasları, damarları, lenfatikleri,Plexus brachialis klinik anatomisi, Plexus lumbalis, Plexus sacralis, Karın arka duvarı ve gluteal bölge,Uyluk bölgesi ve canalis femoralis, Fossa poplitea, Bacak ve ayak kasları, Alt ekstremite damarları, lenfatikleri,Plexus lumbalis ve plexus sacralis’in klinik anatomisi, Plexus cervicalis, Boyun ve ense kasları, Baş derisi, Yüz ve çiğneme kasları, Yüz sinirleri,Sinir sistemine giriş, Medulla spinalis, Çıkan-İnen yollar, Medulla spinalis sendromları, Beyin sapı, Kranial sinirler 1-6,Kranial sinirler 7-12, Diencephalon, Cerebellum, Limbik sistem, Telencephalon,Beyin ventrikülleri, BOS, MSS zarları, Göz-Kulak,Otonom sinir sistemi, MSS damarları,Beyin venöz sinüsleri, Serebrovasküler hastalıklar, Beyin sapı sendromları,Kardiyovasküler sistem giriş, Perikardium ve kalp, Lenfatik sistem, Thorax duvarı,Baş-boyun arterleri,Baş-boyun venleri, Boyun üçgenleri, Fossa infratemporalis, Fossa pterygopalatina ve içerikleri, Baş-boyun-gövde ve ekstremite lenfatikleri,Mediastinum, Diaphragma, Aorta thoracica, Azygos sistemi,Burun boşluğu paranasal sinuslar, Larynx, Trachea, Pleura, Akciğerler,Ağız boşluğu ve Tükürük bezleri, Karın ön duvarı ve canalis inguinalis, Pharynx, Oesophagus, Mide, İnce bağırsak, Kalın bağırsak, Periton, Karaciğer, safra kesesi ve safra yolları,Abdomen arterleri ve sinirleri, Pankreas ve dalak, Portal sistem,Endokrin sistem, Böbrek ve üreter anatomisi, Mesane ve üretra anatomisi, Pelvis damarları,,Erkek genital sistem anatomisi,Kadın genital sistem anatomisi,Pelvis-perineum anatomisi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
2.1.İskelet kasları anatomisini tanır | 14, 17, 9 | A, D |
1. Kas, sinir sistemi ve duyu organları, dolaşım, solunum, sindirim, ürogenital sistemler ile ilgili temel terim ve oluşumları açıklayabilecektir. | 14, 17, 9 | A, D |
1.1. İskelet kaslarını ve sinirlerini tanır ve gösterir | 14, 17, 9 | A, D |
1.2. Sinir sistemi ve duyu organları ile ilgili terimleri açıklar ve oluşumları gösterir | 14, 17, 9 | A, D |
1.3. Dolaşım sistemi ile ilgili terimleri açıklar ve oluşumları gösterir | 14, 17, 9 | A, D |
1.4. Solunum sistemi ile ilgili terimleri açıklar ve oluşumları gösterir | 14, 17, 9 | A, D |
1.5. Sindirim sistemi ile ilgili terimleri açıklar ve oluşumları gösterir | 14, 17, 9 | A, D |
1.6. Ürogenital sistem ile ilgili terimleri açıklar ve oluşumları gösterir | 14, 17, 9 | A, D |
2. İnsan vücudunu oluşturan sistemleri açıklayabilecek ve ilişkilendirebilecektir | 14, 17, 9 | A, D |
2.2. Sinir sistemi ve duyu organlarının anatomisini açıklar ve yorumlar | 14, 17, 9 | A, D |
2.3. Dolaşım sistemi anatomisini tanır | 14, 17, 9 | A, D |
2.4. Solunum sistemi anatomisini tanır | 14, 17, 9 | A, D |
2.5. Sindirim sistemi anatomisini tanır | 14, 17, 9 | A, D |
2.6. Ürogenital sistem anatomisini ayırt eder | 14, 17, 9 | A, D |
3. İnsan vücudunu oluşturan sistemler hakkında pratik uygulamalar yapabilecektir. | 14, 17, 9 | A, D |
3.1. Bütün iskelet kaslarını tanır, fonksiyonlarını açıklar | 14, 17, 9 | A, D |
3.2. Merkezi ve periferik sinir sistemleri ile otonom sinir sistemine ve duyu organlarına ait oluşumları tanır | 14, 17, 9 | A, D |
3.3. Kalbin yerini, kalple ilgili oluşumları, arter ve venleri gösterir | 14, 17, 9 | A, D |
3.4. Üst ve alt solunum yolu organlarını gösterir | 14, 17, 9 | A, D |
3.5. Ağız boşluğundaki yapıları ve sindirim kanalını oluşturan organları gösterir | 14, 17, 9 | A, D |
3.6. Böbrek, mesane, üreter ve üretrayı ayırt eder, erkek ve kadın genital organlarını karşılaştırır | 14, 17, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sinir sistemi hakında genel bilgi, Fossa axillaris, Plexus brachialis | |
2 | Pectoral bölge, glandula mammaria, sırt bölgesi, Üst ekstremite kasları, damarları, lenfatikleri | |
3 | Plexus brachialis klinik anatomisi, Plexus lumbalis, Plexus sacralis, Karın arka duvarı ve gluteal bölge | |
4 | Uyluk bölgesi ve canalis femoralis, Fossa poplitea, Bacak ve ayak kasları, Alt ekstremite damarları, lenfatikleri | |
5 | Plexus lumbalis ve plexus sacralis’in klinik anatomisi, Plexus cervicalis, Boyun ve ense kasları, Baş derisi, Yüz ve çiğneme kasları, Yüz sinirleri | |
6 | Sinir sistemine giriş, Medulla spinalis, Çıkan-İnen yollar, Medulla spinalis sendromları, Beyin sapı, Kranial sinirler 1-6 | |
7 | Kranial sinirler 7-12, Diencephalon, Cerebellum, Limbik sistem, Telencephalon | |
8 | Beyin ventrikülleri, BOS, MSS zarları, Göz-Kulak | |
9 | Otonom sinir sistemi, MSS damarları | |
10 | Beyin venöz sinüsleri, Serebrovasküler hastalıklar, Beyin sapı sendromları | |
11 | Kardiyovasküler sistem giriş, Perikardium ve kalp, Lenfatik sistem, Thorax duvarı | |
12 | Baş-boyun arterleri | |
13 | Baş-boyun venleri, Boyun üçgenleri, Fossa infratemporalis, Fossa pterygopalatina ve içerikleri, Baş-boyun-gövde ve ekstremite lenfatikleri | |
14 | Mediastinum, Diaphragma, Aorta thoracica, Azygos sistemi | |
15 | Burun boşluğu paranasal sinuslar, Larynx, Trachea, Pleura, Akciğerler | |
16 | Ağız boşluğu ve Tükürük bezleri, Karın ön duvarı ve canalis inguinalis, Pharynx, Oesophagus, Mide, İnce bağırsak, Kalın bağırsak, Periton, Karaciğer, safra kesesi ve safra yolları | |
17 | Abdomen arterleri ve sinirleri, Pankreas ve dalak, Portal sistem | |
18 | Endokrin sistem, Böbrek ve üreter anatomisi, Mesane ve üretra anatomisi, Pelvis damarları, | |
19 | Erkek genital sistem anatomisi | |
20 | Kadın genital sistem anatomisi | |
21 | Pelvis-perineum anatomisi |
Kaynak |
Öğrenciye verilir |
1-Putz R, Pabst R. Sobotta atlas of human anatomy Volume 2 12th English Ed. Munich, Urban & Schwarzenberg 1994 2-Netter FH. Atlas of human anatomy (second edition). USA, Novartis, 1997. 3- Gray’s Anatomy, Susan Standring et. al. 4-Moore KL, Persaud TVN. The Developing Human (Clinically Oriented Embryology). Fifth ed. Philadelphia, WB Saunders Company, 1993 5-Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003. 6-Arıncı K, Elhan A. Anatomi I, II. Güneş kitabevi, Ankara, 2003. 7-Moore K, AF. Dalley: Clinically oriented anatomy. Fourth ed. Lippincot Williams &Wilkins Company, Philadelphia, 1999 8-Taner D. Fonksiyonel Anatomi ekstremiteler ve sırt bölgesi 9-Taner D. Fonksiyonel Nöroanatomi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | X | |||||
2 | Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | X | |||||
3 | Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | X | |||||
4 | Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | X | |||||
5 | Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | X | |||||
6 | İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | X | |||||
7 | Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
8 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | X | |||||
9 | Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | X | |||||
10 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir | X | |||||
11 | Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır | X | |||||
13 | Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
14 | Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır | X | |||||
15 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir. | X | |||||
16 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | X | |||||
17 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | |||||
18 | Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
19 | Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
20 | Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |