Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TIP EĞİTİMİ VE BİLİŞİMİ-Senelik12+0-1
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul Dersi
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Hülya AKAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Muzaffer ŞEKER, Prof.Dr. Recep ÖZTÜRK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSağlık tanımı, felsefesi, sağlık mesleği çeşitleri ve birey ilişkisi, sağlık eğitiminin tarihçesi, sağlık eğitiminde yöntemlerin analizi, sağlık eğitiminde ve sağlık hizmetinde ölçme ve değerlendirme, sağlık bilişimi sağlık eğitimine ve hizmet sektörüne yansımaları ve sağlıkta gelecek, sağlık ekonomisi ve sağlık sistemleri ve sosyal politikalar, sağlık hukuku, sağlık çalışanlarının sorumlulukları, malpraktis ve sigortacılık, sağlıkta iletişim, hasta hakları ve sağlık çalışanları hakları ve medya ilişkisi, sağlık - sanat ilişkisi, edebiyat, müzik, resim ve diğer sanat alanlarında sağlık konularında uygulayabilir düzeyde bilgi sahibi olur.
Dersin İçeriğiBu ders; Sağlık tanımı, felsefesi, sağlık mesleği çeşitleri ve birey ilişkisi, sağlık eğitiminin tarihçesi, sağlık eğitiminde yöntemlerin analizi, sağlık eğitiminde ve sağlık hizmetinde ölçme ve değerlendirme, sağlık bilişimi sağlık eğitimine ve hizmet sektörüne yansımaları ve sağlıkta gelecek, sağlık ekonomisi ve sağlık sistemleri ve sosyal politikalar, sağlık hukuku, sağlık çalışanlarının sorumlulukları, malpraktis ve sigortacılık, sağlıkta iletişim, hasta hakları ve sağlık çalışanları hakları ve medya ilişkisi, sağlık - sanat ilişkisi, edebiyat, müzik, resim ve diğer sanat alanlarında sağlık ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenci bu dersin sonunda, 1. Sağlık tanımı, felsefesi, sağlık mesleği çeşitleri ve birey ilişkisi, Sağlık eğitiminin tarihçesi, sağlık eğitiminde yöntemlerin analizi 2. Sağlık eğitiminde ve sağlık hizmetinde ölçme ve değerlendirme, Sağlık bilişimi sağlık eğitimine ve hizmet sektörüne yansımaları ve sağlıkta gelecek 3. Sağlık ekonomisi ve sağlık sistemleri ve sosyal politikalar, Sağlık Hukuku, sağlık çalışanlarının sorumlulukları, Malpraktis ve sigortacılık 4. Sağlıkta iletişim, hasta hakları ve sağlık çalışanları hakları ve medya ilişkisi 5. Sağlık - Sanat ilişkisi, edebiyat, müzik, resim ve diğer sanat alanlarında sağlık konularında uygulayabilir düzeyde bilgi sahibi olur.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
0Sağlık tanımı, felsefesi, sağlık mesleği çeşitleri ve birey ilişkisi, sağlık eğitiminin tarihçesi, sağlık eğitiminde yöntemlerin analizi, sağlık eğitiminde ve sağlık hizmetinde ölçme ve değerlendirme, sağlık bilişimi sağlık eğitimine ve hizmet sektörüne yansımaları ve sağlıkta gelecek, sağlık ekonomisi ve sağlık sistemleri ve sosyal politikalar, sağlık hukuku, sağlık çalışanlarının sorumlulukları, malpraktis ve sigortacılık, sağlıkta iletişim, hasta hakları ve sağlık çalışanları hakları ve medya ilişkisi, sağlık - sanat ilişkisi, edebiyat, müzik, resim ve diğer sanat alanlarında sağlık
Kaynak
Ders notları öğrenciye verilecek

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
X
2
Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
X
3
Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
X
4
Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
X
5
Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
X
6
İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
X
7
Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir.
X
8
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
X
9
Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
X
10
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir
X
11
Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
X
12
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır
X
13
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
14
Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır
X
15
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir.
X
16
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
X
17
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
18
Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir.
X
19
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X
20
Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14114
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi1400
Okul Dışı Diğer Faaliyetler100
Proje Sunumu / Seminer100
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı100
Ara Sınav ve Hazırlığı155
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)43
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(43/30)1
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TIP EĞİTİMİ VE BİLİŞİMİ-Senelik12+0-1
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul Dersi
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Hülya AKAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Muzaffer ŞEKER, Prof.Dr. Recep ÖZTÜRK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSağlık tanımı, felsefesi, sağlık mesleği çeşitleri ve birey ilişkisi, sağlık eğitiminin tarihçesi, sağlık eğitiminde yöntemlerin analizi, sağlık eğitiminde ve sağlık hizmetinde ölçme ve değerlendirme, sağlık bilişimi sağlık eğitimine ve hizmet sektörüne yansımaları ve sağlıkta gelecek, sağlık ekonomisi ve sağlık sistemleri ve sosyal politikalar, sağlık hukuku, sağlık çalışanlarının sorumlulukları, malpraktis ve sigortacılık, sağlıkta iletişim, hasta hakları ve sağlık çalışanları hakları ve medya ilişkisi, sağlık - sanat ilişkisi, edebiyat, müzik, resim ve diğer sanat alanlarında sağlık konularında uygulayabilir düzeyde bilgi sahibi olur.
Dersin İçeriğiBu ders; Sağlık tanımı, felsefesi, sağlık mesleği çeşitleri ve birey ilişkisi, sağlık eğitiminin tarihçesi, sağlık eğitiminde yöntemlerin analizi, sağlık eğitiminde ve sağlık hizmetinde ölçme ve değerlendirme, sağlık bilişimi sağlık eğitimine ve hizmet sektörüne yansımaları ve sağlıkta gelecek, sağlık ekonomisi ve sağlık sistemleri ve sosyal politikalar, sağlık hukuku, sağlık çalışanlarının sorumlulukları, malpraktis ve sigortacılık, sağlıkta iletişim, hasta hakları ve sağlık çalışanları hakları ve medya ilişkisi, sağlık - sanat ilişkisi, edebiyat, müzik, resim ve diğer sanat alanlarında sağlık ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenci bu dersin sonunda, 1. Sağlık tanımı, felsefesi, sağlık mesleği çeşitleri ve birey ilişkisi, Sağlık eğitiminin tarihçesi, sağlık eğitiminde yöntemlerin analizi 2. Sağlık eğitiminde ve sağlık hizmetinde ölçme ve değerlendirme, Sağlık bilişimi sağlık eğitimine ve hizmet sektörüne yansımaları ve sağlıkta gelecek 3. Sağlık ekonomisi ve sağlık sistemleri ve sosyal politikalar, Sağlık Hukuku, sağlık çalışanlarının sorumlulukları, Malpraktis ve sigortacılık 4. Sağlıkta iletişim, hasta hakları ve sağlık çalışanları hakları ve medya ilişkisi 5. Sağlık - Sanat ilişkisi, edebiyat, müzik, resim ve diğer sanat alanlarında sağlık konularında uygulayabilir düzeyde bilgi sahibi olur.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
0Sağlık tanımı, felsefesi, sağlık mesleği çeşitleri ve birey ilişkisi, sağlık eğitiminin tarihçesi, sağlık eğitiminde yöntemlerin analizi, sağlık eğitiminde ve sağlık hizmetinde ölçme ve değerlendirme, sağlık bilişimi sağlık eğitimine ve hizmet sektörüne yansımaları ve sağlıkta gelecek, sağlık ekonomisi ve sağlık sistemleri ve sosyal politikalar, sağlık hukuku, sağlık çalışanlarının sorumlulukları, malpraktis ve sigortacılık, sağlıkta iletişim, hasta hakları ve sağlık çalışanları hakları ve medya ilişkisi, sağlık - sanat ilişkisi, edebiyat, müzik, resim ve diğer sanat alanlarında sağlık
Kaynak
Ders notları öğrenciye verilecek

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
X
2
Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
X
3
Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
X
4
Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
X
5
Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
X
6
İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
X
7
Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir.
X
8
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
X
9
Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
X
10
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir
X
11
Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
X
12
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır
X
13
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
14
Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır
X
15
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir.
X
16
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
X
17
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
18
Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir.
X
19
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X
20
Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:05