Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HEKİMLİĞE GİRİŞ -Güz Dönemi70+4-5
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mahmut TOKAÇ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Mahmut TOKAÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu kurulun amacı tıp eğitimine başlayanlar için temel tıp bilimleri hakkındaki giriş bilgilerini öğretmek, tıbbın tarihi gelişimiyle bugünkü tıbbı kavratmak, tıp etiğinin esaslarını öğretmek, beşeri bilimler konusunda bilgi vermek, tıp eğitimi, tıp felsefesi ve insani değerler konusunu kavratmak.
Dersin İçeriğiBu ders; DEONTOLOJİ-Tıp nedir? Tıbbın yöntem bilgisi/Tıp tarihi metadolojisi ve evrimi,ÖĞRENCİ ORYANTASYON PROGRAMI BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ,HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ Giriş-Histoteknoloji ,ORGANİK KİMYA-Sulu Çözeltiler, Konsantrasyon Hesapları, Çözelti Hazırlama Teknikleri, Kimya Laboratuvarına Giriş,ORGANİK KİMYA-Acid-Base and Buffer Systems, Chemical Equilibrium,ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I,TÜRK DİLİ-I,BİLİM FELSEFESİ VE TIP-Bilim ve tıp felsefesinin temel sorunları,BİLİM FELSEFESİ VE TIP-Antik Çağda Bilim ve Felsefe İlişkisi,TIBBİ BİYOLOJİ &GENETİK-Hayatın temelleri: Hücre,TIP VE İNSAN BİLİMLERİ-Sağlık ve hastalık kavramları - Sağlık, hastalığın kültürel yönü ,TIP VE İNSAN BİLİMLERİ-Sağlık ve hastalığın psikososyal belirleyicileri,DEONTOLOJİ-Tıp Eğitimi ve Evrimi/ Prehipokratik Tıp/Hipokratik Tıp,ORC.KİM.-Kimyasal Reaksiyonlar ve Stokiyometri,BAĞIMSIZ ÖĞRENME SÜRECİ ,DEONTOLOJİ-Hipokratik Tıp, İslam Tıbbı ve Ünlü Hekimler,TIP VE İNSAN BİLİMLERİ-Küreselleşme ve sağlık ilişkileri,BİLİM FELSEFESİ&TIP-Modern Doğa Görüşü ve Tıp Felsefesi Arasındaki İlişki,TIP EĞİTİMİ &BİLİŞİMİ-Sağlık tanımı, felsefesi, sağlık mesleği ve birey ilişkisi,TIP EĞİTİMİ & BİLİŞİMİ-Sağlık eğitiminin tarihçesi, sağlık eğitiminde yöntem analizi,TIP EĞ.&BİL-Sağlık eğitiminde ve sağlık hizmetinde ölçme ve değerlendirme,TIP EĞİTİMİ & BİLİŞİMİ-Sağlık bilişimi sağlık eğitimine ve hizmet sektörüne yansımaları ve sağlıkta gelecek,ORG.KİM.- Organik Moleküllere Giriş,ORG.KİM.-Karbon Kimyası, Hibridizasyon, Alkenler, Siklo-alkenler Hibridizasyonu,LAB-ORG.KİM. Çözelti Hazırlama Teknikleri,TB.B.&GEN.-Hücre biyolojisinde temel kimyasal kavramlar ve biyosentez,MESLEKİ BECERİ BİYOKİMYA,TIBBİ BİYOLOJİ &GENETİK-Hayatın temelleri: Hücre TELAFİ,TIP EĞ.&BİL.-Sağlık ekonomisi ve sağlık sistemleri ve sosyal politikalar,HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ-Mikroskoplar,BİL.FEL.&TIP-Ontoloji ve Tıp İlişkisi,ORG.KİM.-Alkanes, Alkenes, Alkynes Substutition and Elimination Reactions,ORG.KİM.-Stereochemistry,LAB-ORG.KİM. Volumetrik Analiz-Asit Baz Titrasyonu,DEONTOLOJİ-Osmanlı Tıbbı, Çağdaş Bilimsel Tıp,TIP EĞ.&BİL.-Sağlıkta iletişim, hasta hakları ve sağlık çalışanları hakları ve medya,BİL.FEL.&TIP-Epistemoloji ve Tıp İlişkisi,ORG.KİM.-İkame Reaksiyonları,HİSTOLOJİ & EMBRİYOLOJİ İmmünohistokimya,LAB-HİST.-EMB. Mikroskoplar,DEONTOLOJİ-Hekim kimliği, hekim andları, deontoloji ve tıbbi eğitim tanımı ve önemi,LAB-pH Ölçümü ile Titrasyon Eğrisinin Oluşturulması,DEONTOLOJİ-Tıp nedir? Tıbbın yöntem bilgisi/Tıp tarihi metadolojisi ve evrimi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
01- Tıp Felsefesi ve Tıp Tarihi Perspektifi ile hekimlik bilincini ve kimliğini öğrenir geliştirir.14, 19, 4, 9D, E, F
04- İnsani ve mesleki değerleri kavrar, Hekimin hukuki sorumluluklarını açıklar10, 16, 19, 9A, E
03- Tıp etiğinin temel kavramlarını anlar, Etik sorunları öğrenir ve tartışır.10, 14, 16, 18, 19, 9A, D, E, F
02-Sağlığa bütüncül yaklaşım için gereken tarihi, felsefi, kültürel, sosyal bakış açısı kazandırır ve iletişimi sağlar 10, 14, 16, 4, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1DEONTOLOJİ-Tıp nedir? Tıbbın yöntem bilgisi/Tıp tarihi metadolojisi ve evrimi
2ÖĞRENCİ ORYANTASYON PROGRAMI BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
3HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ Giriş-Histoteknoloji
4ORGANİK KİMYA-Sulu Çözeltiler, Konsantrasyon Hesapları, Çözelti Hazırlama Teknikleri, Kimya Laboratuvarına Giriş
5ORGANİK KİMYA-Acid-Base and Buffer Systems, Chemical Equilibrium
6ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I
7TÜRK DİLİ-I
8BİLİM FELSEFESİ VE TIP-Bilim ve tıp felsefesinin temel sorunları
9BİLİM FELSEFESİ VE TIP-Antik Çağda Bilim ve Felsefe İlişkisi
10TIBBİ BİYOLOJİ &GENETİK-Hayatın temelleri: Hücre
11TIP VE İNSAN BİLİMLERİ-Sağlık ve hastalık kavramları - Sağlık, hastalığın kültürel yönü
12TIP VE İNSAN BİLİMLERİ-Sağlık ve hastalığın psikososyal belirleyicileri
13DEONTOLOJİ-Tıp Eğitimi ve Evrimi/ Prehipokratik Tıp/Hipokratik Tıp
14ORC.KİM.-Kimyasal Reaksiyonlar ve Stokiyometri
15BAĞIMSIZ ÖĞRENME SÜRECİ
16DEONTOLOJİ-Hipokratik Tıp, İslam Tıbbı ve Ünlü Hekimler
17TIP VE İNSAN BİLİMLERİ-Küreselleşme ve sağlık ilişkileri
18BİLİM FELSEFESİ&TIP-Modern Doğa Görüşü ve Tıp Felsefesi Arasındaki İlişki
19TIP EĞİTİMİ &BİLİŞİMİ-Sağlık tanımı, felsefesi, sağlık mesleği ve birey ilişkisi
20TIP EĞİTİMİ & BİLİŞİMİ-Sağlık eğitiminin tarihçesi, sağlık eğitiminde yöntem analizi
21TIP EĞ.&BİL-Sağlık eğitiminde ve sağlık hizmetinde ölçme ve değerlendirme
22TIP EĞİTİMİ & BİLİŞİMİ-Sağlık bilişimi sağlık eğitimine ve hizmet sektörüne yansımaları ve sağlıkta gelecek
23ORG.KİM.- Organik Moleküllere Giriş
24ORG.KİM.-Karbon Kimyası, Hibridizasyon, Alkenler, Siklo-alkenler Hibridizasyonu
25LAB-ORG.KİM. Çözelti Hazırlama Teknikleri
26TB.B.&GEN.-Hücre biyolojisinde temel kimyasal kavramlar ve biyosentez
27MESLEKİ BECERİ BİYOKİMYA
28TIBBİ BİYOLOJİ &GENETİK-Hayatın temelleri: Hücre TELAFİ
29TIP EĞ.&BİL.-Sağlık ekonomisi ve sağlık sistemleri ve sosyal politikalar
30HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ-Mikroskoplar
31BİL.FEL.&TIP-Ontoloji ve Tıp İlişkisi
32ORG.KİM.-Alkanes, Alkenes, Alkynes Substutition and Elimination Reactions
33ORG.KİM.-Stereochemistry
34LAB-ORG.KİM. Volumetrik Analiz-Asit Baz Titrasyonu
35DEONTOLOJİ-Osmanlı Tıbbı, Çağdaş Bilimsel Tıp
36TIP EĞ.&BİL.-Sağlıkta iletişim, hasta hakları ve sağlık çalışanları hakları ve medya
37BİL.FEL.&TIP-Epistemoloji ve Tıp İlişkisi
38ORG.KİM.-İkame Reaksiyonları
39HİSTOLOJİ & EMBRİYOLOJİ İmmünohistokimya
40LAB-HİST.-EMB. Mikroskoplar
41DEONTOLOJİ-Hekim kimliği, hekim andları, deontoloji ve tıbbi eğitim tanımı ve önemi
42LAB-pH Ölçümü ile Titrasyon Eğrisinin Oluşturulması
43DEONTOLOJİ-Tıp nedir? Tıbbın yöntem bilgisi/Tıp tarihi metadolojisi ve evrimi
Kaynak
Derslerin kitapları, ders notları ve slayt çıktıları. 1. Molecular Biology of the Cell, Sixth Edition; Bruce Alberts, Alexander Johnson, Julian Lewis, David Morgan, Martin Raff, Keith Roberts, Peter Walter 2. Moleküler Hücre Biyolojisi, Prof. Dr. Hasan Veysi Güneş, İstanbul Tıp Kitabevi , Dalçık H. Klinik Yönleri ile İnsan Embriyolojisi. 6. Ed. NOBEL TIP Sadler T.W: Langman's Medical Embryology, Eleventh Edition. Lippincott Williams & Wilkins, USA Schoenwolf G.C.: Larsen’s Human Embryology. 4. Ed. CHURCHILL LIVINGSTONE ELSEVIER 1. Singer and Erickson (eds.). A Companion to Medical Anthropology. Wiley-Blackwell, 2011 2. Winkelman. Culture and Health: Applying Medical Anthropology. Jossey-Bass, 2009. 3. Cant and Sharma. A new medical pluralism? Alternative medicine, doctors, patients and the state. Routledge, 1999. . Osman Hayran. Sağlık Yönetimi Yazıları, 2. Baskı, SAGEYA Yayınları, 2012.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
X
2
Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
X
3
Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
X
4
Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
X
5
Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
X
6
İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
X
7
Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir.
X
8
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
X
9
Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
X
10
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir
X
11
Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
X
12
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır
X
13
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
14
Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır
X
15
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir.
X
16
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
X
17
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
18
Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir.
X
19
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X
20
Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HEKİMLİĞE GİRİŞ -Güz Dönemi70+4-5
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mahmut TOKAÇ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Mahmut TOKAÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu kurulun amacı tıp eğitimine başlayanlar için temel tıp bilimleri hakkındaki giriş bilgilerini öğretmek, tıbbın tarihi gelişimiyle bugünkü tıbbı kavratmak, tıp etiğinin esaslarını öğretmek, beşeri bilimler konusunda bilgi vermek, tıp eğitimi, tıp felsefesi ve insani değerler konusunu kavratmak.
Dersin İçeriğiBu ders; DEONTOLOJİ-Tıp nedir? Tıbbın yöntem bilgisi/Tıp tarihi metadolojisi ve evrimi,ÖĞRENCİ ORYANTASYON PROGRAMI BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ,HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ Giriş-Histoteknoloji ,ORGANİK KİMYA-Sulu Çözeltiler, Konsantrasyon Hesapları, Çözelti Hazırlama Teknikleri, Kimya Laboratuvarına Giriş,ORGANİK KİMYA-Acid-Base and Buffer Systems, Chemical Equilibrium,ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I,TÜRK DİLİ-I,BİLİM FELSEFESİ VE TIP-Bilim ve tıp felsefesinin temel sorunları,BİLİM FELSEFESİ VE TIP-Antik Çağda Bilim ve Felsefe İlişkisi,TIBBİ BİYOLOJİ &GENETİK-Hayatın temelleri: Hücre,TIP VE İNSAN BİLİMLERİ-Sağlık ve hastalık kavramları - Sağlık, hastalığın kültürel yönü ,TIP VE İNSAN BİLİMLERİ-Sağlık ve hastalığın psikososyal belirleyicileri,DEONTOLOJİ-Tıp Eğitimi ve Evrimi/ Prehipokratik Tıp/Hipokratik Tıp,ORC.KİM.-Kimyasal Reaksiyonlar ve Stokiyometri,BAĞIMSIZ ÖĞRENME SÜRECİ ,DEONTOLOJİ-Hipokratik Tıp, İslam Tıbbı ve Ünlü Hekimler,TIP VE İNSAN BİLİMLERİ-Küreselleşme ve sağlık ilişkileri,BİLİM FELSEFESİ&TIP-Modern Doğa Görüşü ve Tıp Felsefesi Arasındaki İlişki,TIP EĞİTİMİ &BİLİŞİMİ-Sağlık tanımı, felsefesi, sağlık mesleği ve birey ilişkisi,TIP EĞİTİMİ & BİLİŞİMİ-Sağlık eğitiminin tarihçesi, sağlık eğitiminde yöntem analizi,TIP EĞ.&BİL-Sağlık eğitiminde ve sağlık hizmetinde ölçme ve değerlendirme,TIP EĞİTİMİ & BİLİŞİMİ-Sağlık bilişimi sağlık eğitimine ve hizmet sektörüne yansımaları ve sağlıkta gelecek,ORG.KİM.- Organik Moleküllere Giriş,ORG.KİM.-Karbon Kimyası, Hibridizasyon, Alkenler, Siklo-alkenler Hibridizasyonu,LAB-ORG.KİM. Çözelti Hazırlama Teknikleri,TB.B.&GEN.-Hücre biyolojisinde temel kimyasal kavramlar ve biyosentez,MESLEKİ BECERİ BİYOKİMYA,TIBBİ BİYOLOJİ &GENETİK-Hayatın temelleri: Hücre TELAFİ,TIP EĞ.&BİL.-Sağlık ekonomisi ve sağlık sistemleri ve sosyal politikalar,HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ-Mikroskoplar,BİL.FEL.&TIP-Ontoloji ve Tıp İlişkisi,ORG.KİM.-Alkanes, Alkenes, Alkynes Substutition and Elimination Reactions,ORG.KİM.-Stereochemistry,LAB-ORG.KİM. Volumetrik Analiz-Asit Baz Titrasyonu,DEONTOLOJİ-Osmanlı Tıbbı, Çağdaş Bilimsel Tıp,TIP EĞ.&BİL.-Sağlıkta iletişim, hasta hakları ve sağlık çalışanları hakları ve medya,BİL.FEL.&TIP-Epistemoloji ve Tıp İlişkisi,ORG.KİM.-İkame Reaksiyonları,HİSTOLOJİ & EMBRİYOLOJİ İmmünohistokimya,LAB-HİST.-EMB. Mikroskoplar,DEONTOLOJİ-Hekim kimliği, hekim andları, deontoloji ve tıbbi eğitim tanımı ve önemi,LAB-pH Ölçümü ile Titrasyon Eğrisinin Oluşturulması,DEONTOLOJİ-Tıp nedir? Tıbbın yöntem bilgisi/Tıp tarihi metadolojisi ve evrimi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
01- Tıp Felsefesi ve Tıp Tarihi Perspektifi ile hekimlik bilincini ve kimliğini öğrenir geliştirir.14, 19, 4, 9D, E, F
04- İnsani ve mesleki değerleri kavrar, Hekimin hukuki sorumluluklarını açıklar10, 16, 19, 9A, E
03- Tıp etiğinin temel kavramlarını anlar, Etik sorunları öğrenir ve tartışır.10, 14, 16, 18, 19, 9A, D, E, F
02-Sağlığa bütüncül yaklaşım için gereken tarihi, felsefi, kültürel, sosyal bakış açısı kazandırır ve iletişimi sağlar 10, 14, 16, 4, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1DEONTOLOJİ-Tıp nedir? Tıbbın yöntem bilgisi/Tıp tarihi metadolojisi ve evrimi
2ÖĞRENCİ ORYANTASYON PROGRAMI BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
3HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ Giriş-Histoteknoloji
4ORGANİK KİMYA-Sulu Çözeltiler, Konsantrasyon Hesapları, Çözelti Hazırlama Teknikleri, Kimya Laboratuvarına Giriş
5ORGANİK KİMYA-Acid-Base and Buffer Systems, Chemical Equilibrium
6ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I
7TÜRK DİLİ-I
8BİLİM FELSEFESİ VE TIP-Bilim ve tıp felsefesinin temel sorunları
9BİLİM FELSEFESİ VE TIP-Antik Çağda Bilim ve Felsefe İlişkisi
10TIBBİ BİYOLOJİ &GENETİK-Hayatın temelleri: Hücre
11TIP VE İNSAN BİLİMLERİ-Sağlık ve hastalık kavramları - Sağlık, hastalığın kültürel yönü
12TIP VE İNSAN BİLİMLERİ-Sağlık ve hastalığın psikososyal belirleyicileri
13DEONTOLOJİ-Tıp Eğitimi ve Evrimi/ Prehipokratik Tıp/Hipokratik Tıp
14ORC.KİM.-Kimyasal Reaksiyonlar ve Stokiyometri
15BAĞIMSIZ ÖĞRENME SÜRECİ
16DEONTOLOJİ-Hipokratik Tıp, İslam Tıbbı ve Ünlü Hekimler
17TIP VE İNSAN BİLİMLERİ-Küreselleşme ve sağlık ilişkileri
18BİLİM FELSEFESİ&TIP-Modern Doğa Görüşü ve Tıp Felsefesi Arasındaki İlişki
19TIP EĞİTİMİ &BİLİŞİMİ-Sağlık tanımı, felsefesi, sağlık mesleği ve birey ilişkisi
20TIP EĞİTİMİ & BİLİŞİMİ-Sağlık eğitiminin tarihçesi, sağlık eğitiminde yöntem analizi
21TIP EĞ.&BİL-Sağlık eğitiminde ve sağlık hizmetinde ölçme ve değerlendirme
22TIP EĞİTİMİ & BİLİŞİMİ-Sağlık bilişimi sağlık eğitimine ve hizmet sektörüne yansımaları ve sağlıkta gelecek
23ORG.KİM.- Organik Moleküllere Giriş
24ORG.KİM.-Karbon Kimyası, Hibridizasyon, Alkenler, Siklo-alkenler Hibridizasyonu
25LAB-ORG.KİM. Çözelti Hazırlama Teknikleri
26TB.B.&GEN.-Hücre biyolojisinde temel kimyasal kavramlar ve biyosentez
27MESLEKİ BECERİ BİYOKİMYA
28TIBBİ BİYOLOJİ &GENETİK-Hayatın temelleri: Hücre TELAFİ
29TIP EĞ.&BİL.-Sağlık ekonomisi ve sağlık sistemleri ve sosyal politikalar
30HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ-Mikroskoplar
31BİL.FEL.&TIP-Ontoloji ve Tıp İlişkisi
32ORG.KİM.-Alkanes, Alkenes, Alkynes Substutition and Elimination Reactions
33ORG.KİM.-Stereochemistry
34LAB-ORG.KİM. Volumetrik Analiz-Asit Baz Titrasyonu
35DEONTOLOJİ-Osmanlı Tıbbı, Çağdaş Bilimsel Tıp
36TIP EĞ.&BİL.-Sağlıkta iletişim, hasta hakları ve sağlık çalışanları hakları ve medya
37BİL.FEL.&TIP-Epistemoloji ve Tıp İlişkisi
38ORG.KİM.-İkame Reaksiyonları
39HİSTOLOJİ & EMBRİYOLOJİ İmmünohistokimya
40LAB-HİST.-EMB. Mikroskoplar
41DEONTOLOJİ-Hekim kimliği, hekim andları, deontoloji ve tıbbi eğitim tanımı ve önemi
42LAB-pH Ölçümü ile Titrasyon Eğrisinin Oluşturulması
43DEONTOLOJİ-Tıp nedir? Tıbbın yöntem bilgisi/Tıp tarihi metadolojisi ve evrimi
Kaynak
Derslerin kitapları, ders notları ve slayt çıktıları. 1. Molecular Biology of the Cell, Sixth Edition; Bruce Alberts, Alexander Johnson, Julian Lewis, David Morgan, Martin Raff, Keith Roberts, Peter Walter 2. Moleküler Hücre Biyolojisi, Prof. Dr. Hasan Veysi Güneş, İstanbul Tıp Kitabevi , Dalçık H. Klinik Yönleri ile İnsan Embriyolojisi. 6. Ed. NOBEL TIP Sadler T.W: Langman's Medical Embryology, Eleventh Edition. Lippincott Williams & Wilkins, USA Schoenwolf G.C.: Larsen’s Human Embryology. 4. Ed. CHURCHILL LIVINGSTONE ELSEVIER 1. Singer and Erickson (eds.). A Companion to Medical Anthropology. Wiley-Blackwell, 2011 2. Winkelman. Culture and Health: Applying Medical Anthropology. Jossey-Bass, 2009. 3. Cant and Sharma. A new medical pluralism? Alternative medicine, doctors, patients and the state. Routledge, 1999. . Osman Hayran. Sağlık Yönetimi Yazıları, 2. Baskı, SAGEYA Yayınları, 2012.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
X
2
Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
X
3
Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
X
4
Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
X
5
Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
X
6
İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
X
7
Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir.
X
8
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
X
9
Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
X
10
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir
X
11
Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
X
12
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır
X
13
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
14
Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır
X
15
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir.
X
16
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
X
17
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
18
Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir.
X
19
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X
20
Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:05