Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ACİL TIP-Senelik20+340-10
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüStaj
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Bedia GÜLEN
Dersi VerenlerProf.Dr. Mesut YILMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAcil servis stajında öğrenciler; preklinik ve klinik dönemlerde kazandığı temel bilgi, beceri ve tutumları geliştirip uygulayacaklardır. Acil servise başvuran dahili, cerrahi veya yaralanmalı hastalara genel yaklaşım ilkelerini bilerek, tanı ve acil tedavi yöntemleri dahil acil servis yönetim sürecini öğrenecekler, ayrıca acil servise başvuran adli vakaların genel değerlendirme ve rapor yazma sürecini yapabileceklerdir.
Dersin İçeriğiBu ders; Akut koroner sendromlarda EKG,Dar kompleks taşidisritmilerde EKG,Geniş kompleks taşidisritmilerde EKG,Bradidisritmilerde EKG,Acil serviste senkop hastasına yaklaşım,Acil serviste çoklu travmalı hastaya yaklaşım,Acil serviste kafa travmalı hastaya yaklaşım,Çevresel nedenli acil durumlara yaklaşım; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. 1. Akut koroner sendromlarda (AKS) EKG bulgularını tartışabilecektir 13, 18, 4, 9H
1. STEMI EKG bulgularını açıklar 13, 18, 4, 9H
1.2. NSTEMI-AKS EKG bulgularını açıklar13, 18, 4, 9H
2. Dar QRS kompleks taşidisritmilerin tanı ve acil yönetimini yapabilecektir13, 18, 4, 9H
2.1. Düzensiz, dar ORS kompleks EKG bulgularını açıklar 13, 18, 4, 9H
2.2. Düzensiz, dar ORS kompleks acil yönetimini açıklar 13, 18, 4, 9H
2.3. Düzenli, dar ORS kompleks EKG bulgularını açıklar 13, 18, 4, 9H
2.4. Düzenli, dar ORS kompleks acil yönetimini açıklar13, 18, 4, 9H
3. Geniş QRS kompleks taşidisritmilerin tanı ve acil yönetimini yapabilecektir13, 18, 4, 9H
3.1. Düzensiz, geniş ORS kompleks EKG bulgularını açıklar 13, 18, 4, 9H
3.2. Düzensiz, geniş ORS kompleks acil yönetimini açıklar 13, 18, 4, 9H
3.3. Düzenli, geniş ORS kompleks EKG bulgularını açıklar 18, 4, 9H
3.4. Düzenli, geniş ORS kompleks acil yönetimini açıklar13, 18, 4, 9H
4. Bradisritmilerin tanı ve acil yönetimini yapabilecektir13, 18, 4, 9H
4.1. Bradidisritmilerde EKG bulgularını açıklar13, 18, 4, 9H
4.2. Bradidisritmilerin acil yönetimini açıklar13, 18, 4, 9H
5. Acil serviste senkop geçiren hastanın tanı ve acil yönetimini yapabilecektir.13, 18, 4, 9H
5.1 Hayatı tehdit eden senkop nedenlerini açıklar 13, 18, 4, 9H
5.2 Hayatı tehdit eden senkop nedenlerinin acil yönetimini açıklar 13, 18, 4, 9H
6. Acil serviste çoklu travmalı hastaya genel yaklaşım prensiplerini tartışabilecektir13, 18, 4, 9H
6.1. Birincil değerlendirme basamaklarını açıklar 13, 18, 4, 9H
6.2. Hayatı tehdit eden travmaya bağlı klinik durumları açıklar 13, 18, 4, 9H
6.3. Hayatı tehdit eden travmaya bağlı klinik durumların acil yönetimini açıklar 13, 18, 4, 9H
6.4. İkincil değerlendirme basamaklarını açıklar13, 18, 4, 9H
6.5. Hastaların uygun biçimde başka bir sağlık kuruluşuna sevk sürecini açıklar13, 18, 4, 9H
6.6. Travmalı hastaların hastane öncesi ve acil servisteki acil müdahale organizasyonunu açıklar18, 9H
6.7. Travmalı hastasının şiddet skorlamasını değerlendirir ve gerekli bildirimi yapar18, 4, 9H
7. Acil serviste kafa travmalı hastaya genel yaklaşım prensiplerini tartışabilecektir13, 18, 4, 9H
7.1. Birincil değerlendirme basamaklarını açıklar 13, 18, 4, 9H
7.2. Hayatı tehdit eden kafa travması klinik durumlarını açıklar 13, 18, 4, 9H
7.3. Hayatı tehdit eden kafa travmasına bağlı klinik durumların acil yönetimini açıklar13, 18, 4, 9H
7.4. İkincil değerlendirme basamaklarını açıklar 13, 18, 4, 9H
7.5 Kafa travması şiddet derecelendirmesini tanımlar 18, 9H
7.6. Hafif, orta ve ciddi kafa yaralanmalarının acil yönetimini açıklar13, 18, 4, 9H
8. Çevresel acil durumlara genel yaklaşım prensiplerini tartışabilecektir13, 18, 9H
8.1 Yüksek irtifaya bağlı acil durumları tanımlar ve acil yönetimini yapar18, 9H
8.2. Dalmaya bağlı acil durumları tanımlar ve acil yönetimini yapar18, 9H
8.3 Isıya bağlı acil durumları tanımlar ve acil yönetimini yapar18, 9H
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Akut koroner sendromlarda EKG
2Dar kompleks taşidisritmilerde EKG
3Geniş kompleks taşidisritmilerde EKG
4Bradidisritmilerde EKG
5Acil serviste senkop hastasına yaklaşım
6Acil serviste çoklu travmalı hastaya yaklaşım
7Acil serviste kafa travmalı hastaya yaklaşım
8Çevresel nedenli acil durumlara yaklaşım
Kaynak
Tintinalli Acil Tıp: Kapsamlı Bir Çalışma Kılavuzu (9. Baskı) Kasım 2021

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
X
2
Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
X
3
Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
X
7
Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir.
8
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
X
9
Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir
X
11
Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
X
12
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır
X
13
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
14
Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır
X
15
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir.
16
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
18
Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir.
X
19
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
20
Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati23060
Rehberli Problem Çözme23060
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi23060
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer23060
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı13030
Toplam İş Yükü (Saat)300
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(300/30)10
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ACİL TIP-Senelik20+340-10
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüStaj
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Bedia GÜLEN
Dersi VerenlerProf.Dr. Mesut YILMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAcil servis stajında öğrenciler; preklinik ve klinik dönemlerde kazandığı temel bilgi, beceri ve tutumları geliştirip uygulayacaklardır. Acil servise başvuran dahili, cerrahi veya yaralanmalı hastalara genel yaklaşım ilkelerini bilerek, tanı ve acil tedavi yöntemleri dahil acil servis yönetim sürecini öğrenecekler, ayrıca acil servise başvuran adli vakaların genel değerlendirme ve rapor yazma sürecini yapabileceklerdir.
Dersin İçeriğiBu ders; Akut koroner sendromlarda EKG,Dar kompleks taşidisritmilerde EKG,Geniş kompleks taşidisritmilerde EKG,Bradidisritmilerde EKG,Acil serviste senkop hastasına yaklaşım,Acil serviste çoklu travmalı hastaya yaklaşım,Acil serviste kafa travmalı hastaya yaklaşım,Çevresel nedenli acil durumlara yaklaşım; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. 1. Akut koroner sendromlarda (AKS) EKG bulgularını tartışabilecektir 13, 18, 4, 9H
1. STEMI EKG bulgularını açıklar 13, 18, 4, 9H
1.2. NSTEMI-AKS EKG bulgularını açıklar13, 18, 4, 9H
2. Dar QRS kompleks taşidisritmilerin tanı ve acil yönetimini yapabilecektir13, 18, 4, 9H
2.1. Düzensiz, dar ORS kompleks EKG bulgularını açıklar 13, 18, 4, 9H
2.2. Düzensiz, dar ORS kompleks acil yönetimini açıklar 13, 18, 4, 9H
2.3. Düzenli, dar ORS kompleks EKG bulgularını açıklar 13, 18, 4, 9H
2.4. Düzenli, dar ORS kompleks acil yönetimini açıklar13, 18, 4, 9H
3. Geniş QRS kompleks taşidisritmilerin tanı ve acil yönetimini yapabilecektir13, 18, 4, 9H
3.1. Düzensiz, geniş ORS kompleks EKG bulgularını açıklar 13, 18, 4, 9H
3.2. Düzensiz, geniş ORS kompleks acil yönetimini açıklar 13, 18, 4, 9H
3.3. Düzenli, geniş ORS kompleks EKG bulgularını açıklar 18, 4, 9H
3.4. Düzenli, geniş ORS kompleks acil yönetimini açıklar13, 18, 4, 9H
4. Bradisritmilerin tanı ve acil yönetimini yapabilecektir13, 18, 4, 9H
4.1. Bradidisritmilerde EKG bulgularını açıklar13, 18, 4, 9H
4.2. Bradidisritmilerin acil yönetimini açıklar13, 18, 4, 9H
5. Acil serviste senkop geçiren hastanın tanı ve acil yönetimini yapabilecektir.13, 18, 4, 9H
5.1 Hayatı tehdit eden senkop nedenlerini açıklar 13, 18, 4, 9H
5.2 Hayatı tehdit eden senkop nedenlerinin acil yönetimini açıklar 13, 18, 4, 9H
6. Acil serviste çoklu travmalı hastaya genel yaklaşım prensiplerini tartışabilecektir13, 18, 4, 9H
6.1. Birincil değerlendirme basamaklarını açıklar 13, 18, 4, 9H
6.2. Hayatı tehdit eden travmaya bağlı klinik durumları açıklar 13, 18, 4, 9H
6.3. Hayatı tehdit eden travmaya bağlı klinik durumların acil yönetimini açıklar 13, 18, 4, 9H
6.4. İkincil değerlendirme basamaklarını açıklar13, 18, 4, 9H
6.5. Hastaların uygun biçimde başka bir sağlık kuruluşuna sevk sürecini açıklar13, 18, 4, 9H
6.6. Travmalı hastaların hastane öncesi ve acil servisteki acil müdahale organizasyonunu açıklar18, 9H
6.7. Travmalı hastasının şiddet skorlamasını değerlendirir ve gerekli bildirimi yapar18, 4, 9H
7. Acil serviste kafa travmalı hastaya genel yaklaşım prensiplerini tartışabilecektir13, 18, 4, 9H
7.1. Birincil değerlendirme basamaklarını açıklar 13, 18, 4, 9H
7.2. Hayatı tehdit eden kafa travması klinik durumlarını açıklar 13, 18, 4, 9H
7.3. Hayatı tehdit eden kafa travmasına bağlı klinik durumların acil yönetimini açıklar13, 18, 4, 9H
7.4. İkincil değerlendirme basamaklarını açıklar 13, 18, 4, 9H
7.5 Kafa travması şiddet derecelendirmesini tanımlar 18, 9H
7.6. Hafif, orta ve ciddi kafa yaralanmalarının acil yönetimini açıklar13, 18, 4, 9H
8. Çevresel acil durumlara genel yaklaşım prensiplerini tartışabilecektir13, 18, 9H
8.1 Yüksek irtifaya bağlı acil durumları tanımlar ve acil yönetimini yapar18, 9H
8.2. Dalmaya bağlı acil durumları tanımlar ve acil yönetimini yapar18, 9H
8.3 Isıya bağlı acil durumları tanımlar ve acil yönetimini yapar18, 9H
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Akut koroner sendromlarda EKG
2Dar kompleks taşidisritmilerde EKG
3Geniş kompleks taşidisritmilerde EKG
4Bradidisritmilerde EKG
5Acil serviste senkop hastasına yaklaşım
6Acil serviste çoklu travmalı hastaya yaklaşım
7Acil serviste kafa travmalı hastaya yaklaşım
8Çevresel nedenli acil durumlara yaklaşım
Kaynak
Tintinalli Acil Tıp: Kapsamlı Bir Çalışma Kılavuzu (9. Baskı) Kasım 2021

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
X
2
Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
X
3
Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
X
7
Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir.
8
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
X
9
Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir
X
11
Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
X
12
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır
X
13
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
14
Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır
X
15
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir.
16
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
18
Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir.
X
19
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
20
Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:05