Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PLASTİK REKONSTRÜKTİF VE ESTETİK CERRAHİ STAJI | - | Senelik | 19+31 | - | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Staj |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Naci KARACAOĞLAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Naci KARACAOĞLAN, Prof.Dr. Mustafa KESKİN |
Dersin Yardımcıları | Prof. Dr. Naci KARACAOĞLAN-Prof. Dr. Mustafa KESKİN-Prof. Dr. İlker YAZICI-Dr. Ahmet AYDIN-Prof.Dr. Ayşin KARASOY YEŞİLADA |
Dersin Amacı | Staj sonunda dönem 5 ögrencilerinin plastik rekonstrüktif ve estetik cerrahinin ugraşı alanlarını, Yara iyileşmesi, yara bakımı, Flep ve Greft kavramı, Maksillofasiyal cerrahi,el cerrahisi, doğmalık anomaliler, Vucuttaki defektler ve bunların onarımlarını bilmek, plastik cerrahi acillerini tanıyabilmek yönlendirmek ve takip edebilmelerini sağlamayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Plastik Rekonstrüktif ve Estetik cerrahiye giriş, Normal ve anormal yara iyileşmesi, yaralar, greftler ve flepler , Stür materyalleri, Gövde ve ekstremite rekonstrüksiyonu, Derinin benign ve Malign lezyonları, El travmaları El cerrahisi, Baş ve Boyun konjenital anomalileri, Dudak ve damak yarıkları, yanıklar donmalar ve kimyasal yanıklar, Hemanjioma ve vasküler anomaliler, Genital anomaliler, Maksillofasiyal travmalar, Estetik cerrahi uygulamaları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
plastik Rekonstrüktif ve Estetik cerrahi ugraşı alanlarını bilir | ||
Normal ve anormal yara iyileşmesini ve evrelerini bilir | 16, 9 | A, D, H |
Açık yaraların kapatılması için gerekli greft ve flep kavramlarını bilir. | ||
Yaraların kapatılması için gerekli olan stür materyallerini tanırve seçimini yapar | ||
Vucut ve ekstremite defekt ve deformitelerini bilir ayırıcı tanısını yapar | ||
iyi huylu ve kötü huylu deri lezyonlarını tanır, tedavi seçenekleri hakkında bilgi verir | ||
El travmalarına yaklaşımı bilir uygun olarak sevkini yapar | ||
baş boyun konjenital anomalilerini bilir | ||
Dudak ve damak yarılkarını tanır aileyi doğru bilgilendirir ve yönlendirir. | ||
Yanıklar donuklar ve kimyasal yanıkları bilir acil müdahelesini yapar | ||
Hemanjioma ve vasküler anomalileri tanır tedavisini bilir ve takip eder. | ||
genital anomali ve deformiteleri bilir. | ||
Yüzün yumuşak ve kemik doku yaralanmalarını bilir,tanı yöntemlerini ayırıcı tanıyı ve tedavi seçeneklerini bilir.Acil uygulanacak tedavi yöntemlerini uygular. | ||
Estetik cerrahi uygulamalarını bilir | ||
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Plastik Rekonstrüktif ve Estetik cerrahiye giriş, Normal ve anormal yara iyileşmesi, yaralar, greftler ve flepler , Stür materyalleri, Gövde ve ekstremite rekonstrüksiyonu, Derinin benign ve Malign lezyonları, El travmaları El cerrahisi | |
2 | Baş ve Boyun konjenital anomalileri, Dudak ve damak yarıkları, yanıklar donmalar ve kimyasal yanıklar, Hemanjioma ve vasküler anomaliler, Genital anomaliler, Maksillofasiyal travmalar, Estetik cerrahi uygulamaları |
Kaynak |
Anlatılan derslerin notları, |
Grabb and smith's PLASTİC SURGERY Seventh Edition Lippincott Williams& Wilkins 2014 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | X | |||||
2 | Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | X | |||||
3 | Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | X | |||||
4 | Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | X | |||||
5 | Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | X | |||||
6 | İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | X | |||||
7 | Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
8 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | X | |||||
9 | Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | X | |||||
10 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir | X | |||||
11 | Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | X | |||||
12 | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır | X | |||||
13 | Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
14 | Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır | X | |||||
15 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir. | X | |||||
16 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | X | |||||
17 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | |||||
18 | Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
19 | Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
20 | Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 19 | 6 | 114 | |||
Rehberli Problem Çözme | 5 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(114/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PLASTİK REKONSTRÜKTİF VE ESTETİK CERRAHİ STAJI | - | Senelik | 19+31 | - | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Staj |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Naci KARACAOĞLAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Naci KARACAOĞLAN, Prof.Dr. Mustafa KESKİN |
Dersin Yardımcıları | Prof. Dr. Naci KARACAOĞLAN-Prof. Dr. Mustafa KESKİN-Prof. Dr. İlker YAZICI-Dr. Ahmet AYDIN-Prof.Dr. Ayşin KARASOY YEŞİLADA |
Dersin Amacı | Staj sonunda dönem 5 ögrencilerinin plastik rekonstrüktif ve estetik cerrahinin ugraşı alanlarını, Yara iyileşmesi, yara bakımı, Flep ve Greft kavramı, Maksillofasiyal cerrahi,el cerrahisi, doğmalık anomaliler, Vucuttaki defektler ve bunların onarımlarını bilmek, plastik cerrahi acillerini tanıyabilmek yönlendirmek ve takip edebilmelerini sağlamayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Plastik Rekonstrüktif ve Estetik cerrahiye giriş, Normal ve anormal yara iyileşmesi, yaralar, greftler ve flepler , Stür materyalleri, Gövde ve ekstremite rekonstrüksiyonu, Derinin benign ve Malign lezyonları, El travmaları El cerrahisi, Baş ve Boyun konjenital anomalileri, Dudak ve damak yarıkları, yanıklar donmalar ve kimyasal yanıklar, Hemanjioma ve vasküler anomaliler, Genital anomaliler, Maksillofasiyal travmalar, Estetik cerrahi uygulamaları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
plastik Rekonstrüktif ve Estetik cerrahi ugraşı alanlarını bilir | ||
Normal ve anormal yara iyileşmesini ve evrelerini bilir | 16, 9 | A, D, H |
Açık yaraların kapatılması için gerekli greft ve flep kavramlarını bilir. | ||
Yaraların kapatılması için gerekli olan stür materyallerini tanırve seçimini yapar | ||
Vucut ve ekstremite defekt ve deformitelerini bilir ayırıcı tanısını yapar | ||
iyi huylu ve kötü huylu deri lezyonlarını tanır, tedavi seçenekleri hakkında bilgi verir | ||
El travmalarına yaklaşımı bilir uygun olarak sevkini yapar | ||
baş boyun konjenital anomalilerini bilir | ||
Dudak ve damak yarılkarını tanır aileyi doğru bilgilendirir ve yönlendirir. | ||
Yanıklar donuklar ve kimyasal yanıkları bilir acil müdahelesini yapar | ||
Hemanjioma ve vasküler anomalileri tanır tedavisini bilir ve takip eder. | ||
genital anomali ve deformiteleri bilir. | ||
Yüzün yumuşak ve kemik doku yaralanmalarını bilir,tanı yöntemlerini ayırıcı tanıyı ve tedavi seçeneklerini bilir.Acil uygulanacak tedavi yöntemlerini uygular. | ||
Estetik cerrahi uygulamalarını bilir | ||
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Plastik Rekonstrüktif ve Estetik cerrahiye giriş, Normal ve anormal yara iyileşmesi, yaralar, greftler ve flepler , Stür materyalleri, Gövde ve ekstremite rekonstrüksiyonu, Derinin benign ve Malign lezyonları, El travmaları El cerrahisi | |
2 | Baş ve Boyun konjenital anomalileri, Dudak ve damak yarıkları, yanıklar donmalar ve kimyasal yanıklar, Hemanjioma ve vasküler anomaliler, Genital anomaliler, Maksillofasiyal travmalar, Estetik cerrahi uygulamaları |
Kaynak |
Anlatılan derslerin notları, |
Grabb and smith's PLASTİC SURGERY Seventh Edition Lippincott Williams& Wilkins 2014 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | X | |||||
2 | Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | X | |||||
3 | Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | X | |||||
4 | Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | X | |||||
5 | Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | X | |||||
6 | İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | X | |||||
7 | Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
8 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | X | |||||
9 | Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | X | |||||
10 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir | X | |||||
11 | Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | X | |||||
12 | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır | X | |||||
13 | Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
14 | Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır | X | |||||
15 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir. | X | |||||
16 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | X | |||||
17 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | |||||
18 | Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
19 | Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
20 | Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |