Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÜROLOJİ STAJI | - | Senelik | 23+39 | - | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Staj |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Rahim HORUZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Selami ALBAYRAK, Prof.Dr. Rahim HORUZ, Prof.Dr. Bülent ERKURT, Doç.Dr. Bülent ALTAY, Dr.Öğr.Üye. Mustafa Yücel BOZ |
Dersin Yardımcıları | • Prof. Dr. Sebahattin AYDIN • Prof. Dr. Selami ALBAYRAK • Prof. Dr. Ziya AKBULUT • Prof. Dr. Selçuk GÜVEN • Prof. Dr. Zeki BAYRAKTAR • Prof. Dr. Rahim HORUZ • Doç. Dr. Bülent ERKURT • Doç. Dr. Bülent ALTAY • Dr. Öğr. Üyesi Vahit GÜZELBURÇ • Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Yücel BOZ |
Dersin Amacı | Erişkin ve çocuk hasta grubunda sık görülen ve önemli morbidite ve mortalite nedeni olan ürolojik hastalıklarını bilen, birinci basamak sağlık hizmeti sırasında bu hastalıkların UÇEP öğrenim düzeylerine paralel tanı ve tedavisi ile acil müdahaleyi gerçekleştirebilen, gerektiğinde üst basamak kuruma yönlendirebilen, korunma yolları ve risk faktörleri ile ilgili danışmanlık verebilen, güncel literatürü takip eden, bilimsel düşünen ve her aşamada etik kurallara uygun davranan hekimler yetiştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ürolojide Görüntüleme Yöntemleri ,İşeme Fizyolojisi ve İnkontinans,Ürolojik Aciller ,Ürogenital Travmalar,Semptomatoloji ve Klinik Değerlendirme ,Vezikoüreterel Reflü ,Erkekte İnfertilite ve Tedavisi ,Böbrek Tümörleri,Üriner Sistem Doğumsal Anomalileri ,Böbrek Üstü Bezi Hastalıkları ,İnmemiş Testis ve Diğer Skrotum Kapsamı Hastalıkları ,Üriner Sistem Enfeksiyonları (Non-SpesifikEnfeksiyonlar) ,Mesane Tümörleri / Üst Üriner Sistem Ürotelyal Tümörleri,Erektil Fonksiyon/Disfonksiyon,Ürolojik Cerrahi Anotomi,Ürolojik Enstrümentasyon-Endoüroloji,Testis Tümörleri ,Üriner Sistem Taş Hastalığı (Etiyopatogenez) ,Üriner Sistem Taş Hastalığı (Cerrahi Tedavi ve Medikal Tedavi) ,Birinci Basamak Hekimlerin Ürolojik Tanı ve Tedavide Bilmesi Gerekenler(Genel Özet) ,Prostat Karsinomu (Etiyoloji,Patogenez,Tanı) ,Benign Prostat Hiperplazisi ,Üriner Sistem Enfeksiyonları (Spesifik Enfeksiyonlar) ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilgi - Ürogenital sistemin anatomisini ve fizyolojik mekanizmalarını anımsar. Sık karşılaşılan ürolojik hastalıklarda temel semptomları ve ürolojik muayene bulguları ile gerekli tanı araçlarını kullanarak ayırıcı tanıyı değerlendirir. Birinci basamak sağlık hizmeti sırasında Benign prostat hipertrofisi , Böbreğin kistik hastalıkları, Böbrek anomalileri, Böbrek tümörleri, Pelvik kitleler, Varikosel ,Cinsel işlev bozuklukları, Mesane kanseri , Prostat kanseri , Testis tümörü hastalıklarının ön tanısını akıl eder, ayırıcı tanısını yapar ve ilgili üroloji uzmanına yönlendirir. Kronik böbrek yetmezliği hastalarını birinci basamak sağlık hizmeti kapsamında yönetir ve birinci basamak şartlarında danışmanlık ve izlemini yapar. Üriner sistem enfeksiyonlarının ve Cinsel yolla bulaşan enfeksiyonların tanısını koyar ve tedavisini planlar. Kronik böbrek yetmezliği , Akut böbrek yetmezliği , Genito-üriner sistem travması , Testis torsiyonu, Obstrüktif üropati ve Üriner sistem taş hastalığının acil tedavisini planlar. Mesane kanseri, Prostat kanseri, Testis tümörü, Genital enfeksiyonlar, Üriner sistem enfeksiyonları, Cinsel yolla bulaşan enfeksiyonlar, Kronik böbrek yetmezliği ve Akut böbrek yetmezliği hastalıkları açısından koruyucu hekimliğin önemini benimser. Ürolojik muayeneyi karmaşık olmayan ve sık karşılaşılan durumlarda/olgularda tam ve ayrıntılı yapar ve sistemik fizik muayene bulguları ile ilişkilendirir. | ||
Beceri - Karmaşık olmayan olgularda İdrar sondası takabilmeli, parmakla rektal muayene yapar. | ||
Tutum - Tanı yöntemlerini basitten karmaşığa basamaklar halinde kullanır. Hastalar, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. Hekimlik hizmeti verirken insan ve hasta haklarını gözetir, kişisel verilerin korunması ilkelerini benimser. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ürolojide Görüntüleme Yöntemleri | |
2 | İşeme Fizyolojisi ve İnkontinans | |
3 | Ürolojik Aciller | |
4 | Ürogenital Travmalar | |
5 | Semptomatoloji ve Klinik Değerlendirme | |
6 | Vezikoüreterel Reflü | |
7 | Erkekte İnfertilite ve Tedavisi | |
8 | Böbrek Tümörleri | |
9 | Üriner Sistem Doğumsal Anomalileri | |
10 | Böbrek Üstü Bezi Hastalıkları | |
11 | İnmemiş Testis ve Diğer Skrotum Kapsamı Hastalıkları | |
12 | Üriner Sistem Enfeksiyonları (Non-SpesifikEnfeksiyonlar) | |
13 | Mesane Tümörleri / Üst Üriner Sistem Ürotelyal Tümörleri | |
14 | Erektil Fonksiyon/Disfonksiyon | |
15 | Ürolojik Cerrahi Anotomi | |
16 | Ürolojik Enstrümentasyon-Endoüroloji | |
17 | Testis Tümörleri | |
18 | Üriner Sistem Taş Hastalığı (Etiyopatogenez) | |
19 | Üriner Sistem Taş Hastalığı (Cerrahi Tedavi ve Medikal Tedavi) | |
20 | Birinci Basamak Hekimlerin Ürolojik Tanı ve Tedavide Bilmesi Gerekenler(Genel Özet) | |
21 | Prostat Karsinomu (Etiyoloji,Patogenez,Tanı) | |
22 | Benign Prostat Hiperplazisi | |
23 | Üriner Sistem Enfeksiyonları (Spesifik Enfeksiyonlar) |
Kaynak |
1. Öğretim Görevlilerinin Staj Ders Notları 2. Genel Üroloji, Smith ve Tanago, Nobel Tıp Kitabevi, 2014 3. Campbell - Walsh Üroloji, 10. Baskı, Güneş Tıp Kitabevi, 2014 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
8 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir | ||||||
11 | Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır | ||||||
13 | Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
14 | Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır | ||||||
15 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir. | ||||||
16 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
18 | Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir. | ||||||
19 | Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
20 | Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÜROLOJİ STAJI | - | Senelik | 23+39 | - | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Staj |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Rahim HORUZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Selami ALBAYRAK, Prof.Dr. Rahim HORUZ, Prof.Dr. Bülent ERKURT, Doç.Dr. Bülent ALTAY, Dr.Öğr.Üye. Mustafa Yücel BOZ |
Dersin Yardımcıları | • Prof. Dr. Sebahattin AYDIN • Prof. Dr. Selami ALBAYRAK • Prof. Dr. Ziya AKBULUT • Prof. Dr. Selçuk GÜVEN • Prof. Dr. Zeki BAYRAKTAR • Prof. Dr. Rahim HORUZ • Doç. Dr. Bülent ERKURT • Doç. Dr. Bülent ALTAY • Dr. Öğr. Üyesi Vahit GÜZELBURÇ • Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Yücel BOZ |
Dersin Amacı | Erişkin ve çocuk hasta grubunda sık görülen ve önemli morbidite ve mortalite nedeni olan ürolojik hastalıklarını bilen, birinci basamak sağlık hizmeti sırasında bu hastalıkların UÇEP öğrenim düzeylerine paralel tanı ve tedavisi ile acil müdahaleyi gerçekleştirebilen, gerektiğinde üst basamak kuruma yönlendirebilen, korunma yolları ve risk faktörleri ile ilgili danışmanlık verebilen, güncel literatürü takip eden, bilimsel düşünen ve her aşamada etik kurallara uygun davranan hekimler yetiştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ürolojide Görüntüleme Yöntemleri ,İşeme Fizyolojisi ve İnkontinans,Ürolojik Aciller ,Ürogenital Travmalar,Semptomatoloji ve Klinik Değerlendirme ,Vezikoüreterel Reflü ,Erkekte İnfertilite ve Tedavisi ,Böbrek Tümörleri,Üriner Sistem Doğumsal Anomalileri ,Böbrek Üstü Bezi Hastalıkları ,İnmemiş Testis ve Diğer Skrotum Kapsamı Hastalıkları ,Üriner Sistem Enfeksiyonları (Non-SpesifikEnfeksiyonlar) ,Mesane Tümörleri / Üst Üriner Sistem Ürotelyal Tümörleri,Erektil Fonksiyon/Disfonksiyon,Ürolojik Cerrahi Anotomi,Ürolojik Enstrümentasyon-Endoüroloji,Testis Tümörleri ,Üriner Sistem Taş Hastalığı (Etiyopatogenez) ,Üriner Sistem Taş Hastalığı (Cerrahi Tedavi ve Medikal Tedavi) ,Birinci Basamak Hekimlerin Ürolojik Tanı ve Tedavide Bilmesi Gerekenler(Genel Özet) ,Prostat Karsinomu (Etiyoloji,Patogenez,Tanı) ,Benign Prostat Hiperplazisi ,Üriner Sistem Enfeksiyonları (Spesifik Enfeksiyonlar) ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilgi - Ürogenital sistemin anatomisini ve fizyolojik mekanizmalarını anımsar. Sık karşılaşılan ürolojik hastalıklarda temel semptomları ve ürolojik muayene bulguları ile gerekli tanı araçlarını kullanarak ayırıcı tanıyı değerlendirir. Birinci basamak sağlık hizmeti sırasında Benign prostat hipertrofisi , Böbreğin kistik hastalıkları, Böbrek anomalileri, Böbrek tümörleri, Pelvik kitleler, Varikosel ,Cinsel işlev bozuklukları, Mesane kanseri , Prostat kanseri , Testis tümörü hastalıklarının ön tanısını akıl eder, ayırıcı tanısını yapar ve ilgili üroloji uzmanına yönlendirir. Kronik böbrek yetmezliği hastalarını birinci basamak sağlık hizmeti kapsamında yönetir ve birinci basamak şartlarında danışmanlık ve izlemini yapar. Üriner sistem enfeksiyonlarının ve Cinsel yolla bulaşan enfeksiyonların tanısını koyar ve tedavisini planlar. Kronik böbrek yetmezliği , Akut böbrek yetmezliği , Genito-üriner sistem travması , Testis torsiyonu, Obstrüktif üropati ve Üriner sistem taş hastalığının acil tedavisini planlar. Mesane kanseri, Prostat kanseri, Testis tümörü, Genital enfeksiyonlar, Üriner sistem enfeksiyonları, Cinsel yolla bulaşan enfeksiyonlar, Kronik böbrek yetmezliği ve Akut böbrek yetmezliği hastalıkları açısından koruyucu hekimliğin önemini benimser. Ürolojik muayeneyi karmaşık olmayan ve sık karşılaşılan durumlarda/olgularda tam ve ayrıntılı yapar ve sistemik fizik muayene bulguları ile ilişkilendirir. | ||
Beceri - Karmaşık olmayan olgularda İdrar sondası takabilmeli, parmakla rektal muayene yapar. | ||
Tutum - Tanı yöntemlerini basitten karmaşığa basamaklar halinde kullanır. Hastalar, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. Hekimlik hizmeti verirken insan ve hasta haklarını gözetir, kişisel verilerin korunması ilkelerini benimser. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ürolojide Görüntüleme Yöntemleri | |
2 | İşeme Fizyolojisi ve İnkontinans | |
3 | Ürolojik Aciller | |
4 | Ürogenital Travmalar | |
5 | Semptomatoloji ve Klinik Değerlendirme | |
6 | Vezikoüreterel Reflü | |
7 | Erkekte İnfertilite ve Tedavisi | |
8 | Böbrek Tümörleri | |
9 | Üriner Sistem Doğumsal Anomalileri | |
10 | Böbrek Üstü Bezi Hastalıkları | |
11 | İnmemiş Testis ve Diğer Skrotum Kapsamı Hastalıkları | |
12 | Üriner Sistem Enfeksiyonları (Non-SpesifikEnfeksiyonlar) | |
13 | Mesane Tümörleri / Üst Üriner Sistem Ürotelyal Tümörleri | |
14 | Erektil Fonksiyon/Disfonksiyon | |
15 | Ürolojik Cerrahi Anotomi | |
16 | Ürolojik Enstrümentasyon-Endoüroloji | |
17 | Testis Tümörleri | |
18 | Üriner Sistem Taş Hastalığı (Etiyopatogenez) | |
19 | Üriner Sistem Taş Hastalığı (Cerrahi Tedavi ve Medikal Tedavi) | |
20 | Birinci Basamak Hekimlerin Ürolojik Tanı ve Tedavide Bilmesi Gerekenler(Genel Özet) | |
21 | Prostat Karsinomu (Etiyoloji,Patogenez,Tanı) | |
22 | Benign Prostat Hiperplazisi | |
23 | Üriner Sistem Enfeksiyonları (Spesifik Enfeksiyonlar) |
Kaynak |
1. Öğretim Görevlilerinin Staj Ders Notları 2. Genel Üroloji, Smith ve Tanago, Nobel Tıp Kitabevi, 2014 3. Campbell - Walsh Üroloji, 10. Baskı, Güneş Tıp Kitabevi, 2014 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
8 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir | ||||||
11 | Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır | ||||||
13 | Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
14 | Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır | ||||||
15 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir. | ||||||
16 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
18 | Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir. | ||||||
19 | Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
20 | Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |