Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TIBBİ İLKYARDIM-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Aysel KÖKCÜ DOĞAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Sema KUĞUOĞLU
Dersin YardımcılarıArş. Gör. İbrahim ERARSLAN
Dersin AmacıYaşamı tehlikeye düşüren herhangi bir durumda sağlık görevlilerinin yardımı sağlanıncaya kadar hayatın kurtarılması ya da durumun kötüye gitmesini önlemek amacıyla kaza geçiren kişiye olay yerinde mevcut araç gereçle yapılan geçici bakım ve ilaçsız uygulama becerileri kazandırmaktır
Dersin İçeriğiBu ders; İlkyardımla İlgili Temel Kavramlar
,İnsan Vücudu ve Yaşamsal Bulgular,Kanamalarda İlkyardım,Şokta İlkyardım,Bilinç Bozukluklarında İlkyardım ,Yaralanmalarda ve Travmalarda İlkyardım ,Kırık, Çıkık, Burkulma ve Kramplarda İlkyardım ,Yanıklar ve Donuklarda İlkyardım ,Elektrik Çarpması, Sıcak ve Güneş Çarpmasında İlkyardım ,Zehirlenmelerde İlkyardım
,Solunum Yolu Tıkanıklığı ve Boğulmalarda İlkyardım ,Göz, Kulak ve Buruna Yabancı Cisim Kaçmasında İlkyardım ,Hayvan Isırma ve Sokmalarında İlkyardım ,Hasta ve Yaralı Taşınmasındaki Genel Kurallar

; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.İlkyardım kavramını ve öncelikli amaçlarını tanımlar.16, 9A
2. Temel ilkyardım konularının temel ilkelerini sıralar16, 8, 9A
3. Koma ve şok pozisyonlarını açıklar. 13, 16, 8, 9A
4. Bebek, çocuk ve yetişkinlerde temel yaşam desteği yapar.16, 8, 9A
5. Temel ilkyardım uygulamalarını yapar.13, 16, 8, 9A
6. Taşımalardaki genel kuralları özetler.13, 16, 8, 9A
7. İlkyardım gerektiren durumlarda analiz eder.13, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İlkyardımla İlgili Temel Kavramlar
1. kaynağın 7-13. sayfalarının incelenmesi
2İnsan Vücudu ve Yaşamsal Bulgular2. kaynağın 17-30. sayfalarının incelenmesi
3Kanamalarda İlkyardım3. kaynağın 85-96. sayfalarının incelenmesi https://www.youtube.com/watch?v=yzXCZmG4AFo web sayfasının incelenmesi
4Şokta İlkyardım1. kaynağın 103-108. sayfalarının incelenmesi
5Bilinç Bozukluklarında İlkyardım 3. kaynağın 163-166. sayfalarının incelenmesi
6Yaralanmalarda ve Travmalarda İlkyardım 2. kaynağın 91-104. sayfalarının incelenmesi
7Kırık, Çıkık, Burkulma ve Kramplarda İlkyardım 1. kaynağın 112-136. sayfalarının incelenmesi
8Yanıklar ve Donuklarda İlkyardım 2. kaynağın 141-152. sayfalarının incelenmesi
9Elektrik Çarpması, Sıcak ve Güneş Çarpmasında İlkyardım 2. kaynağın 153-160. sayfalarının incelenmesi
10Zehirlenmelerde İlkyardım
3. kaynağın 175-197. sayfalarının incelenmesi
11Solunum Yolu Tıkanıklığı ve Boğulmalarda İlkyardım 1. kaynağın 161-168. sayfalarının incelenmesi
12Göz, Kulak ve Buruna Yabancı Cisim Kaçmasında İlkyardım 2. kaynağın 177-184. sayfalarının incelenmesi
13Hayvan Isırma ve Sokmalarında İlkyardım 1. kaynağın 185-194. sayfalarının incelenmesi
14Hasta ve Yaralı Taşınmasındaki Genel Kurallar

1. kaynağın 186-207. sayfalarının incelenmesi
Kaynak
1- Özden, M. (2014). İlkyardım ve Acil Bakım Ders Kitabı, İstanbul: Yazarın Kendi Yayını. 2- Süzen, LB. (2014). Temel İlkyardım İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. 3- Yıldız, H., Çatal, E. (Ed.). (2015). İlkyardım İstanbul: Lisans Yayıncılık.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
2
PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır.
3
PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
4
PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
5
PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
6
PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir.
7
PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir.
8
PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir.
9
PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır.
10
PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir.
11
PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
12
PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
13
PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir.
14
PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler11414
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı188
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)60
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(60/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TIBBİ İLKYARDIM-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Aysel KÖKCÜ DOĞAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Sema KUĞUOĞLU
Dersin YardımcılarıArş. Gör. İbrahim ERARSLAN
Dersin AmacıYaşamı tehlikeye düşüren herhangi bir durumda sağlık görevlilerinin yardımı sağlanıncaya kadar hayatın kurtarılması ya da durumun kötüye gitmesini önlemek amacıyla kaza geçiren kişiye olay yerinde mevcut araç gereçle yapılan geçici bakım ve ilaçsız uygulama becerileri kazandırmaktır
Dersin İçeriğiBu ders; İlkyardımla İlgili Temel Kavramlar
,İnsan Vücudu ve Yaşamsal Bulgular,Kanamalarda İlkyardım,Şokta İlkyardım,Bilinç Bozukluklarında İlkyardım ,Yaralanmalarda ve Travmalarda İlkyardım ,Kırık, Çıkık, Burkulma ve Kramplarda İlkyardım ,Yanıklar ve Donuklarda İlkyardım ,Elektrik Çarpması, Sıcak ve Güneş Çarpmasında İlkyardım ,Zehirlenmelerde İlkyardım
,Solunum Yolu Tıkanıklığı ve Boğulmalarda İlkyardım ,Göz, Kulak ve Buruna Yabancı Cisim Kaçmasında İlkyardım ,Hayvan Isırma ve Sokmalarında İlkyardım ,Hasta ve Yaralı Taşınmasındaki Genel Kurallar

; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.İlkyardım kavramını ve öncelikli amaçlarını tanımlar.16, 9A
2. Temel ilkyardım konularının temel ilkelerini sıralar16, 8, 9A
3. Koma ve şok pozisyonlarını açıklar. 13, 16, 8, 9A
4. Bebek, çocuk ve yetişkinlerde temel yaşam desteği yapar.16, 8, 9A
5. Temel ilkyardım uygulamalarını yapar.13, 16, 8, 9A
6. Taşımalardaki genel kuralları özetler.13, 16, 8, 9A
7. İlkyardım gerektiren durumlarda analiz eder.13, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İlkyardımla İlgili Temel Kavramlar
1. kaynağın 7-13. sayfalarının incelenmesi
2İnsan Vücudu ve Yaşamsal Bulgular2. kaynağın 17-30. sayfalarının incelenmesi
3Kanamalarda İlkyardım3. kaynağın 85-96. sayfalarının incelenmesi https://www.youtube.com/watch?v=yzXCZmG4AFo web sayfasının incelenmesi
4Şokta İlkyardım1. kaynağın 103-108. sayfalarının incelenmesi
5Bilinç Bozukluklarında İlkyardım 3. kaynağın 163-166. sayfalarının incelenmesi
6Yaralanmalarda ve Travmalarda İlkyardım 2. kaynağın 91-104. sayfalarının incelenmesi
7Kırık, Çıkık, Burkulma ve Kramplarda İlkyardım 1. kaynağın 112-136. sayfalarının incelenmesi
8Yanıklar ve Donuklarda İlkyardım 2. kaynağın 141-152. sayfalarının incelenmesi
9Elektrik Çarpması, Sıcak ve Güneş Çarpmasında İlkyardım 2. kaynağın 153-160. sayfalarının incelenmesi
10Zehirlenmelerde İlkyardım
3. kaynağın 175-197. sayfalarının incelenmesi
11Solunum Yolu Tıkanıklığı ve Boğulmalarda İlkyardım 1. kaynağın 161-168. sayfalarının incelenmesi
12Göz, Kulak ve Buruna Yabancı Cisim Kaçmasında İlkyardım 2. kaynağın 177-184. sayfalarının incelenmesi
13Hayvan Isırma ve Sokmalarında İlkyardım 1. kaynağın 185-194. sayfalarının incelenmesi
14Hasta ve Yaralı Taşınmasındaki Genel Kurallar

1. kaynağın 186-207. sayfalarının incelenmesi
Kaynak
1- Özden, M. (2014). İlkyardım ve Acil Bakım Ders Kitabı, İstanbul: Yazarın Kendi Yayını. 2- Süzen, LB. (2014). Temel İlkyardım İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. 3- Yıldız, H., Çatal, E. (Ed.). (2015). İlkyardım İstanbul: Lisans Yayıncılık.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
2
PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır.
3
PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
4
PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
5
PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
6
PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir.
7
PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir.
8
PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir.
9
PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır.
10
PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir.
11
PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
12
PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
13
PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir.
14
PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:17Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:18