Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AKADEMİK RAPOR HAZIRLAMA -Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Melek Esra ÖZTAMAN
Dersin YardımcılarıArş.Gör.Figen EROĞLU ADA
Dersin AmacıAkademik özelliklere sahip bir rapor oluşturmada izlenmesi gereken aşamaları anlamak, etik ilkelere uygun alıntılama yöntemini öğrenmek ve tüm bu süreçleri uygulayarak deneyimlemektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse ilişkin beklentilerin belirlenmesi,Bilim etiği ve etik dışı davranışların tanımlanması ve tartışılması, bilim insanı sorumluluklarının konuşulması,Akademik raporun tanımlanması ve özelliklerinin belirtilmesi,Akademik raporun biçimsel yapısının tartışılması (yazı stili, yazı boyutu, satır aralıkları, kenar boşlukları, başlık numaraları, sayfa numaraları, dipnotların gösterimi, kapak sayfasının biçimsel özellikleri, içindekiler sayfası oluşturma vb.),Akademik raporun içeriğinin tartışılması (konunun genelden özele anlatımı, önsöz, giriş bölümlerinin içeriğinin konuşulması, anahtar kelimelerin belirlenmesi, başlıkların dizimi ve başlıklar arası geçiş cümlelerinin yapısı, sonuç ve değerlendirme bölümlerinin içeriğinin konuşulması),Akademik raporu hazırlanan konunun seçimi (konu seçiminde dikkat edilmesi gerekenler, konunun daraltılması vb.),Akademik rapor hazırlama süreci (kaynak taraması yapma: kütüphane ve elektronik veri tabanlarından kaynak taraması yapma, internetten kaynak taraması yapma, kaynakların güvenilirliğini kontrol etme vb.),Akademik rapor hazırlama süreci (kaynakları okumak, raporda ele alınacak konu bütünlüğüne ve başlıklara karar vermek, bunlara uygun kaynakları elemek, kaynaklardan alıntılanacak yerleri belirlemek, işaretlemek vb.),Akademik yazım kurallarının tartışılması: Metin içi kaynak gösteriminin konuşulması (tek ve çok yazarlı kitap, kitap bölümü alıntılamaları, tek ve çok yazarlı makale alıntılamaları, tezden alıntılamalar, gazete ve internet sayfasından alıntılamalar vb.),Akademik yazım kurallarının tartışılması: Kaynakça bölümünde yer alan kaynakların gösteriminin konuşulması (tek ve çok yazarlı kitap, kitap bölümü alıntılamaları, tek ve çok yazarlı makale alıntılamaları, tezden alıntılamalar, gazete ve internet sayfasından alıntılamalar vb.),Doğru ve yanlış alıntılama örneklerinin tartışılması, örnekler üzerinden alıntılama yapılması,Etik kurallara uygun alıntılama yapılmış raporun çeşitli intihal programlarınca kontrolünün sağlanması (iThenticate ve Turnitin programlarının tanıtımı),Sınıf içi örnek çalışma yapılması,Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Bilim etiği ve etik dışı davranışları tartışabilecektir.10, 16, 9A
2.Akademik raporun ne anlama geldiğini öğrenebilecektir.10, 16, 9A
2.1. Akademik raporun biçimsel yapısını kavrar.10, 16, 9A
2.2. Akademik raporun içeriğini öğrenir.10, 16, 9A
3.Akademik rapor hazırlama sürecini öğrenebilecektir.10, 16, 9A
3.1. Konu seçimi, literatür taraması yapma, uygun ve güvenilir kaynaklara erişim ve bu kaynakları belirleme, rapor taslağı oluşturma, konu ve başlık dizimi yapma, yazıma geçme gibi süreçleri ayrıntıları ile kavrar.10, 16, 9A
3.2. Bu süreçleri uygulayarak akademik özelliklere sahip bir rapor sunar.10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse ilişkin beklentilerin belirlenmesi
2Bilim etiği ve etik dışı davranışların tanımlanması ve tartışılması, bilim insanı sorumluluklarının konuşulmasıKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
3Akademik raporun tanımlanması ve özelliklerinin belirtilmesiKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
4Akademik raporun biçimsel yapısının tartışılması (yazı stili, yazı boyutu, satır aralıkları, kenar boşlukları, başlık numaraları, sayfa numaraları, dipnotların gösterimi, kapak sayfasının biçimsel özellikleri, içindekiler sayfası oluşturma vb.)Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
5Akademik raporun içeriğinin tartışılması (konunun genelden özele anlatımı, önsöz, giriş bölümlerinin içeriğinin konuşulması, anahtar kelimelerin belirlenmesi, başlıkların dizimi ve başlıklar arası geçiş cümlelerinin yapısı, sonuç ve değerlendirme bölümlerinin içeriğinin konuşulması)Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
6Akademik raporu hazırlanan konunun seçimi (konu seçiminde dikkat edilmesi gerekenler, konunun daraltılması vb.)Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
7Akademik rapor hazırlama süreci (kaynak taraması yapma: kütüphane ve elektronik veri tabanlarından kaynak taraması yapma, internetten kaynak taraması yapma, kaynakların güvenilirliğini kontrol etme vb.)Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
8Akademik rapor hazırlama süreci (kaynakları okumak, raporda ele alınacak konu bütünlüğüne ve başlıklara karar vermek, bunlara uygun kaynakları elemek, kaynaklardan alıntılanacak yerleri belirlemek, işaretlemek vb.)Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
9Akademik yazım kurallarının tartışılması: Metin içi kaynak gösteriminin konuşulması (tek ve çok yazarlı kitap, kitap bölümü alıntılamaları, tek ve çok yazarlı makale alıntılamaları, tezden alıntılamalar, gazete ve internet sayfasından alıntılamalar vb.)Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
10Akademik yazım kurallarının tartışılması: Kaynakça bölümünde yer alan kaynakların gösteriminin konuşulması (tek ve çok yazarlı kitap, kitap bölümü alıntılamaları, tek ve çok yazarlı makale alıntılamaları, tezden alıntılamalar, gazete ve internet sayfasından alıntılamalar vb.)Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
11Doğru ve yanlış alıntılama örneklerinin tartışılması, örnekler üzerinden alıntılama yapılmasıKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
12Etik kurallara uygun alıntılama yapılmış raporun çeşitli intihal programlarınca kontrolünün sağlanması (iThenticate ve Turnitin programlarının tanıtımı)Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
13Sınıf içi örnek çalışma yapılmasıKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
14Değerlendirme
Kaynak
Ders sorumlusu tarafından verilecektir.
1.Kökdemir, D., Demirutku, K., Çırakoğlu, O. C., Işın, G., Muratoğlu, B., Sayın, P. Ve Yeniçeri, Z. (eds.) (2004). Akademik Yazım Kuralları Kitapçığı. Ankara: Başkent Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Eleştirel-Yaratıcı Düşünme ve Davranış Araştırmaları Laboratuarı. Erişim: http://egbilens.baskent.edu.tr/kw/upload/965/dosyalar/akademik.pdf. 02.05.2016. 2.Yükseköğretim Kurulu Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Yönergesi. Erişim: http://www.yok.gov.tr/web/guest/icerik//journal_content/56_INSTANCE_rEHF8BIsfYRx/10279/18187. 02.05.2016. 3.İnci, O. (2009). Bilimsel Yayın Etiği İlkeleri, Yanıltmalar Yanıltmaları Önlemeye Yönelik Öneriler. Sağlık Bilimlerinde Süreli Yayıncılık, Türk Tıp Dizini: 69-89. Erişim: http://uvt.ulakbim.gov.tr/tip/sempozyum7/inci.pdf. 02.05.2016.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
2
PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır.
3
PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
4
PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
5
PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
6
PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir.
7
PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir.
8
PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir.
9
PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır.
10
PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir.
11
PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
12
PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
13
PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir.
14
PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14228
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)114
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(114/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AKADEMİK RAPOR HAZIRLAMA -Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Melek Esra ÖZTAMAN
Dersin YardımcılarıArş.Gör.Figen EROĞLU ADA
Dersin AmacıAkademik özelliklere sahip bir rapor oluşturmada izlenmesi gereken aşamaları anlamak, etik ilkelere uygun alıntılama yöntemini öğrenmek ve tüm bu süreçleri uygulayarak deneyimlemektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse ilişkin beklentilerin belirlenmesi,Bilim etiği ve etik dışı davranışların tanımlanması ve tartışılması, bilim insanı sorumluluklarının konuşulması,Akademik raporun tanımlanması ve özelliklerinin belirtilmesi,Akademik raporun biçimsel yapısının tartışılması (yazı stili, yazı boyutu, satır aralıkları, kenar boşlukları, başlık numaraları, sayfa numaraları, dipnotların gösterimi, kapak sayfasının biçimsel özellikleri, içindekiler sayfası oluşturma vb.),Akademik raporun içeriğinin tartışılması (konunun genelden özele anlatımı, önsöz, giriş bölümlerinin içeriğinin konuşulması, anahtar kelimelerin belirlenmesi, başlıkların dizimi ve başlıklar arası geçiş cümlelerinin yapısı, sonuç ve değerlendirme bölümlerinin içeriğinin konuşulması),Akademik raporu hazırlanan konunun seçimi (konu seçiminde dikkat edilmesi gerekenler, konunun daraltılması vb.),Akademik rapor hazırlama süreci (kaynak taraması yapma: kütüphane ve elektronik veri tabanlarından kaynak taraması yapma, internetten kaynak taraması yapma, kaynakların güvenilirliğini kontrol etme vb.),Akademik rapor hazırlama süreci (kaynakları okumak, raporda ele alınacak konu bütünlüğüne ve başlıklara karar vermek, bunlara uygun kaynakları elemek, kaynaklardan alıntılanacak yerleri belirlemek, işaretlemek vb.),Akademik yazım kurallarının tartışılması: Metin içi kaynak gösteriminin konuşulması (tek ve çok yazarlı kitap, kitap bölümü alıntılamaları, tek ve çok yazarlı makale alıntılamaları, tezden alıntılamalar, gazete ve internet sayfasından alıntılamalar vb.),Akademik yazım kurallarının tartışılması: Kaynakça bölümünde yer alan kaynakların gösteriminin konuşulması (tek ve çok yazarlı kitap, kitap bölümü alıntılamaları, tek ve çok yazarlı makale alıntılamaları, tezden alıntılamalar, gazete ve internet sayfasından alıntılamalar vb.),Doğru ve yanlış alıntılama örneklerinin tartışılması, örnekler üzerinden alıntılama yapılması,Etik kurallara uygun alıntılama yapılmış raporun çeşitli intihal programlarınca kontrolünün sağlanması (iThenticate ve Turnitin programlarının tanıtımı),Sınıf içi örnek çalışma yapılması,Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Bilim etiği ve etik dışı davranışları tartışabilecektir.10, 16, 9A
2.Akademik raporun ne anlama geldiğini öğrenebilecektir.10, 16, 9A
2.1. Akademik raporun biçimsel yapısını kavrar.10, 16, 9A
2.2. Akademik raporun içeriğini öğrenir.10, 16, 9A
3.Akademik rapor hazırlama sürecini öğrenebilecektir.10, 16, 9A
3.1. Konu seçimi, literatür taraması yapma, uygun ve güvenilir kaynaklara erişim ve bu kaynakları belirleme, rapor taslağı oluşturma, konu ve başlık dizimi yapma, yazıma geçme gibi süreçleri ayrıntıları ile kavrar.10, 16, 9A
3.2. Bu süreçleri uygulayarak akademik özelliklere sahip bir rapor sunar.10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse ilişkin beklentilerin belirlenmesi
2Bilim etiği ve etik dışı davranışların tanımlanması ve tartışılması, bilim insanı sorumluluklarının konuşulmasıKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
3Akademik raporun tanımlanması ve özelliklerinin belirtilmesiKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
4Akademik raporun biçimsel yapısının tartışılması (yazı stili, yazı boyutu, satır aralıkları, kenar boşlukları, başlık numaraları, sayfa numaraları, dipnotların gösterimi, kapak sayfasının biçimsel özellikleri, içindekiler sayfası oluşturma vb.)Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
5Akademik raporun içeriğinin tartışılması (konunun genelden özele anlatımı, önsöz, giriş bölümlerinin içeriğinin konuşulması, anahtar kelimelerin belirlenmesi, başlıkların dizimi ve başlıklar arası geçiş cümlelerinin yapısı, sonuç ve değerlendirme bölümlerinin içeriğinin konuşulması)Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
6Akademik raporu hazırlanan konunun seçimi (konu seçiminde dikkat edilmesi gerekenler, konunun daraltılması vb.)Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
7Akademik rapor hazırlama süreci (kaynak taraması yapma: kütüphane ve elektronik veri tabanlarından kaynak taraması yapma, internetten kaynak taraması yapma, kaynakların güvenilirliğini kontrol etme vb.)Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
8Akademik rapor hazırlama süreci (kaynakları okumak, raporda ele alınacak konu bütünlüğüne ve başlıklara karar vermek, bunlara uygun kaynakları elemek, kaynaklardan alıntılanacak yerleri belirlemek, işaretlemek vb.)Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
9Akademik yazım kurallarının tartışılması: Metin içi kaynak gösteriminin konuşulması (tek ve çok yazarlı kitap, kitap bölümü alıntılamaları, tek ve çok yazarlı makale alıntılamaları, tezden alıntılamalar, gazete ve internet sayfasından alıntılamalar vb.)Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
10Akademik yazım kurallarının tartışılması: Kaynakça bölümünde yer alan kaynakların gösteriminin konuşulması (tek ve çok yazarlı kitap, kitap bölümü alıntılamaları, tek ve çok yazarlı makale alıntılamaları, tezden alıntılamalar, gazete ve internet sayfasından alıntılamalar vb.)Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
11Doğru ve yanlış alıntılama örneklerinin tartışılması, örnekler üzerinden alıntılama yapılmasıKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
12Etik kurallara uygun alıntılama yapılmış raporun çeşitli intihal programlarınca kontrolünün sağlanması (iThenticate ve Turnitin programlarının tanıtımı)Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
13Sınıf içi örnek çalışma yapılmasıKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
14Değerlendirme
Kaynak
Ders sorumlusu tarafından verilecektir.
1.Kökdemir, D., Demirutku, K., Çırakoğlu, O. C., Işın, G., Muratoğlu, B., Sayın, P. Ve Yeniçeri, Z. (eds.) (2004). Akademik Yazım Kuralları Kitapçığı. Ankara: Başkent Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Eleştirel-Yaratıcı Düşünme ve Davranış Araştırmaları Laboratuarı. Erişim: http://egbilens.baskent.edu.tr/kw/upload/965/dosyalar/akademik.pdf. 02.05.2016. 2.Yükseköğretim Kurulu Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Yönergesi. Erişim: http://www.yok.gov.tr/web/guest/icerik//journal_content/56_INSTANCE_rEHF8BIsfYRx/10279/18187. 02.05.2016. 3.İnci, O. (2009). Bilimsel Yayın Etiği İlkeleri, Yanıltmalar Yanıltmaları Önlemeye Yönelik Öneriler. Sağlık Bilimlerinde Süreli Yayıncılık, Türk Tıp Dizini: 69-89. Erişim: http://uvt.ulakbim.gov.tr/tip/sempozyum7/inci.pdf. 02.05.2016.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
2
PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır.
3
PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
4
PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
5
PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
6
PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir.
7
PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir.
8
PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir.
9
PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır.
10
PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir.
11
PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
12
PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
13
PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir.
14
PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:17Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:18