Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GENÇLERLE SOSYAL HİZMET-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu derste öğrencilerin; 1. Gençlerin psikososyal ihtiyaç ve sorunlarını anlaması 2. Sosyal hizmet müdahalesinde genç ve ailesini bütüncül olarak değerlendirme ve bunlara yönelik müdahalaleri planlayabilme ve uygulamasısı 3. Gençlere yönelik farklı sosyal hizmet yöntem ve tekniklerini gerçekleştirebilmesi 4. Ülkemizde gençlere yönelik hizmet sunan kaynakları etkili bir şekilde kullanabilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Gençlik Dönemi Psikososyal Özellikleri ve Sosyal Hizmet Uygulamasına Yansımaları ,Ergenlik Döneminde Risk Faktörleri ve Koruyucu Faktörler ,Gençlerle Çalışmanın Tarihsel Gelişim Süreci,Gençlerle Çalışma İlkeleri ,Türkiye'de Genç Nüfus: İhtiyaçlar, Sorunlar ve Sunulan Hizmetler,Türkiye'de Genç Nüfus: İhtiyaçlar, Sorunlar ve Sunulan Hizmetler,Gençte Değişim Yaratmak: Değişim Basamakları
Dirençle Çalışma ,Aile Sistemi İçinde Genç İle Çalışma ,Gençlerle Grup Çalışması ,Madde Kullanımı ve Gençlik,Kronik Hastalıklar ve Gençlik ,Koruma Altındaki Gençler,Suç ve Gençlik, Kendine Zarar Verme Davranışı,Gençlik Politikalarının Geliştirilmesinde Sosyal Hizmetin Önemi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu ders, gençler ve aileleri ile ekosistem temelinde yerine getirilen sosyal hizmet uygulamaları üzerinde odaklaşmaktadır. Ders içeriğinde, geçlerin ve ailelerinin ihtiyaç ve sorunları, Türkiye’deki gençlik refahı ve hizmetler, gençlik sorunları ile ilgili, müdahale stratejilerinin değerlendirilmesi, gençlere hizmet sunumunda vaka yönetimi gibi konular yer almaktadır.10, 12, 13, 14, 15, 16, 19, 20, 23, 37, 4, 5, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Gençlik Dönemi Psikososyal Özellikleri ve Sosyal Hizmet Uygulamasına Yansımaları Öğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması
2Ergenlik Döneminde Risk Faktörleri ve Koruyucu Faktörler Öğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması
3Gençlerle Çalışmanın Tarihsel Gelişim SüreciÖğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması
4Gençlerle Çalışma İlkeleri Öğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması
5Türkiye'de Genç Nüfus: İhtiyaçlar, Sorunlar ve Sunulan HizmetlerÖğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması
6Türkiye'de Genç Nüfus: İhtiyaçlar, Sorunlar ve Sunulan HizmetlerÖğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması
7Gençte Değişim Yaratmak: Değişim Basamakları
Dirençle Çalışma
Öğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması
8Aile Sistemi İçinde Genç İle Çalışma Öğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması
9Gençlerle Grup Çalışması Öğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması
10Madde Kullanımı ve GençlikÖğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması
11Kronik Hastalıklar ve Gençlik Öğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması
12Koruma Altındaki GençlerÖğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması
13Suç ve Gençlik, Kendine Zarar Verme DavranışıÖğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması
14Gençlik Politikalarının Geliştirilmesinde Sosyal Hizmetin ÖnemiÖğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması
Kaynak
1. Caregiver Understanding of Adolescent Development in Residential Treatment. Journal of Child and Adolescent Psychiatric Nursing, Kools&Spiers, 15(4)20220, s. 151-162. 2. Pathways of Adolescent Health: Early Intervention. Journal of Adolescent Health, Johnson, 31, 2002, s.240-250. 3. Implications for Developmental Theories for Counselling Adolescents in Groups. Adolescence, Ball. 14(55),1979, s.529. 4. In search of how people change: Applications to addictive behaviors. The American Psychologist (0003-066X). Prochaska, 1994, 30(9), 1834-1847 5. Delinquency and Antisocial Behavior: A Review of Family Processes and Intervention Research. Social Service Review, Smith&Stern. 71(3): 382-420, 1997. 6. Self-Perception in Late Adolescence: An Interactive Perspective. Adolescence, Klein, 30(119), 579

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
2
PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır.
3
PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
4
PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
5
PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
6
PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir.
7
PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir.
8
PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir.
9
PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır.
10
PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir.
11
PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
12
PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
13
PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir.
14
PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler20360
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)118
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(118/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GENÇLERLE SOSYAL HİZMET-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu derste öğrencilerin; 1. Gençlerin psikososyal ihtiyaç ve sorunlarını anlaması 2. Sosyal hizmet müdahalesinde genç ve ailesini bütüncül olarak değerlendirme ve bunlara yönelik müdahalaleri planlayabilme ve uygulamasısı 3. Gençlere yönelik farklı sosyal hizmet yöntem ve tekniklerini gerçekleştirebilmesi 4. Ülkemizde gençlere yönelik hizmet sunan kaynakları etkili bir şekilde kullanabilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Gençlik Dönemi Psikososyal Özellikleri ve Sosyal Hizmet Uygulamasına Yansımaları ,Ergenlik Döneminde Risk Faktörleri ve Koruyucu Faktörler ,Gençlerle Çalışmanın Tarihsel Gelişim Süreci,Gençlerle Çalışma İlkeleri ,Türkiye'de Genç Nüfus: İhtiyaçlar, Sorunlar ve Sunulan Hizmetler,Türkiye'de Genç Nüfus: İhtiyaçlar, Sorunlar ve Sunulan Hizmetler,Gençte Değişim Yaratmak: Değişim Basamakları
Dirençle Çalışma ,Aile Sistemi İçinde Genç İle Çalışma ,Gençlerle Grup Çalışması ,Madde Kullanımı ve Gençlik,Kronik Hastalıklar ve Gençlik ,Koruma Altındaki Gençler,Suç ve Gençlik, Kendine Zarar Verme Davranışı,Gençlik Politikalarının Geliştirilmesinde Sosyal Hizmetin Önemi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu ders, gençler ve aileleri ile ekosistem temelinde yerine getirilen sosyal hizmet uygulamaları üzerinde odaklaşmaktadır. Ders içeriğinde, geçlerin ve ailelerinin ihtiyaç ve sorunları, Türkiye’deki gençlik refahı ve hizmetler, gençlik sorunları ile ilgili, müdahale stratejilerinin değerlendirilmesi, gençlere hizmet sunumunda vaka yönetimi gibi konular yer almaktadır.10, 12, 13, 14, 15, 16, 19, 20, 23, 37, 4, 5, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Gençlik Dönemi Psikososyal Özellikleri ve Sosyal Hizmet Uygulamasına Yansımaları Öğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması
2Ergenlik Döneminde Risk Faktörleri ve Koruyucu Faktörler Öğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması
3Gençlerle Çalışmanın Tarihsel Gelişim SüreciÖğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması
4Gençlerle Çalışma İlkeleri Öğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması
5Türkiye'de Genç Nüfus: İhtiyaçlar, Sorunlar ve Sunulan HizmetlerÖğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması
6Türkiye'de Genç Nüfus: İhtiyaçlar, Sorunlar ve Sunulan HizmetlerÖğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması
7Gençte Değişim Yaratmak: Değişim Basamakları
Dirençle Çalışma
Öğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması
8Aile Sistemi İçinde Genç İle Çalışma Öğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması
9Gençlerle Grup Çalışması Öğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması
10Madde Kullanımı ve GençlikÖğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması
11Kronik Hastalıklar ve Gençlik Öğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması
12Koruma Altındaki GençlerÖğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması
13Suç ve Gençlik, Kendine Zarar Verme DavranışıÖğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması
14Gençlik Politikalarının Geliştirilmesinde Sosyal Hizmetin ÖnemiÖğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması
Kaynak
1. Caregiver Understanding of Adolescent Development in Residential Treatment. Journal of Child and Adolescent Psychiatric Nursing, Kools&Spiers, 15(4)20220, s. 151-162. 2. Pathways of Adolescent Health: Early Intervention. Journal of Adolescent Health, Johnson, 31, 2002, s.240-250. 3. Implications for Developmental Theories for Counselling Adolescents in Groups. Adolescence, Ball. 14(55),1979, s.529. 4. In search of how people change: Applications to addictive behaviors. The American Psychologist (0003-066X). Prochaska, 1994, 30(9), 1834-1847 5. Delinquency and Antisocial Behavior: A Review of Family Processes and Intervention Research. Social Service Review, Smith&Stern. 71(3): 382-420, 1997. 6. Self-Perception in Late Adolescence: An Interactive Perspective. Adolescence, Klein, 30(119), 579

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
2
PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır.
3
PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
4
PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
5
PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
6
PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir.
7
PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir.
8
PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir.
9
PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır.
10
PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir.
11
PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
12
PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
13
PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir.
14
PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:17Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:18