Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SOSYAL HİZMET ARAŞTIRMASI I-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Sayra LOTFİ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Melek Esra ÖZTAMAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu derste öğrencilerin; 1. Sosyal hizmete ilişkin bir sorun alanında bilimsel araştırma sürecini bir bütün öğrenmesi 2. Araştırma yapma konusunda bilimsel etik doğrultusunda davranış geliştirebilmesi 3. Genelci sosyal hizmet yaklaşımı ile paralel olarak sosyal hizmet uzmanının araştırma tüketicisi ve araştırma üreticisi rollerini öğrenmesi 4. Sosyal Hizmet Araştırması dersinde öğrendikleri bilimsel literatürü kritik ederek okuma ve inceleme bilgisini uygulamaya aktarma becerisi kazanması amaçlanmaktadır
Dersin İçeriğiBu ders; Araştırma nedir?,Araştırmanın sosyal hizmet açısından önemi,Araştırma Önerisi Taslağı,Araştırmanın sorununun tanımlanması,Araştırmanın amacı nedir?,Araştırmanın önemi, sayıltı ve sınırlılıkları nedir,Araştırma Yöntemi,Denenceler, Bağımlı Bağımsız Değişkenler., Sınırlar; Araştırma Modeli, Evren ve Örneklemin belirlenmesi, Veri Toplama Aracı ve Yönteminin Esasları,Verilerin Ölçülme Düzeylerine Göre Kullanılacak İstatistiksel Teknikler,Değerlendirme bölümü,Veri Toplama Araçları,Veri Toplama Araçları,Araştırma Önerisinin bir bütün olarak tekrar gözden geçirilmesi, konu tekrarı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu ders kapsamında, öğrencilerin araştırmanın ne olduğu, sosyal hizmet bilim dalı ve mesleği açısından önemi ve araştırma uygulaması yapabilme becerisini kazanmaları beklenir.10, 14, 16, 20, 5, 6, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Araştırma nedir?İlgili kaynakların okunması
2Araştırmanın sosyal hizmet açısından önemi
3Araştırma Önerisi Taslağı
4Araştırmanın sorununun tanımlanmasıKonuyla ilgili kaynakların okunması
5Araştırmanın amacı nedir?Konuyla ilgili kaynakların okunması
6Araştırmanın önemi, sayıltı ve sınırlılıkları nedirKonuyla ilgili kaynakların okunması
7Araştırma YöntemiKonuyla ilgili kaynakların okunması
8Denenceler, Bağımlı Bağımsız Değişkenler.Konuyla ilgili kaynakların okunması
9 Sınırlar; Araştırma Modeli, Evren ve Örneklemin belirlenmesi, Veri Toplama Aracı ve Yönteminin EsaslarıKonuyla ilgili kaynakların okunması
10Verilerin Ölçülme Düzeylerine Göre Kullanılacak İstatistiksel TekniklerKonuyla ilgili kaynakların okunması
11Değerlendirme bölümüKonuyla ilgili kaynakların okunması
12Veri Toplama AraçlarıDanışman ile yapılan toplantıdaki konuların ve alınan kararların tamamlanması.
13Veri Toplama AraçlarıKonuyla ilgili kaynakların okunması
14Araştırma Önerisinin bir bütün olarak tekrar gözden geçirilmesi, konu tekrarıDers notlarının incelenmesi
Kaynak
Dönem başında öğretim üyesi tarafından önerilecektir.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
2
PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır.
3
PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
4
PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
5
PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
6
PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir.
7
PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir.
8
PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir.
9
PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır.
10
PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir.
11
PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
12
PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
13
PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir.
14
PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14228
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)90
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(90/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SOSYAL HİZMET ARAŞTIRMASI I-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Sayra LOTFİ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Melek Esra ÖZTAMAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu derste öğrencilerin; 1. Sosyal hizmete ilişkin bir sorun alanında bilimsel araştırma sürecini bir bütün öğrenmesi 2. Araştırma yapma konusunda bilimsel etik doğrultusunda davranış geliştirebilmesi 3. Genelci sosyal hizmet yaklaşımı ile paralel olarak sosyal hizmet uzmanının araştırma tüketicisi ve araştırma üreticisi rollerini öğrenmesi 4. Sosyal Hizmet Araştırması dersinde öğrendikleri bilimsel literatürü kritik ederek okuma ve inceleme bilgisini uygulamaya aktarma becerisi kazanması amaçlanmaktadır
Dersin İçeriğiBu ders; Araştırma nedir?,Araştırmanın sosyal hizmet açısından önemi,Araştırma Önerisi Taslağı,Araştırmanın sorununun tanımlanması,Araştırmanın amacı nedir?,Araştırmanın önemi, sayıltı ve sınırlılıkları nedir,Araştırma Yöntemi,Denenceler, Bağımlı Bağımsız Değişkenler., Sınırlar; Araştırma Modeli, Evren ve Örneklemin belirlenmesi, Veri Toplama Aracı ve Yönteminin Esasları,Verilerin Ölçülme Düzeylerine Göre Kullanılacak İstatistiksel Teknikler,Değerlendirme bölümü,Veri Toplama Araçları,Veri Toplama Araçları,Araştırma Önerisinin bir bütün olarak tekrar gözden geçirilmesi, konu tekrarı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu ders kapsamında, öğrencilerin araştırmanın ne olduğu, sosyal hizmet bilim dalı ve mesleği açısından önemi ve araştırma uygulaması yapabilme becerisini kazanmaları beklenir.10, 14, 16, 20, 5, 6, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Araştırma nedir?İlgili kaynakların okunması
2Araştırmanın sosyal hizmet açısından önemi
3Araştırma Önerisi Taslağı
4Araştırmanın sorununun tanımlanmasıKonuyla ilgili kaynakların okunması
5Araştırmanın amacı nedir?Konuyla ilgili kaynakların okunması
6Araştırmanın önemi, sayıltı ve sınırlılıkları nedirKonuyla ilgili kaynakların okunması
7Araştırma YöntemiKonuyla ilgili kaynakların okunması
8Denenceler, Bağımlı Bağımsız Değişkenler.Konuyla ilgili kaynakların okunması
9 Sınırlar; Araştırma Modeli, Evren ve Örneklemin belirlenmesi, Veri Toplama Aracı ve Yönteminin EsaslarıKonuyla ilgili kaynakların okunması
10Verilerin Ölçülme Düzeylerine Göre Kullanılacak İstatistiksel TekniklerKonuyla ilgili kaynakların okunması
11Değerlendirme bölümüKonuyla ilgili kaynakların okunması
12Veri Toplama AraçlarıDanışman ile yapılan toplantıdaki konuların ve alınan kararların tamamlanması.
13Veri Toplama AraçlarıKonuyla ilgili kaynakların okunması
14Araştırma Önerisinin bir bütün olarak tekrar gözden geçirilmesi, konu tekrarıDers notlarının incelenmesi
Kaynak
Dönem başında öğretim üyesi tarafından önerilecektir.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
2
PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır.
3
PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
4
PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
5
PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
6
PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir.
7
PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir.
8
PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir.
9
PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır.
10
PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir.
11
PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
12
PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
13
PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir.
14
PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:17Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:18