Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SUNUM TEKNİKLERİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Yeter USLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Yaşar Gökalp |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilerin; belli bir konuda ulaşıp derledikleri bilgiyi anlatım amacına uygun olarak sözlü ve/veya yazılı sunmaları ve/veya rapor olarak hazırlamaları, topluluk önünde etkin şekilde sunma becerisi geliştirmeleri, yazışma yapabilmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1.Etkili Sunumun Önemi, Temel ilkeleri ve Sunum Becerileri Eğitimi,2.Sunumun Planlanması ve Sunuma Hazırlık,3.Etkili İletişim,4.Beden Dili,5.Görsel-İşitsel Araçlar,6.Powerpoint Sunum Hazırlanması ve Sunumu,7.Rapor / Ödev Hazırlanması ve Sunumu,8.CV yazma,9.Zaman Yönetimi,10.İnteraktif Sunum Teknikleri,11.Nöro-linguistik Programlama (NLP),12. Müzakere yöntemleri ,13.İş Görüşmeleri,14.Bireysel veya Grup Sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci: | ||
1. Etkili bir sunumun önemini, temel ilkelerini ve aşamalarını tanır. | 10, 16, 9 | A, E |
2. Sunum hazırlamada güncel teknik ve uygulamaları (powerpoint vd.) kullanır. | 10, 16, 9 | A, E |
3. Farklı amaçlara uygun sunum, döküman (CV, anlaşma vd.) tasarlar. | 10, 16, 9 | A, E |
4. İletişimi tanımlar, etkili iletişimin ilkelerini ve önemini açıklar. | 10, 16, 9 | A, E |
5. Beden dili, ve uygun iletişim ile etkin sunum uygulamaları gerçekleştirecektir. | 10, 16, 9 | A, E |
6. Görsel ve işitsel araçları tanır ve etkili olarak kullanır. | 10, 16, 9 | A, E |
7. Paydaş ve kurumlarla görüşmeler ve müzakereler yapar. | 10, 16, 9 | A, E |
8. Müzakere Tekniklerini öğrenir ve kullanır. | 16, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1.Etkili Sunumun Önemi, Temel ilkeleri ve Sunum Becerileri Eğitimi | Ders notlarının okunması |
2 | 2.Sunumun Planlanması ve Sunuma Hazırlık | Ders notlarının okunması |
3 | 3.Etkili İletişim | Ders notlarının okunması |
4 | 4.Beden Dili | Ders notlarının okunması |
5 | 5.Görsel-İşitsel Araçlar | Ders notlarının okunması |
6 | 6.Powerpoint Sunum Hazırlanması ve Sunumu | Ders notlarının okunması |
7 | 7.Rapor / Ödev Hazırlanması ve Sunumu | Ders notlarının okunması |
8 | 8.CV yazma | Ders notlarının okunması |
9 | 9.Zaman Yönetimi | Ders notlarının okunması |
10 | 10.İnteraktif Sunum Teknikleri | Ders notlarının okunması |
11 | 11.Nöro-linguistik Programlama (NLP) | Ders notlarının okunması |
12 | 12. Müzakere yöntemleri | Ders notlarının okunması |
13 | 13.İş Görüşmeleri | Ders notlarının okunması |
14 | 14.Bireysel veya Grup Sunumları | Sunum hazırlanması ve prova |
Kaynak |
Ders Notları, Powerpoint Sunular. |
1)Presentation Zen: Simple Ideas on Presentation Design and Delivery by Garr Reynolds. 2)The Visual Display of Quantitative Information, by Edward R. Tufte |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Öğrencilerin, ulusal sağlık koşullarını kavraması ve uygun sağlık politikalarının geliştirilmesi, uygulanması ve performans değerlendirmelerinin yanı sıra sağlık sektörünün organizasyonu ve yönetimi hakkında teorik ve uygulamalı bilgi sahibi olmaları gerekir. | ||||||
2 | PY-2. Öğrenciler, ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık ve sağlık hizmet sunucularının performansını planlamak, organize etmek, yönlendirmek ve eleştirel bir yaklaşımla iş dünyası ve yönetimle ilgili temel bilgileri kullanarak teorik ve uygulamalı bilgileri bilir ve kullanırlar. | ||||||
3 | PY-3. Sağlık sistemi örgütlenmesinin alt bölümleri ve bu bölümlerde çalışanları tanır, çalışanların görev yetki ve sorumlulukları konusunda bilgi sahibi olur. | ||||||
4 | PY-4. Toplum ve birey sağlığının geliştirilmesi ile ilgili olan sosyal, çevresel ve davranışsal faktörler konusunda bilgi sahibi olur. | ||||||
5 | PY-5. Sağlık kurumları yönetimi konusundaki bilgi ve becerilerini ilgili kurumların yönetim, üretim, insan kaynakları, finans, muhasebe, pazarlama, hasta ve halkla ilişkiler, kalite ve hasta güvenliği, iş sağlığı ve güvenliği, bilgi teknolojileri, sağlık sigortacılığı vb. alanlarında uygular. | ||||||
6 | PY-6. Öğrenciler, dijital teknolojiyi kullanarak, sağlık yönetimi alanındaki bilgileri bilimsel olarak analiz edebilmeli, sonuçlarını yorumlayabilmeli ve etik, sosyal açıdan sorumlu ve sürdürülebilir yenilikçi çözümler üretebilmelerinin yanı sıra sağlık yönetimi alanında problem çözme ve fırsatları yakalama konularında nicel ve nitel teknikleri yenilikçi olarak bilmeli ve kullanır. | X | |||||
7 | PY-7. Öğrenciler, sağlık yönetimi alanına ilişkin sorun alanlarının belirlenmesi, çözüm önerilerinin geliştirilmesi, etkili ve verimli şekilde uygulanması ve sonuçların değerlendirilmesinde liderlik özellikleri göstererek bağımsız kararlar verir. | X | |||||
8 | PY-8. Sağlık kurumları yönetimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY-9. Sağlık kurumlarında çalışanların kişilik, kültür ve davranışsal özelliklerini değerlendirerek kurumun amaçları doğrultusunda yönlendirir. | X | |||||
10 | PY-10. Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular. | X | |||||
11 | PY-11. Öğrenciler, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmeli; değişime, yeniliğe, girişimciliğe ve hayat boyu öğrenime açık olur. | X | |||||
12 | PY-12. Öğrenciler, Sağlık yönetimi ile ilgili konularda görüş ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak paydaşlarıyla paylaşabilmeli ve meslektaşları ile en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde İngilizce kullanarak iletişim kurar. | X | |||||
13 | PY-13. Sorunları etkili iletişim yöntemleri kullanarak çözer, yazılı ve sözlü iletişimde doğru ve kurallara uygun biçimde dil bilgisini ve sağlık kurumlarında kullanılan terminolojiyi kullanabilme yeterliliğine sahip olur. | X | |||||
14 | PY-14. Alanın gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
15 | PY-15. Yönetim felsefesini ve yönetimin fonksiyonlarını her bir birime uygun olacak biçimde yönetim uygulamalarına yansıtır. | X | |||||
16 | PY-16. Birey olarak dış görünüm olumlu tutum ve davranışlarıyla kuruma örnek olur; sürekli gelişme ve değişime açıktır. | X | |||||
17 | PY-17. Sağlık yönetimi ile ilgili hukuki düzenlemeler ile toplumsal, bilimsel, mesleki etik ilkelere uygun, ülke ya da dünya genelinde genel sağlık sorunlarına duyarlı davranır, çözüm önerilerini yorumlar ve değerlendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 14 | 14 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 12 | 12 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 12 | 12 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 90 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(90/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SUNUM TEKNİKLERİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Yeter USLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Yaşar Gökalp |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilerin; belli bir konuda ulaşıp derledikleri bilgiyi anlatım amacına uygun olarak sözlü ve/veya yazılı sunmaları ve/veya rapor olarak hazırlamaları, topluluk önünde etkin şekilde sunma becerisi geliştirmeleri, yazışma yapabilmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1.Etkili Sunumun Önemi, Temel ilkeleri ve Sunum Becerileri Eğitimi,2.Sunumun Planlanması ve Sunuma Hazırlık,3.Etkili İletişim,4.Beden Dili,5.Görsel-İşitsel Araçlar,6.Powerpoint Sunum Hazırlanması ve Sunumu,7.Rapor / Ödev Hazırlanması ve Sunumu,8.CV yazma,9.Zaman Yönetimi,10.İnteraktif Sunum Teknikleri,11.Nöro-linguistik Programlama (NLP),12. Müzakere yöntemleri ,13.İş Görüşmeleri,14.Bireysel veya Grup Sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci: | ||
1. Etkili bir sunumun önemini, temel ilkelerini ve aşamalarını tanır. | 10, 16, 9 | A, E |
2. Sunum hazırlamada güncel teknik ve uygulamaları (powerpoint vd.) kullanır. | 10, 16, 9 | A, E |
3. Farklı amaçlara uygun sunum, döküman (CV, anlaşma vd.) tasarlar. | 10, 16, 9 | A, E |
4. İletişimi tanımlar, etkili iletişimin ilkelerini ve önemini açıklar. | 10, 16, 9 | A, E |
5. Beden dili, ve uygun iletişim ile etkin sunum uygulamaları gerçekleştirecektir. | 10, 16, 9 | A, E |
6. Görsel ve işitsel araçları tanır ve etkili olarak kullanır. | 10, 16, 9 | A, E |
7. Paydaş ve kurumlarla görüşmeler ve müzakereler yapar. | 10, 16, 9 | A, E |
8. Müzakere Tekniklerini öğrenir ve kullanır. | 16, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1.Etkili Sunumun Önemi, Temel ilkeleri ve Sunum Becerileri Eğitimi | Ders notlarının okunması |
2 | 2.Sunumun Planlanması ve Sunuma Hazırlık | Ders notlarının okunması |
3 | 3.Etkili İletişim | Ders notlarının okunması |
4 | 4.Beden Dili | Ders notlarının okunması |
5 | 5.Görsel-İşitsel Araçlar | Ders notlarının okunması |
6 | 6.Powerpoint Sunum Hazırlanması ve Sunumu | Ders notlarının okunması |
7 | 7.Rapor / Ödev Hazırlanması ve Sunumu | Ders notlarının okunması |
8 | 8.CV yazma | Ders notlarının okunması |
9 | 9.Zaman Yönetimi | Ders notlarının okunması |
10 | 10.İnteraktif Sunum Teknikleri | Ders notlarının okunması |
11 | 11.Nöro-linguistik Programlama (NLP) | Ders notlarının okunması |
12 | 12. Müzakere yöntemleri | Ders notlarının okunması |
13 | 13.İş Görüşmeleri | Ders notlarının okunması |
14 | 14.Bireysel veya Grup Sunumları | Sunum hazırlanması ve prova |
Kaynak |
Ders Notları, Powerpoint Sunular. |
1)Presentation Zen: Simple Ideas on Presentation Design and Delivery by Garr Reynolds. 2)The Visual Display of Quantitative Information, by Edward R. Tufte |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Öğrencilerin, ulusal sağlık koşullarını kavraması ve uygun sağlık politikalarının geliştirilmesi, uygulanması ve performans değerlendirmelerinin yanı sıra sağlık sektörünün organizasyonu ve yönetimi hakkında teorik ve uygulamalı bilgi sahibi olmaları gerekir. | ||||||
2 | PY-2. Öğrenciler, ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık ve sağlık hizmet sunucularının performansını planlamak, organize etmek, yönlendirmek ve eleştirel bir yaklaşımla iş dünyası ve yönetimle ilgili temel bilgileri kullanarak teorik ve uygulamalı bilgileri bilir ve kullanırlar. | ||||||
3 | PY-3. Sağlık sistemi örgütlenmesinin alt bölümleri ve bu bölümlerde çalışanları tanır, çalışanların görev yetki ve sorumlulukları konusunda bilgi sahibi olur. | ||||||
4 | PY-4. Toplum ve birey sağlığının geliştirilmesi ile ilgili olan sosyal, çevresel ve davranışsal faktörler konusunda bilgi sahibi olur. | ||||||
5 | PY-5. Sağlık kurumları yönetimi konusundaki bilgi ve becerilerini ilgili kurumların yönetim, üretim, insan kaynakları, finans, muhasebe, pazarlama, hasta ve halkla ilişkiler, kalite ve hasta güvenliği, iş sağlığı ve güvenliği, bilgi teknolojileri, sağlık sigortacılığı vb. alanlarında uygular. | ||||||
6 | PY-6. Öğrenciler, dijital teknolojiyi kullanarak, sağlık yönetimi alanındaki bilgileri bilimsel olarak analiz edebilmeli, sonuçlarını yorumlayabilmeli ve etik, sosyal açıdan sorumlu ve sürdürülebilir yenilikçi çözümler üretebilmelerinin yanı sıra sağlık yönetimi alanında problem çözme ve fırsatları yakalama konularında nicel ve nitel teknikleri yenilikçi olarak bilmeli ve kullanır. | X | |||||
7 | PY-7. Öğrenciler, sağlık yönetimi alanına ilişkin sorun alanlarının belirlenmesi, çözüm önerilerinin geliştirilmesi, etkili ve verimli şekilde uygulanması ve sonuçların değerlendirilmesinde liderlik özellikleri göstererek bağımsız kararlar verir. | X | |||||
8 | PY-8. Sağlık kurumları yönetimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY-9. Sağlık kurumlarında çalışanların kişilik, kültür ve davranışsal özelliklerini değerlendirerek kurumun amaçları doğrultusunda yönlendirir. | X | |||||
10 | PY-10. Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular. | X | |||||
11 | PY-11. Öğrenciler, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmeli; değişime, yeniliğe, girişimciliğe ve hayat boyu öğrenime açık olur. | X | |||||
12 | PY-12. Öğrenciler, Sağlık yönetimi ile ilgili konularda görüş ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak paydaşlarıyla paylaşabilmeli ve meslektaşları ile en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde İngilizce kullanarak iletişim kurar. | X | |||||
13 | PY-13. Sorunları etkili iletişim yöntemleri kullanarak çözer, yazılı ve sözlü iletişimde doğru ve kurallara uygun biçimde dil bilgisini ve sağlık kurumlarında kullanılan terminolojiyi kullanabilme yeterliliğine sahip olur. | X | |||||
14 | PY-14. Alanın gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
15 | PY-15. Yönetim felsefesini ve yönetimin fonksiyonlarını her bir birime uygun olacak biçimde yönetim uygulamalarına yansıtır. | X | |||||
16 | PY-16. Birey olarak dış görünüm olumlu tutum ve davranışlarıyla kuruma örnek olur; sürekli gelişme ve değişime açıktır. | X | |||||
17 | PY-17. Sağlık yönetimi ile ilgili hukuki düzenlemeler ile toplumsal, bilimsel, mesleki etik ilkelere uygun, ülke ya da dünya genelinde genel sağlık sorunlarına duyarlı davranır, çözüm önerilerini yorumlar ve değerlendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |