Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İSTATİSTİK-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Recep MİNGA
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİstatistik ile ilgili temel bilgileri vermek ve gelecek yıllardaki araştırma derslerine temel oluşturmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; İstatistiğin Tanımı,Olasılık Teorisi,Veri Toplama ve Verilerin Düzenli Hale Getirilmesi ve Gösterilmesi,Tanımlayıcı İstatistik Analiz: Merkezi Eğilim Ölçüleri: Ortalamalar – Analitik Ortalamalar,Ortalamalar (devamı) : Analitik Olmayan Ortalamalar,Tanımlayıcı İstatistik (devamı): Değişkenlik ve Ölçüleri – Çarpıklık ve Ölçüleri,Normal Dağılım ve Özellikleri,Normal Dağılım (devamı): Standart Normal Dağılım – Normal Dağılım Uygulamaları,Tümevarımlı İstatistik Analize Giriş: Örnekleme ve Örnekleme Teknikleri: Basit Rastlantısal Örnekleme: Anayığın Ölçülerinin Tahmini ve Hipotez testleri,Basit Rastlantısal Örnekleme (devamı): Anayığın Ortalamasının Tahmini,Basit Rastlantısal Örnekleme: (devamı): Anayığın Oranının Tahmini,İstatistik İlişki Analizine Giriş – Korelasyon ve Regresyon Analizi – Pearson ve Spearman Korelasyon Katsayıları,Korelasyon ve Regresyon Analizi (devamı): Regresyon Denklemiyle Tahmin – Problem Çözümü,Genel Tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilimsel araştırma sürecine esas olmak üzere istatistik metodolojisinin temel evrelerini betimleyebilecek ve olasılık hesaplamaları yapabilmesi10, 12, 9A
Alanı ile ilgili problemlerin dağılımlarını ve olasılıklarını hesaplayabilmesi10, 12, 9A
İstatistik Analiz evresini ve ilgili teknikleri, ağırlıklı olarak medikal problemlerin çözümlenmesinde uygulayabilmesi10, 12, 9A
Tanımlayıcı İstatistik tekniklerini ve tümevarımlı istatistik tekniklerini uygulayabilmesi10, 12, 9A
İki Boyutlu (İki Değişkenli)İstatistik Analizin temel kurallarını kavrayabilmesi10, 12, 9A
Problem çözümleme ve sonuçları yorumlama becerisi gelişebilmesi10, 12, 9A
Alanındaki problemleri analitik yöntemlerle çözümler ve çözüm sonuçlarını yorumlar ve rapor edebilmesi10, 12, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İstatistiğin TanımıKaynakların konu ile ilgili bölümleri
2Olasılık TeorisiKaynakların konu ile ilgili bölümleri
3Veri Toplama ve Verilerin Düzenli Hale Getirilmesi ve GösterilmesiKaynakların konu ile ilgili bölümleri
4Tanımlayıcı İstatistik Analiz: Merkezi Eğilim Ölçüleri: Ortalamalar – Analitik OrtalamalarKaynakların konu ile ilgili bölümleri
5Ortalamalar (devamı) : Analitik Olmayan OrtalamalarKaynakların konu ile ilgili bölümleri
6Tanımlayıcı İstatistik (devamı): Değişkenlik ve Ölçüleri – Çarpıklık ve ÖlçüleriKaynakların konu ile ilgili bölümleri
7Normal Dağılım ve ÖzellikleriKaynakların konu ile ilgili bölümleri
8Normal Dağılım (devamı): Standart Normal Dağılım – Normal Dağılım UygulamalarıKaynakların konu ile ilgili bölümleri
9Tümevarımlı İstatistik Analize Giriş: Örnekleme ve Örnekleme Teknikleri: Basit Rastlantısal Örnekleme: Anayığın Ölçülerinin Tahmini ve Hipotez testleriKaynakların konu ile ilgili bölümleri
10Basit Rastlantısal Örnekleme (devamı): Anayığın Ortalamasının TahminiKaynakların konu ile ilgili bölümleri
11Basit Rastlantısal Örnekleme: (devamı): Anayığın Oranının TahminiKaynakların konu ile ilgili bölümleri
12İstatistik İlişki Analizine Giriş – Korelasyon ve Regresyon Analizi – Pearson ve Spearman Korelasyon KatsayılarıKaynakların konu ile ilgili bölümleri
13Korelasyon ve Regresyon Analizi (devamı): Regresyon Denklemiyle Tahmin – Problem ÇözümüKaynakların konu ile ilgili bölümleri
14Genel TekrarDerste anlatılan konuların genel tekrarı
Kaynak
Ders notları, konu ile ilgili Web siteleri, power point sunumları
1) R. Dişçi, Temel ve Klinik BİYOİSTATİSTİK, İstanbul Tıp Kitabevi, İstanbul 2011. 2) Semra Oral Erbaş, Olasılık ve İstatistik, Gazi Kitabevi,2008 3) Sümbüloğlu, Kadir, and Vildan Sümbüloğlu. Biyoistatistik. Hatiboğlu, 2002. 4) Sümbüloğlu, Vildan, and Kadir Sümbüloğlu. Sağlık bilimlerinde araştırma yöntemleri. Hatiboğlu Yayınları, 2000. 5) Rosner, Bernard. Fundamentals of biostatistics. Nelson Education, 2015.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ortez Protez alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylere doğru değerlendirme yöntemlerini kullanıp uygun cihazı tasarlama, üretme ve uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
PY-3. Ortez Protez alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak, mesleki ve etik değerleri gözeterek sorunları analiz eder ve disiplinler arası sağlıkla ilgili çalışmalara katılır.
X
4
PY-4. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için uygulanacak cihazları ileri teknoloji ve gerekli malzemeleri kullanarak yapar.
X
5
PY-5. Ortez Protez alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanıp analiz ve sentez yaparak bağımsız olarak çalışır, diğer sağlık çalışanları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
6
PY-6. Mesleki uygulamalarında ortez protez hizmetlerinin organize edilmesi, sunulması, proje tasarlayabilme ve yürütebilme, problem çözebilme çerçevesinde yürütülmesini planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
X
7
PY-7.Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
8
PY-8. Mesleki bilgi kaynaklarını alana özgü araştırma yaparak değerlendirir. Olumlu tutum ve davranış modelini benimser ve öğrenme hedeflerini belirler.
X
9
PY-9. Çok kültürlülüğü anlama ve takdir etme ile ortez protez hizmeti alan birey, ilgili diğer kişiler ve meslektaşları ile etkin iletişim kurarak, hizmet alan bireyi bilgilendirir, bilgileri gizlilik ilkesine uyarak sistematik kaydeder.
X
10
PY-10. Ortez protez alanında İngilizce kaynakları izleyebilecek B1 genel düzeyinde İngilizce yeterliliğe sahiptir.
X
11
PY-11. Ortez protez alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
12
PY-12. Ortez protez uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
13
PY-13. Ortez protez uygulamalarını mesleki dürüstlük içinde sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı122
Genel Sınav ve Hazırlığı122
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)60
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(60/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İSTATİSTİK-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Recep MİNGA
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİstatistik ile ilgili temel bilgileri vermek ve gelecek yıllardaki araştırma derslerine temel oluşturmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; İstatistiğin Tanımı,Olasılık Teorisi,Veri Toplama ve Verilerin Düzenli Hale Getirilmesi ve Gösterilmesi,Tanımlayıcı İstatistik Analiz: Merkezi Eğilim Ölçüleri: Ortalamalar – Analitik Ortalamalar,Ortalamalar (devamı) : Analitik Olmayan Ortalamalar,Tanımlayıcı İstatistik (devamı): Değişkenlik ve Ölçüleri – Çarpıklık ve Ölçüleri,Normal Dağılım ve Özellikleri,Normal Dağılım (devamı): Standart Normal Dağılım – Normal Dağılım Uygulamaları,Tümevarımlı İstatistik Analize Giriş: Örnekleme ve Örnekleme Teknikleri: Basit Rastlantısal Örnekleme: Anayığın Ölçülerinin Tahmini ve Hipotez testleri,Basit Rastlantısal Örnekleme (devamı): Anayığın Ortalamasının Tahmini,Basit Rastlantısal Örnekleme: (devamı): Anayığın Oranının Tahmini,İstatistik İlişki Analizine Giriş – Korelasyon ve Regresyon Analizi – Pearson ve Spearman Korelasyon Katsayıları,Korelasyon ve Regresyon Analizi (devamı): Regresyon Denklemiyle Tahmin – Problem Çözümü,Genel Tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilimsel araştırma sürecine esas olmak üzere istatistik metodolojisinin temel evrelerini betimleyebilecek ve olasılık hesaplamaları yapabilmesi10, 12, 9A
Alanı ile ilgili problemlerin dağılımlarını ve olasılıklarını hesaplayabilmesi10, 12, 9A
İstatistik Analiz evresini ve ilgili teknikleri, ağırlıklı olarak medikal problemlerin çözümlenmesinde uygulayabilmesi10, 12, 9A
Tanımlayıcı İstatistik tekniklerini ve tümevarımlı istatistik tekniklerini uygulayabilmesi10, 12, 9A
İki Boyutlu (İki Değişkenli)İstatistik Analizin temel kurallarını kavrayabilmesi10, 12, 9A
Problem çözümleme ve sonuçları yorumlama becerisi gelişebilmesi10, 12, 9A
Alanındaki problemleri analitik yöntemlerle çözümler ve çözüm sonuçlarını yorumlar ve rapor edebilmesi10, 12, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İstatistiğin TanımıKaynakların konu ile ilgili bölümleri
2Olasılık TeorisiKaynakların konu ile ilgili bölümleri
3Veri Toplama ve Verilerin Düzenli Hale Getirilmesi ve GösterilmesiKaynakların konu ile ilgili bölümleri
4Tanımlayıcı İstatistik Analiz: Merkezi Eğilim Ölçüleri: Ortalamalar – Analitik OrtalamalarKaynakların konu ile ilgili bölümleri
5Ortalamalar (devamı) : Analitik Olmayan OrtalamalarKaynakların konu ile ilgili bölümleri
6Tanımlayıcı İstatistik (devamı): Değişkenlik ve Ölçüleri – Çarpıklık ve ÖlçüleriKaynakların konu ile ilgili bölümleri
7Normal Dağılım ve ÖzellikleriKaynakların konu ile ilgili bölümleri
8Normal Dağılım (devamı): Standart Normal Dağılım – Normal Dağılım UygulamalarıKaynakların konu ile ilgili bölümleri
9Tümevarımlı İstatistik Analize Giriş: Örnekleme ve Örnekleme Teknikleri: Basit Rastlantısal Örnekleme: Anayığın Ölçülerinin Tahmini ve Hipotez testleriKaynakların konu ile ilgili bölümleri
10Basit Rastlantısal Örnekleme (devamı): Anayığın Ortalamasının TahminiKaynakların konu ile ilgili bölümleri
11Basit Rastlantısal Örnekleme: (devamı): Anayığın Oranının TahminiKaynakların konu ile ilgili bölümleri
12İstatistik İlişki Analizine Giriş – Korelasyon ve Regresyon Analizi – Pearson ve Spearman Korelasyon KatsayılarıKaynakların konu ile ilgili bölümleri
13Korelasyon ve Regresyon Analizi (devamı): Regresyon Denklemiyle Tahmin – Problem ÇözümüKaynakların konu ile ilgili bölümleri
14Genel TekrarDerste anlatılan konuların genel tekrarı
Kaynak
Ders notları, konu ile ilgili Web siteleri, power point sunumları
1) R. Dişçi, Temel ve Klinik BİYOİSTATİSTİK, İstanbul Tıp Kitabevi, İstanbul 2011. 2) Semra Oral Erbaş, Olasılık ve İstatistik, Gazi Kitabevi,2008 3) Sümbüloğlu, Kadir, and Vildan Sümbüloğlu. Biyoistatistik. Hatiboğlu, 2002. 4) Sümbüloğlu, Vildan, and Kadir Sümbüloğlu. Sağlık bilimlerinde araştırma yöntemleri. Hatiboğlu Yayınları, 2000. 5) Rosner, Bernard. Fundamentals of biostatistics. Nelson Education, 2015.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ortez Protez alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylere doğru değerlendirme yöntemlerini kullanıp uygun cihazı tasarlama, üretme ve uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
PY-3. Ortez Protez alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak, mesleki ve etik değerleri gözeterek sorunları analiz eder ve disiplinler arası sağlıkla ilgili çalışmalara katılır.
X
4
PY-4. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için uygulanacak cihazları ileri teknoloji ve gerekli malzemeleri kullanarak yapar.
X
5
PY-5. Ortez Protez alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanıp analiz ve sentez yaparak bağımsız olarak çalışır, diğer sağlık çalışanları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
6
PY-6. Mesleki uygulamalarında ortez protez hizmetlerinin organize edilmesi, sunulması, proje tasarlayabilme ve yürütebilme, problem çözebilme çerçevesinde yürütülmesini planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
X
7
PY-7.Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
8
PY-8. Mesleki bilgi kaynaklarını alana özgü araştırma yaparak değerlendirir. Olumlu tutum ve davranış modelini benimser ve öğrenme hedeflerini belirler.
X
9
PY-9. Çok kültürlülüğü anlama ve takdir etme ile ortez protez hizmeti alan birey, ilgili diğer kişiler ve meslektaşları ile etkin iletişim kurarak, hizmet alan bireyi bilgilendirir, bilgileri gizlilik ilkesine uyarak sistematik kaydeder.
X
10
PY-10. Ortez protez alanında İngilizce kaynakları izleyebilecek B1 genel düzeyinde İngilizce yeterliliğe sahiptir.
X
11
PY-11. Ortez protez alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
12
PY-12. Ortez protez uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
13
PY-13. Ortez protez uygulamalarını mesleki dürüstlük içinde sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:14Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:15