Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FİZYOLOJİ II | - | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Hatice Kübra AKAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fizyolojik düzeneklerin hücreden sistemlere uzanan yapılanmasında vücut işlevlerinin gerçekleştirilmesi, sürdürülmesi, düzenlenmesi ve eş güdümünü açıklamak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Fizyolojiye Giriş ,Vücudun Kimyasal Yapısı ve Hücrenın Yapısı,Hücre yapısı ve işlevi: Membran,Stoplazma, Nukleus,Kas Sistemi ,Kardiyovaskuler Sistem,Solunum Sistemi ,Sindirim Sistemi, Metabolizma ,Üriner Sistem ,Vücut Sıvı kompartmanları ve Maddelerin hareketi ,Sinir Sistemi ,Duyu Sistemi,Endokrin Sistem,Üreme Sistemi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Insan fizyolojisinin tanıtıcı kavramlarını açıklayabilir ve homeostatik ilkeleri tartışabilmesi | 10, 9 | A |
Sinir sistemi ile ilgili temel fizyolojik kavramları açıklayabilmesi | 16, 9 | A |
Endokrin sistem bezlerinin işlevsel yönlerini açıklayabilmesi | 16, 9 | A |
Kan dolaşımının temel kavramlarını açıklayabilmesi | 10, 9 | A |
Solunum sistemi yapı ve işlevi arasındaki ilişkiyi tartışabilmesi | 10, 9 | A |
.Ayrıntılı olarak gastrointestinal sistemi, sindirim ve besin emilimini açıklayabilmesi | 16, 9 | A |
Böbrek fizyolojisinin temel prensiplerini ayrıntılı olarak açıklayabilmesi | 16, 9 | A |
Erkek ve kadın üreme organlarının işlevsel uyumu açıklayabilmesi | 10, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fizyolojiye Giriş | Kaynakların konu ile ilgili bölümleri |
2 | Vücudun Kimyasal Yapısı ve Hücrenın Yapısı | Kaynakların konu ile ilgili bölümleri |
3 | Hücre yapısı ve işlevi: Membran,Stoplazma, Nukleus | Kaynakların konu ile ilgili bölümleri |
4 | Kas Sistemi | Kaynakların konu ile ilgili bölümleri |
5 | Kardiyovaskuler Sistem | Kaynakların konu ile ilgili bölümleri |
6 | Solunum Sistemi | Kaynakların konu ile ilgili bölümleri |
7 | Sindirim Sistemi | Kaynakların konu ile ilgili bölümleri |
8 | Metabolizma | Kaynakların konu ile ilgili bölümleri |
9 | Üriner Sistem | Kaynakların konu ile ilgili bölümleri |
10 | Vücut Sıvı kompartmanları ve Maddelerin hareketi | Kaynakların konu ile ilgili bölümleri |
11 | Sinir Sistemi | Kaynakların konu ile ilgili bölümleri |
12 | Duyu Sistemi | Kaynakların konu ile ilgili bölümleri |
13 | Endokrin Sistem | Kaynakların konu ile ilgili bölümleri |
14 | Üreme Sistemi | Kaynakların konu ile ilgili bölümleri |
Kaynak |
Powerpoint sunum dosyaları. |
1. Guyton Tıbbi Fizyoloji 11.baskı 2. Vander İnsan Fizyolojisi 10.baskı 3. Ganong Tıbbi Fizyoloji 23.baskı |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ortez Protez alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylere doğru değerlendirme yöntemlerini kullanıp uygun cihazı tasarlama, üretme ve uygulama bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Ortez Protez alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak, mesleki ve etik değerleri gözeterek sorunları analiz eder ve disiplinler arası sağlıkla ilgili çalışmalara katılır. | X | |||||
4 | PY-4. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için uygulanacak cihazları ileri teknoloji ve gerekli malzemeleri kullanarak yapar. | X | |||||
5 | PY-5. Ortez Protez alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanıp analiz ve sentez yaparak bağımsız olarak çalışır, diğer sağlık çalışanları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
6 | PY-6. Mesleki uygulamalarında ortez protez hizmetlerinin organize edilmesi, sunulması, proje tasarlayabilme ve yürütebilme, problem çözebilme çerçevesinde yürütülmesini planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | X | |||||
7 | PY-7.Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
8 | PY-8. Mesleki bilgi kaynaklarını alana özgü araştırma yaparak değerlendirir. Olumlu tutum ve davranış modelini benimser ve öğrenme hedeflerini belirler. | X | |||||
9 | PY-9. Çok kültürlülüğü anlama ve takdir etme ile ortez protez hizmeti alan birey, ilgili diğer kişiler ve meslektaşları ile etkin iletişim kurarak, hizmet alan bireyi bilgilendirir, bilgileri gizlilik ilkesine uyarak sistematik kaydeder. | X | |||||
10 | PY-10. Ortez protez alanında İngilizce kaynakları izleyebilecek B1 genel düzeyinde İngilizce yeterliliğe sahiptir. | X | |||||
11 | PY-11. Ortez protez alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
12 | PY-12. Ortez protez uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X | |||||
13 | PY-13. Ortez protez uygulamalarını mesleki dürüstlük içinde sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 4 | 56 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 84 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(84/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FİZYOLOJİ II | - | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Hatice Kübra AKAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fizyolojik düzeneklerin hücreden sistemlere uzanan yapılanmasında vücut işlevlerinin gerçekleştirilmesi, sürdürülmesi, düzenlenmesi ve eş güdümünü açıklamak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Fizyolojiye Giriş ,Vücudun Kimyasal Yapısı ve Hücrenın Yapısı,Hücre yapısı ve işlevi: Membran,Stoplazma, Nukleus,Kas Sistemi ,Kardiyovaskuler Sistem,Solunum Sistemi ,Sindirim Sistemi, Metabolizma ,Üriner Sistem ,Vücut Sıvı kompartmanları ve Maddelerin hareketi ,Sinir Sistemi ,Duyu Sistemi,Endokrin Sistem,Üreme Sistemi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Insan fizyolojisinin tanıtıcı kavramlarını açıklayabilir ve homeostatik ilkeleri tartışabilmesi | 10, 9 | A |
Sinir sistemi ile ilgili temel fizyolojik kavramları açıklayabilmesi | 16, 9 | A |
Endokrin sistem bezlerinin işlevsel yönlerini açıklayabilmesi | 16, 9 | A |
Kan dolaşımının temel kavramlarını açıklayabilmesi | 10, 9 | A |
Solunum sistemi yapı ve işlevi arasındaki ilişkiyi tartışabilmesi | 10, 9 | A |
.Ayrıntılı olarak gastrointestinal sistemi, sindirim ve besin emilimini açıklayabilmesi | 16, 9 | A |
Böbrek fizyolojisinin temel prensiplerini ayrıntılı olarak açıklayabilmesi | 16, 9 | A |
Erkek ve kadın üreme organlarının işlevsel uyumu açıklayabilmesi | 10, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fizyolojiye Giriş | Kaynakların konu ile ilgili bölümleri |
2 | Vücudun Kimyasal Yapısı ve Hücrenın Yapısı | Kaynakların konu ile ilgili bölümleri |
3 | Hücre yapısı ve işlevi: Membran,Stoplazma, Nukleus | Kaynakların konu ile ilgili bölümleri |
4 | Kas Sistemi | Kaynakların konu ile ilgili bölümleri |
5 | Kardiyovaskuler Sistem | Kaynakların konu ile ilgili bölümleri |
6 | Solunum Sistemi | Kaynakların konu ile ilgili bölümleri |
7 | Sindirim Sistemi | Kaynakların konu ile ilgili bölümleri |
8 | Metabolizma | Kaynakların konu ile ilgili bölümleri |
9 | Üriner Sistem | Kaynakların konu ile ilgili bölümleri |
10 | Vücut Sıvı kompartmanları ve Maddelerin hareketi | Kaynakların konu ile ilgili bölümleri |
11 | Sinir Sistemi | Kaynakların konu ile ilgili bölümleri |
12 | Duyu Sistemi | Kaynakların konu ile ilgili bölümleri |
13 | Endokrin Sistem | Kaynakların konu ile ilgili bölümleri |
14 | Üreme Sistemi | Kaynakların konu ile ilgili bölümleri |
Kaynak |
Powerpoint sunum dosyaları. |
1. Guyton Tıbbi Fizyoloji 11.baskı 2. Vander İnsan Fizyolojisi 10.baskı 3. Ganong Tıbbi Fizyoloji 23.baskı |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ortez Protez alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylere doğru değerlendirme yöntemlerini kullanıp uygun cihazı tasarlama, üretme ve uygulama bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Ortez Protez alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak, mesleki ve etik değerleri gözeterek sorunları analiz eder ve disiplinler arası sağlıkla ilgili çalışmalara katılır. | X | |||||
4 | PY-4. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için uygulanacak cihazları ileri teknoloji ve gerekli malzemeleri kullanarak yapar. | X | |||||
5 | PY-5. Ortez Protez alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanıp analiz ve sentez yaparak bağımsız olarak çalışır, diğer sağlık çalışanları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
6 | PY-6. Mesleki uygulamalarında ortez protez hizmetlerinin organize edilmesi, sunulması, proje tasarlayabilme ve yürütebilme, problem çözebilme çerçevesinde yürütülmesini planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | X | |||||
7 | PY-7.Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
8 | PY-8. Mesleki bilgi kaynaklarını alana özgü araştırma yaparak değerlendirir. Olumlu tutum ve davranış modelini benimser ve öğrenme hedeflerini belirler. | X | |||||
9 | PY-9. Çok kültürlülüğü anlama ve takdir etme ile ortez protez hizmeti alan birey, ilgili diğer kişiler ve meslektaşları ile etkin iletişim kurarak, hizmet alan bireyi bilgilendirir, bilgileri gizlilik ilkesine uyarak sistematik kaydeder. | X | |||||
10 | PY-10. Ortez protez alanında İngilizce kaynakları izleyebilecek B1 genel düzeyinde İngilizce yeterliliğe sahiptir. | X | |||||
11 | PY-11. Ortez protez alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
12 | PY-12. Ortez protez uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X | |||||
13 | PY-13. Ortez protez uygulamalarını mesleki dürüstlük içinde sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |