Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİYOMEKANİK VI | - | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Kemal Eren CENGİZ |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ömer Faruk ÖZÇELEP |
Dersin Amacı | Biyolojik sistemler üzerinde temel mekanik prensiplerin etkilerini ve methodlarını değerlendirmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kontrol sistemlerinin tanıtımı,Kontrol teorileri, Fonksiyonel elektrik stimulasyonunun protez ortez uygulanması,Hibrid ortezler,Myoelektrik ve biyofeedback,Bilgisayar yardımlı dizayn/ Bilgisayar yardımlı üretim,Üretim teknolojisinin tanıtımı,Reklam kampanyaları ile dizayn metotları,Dizayn metotları,Stres konsantrasyonları/ yorgunluk/ başarısızlık teorileri,Bağlantılar ve akış mekanizmaları,Dizayn uygulamaları,Test materyalleri / standartlarının dizaynı,Dizayn hesaplamaları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kontrol sistemlerini açıklayabilmesi ve kontrol teorilerini tanımlayabilmesi | 10, 2, 9 | A |
Fonksiyonel elektrik stimülasyonunu ve hibrid ortezleri açıklaması | 10, 2, 9 | A |
Myoelektriği tanımlayabilmesi ve biyofeedback sistemlerini açıklayabilmesi | 10, 2, 9 | A |
Bilgisayar yardımlı dizaynları yorumlayabilmesi ve açıklayabilmesi | 10, 2, 9 | A |
Dizayn metodlarını uygulayabilmesi ve dizayn uygulamalarını düzenleyebilmesi | 10, 2, 9 | A |
Stres konsantrasyonları/ yorgunluk/ başarısızlık teorilerini açıklaması ve akışkan mekaniklerini yorumlayabilmesi | 10, 2, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kontrol sistemlerinin tanıtımı | 1. kaynağın 1. bölümü |
2 | Kontrol teorileri | 1. kaynağın 1. bölümü |
3 | Fonksiyonel elektrik stimulasyonunun protez ortez uygulanması | 3. kaynağın 8. bölümü |
4 | Hibrid ortezler | 3. kaynağın 7. bölümü |
5 | Myoelektrik ve biyofeedback | 3. kaynağın 8. bölümü |
6 | Bilgisayar yardımlı dizayn/ Bilgisayar yardımlı üretim | 2. kaynağın 5. bölümü |
7 | Üretim teknolojisinin tanıtımı | 2. kaynağın 5. bölümü |
8 | Reklam kampanyaları ile dizayn metotları | 2. kaynağın 5. bölümü |
9 | Dizayn metotları | 2. kaynağın 5. bölümü |
10 | Stres konsantrasyonları/ yorgunluk/ başarısızlık teorileri | 1. kaynağın 1. bölümü |
11 | Bağlantılar ve akış mekanizmaları | 1. kaynağın 1. bölümü |
12 | Dizayn uygulamaları | 2. kaynağın 6. bölümü |
13 | Test materyalleri / standartlarının dizaynı | 2. kaynağın 6. bölümü |
14 | Dizayn hesaplamaları | 2. kaynağın 6. bölümü |
Kaynak |
Ders sırasında sunulan sunumlar |
1) Atlas of Amputations and Limb Deficiencies Surgical, Prosthetics, and Rehabilitation Principles/Douglas G. Smith MD, Third Edition, 2013 2) Basic Biomechanics,Hall,2010 3) Biomechanics of Lower Limb Prosthetics,Springer,2010 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ortez Protez alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylere doğru değerlendirme yöntemlerini kullanıp uygun cihazı tasarlama, üretme ve uygulama bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Ortez Protez alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak, mesleki ve etik değerleri gözeterek sorunları analiz eder ve disiplinler arası sağlıkla ilgili çalışmalara katılır. | X | |||||
4 | PY-4. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için uygulanacak cihazları ileri teknoloji ve gerekli malzemeleri kullanarak yapar. | X | |||||
5 | PY-5. Ortez Protez alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanıp analiz ve sentez yaparak bağımsız olarak çalışır, diğer sağlık çalışanları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
6 | PY-6. Mesleki uygulamalarında ortez protez hizmetlerinin organize edilmesi, sunulması, proje tasarlayabilme ve yürütebilme, problem çözebilme çerçevesinde yürütülmesini planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | X | |||||
7 | PY-7.Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
8 | PY-8. Mesleki bilgi kaynaklarını alana özgü araştırma yaparak değerlendirir. Olumlu tutum ve davranış modelini benimser ve öğrenme hedeflerini belirler. | X | |||||
9 | PY-9. Çok kültürlülüğü anlama ve takdir etme ile ortez protez hizmeti alan birey, ilgili diğer kişiler ve meslektaşları ile etkin iletişim kurarak, hizmet alan bireyi bilgilendirir, bilgileri gizlilik ilkesine uyarak sistematik kaydeder. | X | |||||
10 | PY-10. Ortez protez alanında İngilizce kaynakları izleyebilecek B1 genel düzeyinde İngilizce yeterliliğe sahiptir. | X | |||||
11 | PY-11. Ortez protez alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
12 | PY-12. Ortez protez uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X | |||||
13 | PY-13. Ortez protez uygulamalarını mesleki dürüstlük içinde sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 6 | 84 | |||
Rehberli Problem Çözme | 5 | 9 | 45 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 3 | 2 | 6 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 3 | 2 | 6 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 141 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(141/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİYOMEKANİK VI | - | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Kemal Eren CENGİZ |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ömer Faruk ÖZÇELEP |
Dersin Amacı | Biyolojik sistemler üzerinde temel mekanik prensiplerin etkilerini ve methodlarını değerlendirmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kontrol sistemlerinin tanıtımı,Kontrol teorileri, Fonksiyonel elektrik stimulasyonunun protez ortez uygulanması,Hibrid ortezler,Myoelektrik ve biyofeedback,Bilgisayar yardımlı dizayn/ Bilgisayar yardımlı üretim,Üretim teknolojisinin tanıtımı,Reklam kampanyaları ile dizayn metotları,Dizayn metotları,Stres konsantrasyonları/ yorgunluk/ başarısızlık teorileri,Bağlantılar ve akış mekanizmaları,Dizayn uygulamaları,Test materyalleri / standartlarının dizaynı,Dizayn hesaplamaları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kontrol sistemlerini açıklayabilmesi ve kontrol teorilerini tanımlayabilmesi | 10, 2, 9 | A |
Fonksiyonel elektrik stimülasyonunu ve hibrid ortezleri açıklaması | 10, 2, 9 | A |
Myoelektriği tanımlayabilmesi ve biyofeedback sistemlerini açıklayabilmesi | 10, 2, 9 | A |
Bilgisayar yardımlı dizaynları yorumlayabilmesi ve açıklayabilmesi | 10, 2, 9 | A |
Dizayn metodlarını uygulayabilmesi ve dizayn uygulamalarını düzenleyebilmesi | 10, 2, 9 | A |
Stres konsantrasyonları/ yorgunluk/ başarısızlık teorilerini açıklaması ve akışkan mekaniklerini yorumlayabilmesi | 10, 2, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kontrol sistemlerinin tanıtımı | 1. kaynağın 1. bölümü |
2 | Kontrol teorileri | 1. kaynağın 1. bölümü |
3 | Fonksiyonel elektrik stimulasyonunun protez ortez uygulanması | 3. kaynağın 8. bölümü |
4 | Hibrid ortezler | 3. kaynağın 7. bölümü |
5 | Myoelektrik ve biyofeedback | 3. kaynağın 8. bölümü |
6 | Bilgisayar yardımlı dizayn/ Bilgisayar yardımlı üretim | 2. kaynağın 5. bölümü |
7 | Üretim teknolojisinin tanıtımı | 2. kaynağın 5. bölümü |
8 | Reklam kampanyaları ile dizayn metotları | 2. kaynağın 5. bölümü |
9 | Dizayn metotları | 2. kaynağın 5. bölümü |
10 | Stres konsantrasyonları/ yorgunluk/ başarısızlık teorileri | 1. kaynağın 1. bölümü |
11 | Bağlantılar ve akış mekanizmaları | 1. kaynağın 1. bölümü |
12 | Dizayn uygulamaları | 2. kaynağın 6. bölümü |
13 | Test materyalleri / standartlarının dizaynı | 2. kaynağın 6. bölümü |
14 | Dizayn hesaplamaları | 2. kaynağın 6. bölümü |
Kaynak |
Ders sırasında sunulan sunumlar |
1) Atlas of Amputations and Limb Deficiencies Surgical, Prosthetics, and Rehabilitation Principles/Douglas G. Smith MD, Third Edition, 2013 2) Basic Biomechanics,Hall,2010 3) Biomechanics of Lower Limb Prosthetics,Springer,2010 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ortez Protez alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylere doğru değerlendirme yöntemlerini kullanıp uygun cihazı tasarlama, üretme ve uygulama bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Ortez Protez alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak, mesleki ve etik değerleri gözeterek sorunları analiz eder ve disiplinler arası sağlıkla ilgili çalışmalara katılır. | X | |||||
4 | PY-4. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için uygulanacak cihazları ileri teknoloji ve gerekli malzemeleri kullanarak yapar. | X | |||||
5 | PY-5. Ortez Protez alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanıp analiz ve sentez yaparak bağımsız olarak çalışır, diğer sağlık çalışanları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
6 | PY-6. Mesleki uygulamalarında ortez protez hizmetlerinin organize edilmesi, sunulması, proje tasarlayabilme ve yürütebilme, problem çözebilme çerçevesinde yürütülmesini planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | X | |||||
7 | PY-7.Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
8 | PY-8. Mesleki bilgi kaynaklarını alana özgü araştırma yaparak değerlendirir. Olumlu tutum ve davranış modelini benimser ve öğrenme hedeflerini belirler. | X | |||||
9 | PY-9. Çok kültürlülüğü anlama ve takdir etme ile ortez protez hizmeti alan birey, ilgili diğer kişiler ve meslektaşları ile etkin iletişim kurarak, hizmet alan bireyi bilgilendirir, bilgileri gizlilik ilkesine uyarak sistematik kaydeder. | X | |||||
10 | PY-10. Ortez protez alanında İngilizce kaynakları izleyebilecek B1 genel düzeyinde İngilizce yeterliliğe sahiptir. | X | |||||
11 | PY-11. Ortez protez alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
12 | PY-12. Ortez protez uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X | |||||
13 | PY-13. Ortez protez uygulamalarını mesleki dürüstlük içinde sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |