Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OLGULARLA KOKLEAR PATOLOJİLER-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Şeyma Tuğba ÖZTÜRK
Dersin AmacıHastane ortamında, kliniklerde farklı branşlardan hekimlerle çalışacak odyologların bu tarz ortamlar için gerekli diyaloga ve donanıma kavuşmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; İşitme kaybının sınıflandırılması,Ayırıcı objektif testler,Ayırıcı subjektif testler ,Meniere hastalığı ve endolenfatik hidrops,Otoskleroz,Otoimmün koklear patolojiler,Enfeksiyöz koklear patolojiler,Gürültüye bağlı oluşan koklear patolojiler,Ototoksik İlaç kullanıma bağlı koklear patolojiler,Yapısal koklear bozukluklar,Genetik işitme kayıpları,Retrokoklear patoloilerin ayrımı,Koklear işitme kayıplarında rehabilitasyon,Genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Azalmış ses toleransına tartışır10, 11, 12, 13, 14, 16, 19, 21, 4, 9A, E
Gürültüde anlama testlerini tartışır 10, 11, 12, 13, 14, 16, 19, 21, 4, 9A, E
Rekrüitment testlerini uygular10, 11, 12, 13, 14, 16, 19, 21, 4, 9A, E
Koklear patolojilerde ileri odyolojik test yöntemlerini değerlendirebilecektir10, 11, 12, 13, 14, 16, 19, 21, 4, 9A, E
Koklear patolojilerde ECochG testini uygular10, 11, 12, 13, 14, 16, 19, 21, 4, 9A, E
Koklear patolojilerde OAE bulgularını tartışır10, 11, 12, 13, 14, 16, 19, 21, 4, 9A, E
Koklear patolojilerde ABR bulgularını tartışır 10, 11, 12, 13, 14, 16, 19, 21, 4, 9A, E
Koklear patolojilerde elektrofizyolojik test yöntemlerini değerlendirebilecektir10, 11, 12, 13, 14, 16, 19, 21, 4, 9A, E
Koklear patolojilerde konuşma odyometrisi bulgularını tartışır10, 11, 12, 13, 14, 16, 19, 21, 4, 9A, E
Koklear patolojilerde timpanometri bulgularını ifade eder10, 11, 12, 13, 14, 16, 19, 21, 4, 9A, E
Koklear patolojilerde saf ses odyometrisi bulgularını tartışır10, 11, 12, 13, 14, 16, 19, 21, 4, 9A, E
Koklear patolojiler ile odyogram bulgularını ilişkilendirebilecektir10, 11, 12, 13, 14, 16, 19, 21, 4, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İşitme kaybının sınıflandırılmasıÖn hazırlık yok
2Ayırıcı objektif testlerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Ayırıcı subjektif testler Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Meniere hastalığı ve endolenfatik hidropsÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5OtosklerozÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Otoimmün koklear patolojilerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Enfeksiyöz koklear patolojilerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Gürültüye bağlı oluşan koklear patolojilerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Ototoksik İlaç kullanıma bağlı koklear patolojilerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Yapısal koklear bozukluklarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Genetik işitme kayıplarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Retrokoklear patoloilerin ayrımıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Koklear işitme kayıplarında rehabilitasyonÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Genel değerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar.
1)Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, Bölüm 60, Sayfa 996-1009, 2013. 2)Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 4)Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 5)Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman,Informa Health Care,2003 6)The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 7)Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 8)Handbook of Clinical Audiology,Katz, Jack 6th ed, Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, 2009.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
PY-2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
3
PY-3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
4
PY-4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
5
PY-5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
6
PY-6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
7
PY-7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
8
PY-8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
9
PY-9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
10
PY-10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
11
PY-11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
12
PY-12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
13
PY-13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
14
PY-14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
15
PY-15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
16
PY-16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati21428
Rehberli Problem Çözme2612
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi224
Okul Dışı Diğer Faaliyetler133
Proje Sunumu / Seminer133
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı133
Ara Sınav ve Hazırlığı188
Genel Sınav ve Hazırlığı177
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)68
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(68/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OLGULARLA KOKLEAR PATOLOJİLER-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Şeyma Tuğba ÖZTÜRK
Dersin AmacıHastane ortamında, kliniklerde farklı branşlardan hekimlerle çalışacak odyologların bu tarz ortamlar için gerekli diyaloga ve donanıma kavuşmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; İşitme kaybının sınıflandırılması,Ayırıcı objektif testler,Ayırıcı subjektif testler ,Meniere hastalığı ve endolenfatik hidrops,Otoskleroz,Otoimmün koklear patolojiler,Enfeksiyöz koklear patolojiler,Gürültüye bağlı oluşan koklear patolojiler,Ototoksik İlaç kullanıma bağlı koklear patolojiler,Yapısal koklear bozukluklar,Genetik işitme kayıpları,Retrokoklear patoloilerin ayrımı,Koklear işitme kayıplarında rehabilitasyon,Genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Azalmış ses toleransına tartışır10, 11, 12, 13, 14, 16, 19, 21, 4, 9A, E
Gürültüde anlama testlerini tartışır 10, 11, 12, 13, 14, 16, 19, 21, 4, 9A, E
Rekrüitment testlerini uygular10, 11, 12, 13, 14, 16, 19, 21, 4, 9A, E
Koklear patolojilerde ileri odyolojik test yöntemlerini değerlendirebilecektir10, 11, 12, 13, 14, 16, 19, 21, 4, 9A, E
Koklear patolojilerde ECochG testini uygular10, 11, 12, 13, 14, 16, 19, 21, 4, 9A, E
Koklear patolojilerde OAE bulgularını tartışır10, 11, 12, 13, 14, 16, 19, 21, 4, 9A, E
Koklear patolojilerde ABR bulgularını tartışır 10, 11, 12, 13, 14, 16, 19, 21, 4, 9A, E
Koklear patolojilerde elektrofizyolojik test yöntemlerini değerlendirebilecektir10, 11, 12, 13, 14, 16, 19, 21, 4, 9A, E
Koklear patolojilerde konuşma odyometrisi bulgularını tartışır10, 11, 12, 13, 14, 16, 19, 21, 4, 9A, E
Koklear patolojilerde timpanometri bulgularını ifade eder10, 11, 12, 13, 14, 16, 19, 21, 4, 9A, E
Koklear patolojilerde saf ses odyometrisi bulgularını tartışır10, 11, 12, 13, 14, 16, 19, 21, 4, 9A, E
Koklear patolojiler ile odyogram bulgularını ilişkilendirebilecektir10, 11, 12, 13, 14, 16, 19, 21, 4, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İşitme kaybının sınıflandırılmasıÖn hazırlık yok
2Ayırıcı objektif testlerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Ayırıcı subjektif testler Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Meniere hastalığı ve endolenfatik hidropsÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5OtosklerozÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Otoimmün koklear patolojilerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Enfeksiyöz koklear patolojilerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Gürültüye bağlı oluşan koklear patolojilerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Ototoksik İlaç kullanıma bağlı koklear patolojilerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Yapısal koklear bozukluklarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Genetik işitme kayıplarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Retrokoklear patoloilerin ayrımıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Koklear işitme kayıplarında rehabilitasyonÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Genel değerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar.
1)Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, Bölüm 60, Sayfa 996-1009, 2013. 2)Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 4)Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 5)Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman,Informa Health Care,2003 6)The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 7)Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 8)Handbook of Clinical Audiology,Katz, Jack 6th ed, Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, 2009.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
PY-2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
3
PY-3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
4
PY-4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
5
PY-5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
6
PY-6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
7
PY-7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
8
PY-8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
9
PY-9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
10
PY-10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
11
PY-11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
12
PY-12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
13
PY-13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
14
PY-14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
15
PY-15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
16
PY-16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:10Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:12