Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞİTSEL İMPLANTLAR I-Güz Dönemi2+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Bahtiyar ÇELİKGÜN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Eyyup KARA
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Yuşa Başoğlu
Dersin Amacıİmplant seçim kriterleri, temel implant uygulama prensipleri ve implantlı hastayı izleme protokolleri.
Dersin İçeriğiBu ders; İmplantları Tarihçesi,İşitme Anatomi, Fizyolojisi ve Embriyolojisi,İşitme Anatomi, Fizyolojisi ve Embriyolojisi 2,Kemik İletimli Perkütan İmplantlar,Kemik İletimli Transkütan İmplantlar,Aktif Orta Kulak İmplanları,Aktif Orta Kulak İmplanları 2,İmplantlarda Preoperatif Değerlendirme,İmplantlarda Preoperatif Değerlendirme 2,İmplantlarda Preoperatif Değerlendirme 3,Koklear İmplantlar ve Elektrot Seçenekleri,İmplantlarda Cerrahi Yaklaşım Metodları,İmplantlarda Cerrahi Yaklaşım Metodları 2,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İşitsel implant ve genel özelliklerini sınıflandırır. 10, 14, 16, 6, 9A
İşitsel implant için uygun hasta seçimini tarif eder. 10, 13, 14, 16, 6A
İşitsel implant operasyonu esnasında intraoperatif ölçümleri uygular. 10, 12, 16, 17, 19, 6, 9A
İşitsel implantlarda fitting süreçlerini düzenler.10, 16, 23, 4, 6, 9A
İşitsel implantlarda objektif uygulamaları değerlendirir. 10, 16, 23, 4, 6, 9A
İşitsel implantlarda davranışsal değerlendirmeleri doğru şekilde uygular. 10, 16, 4, 6A
İşitsel implantı konusunda ailelere ve hastalara verilecek bilgileri organize eder. 10, 13, 14, 16, 21, 4, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İmplantları TarihçesiDers Notları
2İşitme Anatomi, Fizyolojisi ve EmbriyolojisiDers Notları
3İşitme Anatomi, Fizyolojisi ve Embriyolojisi 2Ders Notları
4Kemik İletimli Perkütan İmplantlarDers Notları
5Kemik İletimli Transkütan İmplantlarDers Notları
6Aktif Orta Kulak İmplanlarıDers Notları
7Aktif Orta Kulak İmplanları 2Ders Notları
8İmplantlarda Preoperatif DeğerlendirmeDers Notları
9İmplantlarda Preoperatif Değerlendirme 2Ders Notları
10İmplantlarda Preoperatif Değerlendirme 3Ders Notları
11Koklear İmplantlar ve Elektrot SeçenekleriDers Notları
12İmplantlarda Cerrahi Yaklaşım MetodlarıDers Notları
13İmplantlarda Cerrahi Yaklaşım Metodları 2Ders Notları
14Genel DeğerlendirmeDers Notları
Kaynak
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 9)Textbook of Hearing Aid Amplification, Robert E. Sandlin, 2000, Singular Thomson Learning

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY-2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY-4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY-5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY-6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY-7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY-8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY-9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY-10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY-11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY-12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY-13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
X
14
PY-14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY-15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
X
16
PY-16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati41456
Rehberli Problem Çözme2714
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi2714
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer2714
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı2612
Genel Sınav ve Hazırlığı2612
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)122
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(122/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞİTSEL İMPLANTLAR I-Güz Dönemi2+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Bahtiyar ÇELİKGÜN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Eyyup KARA
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Yuşa Başoğlu
Dersin Amacıİmplant seçim kriterleri, temel implant uygulama prensipleri ve implantlı hastayı izleme protokolleri.
Dersin İçeriğiBu ders; İmplantları Tarihçesi,İşitme Anatomi, Fizyolojisi ve Embriyolojisi,İşitme Anatomi, Fizyolojisi ve Embriyolojisi 2,Kemik İletimli Perkütan İmplantlar,Kemik İletimli Transkütan İmplantlar,Aktif Orta Kulak İmplanları,Aktif Orta Kulak İmplanları 2,İmplantlarda Preoperatif Değerlendirme,İmplantlarda Preoperatif Değerlendirme 2,İmplantlarda Preoperatif Değerlendirme 3,Koklear İmplantlar ve Elektrot Seçenekleri,İmplantlarda Cerrahi Yaklaşım Metodları,İmplantlarda Cerrahi Yaklaşım Metodları 2,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İşitsel implant ve genel özelliklerini sınıflandırır. 10, 14, 16, 6, 9A
İşitsel implant için uygun hasta seçimini tarif eder. 10, 13, 14, 16, 6A
İşitsel implant operasyonu esnasında intraoperatif ölçümleri uygular. 10, 12, 16, 17, 19, 6, 9A
İşitsel implantlarda fitting süreçlerini düzenler.10, 16, 23, 4, 6, 9A
İşitsel implantlarda objektif uygulamaları değerlendirir. 10, 16, 23, 4, 6, 9A
İşitsel implantlarda davranışsal değerlendirmeleri doğru şekilde uygular. 10, 16, 4, 6A
İşitsel implantı konusunda ailelere ve hastalara verilecek bilgileri organize eder. 10, 13, 14, 16, 21, 4, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İmplantları TarihçesiDers Notları
2İşitme Anatomi, Fizyolojisi ve EmbriyolojisiDers Notları
3İşitme Anatomi, Fizyolojisi ve Embriyolojisi 2Ders Notları
4Kemik İletimli Perkütan İmplantlarDers Notları
5Kemik İletimli Transkütan İmplantlarDers Notları
6Aktif Orta Kulak İmplanlarıDers Notları
7Aktif Orta Kulak İmplanları 2Ders Notları
8İmplantlarda Preoperatif DeğerlendirmeDers Notları
9İmplantlarda Preoperatif Değerlendirme 2Ders Notları
10İmplantlarda Preoperatif Değerlendirme 3Ders Notları
11Koklear İmplantlar ve Elektrot SeçenekleriDers Notları
12İmplantlarda Cerrahi Yaklaşım MetodlarıDers Notları
13İmplantlarda Cerrahi Yaklaşım Metodları 2Ders Notları
14Genel DeğerlendirmeDers Notları
Kaynak
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 9)Textbook of Hearing Aid Amplification, Robert E. Sandlin, 2000, Singular Thomson Learning

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY-2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY-4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY-5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY-6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY-7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY-8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY-9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY-10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY-11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY-12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY-13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
X
14
PY-14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY-15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
X
16
PY-16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:10Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:12