Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞARET DİLİ II-Bahar Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Begüm Mine DOĞAN AKOVALIGİL
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Yuşa BAŞOĞLU
Dersin Amacıİşitme kayıplılarla işaret dili kullanarak iletişimde bulunma olanağı sağlayacak şekilde işaret dilini öğrenmek
Dersin İçeriğiBu ders; İşaret diline giriş,İşaret dilinde tek heceli ve kısa sözcüklerin öğrenilmesi 1,İşaret dilinde tek heceli ve kısa sözcüklerin öğrenilmesi 2,İşaret dilinde tek heceli ve kısa sözcüklerin öğrenilmesi 3,İşaret dilinde kısa sözcüklerin öğrenilmesi 1,İşaret dilinde kısa sözcüklerin öğrenilmesi 2,Merhaba-Nasılsın gibi basit sözcüklerin öğrenilmesi,Çocuklarla iletişimde kullanılan basit sözcüklerin işaret diliyle anlatılması 1,Çocuklarla iletişimde kullanılan basit sözcüklerin işaret diliyle anlatılması 2,Çocuklarla iletişimde kullanılan basit sözcüklerin işaret diliyle anlatılması 3,Yetişkinlerle iletişimde gerekli olan sözcükler 1
,Yetişkinlerle iletişimde gerekli olan sözcükler 2
,Yetişkinlerle iletişimde gerekli olan sözcükler 3
,Yetişkinlerle iletişimde gerekli olan sözcükler 4; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İşaret dili ile adını açıklar11, 14, 16, 19, 6, 8, 9A, D
İşaret dilinin amacını açıklar.11, 14, 16, 19, 6, 8, 9A, D
İşaret dili becerisi kazanır11, 14, 16, 19, 6, 8, 9A, D
İşaret dili ile yaşını söyler11, 14, 16, 19, 6, 8, 9A, D
İşaret dili hakkında bilgi sahibi olur11, 14, 16, 19, 6, 8, 9A, D
İşitme engellilerle alakalı bilgi sahibi olurlar.10, 11, 13, 15, 16, 19, 6, 8, 9D, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İşaret diline girişÖn hazırlık yok
2İşaret dilinde tek heceli ve kısa sözcüklerin öğrenilmesi 1Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3İşaret dilinde tek heceli ve kısa sözcüklerin öğrenilmesi 2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4İşaret dilinde tek heceli ve kısa sözcüklerin öğrenilmesi 3Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5İşaret dilinde kısa sözcüklerin öğrenilmesi 1Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6İşaret dilinde kısa sözcüklerin öğrenilmesi 2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Merhaba-Nasılsın gibi basit sözcüklerin öğrenilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Çocuklarla iletişimde kullanılan basit sözcüklerin işaret diliyle anlatılması 1Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Çocuklarla iletişimde kullanılan basit sözcüklerin işaret diliyle anlatılması 2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Çocuklarla iletişimde kullanılan basit sözcüklerin işaret diliyle anlatılması 3Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Yetişkinlerle iletişimde gerekli olan sözcükler 1
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Yetişkinlerle iletişimde gerekli olan sözcükler 2
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Yetişkinlerle iletişimde gerekli olan sözcükler 3
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Yetişkinlerle iletişimde gerekli olan sözcükler 4Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Not yerine video kayıtları kullanılacak
Türk İşaret Dili Sözlüğü - Milli Eğitim Bakanlığı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY-2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY-4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY-5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY-6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY-7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY-8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY-9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY-10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY-11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY-12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY-13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
X
14
PY-14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY-15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
X
16
PY-16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati31442
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi4728
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı2612
Genel Sınav ve Hazırlığı2612
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)94
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(94/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞARET DİLİ II-Bahar Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Begüm Mine DOĞAN AKOVALIGİL
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Yuşa BAŞOĞLU
Dersin Amacıİşitme kayıplılarla işaret dili kullanarak iletişimde bulunma olanağı sağlayacak şekilde işaret dilini öğrenmek
Dersin İçeriğiBu ders; İşaret diline giriş,İşaret dilinde tek heceli ve kısa sözcüklerin öğrenilmesi 1,İşaret dilinde tek heceli ve kısa sözcüklerin öğrenilmesi 2,İşaret dilinde tek heceli ve kısa sözcüklerin öğrenilmesi 3,İşaret dilinde kısa sözcüklerin öğrenilmesi 1,İşaret dilinde kısa sözcüklerin öğrenilmesi 2,Merhaba-Nasılsın gibi basit sözcüklerin öğrenilmesi,Çocuklarla iletişimde kullanılan basit sözcüklerin işaret diliyle anlatılması 1,Çocuklarla iletişimde kullanılan basit sözcüklerin işaret diliyle anlatılması 2,Çocuklarla iletişimde kullanılan basit sözcüklerin işaret diliyle anlatılması 3,Yetişkinlerle iletişimde gerekli olan sözcükler 1
,Yetişkinlerle iletişimde gerekli olan sözcükler 2
,Yetişkinlerle iletişimde gerekli olan sözcükler 3
,Yetişkinlerle iletişimde gerekli olan sözcükler 4; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İşaret dili ile adını açıklar11, 14, 16, 19, 6, 8, 9A, D
İşaret dilinin amacını açıklar.11, 14, 16, 19, 6, 8, 9A, D
İşaret dili becerisi kazanır11, 14, 16, 19, 6, 8, 9A, D
İşaret dili ile yaşını söyler11, 14, 16, 19, 6, 8, 9A, D
İşaret dili hakkında bilgi sahibi olur11, 14, 16, 19, 6, 8, 9A, D
İşitme engellilerle alakalı bilgi sahibi olurlar.10, 11, 13, 15, 16, 19, 6, 8, 9D, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İşaret diline girişÖn hazırlık yok
2İşaret dilinde tek heceli ve kısa sözcüklerin öğrenilmesi 1Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3İşaret dilinde tek heceli ve kısa sözcüklerin öğrenilmesi 2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4İşaret dilinde tek heceli ve kısa sözcüklerin öğrenilmesi 3Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5İşaret dilinde kısa sözcüklerin öğrenilmesi 1Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6İşaret dilinde kısa sözcüklerin öğrenilmesi 2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Merhaba-Nasılsın gibi basit sözcüklerin öğrenilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Çocuklarla iletişimde kullanılan basit sözcüklerin işaret diliyle anlatılması 1Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Çocuklarla iletişimde kullanılan basit sözcüklerin işaret diliyle anlatılması 2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Çocuklarla iletişimde kullanılan basit sözcüklerin işaret diliyle anlatılması 3Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Yetişkinlerle iletişimde gerekli olan sözcükler 1
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Yetişkinlerle iletişimde gerekli olan sözcükler 2
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Yetişkinlerle iletişimde gerekli olan sözcükler 3
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Yetişkinlerle iletişimde gerekli olan sözcükler 4Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Not yerine video kayıtları kullanılacak
Türk İşaret Dili Sözlüğü - Milli Eğitim Bakanlığı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY-2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY-4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY-5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY-6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY-7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY-8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY-9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY-10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY-11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY-12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY-13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
X
14
PY-14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY-15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
X
16
PY-16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:10Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:12