Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PEDİATRİK ODYOLOJİK TESTLER-Bahar Dönemi2+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Oğuz YILMAZ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Selma YILAR
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Furkan BÜYÜKKAL
Dersin AmacıPediatrik grupta, işitme kaybının nedenlerini ve etkilerini anlayarak, hastalara uygun test bataryalarının seçimini sağlamak ve işitsel testleri yapma konusunda gerekli bilgi ve becerileri kazanmak, uygun olanları belirleyerek aileleri bilgilendirme becerisini kazandırmak. Bu test sonuçlarına göre tedavi yaklaşımları.
Dersin İçeriğiBu ders; Çocuklarda işitme neden önemlidir?,Çocuklarda görülen işitme kayıpları,Çocuklarda görülen işitme kayıpları 2,Genetik işitme kayıpları,Çocuklarda görülen işitme kaybına medikal değerlendirme ve medikal yaklaşım ,Yenidoğan işitme taramaları,İnfant ve çocuklarda İşitme testi protokolleri (Davranış Testleri),İnfant ve çocuklarda İşitme testi protokolleri (Davranış Testleri) 2,İnfant ve çocuklarda İşitme testi protokolleri (Elektrofizyolojik Testler),İnfant ve çocuklarda İşitme testi protokolleri (Elektrofizyolojik Testler) 2,İnfant ve çocuklarda İşitme testi protokolleri (Elektrofizyolojik Testler) 3,İnfant ve çocuklar için işitme teknolojileri,İnfant ve çocuklar için işitme teknolojileri 2,Aile ve eğitim danışmanlığı ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Pediatrik grupta görülen işitme kaybı nedenlerini açıklar.10, 12, 13, 16, 3, 37, 4, 6, 9A
Bebek ve çocuklarda kullanılan temel değerlendirme kriterlerini tanımlar.10, 12, 13, 16, 3, 37, 4, 6, 9A
Yenidoğan işitme tarama programını açıklar.10, 12, 13, 16, 3, 37, 4, 6, 9A
İşitme kaybı teşhisini koyabilir ve rehabilitasyon sürecini uygular.10, 12, 13, 16, 3, 37, 4, 6, 9A
Pediatrik gruptaki işitme teknolojilerini açıklar.10, 12, 13, 16, 3, 37, 4, 6, 9A
Aile eğitimi ve danışmanlığı ile doğru yönlendirmeleri değerlendirir.10, 12, 13, 16, 3, 37, 4, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Çocuklarda işitme neden önemlidir?Ön hazırlık yok
2Çocuklarda görülen işitme kayıplarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Çocuklarda görülen işitme kayıpları 2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Genetik işitme kayıplarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Çocuklarda görülen işitme kaybına medikal değerlendirme ve medikal yaklaşım Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Yenidoğan işitme taramalarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7İnfant ve çocuklarda İşitme testi protokolleri (Davranış Testleri)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8İnfant ve çocuklarda İşitme testi protokolleri (Davranış Testleri) 2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9İnfant ve çocuklarda İşitme testi protokolleri (Elektrofizyolojik Testler)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10İnfant ve çocuklarda İşitme testi protokolleri (Elektrofizyolojik Testler) 2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11İnfant ve çocuklarda İşitme testi protokolleri (Elektrofizyolojik Testler) 3Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12İnfant ve çocuklar için işitme teknolojileriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13İnfant ve çocuklar için işitme teknolojileri 2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Aile ve eğitim danışmanlığı Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Powerpoint ve word dosyaları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY-2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY-4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY-5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY-6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY-7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY-8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY-9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY-10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY-11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY-12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY-13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
X
14
PY-14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY-15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
X
16
PY-16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati41456
Rehberli Problem Çözme2816
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi224
Okul Dışı Diğer Faaliyetler224
Proje Sunumu / Seminer224
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı224
Ara Sınav ve Hazırlığı2612
Genel Sınav ve Hazırlığı2816
Performans Görevi, Bakım Planı414
Toplam İş Yükü (Saat)120
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PEDİATRİK ODYOLOJİK TESTLER-Bahar Dönemi2+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Oğuz YILMAZ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Selma YILAR
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Furkan BÜYÜKKAL
Dersin AmacıPediatrik grupta, işitme kaybının nedenlerini ve etkilerini anlayarak, hastalara uygun test bataryalarının seçimini sağlamak ve işitsel testleri yapma konusunda gerekli bilgi ve becerileri kazanmak, uygun olanları belirleyerek aileleri bilgilendirme becerisini kazandırmak. Bu test sonuçlarına göre tedavi yaklaşımları.
Dersin İçeriğiBu ders; Çocuklarda işitme neden önemlidir?,Çocuklarda görülen işitme kayıpları,Çocuklarda görülen işitme kayıpları 2,Genetik işitme kayıpları,Çocuklarda görülen işitme kaybına medikal değerlendirme ve medikal yaklaşım ,Yenidoğan işitme taramaları,İnfant ve çocuklarda İşitme testi protokolleri (Davranış Testleri),İnfant ve çocuklarda İşitme testi protokolleri (Davranış Testleri) 2,İnfant ve çocuklarda İşitme testi protokolleri (Elektrofizyolojik Testler),İnfant ve çocuklarda İşitme testi protokolleri (Elektrofizyolojik Testler) 2,İnfant ve çocuklarda İşitme testi protokolleri (Elektrofizyolojik Testler) 3,İnfant ve çocuklar için işitme teknolojileri,İnfant ve çocuklar için işitme teknolojileri 2,Aile ve eğitim danışmanlığı ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Pediatrik grupta görülen işitme kaybı nedenlerini açıklar.10, 12, 13, 16, 3, 37, 4, 6, 9A
Bebek ve çocuklarda kullanılan temel değerlendirme kriterlerini tanımlar.10, 12, 13, 16, 3, 37, 4, 6, 9A
Yenidoğan işitme tarama programını açıklar.10, 12, 13, 16, 3, 37, 4, 6, 9A
İşitme kaybı teşhisini koyabilir ve rehabilitasyon sürecini uygular.10, 12, 13, 16, 3, 37, 4, 6, 9A
Pediatrik gruptaki işitme teknolojilerini açıklar.10, 12, 13, 16, 3, 37, 4, 6, 9A
Aile eğitimi ve danışmanlığı ile doğru yönlendirmeleri değerlendirir.10, 12, 13, 16, 3, 37, 4, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Çocuklarda işitme neden önemlidir?Ön hazırlık yok
2Çocuklarda görülen işitme kayıplarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Çocuklarda görülen işitme kayıpları 2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Genetik işitme kayıplarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Çocuklarda görülen işitme kaybına medikal değerlendirme ve medikal yaklaşım Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Yenidoğan işitme taramalarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7İnfant ve çocuklarda İşitme testi protokolleri (Davranış Testleri)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8İnfant ve çocuklarda İşitme testi protokolleri (Davranış Testleri) 2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9İnfant ve çocuklarda İşitme testi protokolleri (Elektrofizyolojik Testler)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10İnfant ve çocuklarda İşitme testi protokolleri (Elektrofizyolojik Testler) 2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11İnfant ve çocuklarda İşitme testi protokolleri (Elektrofizyolojik Testler) 3Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12İnfant ve çocuklar için işitme teknolojileriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13İnfant ve çocuklar için işitme teknolojileri 2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Aile ve eğitim danışmanlığı Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Powerpoint ve word dosyaları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY-2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY-4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY-5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY-6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY-7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY-8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY-9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY-10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY-11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY-12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY-13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
X
14
PY-14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY-15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
X
16
PY-16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:10Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:12