Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KLİNİKTE EĞİTİM VE UYGULAMA II-Bahar Dönemi0+16814
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Şeyma Tuğba Öztürk
Dersin AmacıÖğrencilerin klinik odyoloji alanında önceden edindikleri teorik bilgi ve becerileri pratiğe dökebilmelerine katkıda bulunmayı, özellikle vakaya özgü klinik problemleri çözme ve karar verme yeteneklerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Ayrıca, bu çabalar interdisipliner çalışma yaklaşımının tanı ve tedavi alanındaki gelişimine de destek olmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; İşitme cihazı merkezleri kuralları oryantasyonu ,Saf Ses Odyometri Uygulama ,Konuşma Odyometrisi Uygulama,Timpanomteri Testi Uygulama,Akustik Refleks Testi Uygulama ,ABR Testi Uygulama ,OAE Test Uygulama ,ASSR Testi Uygulama ,REM Uygulaması,Kulak Kalıbı Uygulaması,İşitme Cihazı Fittingi Uygulaması,VNG Testi Uygulama ,VEMP Testi Uygulama ,vHIT Uygulama ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Klinik odyolojiye yönelik vakaya uygun değerlendirme yöntemlerini seçer.12, 13, 14, 5, 6A, E
Hastalık bulgularını farklı testlerle destekleyerek hastalıkları tanır.12, 13, 14, 5, 6A, E
Teorikte öğrenilen objektif ve subjektif testleri pratikte uygular.12, 13, 14, 5, 6A, E
Hastalarla doğru ve sağlıklı iletişim kurar.12, 13, 14, 5, 6A, E
Kısa ve uzun süreli hedefleri belirleyerek temel düzeyde klinik odyolojide tanı koyabilecek beceriyi geliştirir, uygular ve sonuçlarını rapor eder.12, 13, 14, 4A, D
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İşitme cihazı merkezleri kuralları oryantasyonu 3. Kaynak sy. 473-484
2Saf Ses Odyometri Uygulama 5. Kaynak sy. 213-234
3Konuşma Odyometrisi Uygulama5. Kaynak sy. 213-234
4Timpanomteri Testi Uygulama5. Kaynak sy. 213-234
5Akustik Refleks Testi Uygulama 5. Kaynak sy. 213-234
6ABR Testi Uygulama 3. Kaynak sy. 155-178
7OAE Test Uygulama 3. Kaynak sy. 135-144
8ASSR Testi Uygulama 3. Kaynak sy. 191-216
9REM Uygulaması3. Kaynak sy. 473-484
10Kulak Kalıbı Uygulaması3. Kaynak sy. 473-484
11İşitme Cihazı Fittingi Uygulaması3. Kaynak sy. 473-484
12VNG Testi Uygulama 5. Kaynak sy. 83-108
13VEMP Testi Uygulama 5. Kaynak sy. 179-190
14vHIT Uygulama 5. Kaynak sy. 167-178
Kaynak
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Vertigo, 2. Baskı Editör: Fazıl Necdet Ardıç 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY-2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY-4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY-5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY-6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY-7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY-8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY-9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY-10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY-11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY-12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY-13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
X
14
PY-14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY-15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
X
16
PY-16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati1416224
Rehberli Problem Çözme717119
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı4832
Genel Sınav ve Hazırlığı4832
Performans Görevi, Bakım Planı248
Toplam İş Yükü (Saat)415
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(415/30)14
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KLİNİKTE EĞİTİM VE UYGULAMA II-Bahar Dönemi0+16814
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Şeyma Tuğba Öztürk
Dersin AmacıÖğrencilerin klinik odyoloji alanında önceden edindikleri teorik bilgi ve becerileri pratiğe dökebilmelerine katkıda bulunmayı, özellikle vakaya özgü klinik problemleri çözme ve karar verme yeteneklerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Ayrıca, bu çabalar interdisipliner çalışma yaklaşımının tanı ve tedavi alanındaki gelişimine de destek olmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; İşitme cihazı merkezleri kuralları oryantasyonu ,Saf Ses Odyometri Uygulama ,Konuşma Odyometrisi Uygulama,Timpanomteri Testi Uygulama,Akustik Refleks Testi Uygulama ,ABR Testi Uygulama ,OAE Test Uygulama ,ASSR Testi Uygulama ,REM Uygulaması,Kulak Kalıbı Uygulaması,İşitme Cihazı Fittingi Uygulaması,VNG Testi Uygulama ,VEMP Testi Uygulama ,vHIT Uygulama ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Klinik odyolojiye yönelik vakaya uygun değerlendirme yöntemlerini seçer.12, 13, 14, 5, 6A, E
Hastalık bulgularını farklı testlerle destekleyerek hastalıkları tanır.12, 13, 14, 5, 6A, E
Teorikte öğrenilen objektif ve subjektif testleri pratikte uygular.12, 13, 14, 5, 6A, E
Hastalarla doğru ve sağlıklı iletişim kurar.12, 13, 14, 5, 6A, E
Kısa ve uzun süreli hedefleri belirleyerek temel düzeyde klinik odyolojide tanı koyabilecek beceriyi geliştirir, uygular ve sonuçlarını rapor eder.12, 13, 14, 4A, D
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İşitme cihazı merkezleri kuralları oryantasyonu 3. Kaynak sy. 473-484
2Saf Ses Odyometri Uygulama 5. Kaynak sy. 213-234
3Konuşma Odyometrisi Uygulama5. Kaynak sy. 213-234
4Timpanomteri Testi Uygulama5. Kaynak sy. 213-234
5Akustik Refleks Testi Uygulama 5. Kaynak sy. 213-234
6ABR Testi Uygulama 3. Kaynak sy. 155-178
7OAE Test Uygulama 3. Kaynak sy. 135-144
8ASSR Testi Uygulama 3. Kaynak sy. 191-216
9REM Uygulaması3. Kaynak sy. 473-484
10Kulak Kalıbı Uygulaması3. Kaynak sy. 473-484
11İşitme Cihazı Fittingi Uygulaması3. Kaynak sy. 473-484
12VNG Testi Uygulama 5. Kaynak sy. 83-108
13VEMP Testi Uygulama 5. Kaynak sy. 179-190
14vHIT Uygulama 5. Kaynak sy. 167-178
Kaynak
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Vertigo, 2. Baskı Editör: Fazıl Necdet Ardıç 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY-2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY-4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY-5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY-6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY-7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY-8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY-9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY-10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY-11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY-12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY-13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
X
14
PY-14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY-15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
X
16
PY-16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:10Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:12