Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ACİL HEMŞİRELİĞİ-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Müzeyyen ATASEVEN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Selda RIZALAR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAcil girişime gereksinimi olan hasta/yaralıya bilgi ve becerisi ile birlikte ileri teknolojiyi kullanarak hemşirelik bakımı verebilme becerilerini kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması
Acil ve travma hemşireliği ile ilgili temel kavramlar
,Acil hemşiresinin görev yetki ve sorumlulukları,Acil servis dizaynı ,Dünyada ve Türkiye’de acil hizmet sistemleri ,Olay yeri değerlendirilmesi ,
Acil hastanın değerlendirilmesi ,
Triyaj
,Temel yaşam desteği
,İleri yaşam desteği ,Travmalarda genel yaklaşım ,Bölgesel yaralanmalarda hastaya yaklaşım ,Hasta ve ailesine psikososyal destek ,Acilde kullanılan ilaçlar ,Hasta nakilleri ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Acil hastasını tanımlar13, 16, 4, 9A
Acil servis hizmetlerini ve dizaynını tanımlar13, 16, 4, 9A
Triyajı planlamada ve uygulamada bilgisini gösterir13, 16, 4, 9A
Acil hastasının tedavi ve bakımını yapar13, 16, 4, 9A
Hasta ve yakınları ile etkili iletişim kurar13, 16, 4, 9A
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması
Acil ve travma hemşireliği ile ilgili temel kavramlar
2. kaynağın 3-18 sayfalarının incelenmesi
2Acil hemşiresinin görev yetki ve sorumlulukları2. kaynağın 39-46 sayfalarının incelenmesi
3Acil servis dizaynı 2. kaynağın 23-28 sayfalarının incelenmesi
4Dünyada ve Türkiye’de acil hizmet sistemleri 3. kaynağın incelenmesi
5Olay yeri değerlendirilmesi 4. kaynağın 11-15 sayfalarının incelenmesi
6
Acil hastanın değerlendirilmesi
2. kaynağın 89-110 sayfalarının incelenmesi
7
Triyaj
2. kaynağın 59-86 sayfalarının incelenmesi
8Temel yaşam desteği
2. kaynağın 113-120 sayfalarının incelenmesi
9İleri yaşam desteği 2. kaynağın 120-138 sayfalarının incelenmesi
10Travmalarda genel yaklaşım 2. kaynağın 207-227 sayfalarının incelenmesi
11Bölgesel yaralanmalarda hastaya yaklaşım 2. kaynağın 3-8 sayfalarının incelenmesi
12Hasta ve ailesine psikososyal destek 2. kaynağın 49-54 sayfalarının incelenmesi
13Acilde kullanılan ilaçlar 2. kaynağın 138-142 sayfalarının incelenmesi
14Hasta nakilleri 5. kaynağın incelenmesi
Kaynak
1. Eti Aslan F. (eds). 2016 Cerrahi Bakım Vaka Analizleriile Birlikte. Akademisyen Tıp Kitabevi, 2. Aslan FE, Kuğuoğlu S, Olgun N.Acil Bakım. D. Şelimen (ed), Yüce Yayınları, İstanbul, 2008. 3. Mustapha S. Fofana, Analysis of Emergency Medical Systems Across the World. https://www.wpi.edu 4. Medipol Üniversitesi Temel-İlkyardım Uygulamaları Eğitim Kitabı 2013 s.11-15 5. Hilal Uysal, Kritik Durumdaki Hastanın Transferi. Kardiyovasküler Hemşirelik Dergisi, Cilt - Vol. 1 Sayı - No. 1

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir.
X
2
PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir
X
3
PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir
4
PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır.
5
PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar.
X
6
PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır.
X
7
PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır.
X
8
PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
9
PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar
10
PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar.
11
PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11414
Genel Sınav ve Hazırlığı11818
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)60
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(60/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ACİL HEMŞİRELİĞİ-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Müzeyyen ATASEVEN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Selda RIZALAR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAcil girişime gereksinimi olan hasta/yaralıya bilgi ve becerisi ile birlikte ileri teknolojiyi kullanarak hemşirelik bakımı verebilme becerilerini kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması
Acil ve travma hemşireliği ile ilgili temel kavramlar
,Acil hemşiresinin görev yetki ve sorumlulukları,Acil servis dizaynı ,Dünyada ve Türkiye’de acil hizmet sistemleri ,Olay yeri değerlendirilmesi ,
Acil hastanın değerlendirilmesi ,
Triyaj
,Temel yaşam desteği
,İleri yaşam desteği ,Travmalarda genel yaklaşım ,Bölgesel yaralanmalarda hastaya yaklaşım ,Hasta ve ailesine psikososyal destek ,Acilde kullanılan ilaçlar ,Hasta nakilleri ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Acil hastasını tanımlar13, 16, 4, 9A
Acil servis hizmetlerini ve dizaynını tanımlar13, 16, 4, 9A
Triyajı planlamada ve uygulamada bilgisini gösterir13, 16, 4, 9A
Acil hastasının tedavi ve bakımını yapar13, 16, 4, 9A
Hasta ve yakınları ile etkili iletişim kurar13, 16, 4, 9A
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması
Acil ve travma hemşireliği ile ilgili temel kavramlar
2. kaynağın 3-18 sayfalarının incelenmesi
2Acil hemşiresinin görev yetki ve sorumlulukları2. kaynağın 39-46 sayfalarının incelenmesi
3Acil servis dizaynı 2. kaynağın 23-28 sayfalarının incelenmesi
4Dünyada ve Türkiye’de acil hizmet sistemleri 3. kaynağın incelenmesi
5Olay yeri değerlendirilmesi 4. kaynağın 11-15 sayfalarının incelenmesi
6
Acil hastanın değerlendirilmesi
2. kaynağın 89-110 sayfalarının incelenmesi
7
Triyaj
2. kaynağın 59-86 sayfalarının incelenmesi
8Temel yaşam desteği
2. kaynağın 113-120 sayfalarının incelenmesi
9İleri yaşam desteği 2. kaynağın 120-138 sayfalarının incelenmesi
10Travmalarda genel yaklaşım 2. kaynağın 207-227 sayfalarının incelenmesi
11Bölgesel yaralanmalarda hastaya yaklaşım 2. kaynağın 3-8 sayfalarının incelenmesi
12Hasta ve ailesine psikososyal destek 2. kaynağın 49-54 sayfalarının incelenmesi
13Acilde kullanılan ilaçlar 2. kaynağın 138-142 sayfalarının incelenmesi
14Hasta nakilleri 5. kaynağın incelenmesi
Kaynak
1. Eti Aslan F. (eds). 2016 Cerrahi Bakım Vaka Analizleriile Birlikte. Akademisyen Tıp Kitabevi, 2. Aslan FE, Kuğuoğlu S, Olgun N.Acil Bakım. D. Şelimen (ed), Yüce Yayınları, İstanbul, 2008. 3. Mustapha S. Fofana, Analysis of Emergency Medical Systems Across the World. https://www.wpi.edu 4. Medipol Üniversitesi Temel-İlkyardım Uygulamaları Eğitim Kitabı 2013 s.11-15 5. Hilal Uysal, Kritik Durumdaki Hastanın Transferi. Kardiyovasküler Hemşirelik Dergisi, Cilt - Vol. 1 Sayı - No. 1

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir.
X
2
PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir
X
3
PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir
4
PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır.
5
PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar.
X
6
PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır.
X
7
PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır.
X
8
PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
9
PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar
10
PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar.
11
PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:12Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:13