Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EVDE BAKIM HEMŞİRELİĞİ-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Belçim EDE SARIKAYA
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Belçim EDE SARIKAYA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilere; Hastanın sağlık ve sosyal gereksinimleri dikkate alınarak kaliteli bir bakımın ve tedavi sürekliliğinin sağlanmasında evde bakım hizmetlerinin öneminin gösterilmesi ve evde bakım hizmetlerinin yönetim bilgisini kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma Ve Dersin Tanıtımı
Ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması
,Evde Bakım Hizmetlerinin Gelişimi ve Önemi
Evde Bakım Hemşiresinin Rol ve Sorumlulukları
,Evde Bakım Hemşireliğinde Kullanılan Modeller
Evde Bakımda Kalite ve Standartlar
Dökümantasyon ve Bakım Planı
,Kronik Hastalıklar Ve Evde Bakım
(Solunum Sistemi Hastalıkları, Kalp Hastalıkları, Demans)
,Kronik Hastalıklar Ve Evde Bakım
(Diyabet, Artrit, Kanser)
,Evde Bakımda Çocukların Değerlendirilmesi
Doğum Öncesi Ve Doğum Sonrası Evde Bakım Hizmetleri
,Özel Durumlarda Evde Bakım (Kolostomi, Yara Bakımı, İnfüzyon Tedavisi, Beslenme),Engelli Bireylerde Evde Bakım,Evde Bakımda Aile Eğitimi,Evde Bakımda Bir Disiplin Olarak Sosyal Hizmetin Rolü ,Evde Bakımda İletişim Ve Kişilerarası İlişkiler,Evde Bakımda Etik Durumlar,Evde Bakımda Teletıp Uygulamaları,Evde Bakımda Teletıp Uygulamaları
Güvenli Çevre
Dersin Değerlendirilmesi
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Evde bakım hemşiresinin görev ve sorumluluklarını tanımlayabilmesi10, 12, 15, 16, 5, 6, 9A
Evde bakımın tanımı ve gelişim sürecini açıklayabilmesi10, 14, 16, 9A, E
Dünya’da ve Türkiye’de evde bakım hizmetleri konusunu tartışabilmesi10, 15, 16, 5, 9A, E
Ev ve çevresinin fizik koşullarını değerlendirecek ve düzenleyebilmesi10, 16, 5, 9A, E
Evde bakım hizmetlerinin koordinasyonunu ve organizasyonunu şematize edebilmesi10, 16, 9A
Evde bakım hizmeti veren sağlık ekibiyle koordineli çalışabilir ve etkili iletişim sağlayabilmesi10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma Ve Dersin Tanıtımı
Ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması
1.kaynağın tanıtılması
2Evde Bakım Hizmetlerinin Gelişimi ve Önemi
Evde Bakım Hemşiresinin Rol ve Sorumlulukları
1.kaynağın 3-25 sayfalarının incelenmesi
3Evde Bakım Hemşireliğinde Kullanılan Modeller
Evde Bakımda Kalite ve Standartlar
Dökümantasyon ve Bakım Planı
1.kaynağın 25-75 sayfalarının incelenmesi
4Kronik Hastalıklar Ve Evde Bakım
(Solunum Sistemi Hastalıkları, Kalp Hastalıkları, Demans)
1.kaynağın 75-127 sayfalarının incelenmesi
5Kronik Hastalıklar Ve Evde Bakım
(Diyabet, Artrit, Kanser)
1.kaynağın 127-159 sayfalarının incelenmesi
6Evde Bakımda Çocukların Değerlendirilmesi
Doğum Öncesi Ve Doğum Sonrası Evde Bakım Hizmetleri
1.kaynağın 203-223 sayfalarının incelenmesi
7Özel Durumlarda Evde Bakım (Kolostomi, Yara Bakımı, İnfüzyon Tedavisi, Beslenme)1.kaynağın 241-275 sayfalarının incelenmesi 1.kaynağın 287-303 sayfalarının incelenmesi
8Engelli Bireylerde Evde Bakım1.kaynağın 275-287 sayfalarının incelenmesi
9Evde Bakımda Aile Eğitimi1.kaynağın 349-359 sayfalarının
10Evde Bakımda Bir Disiplin Olarak Sosyal Hizmetin Rolü 1.kaynağın 339-345 sayfalarının incelenmesi
11Evde Bakımda İletişim Ve Kişilerarası İlişkiler1.kaynağın 359-375 sayfalarının incelenmesi
12Evde Bakımda Etik Durumlar1.kaynağın 375-383 sayfalarının incelenmesi
13Evde Bakımda Teletıp Uygulamaları1.kaynağın 383-387 sayfalarının incelenmesi
14Evde Bakımda Teletıp Uygulamaları
Güvenli Çevre
Dersin Değerlendirilmesi
1.kaynağın 383-387 sayfalarının incelenmesi
Kaynak
1. Fadıloğlu, Ç. (2013), Evde Sağlık ve Bakım, Göktuğ Yayıncılık 2. Özdemir, L, Çicek, H.S. (2014), Rehabilitasyon Hemşireliği Uygulamaya Güncel Yaklaşım

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir.
X
2
PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir
X
3
PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir
X
4
PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır.
X
5
PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar.
X
6
PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır.
X
7
PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır.
X
8
PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
X
9
PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar
X
10
PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar.
X
11
PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)28
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(28/30)1
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EVDE BAKIM HEMŞİRELİĞİ-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Belçim EDE SARIKAYA
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Belçim EDE SARIKAYA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilere; Hastanın sağlık ve sosyal gereksinimleri dikkate alınarak kaliteli bir bakımın ve tedavi sürekliliğinin sağlanmasında evde bakım hizmetlerinin öneminin gösterilmesi ve evde bakım hizmetlerinin yönetim bilgisini kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma Ve Dersin Tanıtımı
Ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması
,Evde Bakım Hizmetlerinin Gelişimi ve Önemi
Evde Bakım Hemşiresinin Rol ve Sorumlulukları
,Evde Bakım Hemşireliğinde Kullanılan Modeller
Evde Bakımda Kalite ve Standartlar
Dökümantasyon ve Bakım Planı
,Kronik Hastalıklar Ve Evde Bakım
(Solunum Sistemi Hastalıkları, Kalp Hastalıkları, Demans)
,Kronik Hastalıklar Ve Evde Bakım
(Diyabet, Artrit, Kanser)
,Evde Bakımda Çocukların Değerlendirilmesi
Doğum Öncesi Ve Doğum Sonrası Evde Bakım Hizmetleri
,Özel Durumlarda Evde Bakım (Kolostomi, Yara Bakımı, İnfüzyon Tedavisi, Beslenme),Engelli Bireylerde Evde Bakım,Evde Bakımda Aile Eğitimi,Evde Bakımda Bir Disiplin Olarak Sosyal Hizmetin Rolü ,Evde Bakımda İletişim Ve Kişilerarası İlişkiler,Evde Bakımda Etik Durumlar,Evde Bakımda Teletıp Uygulamaları,Evde Bakımda Teletıp Uygulamaları
Güvenli Çevre
Dersin Değerlendirilmesi
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Evde bakım hemşiresinin görev ve sorumluluklarını tanımlayabilmesi10, 12, 15, 16, 5, 6, 9A
Evde bakımın tanımı ve gelişim sürecini açıklayabilmesi10, 14, 16, 9A, E
Dünya’da ve Türkiye’de evde bakım hizmetleri konusunu tartışabilmesi10, 15, 16, 5, 9A, E
Ev ve çevresinin fizik koşullarını değerlendirecek ve düzenleyebilmesi10, 16, 5, 9A, E
Evde bakım hizmetlerinin koordinasyonunu ve organizasyonunu şematize edebilmesi10, 16, 9A
Evde bakım hizmeti veren sağlık ekibiyle koordineli çalışabilir ve etkili iletişim sağlayabilmesi10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma Ve Dersin Tanıtımı
Ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması
1.kaynağın tanıtılması
2Evde Bakım Hizmetlerinin Gelişimi ve Önemi
Evde Bakım Hemşiresinin Rol ve Sorumlulukları
1.kaynağın 3-25 sayfalarının incelenmesi
3Evde Bakım Hemşireliğinde Kullanılan Modeller
Evde Bakımda Kalite ve Standartlar
Dökümantasyon ve Bakım Planı
1.kaynağın 25-75 sayfalarının incelenmesi
4Kronik Hastalıklar Ve Evde Bakım
(Solunum Sistemi Hastalıkları, Kalp Hastalıkları, Demans)
1.kaynağın 75-127 sayfalarının incelenmesi
5Kronik Hastalıklar Ve Evde Bakım
(Diyabet, Artrit, Kanser)
1.kaynağın 127-159 sayfalarının incelenmesi
6Evde Bakımda Çocukların Değerlendirilmesi
Doğum Öncesi Ve Doğum Sonrası Evde Bakım Hizmetleri
1.kaynağın 203-223 sayfalarının incelenmesi
7Özel Durumlarda Evde Bakım (Kolostomi, Yara Bakımı, İnfüzyon Tedavisi, Beslenme)1.kaynağın 241-275 sayfalarının incelenmesi 1.kaynağın 287-303 sayfalarının incelenmesi
8Engelli Bireylerde Evde Bakım1.kaynağın 275-287 sayfalarının incelenmesi
9Evde Bakımda Aile Eğitimi1.kaynağın 349-359 sayfalarının
10Evde Bakımda Bir Disiplin Olarak Sosyal Hizmetin Rolü 1.kaynağın 339-345 sayfalarının incelenmesi
11Evde Bakımda İletişim Ve Kişilerarası İlişkiler1.kaynağın 359-375 sayfalarının incelenmesi
12Evde Bakımda Etik Durumlar1.kaynağın 375-383 sayfalarının incelenmesi
13Evde Bakımda Teletıp Uygulamaları1.kaynağın 383-387 sayfalarının incelenmesi
14Evde Bakımda Teletıp Uygulamaları
Güvenli Çevre
Dersin Değerlendirilmesi
1.kaynağın 383-387 sayfalarının incelenmesi
Kaynak
1. Fadıloğlu, Ç. (2013), Evde Sağlık ve Bakım, Göktuğ Yayıncılık 2. Özdemir, L, Çicek, H.S. (2014), Rehabilitasyon Hemşireliği Uygulamaya Güncel Yaklaşım

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir.
X
2
PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir
X
3
PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir
X
4
PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır.
X
5
PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar.
X
6
PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır.
X
7
PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır.
X
8
PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
X
9
PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar
X
10
PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar.
X
11
PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:12Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:13