Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HEMŞİRELİKTE İNTÖRNLÜK I-Güz Dönemi2+281624
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Nihal SUNAL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Nihal SUNAL, Dr.Öğr.Üye. Esra EREN, Öğr.Gör. Sabiha ÇAĞLAYAN, Öğr.Gör. Menşure GÜNDOĞDU, Öğr.Gör. Bahtıgül KUBAT, Öğr.Gör. Musa DENİZ, Öğr.Gör. Saliha RUAYERCAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, hemşire adaylarında klinik uygulamalarındaki eksiklikleri gidermek; varolan uygulama becerilerini pekiştirmek, bireyselleştirilmiş hasta bakımında daha fazla otonomi sahibi olmasını sağlamak, birinci basamak sağlık hizmetlerinde de uygulama deneyimi kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması Uygulama, vaka çalışması ,Uygulama, vaka çalışması ,Uygulama, vaka çalışması ,Uygulama, seminer ,Uygulama, vaka çalışması ,Uygulama, vaka çalışması ,Uygulama, yansıtıcı düşünme ,Uygulama, vaka çalışması ,Uygulama, vaka çalışması ,Uygulama, seminer ,Uygulama, yansıtıcı düşünme ,Uygulama, vaka çalışması ,Uygulama, vaka çalışması ,Uygulama, vaka çalışması Dersin Değerlendirilmesi ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Hemşirelik süreci doğrultusunda bilgi ve becerilerini uygulama alanına aktarır18, 38, 4, 5, 6, 8, 9H
Ekibin bir üyesi olarak tedavi ve bakıma etkin olarak katılır4, 6, 8, 9H
Ekip arkadaşları, bireyi aile ve toplum ile etkili iletişim kurar18, 4, 6, 8, 9H
İntörnlük yaptığı klinikte karşılaştığı etik ilkelere dikkat eder18, 4, 6, 8, 9H
Problem çözme ve karar verme becerisini geliştirir18, 4, 6, 8, 9H
Güncellediği bilgileri kullanarak eğitsel ve yönetsel aktivitelere katılır18, 4, 6, 8, 9E
Hemşirelik sorunlarına karşı duyarlı olur18, 20, 4, 6, 8, 9H
Öğretim Yöntemleri:18: Mikro Öğretim Tekniği , 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması Uygulama, vaka çalışması Bakım planı hazırlama
2Uygulama, vaka çalışması Bakım planı hazırlama Makale okuma
3Uygulama, vaka çalışması Bakım planı hazırlama KDH araştırması bulma
4Uygulama, seminer Seminer hazırlanması
5Uygulama, vaka çalışması Bakım planı hazırlama Eğitim planı hazırlama
6Uygulama, vaka çalışması Bakım planı hazırlama
7Uygulama, yansıtıcı düşünme Yansıtıcı yazıların hazırlanması
8Uygulama, vaka çalışması Bakım planı hazırlama
9Uygulama, vaka çalışması Bakım planı hazırlama
10Uygulama, seminer Seminer hazırlanması
11Uygulama, yansıtıcı düşünme Yansıtıcı yazıların hazırlanması
12Uygulama, vaka çalışması Bakım planı hazırlama
13Uygulama, vaka çalışması Bakım planı hazırlama
14Uygulama, vaka çalışması Dersin Değerlendirilmesi Bakım Planı Hazırlama
Kaynak
Karadakovan A, Eti Aslan F. Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Nobel Tıp Kitapevi, Adana 2010. Aştı T.A. Karadağ A. Hemşirelik esasları hemşirelik bilimi ve sanatı-1 2014 Aştı T.A. Karadağ A. Hemşirelik esasları hemşirelik bilimi ve sanatı-2 2014 Arslan S. Kurban N. Hemşirelikte öğretim ve eğiticinin rolü 2015. Erdemir F. Hemşirelik tanıları el kitabı 2011. Babadağ K. Aştı T.A. Hemşirelik esasları uygulama rehberi gözden geçirilmiş 2. Baskı İstanbul tıp kitabevi 2012. Aksoy G, kanan N, Akyolcu N. Cerrahi Hemşireliği I (1. Baskı), İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri 2012. Erdoğan S. Nahcivan N. Esin N. Hemşirelikte araştırma süreç, uygulama ve kritik 2014. Altındiş m. Yaşlılarda güncel sağlık sorunları ve bakım İstanbul tıp kitabevi 2013. Tatar Baykal Ü, Ercan Türkmen E. (eds). Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi. Akademi Basın-Yayın, İstanbul, 2014.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir.
X
2
PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir
X
3
PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir
X
4
PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır.
X
5
PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar.
X
6
PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır.
X
7
PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır.
X
8
PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
X
9
PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar
X
10
PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar.
X
11
PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati1430420
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi4832
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14684
Proje Sunumu / Seminer41664
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11616
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı71284
Toplam İş Yükü (Saat)720
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(720/30)24
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HEMŞİRELİKTE İNTÖRNLÜK I-Güz Dönemi2+281624
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Nihal SUNAL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Nihal SUNAL, Dr.Öğr.Üye. Esra EREN, Öğr.Gör. Sabiha ÇAĞLAYAN, Öğr.Gör. Menşure GÜNDOĞDU, Öğr.Gör. Bahtıgül KUBAT, Öğr.Gör. Musa DENİZ, Öğr.Gör. Saliha RUAYERCAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, hemşire adaylarında klinik uygulamalarındaki eksiklikleri gidermek; varolan uygulama becerilerini pekiştirmek, bireyselleştirilmiş hasta bakımında daha fazla otonomi sahibi olmasını sağlamak, birinci basamak sağlık hizmetlerinde de uygulama deneyimi kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması Uygulama, vaka çalışması ,Uygulama, vaka çalışması ,Uygulama, vaka çalışması ,Uygulama, seminer ,Uygulama, vaka çalışması ,Uygulama, vaka çalışması ,Uygulama, yansıtıcı düşünme ,Uygulama, vaka çalışması ,Uygulama, vaka çalışması ,Uygulama, seminer ,Uygulama, yansıtıcı düşünme ,Uygulama, vaka çalışması ,Uygulama, vaka çalışması ,Uygulama, vaka çalışması Dersin Değerlendirilmesi ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Hemşirelik süreci doğrultusunda bilgi ve becerilerini uygulama alanına aktarır18, 38, 4, 5, 6, 8, 9H
Ekibin bir üyesi olarak tedavi ve bakıma etkin olarak katılır4, 6, 8, 9H
Ekip arkadaşları, bireyi aile ve toplum ile etkili iletişim kurar18, 4, 6, 8, 9H
İntörnlük yaptığı klinikte karşılaştığı etik ilkelere dikkat eder18, 4, 6, 8, 9H
Problem çözme ve karar verme becerisini geliştirir18, 4, 6, 8, 9H
Güncellediği bilgileri kullanarak eğitsel ve yönetsel aktivitelere katılır18, 4, 6, 8, 9E
Hemşirelik sorunlarına karşı duyarlı olur18, 20, 4, 6, 8, 9H
Öğretim Yöntemleri:18: Mikro Öğretim Tekniği , 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması Uygulama, vaka çalışması Bakım planı hazırlama
2Uygulama, vaka çalışması Bakım planı hazırlama Makale okuma
3Uygulama, vaka çalışması Bakım planı hazırlama KDH araştırması bulma
4Uygulama, seminer Seminer hazırlanması
5Uygulama, vaka çalışması Bakım planı hazırlama Eğitim planı hazırlama
6Uygulama, vaka çalışması Bakım planı hazırlama
7Uygulama, yansıtıcı düşünme Yansıtıcı yazıların hazırlanması
8Uygulama, vaka çalışması Bakım planı hazırlama
9Uygulama, vaka çalışması Bakım planı hazırlama
10Uygulama, seminer Seminer hazırlanması
11Uygulama, yansıtıcı düşünme Yansıtıcı yazıların hazırlanması
12Uygulama, vaka çalışması Bakım planı hazırlama
13Uygulama, vaka çalışması Bakım planı hazırlama
14Uygulama, vaka çalışması Dersin Değerlendirilmesi Bakım Planı Hazırlama
Kaynak
Karadakovan A, Eti Aslan F. Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Nobel Tıp Kitapevi, Adana 2010. Aştı T.A. Karadağ A. Hemşirelik esasları hemşirelik bilimi ve sanatı-1 2014 Aştı T.A. Karadağ A. Hemşirelik esasları hemşirelik bilimi ve sanatı-2 2014 Arslan S. Kurban N. Hemşirelikte öğretim ve eğiticinin rolü 2015. Erdemir F. Hemşirelik tanıları el kitabı 2011. Babadağ K. Aştı T.A. Hemşirelik esasları uygulama rehberi gözden geçirilmiş 2. Baskı İstanbul tıp kitabevi 2012. Aksoy G, kanan N, Akyolcu N. Cerrahi Hemşireliği I (1. Baskı), İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri 2012. Erdoğan S. Nahcivan N. Esin N. Hemşirelikte araştırma süreç, uygulama ve kritik 2014. Altındiş m. Yaşlılarda güncel sağlık sorunları ve bakım İstanbul tıp kitabevi 2013. Tatar Baykal Ü, Ercan Türkmen E. (eds). Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi. Akademi Basın-Yayın, İstanbul, 2014.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir.
X
2
PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir
X
3
PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir
X
4
PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır.
X
5
PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar.
X
6
PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır.
X
7
PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır.
X
8
PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
X
9
PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar
X
10
PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar.
X
11
PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:12Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:13