Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HOLİSTİK FİZYOTERAPİ-Güz Dönemi1+223
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayşe Nur TUNALI
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHolistik fizyoterapi prensiplerini,fizyolojik cevaplarını ve uygulama tekniklerini değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Sağlıkta holistik yaklaşım,Sujok tekniğinin temel sistemi,Sujok ve kas iskelet sistemi,Sujok ve organlar,Sujok uygulaması,Craniosacral osteopati,Genel Tekrar,Craniosacral osteopati ve fizyoterapi,Craniosacral uygulama,Enerji beden ve anatomisi,Enerji terapilerindeki değişkenler,Enerji terapi uygulamaları,Fizyoterapide eterik yağlar ve kullanımı,Tedavi teknikleri ve değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Fizyoterapide Sujok yönteminin önemini etkilerini ve endikasyonlarını tartışır6, 9A
Craniosakral osteopatiyi açıklar.6, 9A
Craniosacral osteopatinin kas iskelet sistemi üzerine ve iç organlara etkilerini tanımlar.6, 9A
Enerji terapilerinden örnekler gösterir.6, 9A
Fizyoterapide enerji terapilerinin etkilerini ve endikasyonlarını açıklar.6, 9A
Enerji terapilerinden örnekler sıralar.6, 9A
Öğretim Yöntemleri:6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sağlıkta holistik yaklaşım4. kaynak, sayfa 13
2Sujok tekniğinin temel sistemi6. kaynak, sayfa 9-13
3Sujok ve kas iskelet sistemi6. kaynak, sayfa 30-32
4Sujok ve organlar6. kaynak, sayfa 32-33
5Sujok uygulaması6. kaynak, sayfa 59-84
6Craniosacral osteopatihttp://faculty.une.edu/com/jnorton/PDFfilesCranial/CranialPhysiology.pdf
7Genel TekrarMebis notları
8Craniosacral osteopati ve fizyoterapiMebis notları
9Craniosacral uygulamaMebis notları
10Enerji beden ve anatomisi4. kaynak, sayfa 75-95
11Enerji terapilerindeki değişkenler4. kaynak, sayfa 39-51
12Enerji terapi uygulamaları4. kaynak, sayfa 97-102
13Fizyoterapide eterik yağlar ve kullanımı6. kaynak sayfa 36-57
14Tedavi teknikleri ve değerlendirmeMebis notları
Kaynak
Mebis notları
1- Hiroshi Sakagami’Alternative Medicine’ 2012 Croatia 2-Loulou Brown ‘ Alternative Medicine’ 1999 3-Donal O’Mathuna,Walter L. Larimore’ Alternative Medicine’ 2006 4- Wilhelm ZA, Refleksoloji,Dharma 2003 5- Lagatree KM, Feng Shui,Akaşa, 2010 6- Woo PJ, Sujok Seed Therapy, 2000

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı166
Genel Sınav ve Hazırlığı177
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)97
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(97/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HOLİSTİK FİZYOTERAPİ-Güz Dönemi1+223
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayşe Nur TUNALI
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHolistik fizyoterapi prensiplerini,fizyolojik cevaplarını ve uygulama tekniklerini değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Sağlıkta holistik yaklaşım,Sujok tekniğinin temel sistemi,Sujok ve kas iskelet sistemi,Sujok ve organlar,Sujok uygulaması,Craniosacral osteopati,Genel Tekrar,Craniosacral osteopati ve fizyoterapi,Craniosacral uygulama,Enerji beden ve anatomisi,Enerji terapilerindeki değişkenler,Enerji terapi uygulamaları,Fizyoterapide eterik yağlar ve kullanımı,Tedavi teknikleri ve değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Fizyoterapide Sujok yönteminin önemini etkilerini ve endikasyonlarını tartışır6, 9A
Craniosakral osteopatiyi açıklar.6, 9A
Craniosacral osteopatinin kas iskelet sistemi üzerine ve iç organlara etkilerini tanımlar.6, 9A
Enerji terapilerinden örnekler gösterir.6, 9A
Fizyoterapide enerji terapilerinin etkilerini ve endikasyonlarını açıklar.6, 9A
Enerji terapilerinden örnekler sıralar.6, 9A
Öğretim Yöntemleri:6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sağlıkta holistik yaklaşım4. kaynak, sayfa 13
2Sujok tekniğinin temel sistemi6. kaynak, sayfa 9-13
3Sujok ve kas iskelet sistemi6. kaynak, sayfa 30-32
4Sujok ve organlar6. kaynak, sayfa 32-33
5Sujok uygulaması6. kaynak, sayfa 59-84
6Craniosacral osteopatihttp://faculty.une.edu/com/jnorton/PDFfilesCranial/CranialPhysiology.pdf
7Genel TekrarMebis notları
8Craniosacral osteopati ve fizyoterapiMebis notları
9Craniosacral uygulamaMebis notları
10Enerji beden ve anatomisi4. kaynak, sayfa 75-95
11Enerji terapilerindeki değişkenler4. kaynak, sayfa 39-51
12Enerji terapi uygulamaları4. kaynak, sayfa 97-102
13Fizyoterapide eterik yağlar ve kullanımı6. kaynak sayfa 36-57
14Tedavi teknikleri ve değerlendirmeMebis notları
Kaynak
Mebis notları
1- Hiroshi Sakagami’Alternative Medicine’ 2012 Croatia 2-Loulou Brown ‘ Alternative Medicine’ 1999 3-Donal O’Mathuna,Walter L. Larimore’ Alternative Medicine’ 2006 4- Wilhelm ZA, Refleksoloji,Dharma 2003 5- Lagatree KM, Feng Shui,Akaşa, 2010 6- Woo PJ, Sujok Seed Therapy, 2000

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:09Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:10