Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KLİNİK NÖROFİZYOLOJİ-Güz Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Özge ARICI DÜZ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Özge ARICI DÜZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSinir sisteminin yapısını, nöral işlevin elektriksel ve kimyasal mekanizmalarını, sinir siteminin temel organizasyonunu, bölümlerini açıklamak, vücut hareketlerinin kontrolünü, zihinsel işlevleri kavramak
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Dersin amaci, anatomiye kusbakisi bakis, sinir sistemindeki hucreler, uyarim ve iletim, aksiyon potansiyeli,Sinapslar, norotransmitterler, ikincil haberciler, reseptorler,Somatik duyunun genel organizasyonu, taktil ve pozisyon duyulari, duysal yolaklar,Agri Duyusu reseptorleri semiyolojisi, yolaklari,Beyin ve MS’te analjezi sistemi,Motor islevler 1: Korteks ve beyin sapindan kontrolu, motor korteksten kaynaklanan diger yolaklar ,Motor islevler 2: Serebellum ve bazal ganglianin motor islevleri ve yolaklari, bazal ganglia devreleri,Kaslarda duyu reseptorleri: kas igcigi ve golgi tendon organ, uyarimlari, refleks arki ve refleksler, istemli motor aktivitedeki rolleri, MS’in motor islevler icin organizasyonu,Noromuskuler Islev degisimleri, hastaliklari, periferik sinir sistemi bozukluklari, iskelet kasi hastaliklari,Bazal ganglia ve serebellum hastaliklari ve semiyolojisi,Otonom sinir sistemi, reseptorler, norotransmitterler, otonom refleksler,Ozel duyular: Gorme,Ozel duyular: Isitme ,Ozel duyular: Denge; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Nöronların ve sinapsların yapısı, tiplerini ve işlevlerini tartışabilecek, sinir sisteminin organizasyonunu ve alt bölümlerinin işleyişini açıklayabilecek, duyu (Somatik ve özel) duyu fizyolojisini tartışabilecek, beynin etkinlik durumlarını, zihinsel işlevlerini tartışabilecektir.37, 8, 9A
Öğretim Yöntemleri:37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Dersin amaci, anatomiye kusbakisi bakis, sinir sistemindeki hucreler, uyarim ve iletim, aksiyon potansiyeliDers çıktıları; Guyton, Arthur C.
Textbook of medical physiology / Arthur C. Guyton, John E. Hall.—11th ed. p. ;45-90: 555-609; 613-649:651-660: 673-713:748-759
2Sinapslar, norotransmitterler, ikincil haberciler, reseptorlerders çıktıları ve Guyton, Arthur C.
Textbook of medical physiology / Arthur C. Guyton, John E. Hall.—11th ed. p. ;45-90: 555-609; 613-649:651-660: 673-713:748-759
3Somatik duyunun genel organizasyonu, taktil ve pozisyon duyulari, duysal yolaklarDers çıktıları ve Guyton, Arthur C.
Textbook of medical physiology / Arthur C. Guyton, John E. Hall.—11th ed. p. ;45-90: 555-609; 613-649:651-660: 673-713:748-759
4Agri Duyusu reseptorleri semiyolojisi, yolaklariDers çıktıları ve Guyton, Arthur C.
Textbook of medical physiology / Arthur C. Guyton, John E. Hall.—11th ed. p. ;45-90: 555-609; 613-649:651-660: 673-713:748-759
5Beyin ve MS’te analjezi sistemiDers çıktıları ve Guyton, Arthur C.
Textbook of medical physiology / Arthur C. Guyton, John E. Hall.—11th ed. p. ;45-90: 555-609; 613-649:651-660: 673-713:748-759
6Motor islevler 1: Korteks ve beyin sapindan kontrolu, motor korteksten kaynaklanan diger yolaklar Ders çıktıları ve Guyton, Arthur C.
Textbook of medical physiology / Arthur C. Guyton, John E. Hall.—11th ed. p. ;45-90: 555-609; 613-649:651-660: 673-713:748-759
7Motor islevler 2: Serebellum ve bazal ganglianin motor islevleri ve yolaklari, bazal ganglia devreleriDers çıktıları ve Guyton, Arthur C.
Textbook of medical physiology / Arthur C. Guyton, John E. Hall.—11th ed. p. ;45-90: 555-609; 613-649:651-660: 673-713:748-759
8Kaslarda duyu reseptorleri: kas igcigi ve golgi tendon organ, uyarimlari, refleks arki ve refleksler, istemli motor aktivitedeki rolleri, MS’in motor islevler icin organizasyonuDers çıktıları ve Guyton, Arthur C.
Textbook of medical physiology / Arthur C. Guyton, John E. Hall.—11th ed. p. ;45-90: 555-609; 613-649:651-660: 673-713:748-759
9Noromuskuler Islev degisimleri, hastaliklari, periferik sinir sistemi bozukluklari, iskelet kasi hastaliklariDers çıktıları ve Guyton, Arthur C.
Textbook of medical physiology / Arthur C. Guyton, John E. Hall.—11th ed. p. ;45-90: 555-609; 613-649:651-660: 673-713:748-759
10Bazal ganglia ve serebellum hastaliklari ve semiyolojisiDers çıktıları ve Guyton, Arthur C.
Textbook of medical physiology / Arthur C. Guyton, John E. Hall.—11th ed. p. ;45-90: 555-609; 613-649:651-660: 673-713:748-759
11Otonom sinir sistemi, reseptorler, norotransmitterler, otonom reflekslerDers çıktıları ve Guyton, Arthur C.
Textbook of medical physiology / Arthur C. Guyton, John E. Hall.—11th ed. p. ;45-90: 555-609; 613-649:651-660: 673-713:748-759
12Ozel duyular: GormeDers çıktıları ve Guyton, Arthur C.
Textbook of medical physiology / Arthur C. Guyton, John E. Hall.—11th ed. p. ;45-90: 555-609; 613-649:651-660: 673-713:748-759
13Ozel duyular: Isitme Ders çıktıları ve Guyton, Arthur C.
Textbook of medical physiology / Arthur C. Guyton, John E. Hall.—11th ed. p. ;45-90: 555-609; 613-649:651-660: 673-713:748-759
14Ozel duyular: DengeDers çıktıları ve Guyton, Arthur C.
Textbook of medical physiology / Arthur C. Guyton, John E. Hall.—11th ed. p. ;45-90: 555-609; 613-649:651-660: 673-713:748-759
Kaynak
Power point sunular, ve Guyton, Arthur C.
Textbook of medical physiology / Arthur C. Guyton, John E. Hall.—11th ed. p. ;45-90: 555-609; 613-649:651-660: 673-713:748-759

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KLİNİK NÖROFİZYOLOJİ-Güz Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Özge ARICI DÜZ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Özge ARICI DÜZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSinir sisteminin yapısını, nöral işlevin elektriksel ve kimyasal mekanizmalarını, sinir siteminin temel organizasyonunu, bölümlerini açıklamak, vücut hareketlerinin kontrolünü, zihinsel işlevleri kavramak
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Dersin amaci, anatomiye kusbakisi bakis, sinir sistemindeki hucreler, uyarim ve iletim, aksiyon potansiyeli,Sinapslar, norotransmitterler, ikincil haberciler, reseptorler,Somatik duyunun genel organizasyonu, taktil ve pozisyon duyulari, duysal yolaklar,Agri Duyusu reseptorleri semiyolojisi, yolaklari,Beyin ve MS’te analjezi sistemi,Motor islevler 1: Korteks ve beyin sapindan kontrolu, motor korteksten kaynaklanan diger yolaklar ,Motor islevler 2: Serebellum ve bazal ganglianin motor islevleri ve yolaklari, bazal ganglia devreleri,Kaslarda duyu reseptorleri: kas igcigi ve golgi tendon organ, uyarimlari, refleks arki ve refleksler, istemli motor aktivitedeki rolleri, MS’in motor islevler icin organizasyonu,Noromuskuler Islev degisimleri, hastaliklari, periferik sinir sistemi bozukluklari, iskelet kasi hastaliklari,Bazal ganglia ve serebellum hastaliklari ve semiyolojisi,Otonom sinir sistemi, reseptorler, norotransmitterler, otonom refleksler,Ozel duyular: Gorme,Ozel duyular: Isitme ,Ozel duyular: Denge; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Nöronların ve sinapsların yapısı, tiplerini ve işlevlerini tartışabilecek, sinir sisteminin organizasyonunu ve alt bölümlerinin işleyişini açıklayabilecek, duyu (Somatik ve özel) duyu fizyolojisini tartışabilecek, beynin etkinlik durumlarını, zihinsel işlevlerini tartışabilecektir.37, 8, 9A
Öğretim Yöntemleri:37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Dersin amaci, anatomiye kusbakisi bakis, sinir sistemindeki hucreler, uyarim ve iletim, aksiyon potansiyeliDers çıktıları; Guyton, Arthur C.
Textbook of medical physiology / Arthur C. Guyton, John E. Hall.—11th ed. p. ;45-90: 555-609; 613-649:651-660: 673-713:748-759
2Sinapslar, norotransmitterler, ikincil haberciler, reseptorlerders çıktıları ve Guyton, Arthur C.
Textbook of medical physiology / Arthur C. Guyton, John E. Hall.—11th ed. p. ;45-90: 555-609; 613-649:651-660: 673-713:748-759
3Somatik duyunun genel organizasyonu, taktil ve pozisyon duyulari, duysal yolaklarDers çıktıları ve Guyton, Arthur C.
Textbook of medical physiology / Arthur C. Guyton, John E. Hall.—11th ed. p. ;45-90: 555-609; 613-649:651-660: 673-713:748-759
4Agri Duyusu reseptorleri semiyolojisi, yolaklariDers çıktıları ve Guyton, Arthur C.
Textbook of medical physiology / Arthur C. Guyton, John E. Hall.—11th ed. p. ;45-90: 555-609; 613-649:651-660: 673-713:748-759
5Beyin ve MS’te analjezi sistemiDers çıktıları ve Guyton, Arthur C.
Textbook of medical physiology / Arthur C. Guyton, John E. Hall.—11th ed. p. ;45-90: 555-609; 613-649:651-660: 673-713:748-759
6Motor islevler 1: Korteks ve beyin sapindan kontrolu, motor korteksten kaynaklanan diger yolaklar Ders çıktıları ve Guyton, Arthur C.
Textbook of medical physiology / Arthur C. Guyton, John E. Hall.—11th ed. p. ;45-90: 555-609; 613-649:651-660: 673-713:748-759
7Motor islevler 2: Serebellum ve bazal ganglianin motor islevleri ve yolaklari, bazal ganglia devreleriDers çıktıları ve Guyton, Arthur C.
Textbook of medical physiology / Arthur C. Guyton, John E. Hall.—11th ed. p. ;45-90: 555-609; 613-649:651-660: 673-713:748-759
8Kaslarda duyu reseptorleri: kas igcigi ve golgi tendon organ, uyarimlari, refleks arki ve refleksler, istemli motor aktivitedeki rolleri, MS’in motor islevler icin organizasyonuDers çıktıları ve Guyton, Arthur C.
Textbook of medical physiology / Arthur C. Guyton, John E. Hall.—11th ed. p. ;45-90: 555-609; 613-649:651-660: 673-713:748-759
9Noromuskuler Islev degisimleri, hastaliklari, periferik sinir sistemi bozukluklari, iskelet kasi hastaliklariDers çıktıları ve Guyton, Arthur C.
Textbook of medical physiology / Arthur C. Guyton, John E. Hall.—11th ed. p. ;45-90: 555-609; 613-649:651-660: 673-713:748-759
10Bazal ganglia ve serebellum hastaliklari ve semiyolojisiDers çıktıları ve Guyton, Arthur C.
Textbook of medical physiology / Arthur C. Guyton, John E. Hall.—11th ed. p. ;45-90: 555-609; 613-649:651-660: 673-713:748-759
11Otonom sinir sistemi, reseptorler, norotransmitterler, otonom reflekslerDers çıktıları ve Guyton, Arthur C.
Textbook of medical physiology / Arthur C. Guyton, John E. Hall.—11th ed. p. ;45-90: 555-609; 613-649:651-660: 673-713:748-759
12Ozel duyular: GormeDers çıktıları ve Guyton, Arthur C.
Textbook of medical physiology / Arthur C. Guyton, John E. Hall.—11th ed. p. ;45-90: 555-609; 613-649:651-660: 673-713:748-759
13Ozel duyular: Isitme Ders çıktıları ve Guyton, Arthur C.
Textbook of medical physiology / Arthur C. Guyton, John E. Hall.—11th ed. p. ;45-90: 555-609; 613-649:651-660: 673-713:748-759
14Ozel duyular: DengeDers çıktıları ve Guyton, Arthur C.
Textbook of medical physiology / Arthur C. Guyton, John E. Hall.—11th ed. p. ;45-90: 555-609; 613-649:651-660: 673-713:748-759
Kaynak
Power point sunular, ve Guyton, Arthur C.
Textbook of medical physiology / Arthur C. Guyton, John E. Hall.—11th ed. p. ;45-90: 555-609; 613-649:651-660: 673-713:748-759

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:09Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:10