Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KLİNİK NÖROLOJİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Özge ARICI DÜZ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Özge ARICI DÜZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Klinik nörolojiyi, tanı yöntemlerini ve nörolojik hastalıkları, ortaya çıkış mekanizmalarını tanımlayabilecektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Motor sistem ve felçler, Kas erimesi, Refleks ve tonus bozuklukları ,Duyu bozuklukları, Serebeller sistem ve Koordinasyon bozuklukları, Ekstrapiramidal sistem ve istemsiz hareketler. ,Duruş ve yürüyüş, Sfinkter bozuklukları ,Ağrı, Yüksek bilişsel işlevler ve bozuklukları ,Çocuğun nörolojik gelişimi ve muayenesi ,Nörolojik muayene, Nörolojide kullanılan tanı/laboratuar yöntemleri ,Sinir sisteminin doğumsal ve gelişimsel hastalıkları ,Serebrovasküler hastalıklar, Baş ağrısı ,Demiyelinizan hastalıklar ve MS ,Omirilik hastalıkları (Motor nöron dahil ,Periferik sinir hastalıkları, Kas ve nöromüsküler bileşke hastalıkları ,Hareket Bozuklukları, Yaşlılık ve Demanslar ,Epilepsi, uyku, bilinç ve bozuklukları ,Genel tekrar ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kas hastalıklarını ayırt edebilmesi | 13, 9 | A, G |
Nörolojik gelişimi, doğumsal ve gelişimsel nörolojik hastalıkları tanımlayabilmesi | 13, 9 | A, G |
Nörolojik hastalıkların temel semptomlarını tartışabilmesi | 13, 9 | A, G |
Ağrı mekanizmalarını açıklayabilmesi | 13, 9 | A, G |
Duruş ve yürüyüş bozukluklarını sınıflandırıp tanımlayabilmesi | 13, 9 | A, G |
Nörolojik hastalıkların klinik özelliklerini tartışabilmesi | 13, 9 | A, G |
Serebrovasküler hastalıkları analiz edebilmesi | 13, 9 | A, G |
Omurilik ve periferik sinir hastalıklarını tanımlayabilmesi | 13, 9 | A, G |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Motor sistem ve felçler, Kas erimesi, Refleks ve tonus bozuklukları | Önceden verilen ders notuna çalışılması |
2 | Duyu bozuklukları, Serebeller sistem ve Koordinasyon bozuklukları, Ekstrapiramidal sistem ve istemsiz hareketler. | Önceden verilen ders notuna çalışılması |
3 | Duruş ve yürüyüş, Sfinkter bozuklukları | Önceden verilen ders notuna çalışılması |
4 | Ağrı, Yüksek bilişsel işlevler ve bozuklukları | Önceden verilen ders notuna çalışılması |
5 | Çocuğun nörolojik gelişimi ve muayenesi | Önceden verilen ders notuna çalışılması |
6 | Nörolojik muayene, Nörolojide kullanılan tanı/laboratuar yöntemleri | Önceden verilen ders notuna çalışılması |
7 | Sinir sisteminin doğumsal ve gelişimsel hastalıkları | Önceden verilen ders notuna çalışılması |
8 | Serebrovasküler hastalıklar, Baş ağrısı | Önceden verilen ders notuna çalışılması |
9 | Demiyelinizan hastalıklar ve MS | Önceden verilen ders notuna çalışılması |
10 | Omirilik hastalıkları (Motor nöron dahil | Önceden verilen ders notuna çalışılması |
11 | Periferik sinir hastalıkları, Kas ve nöromüsküler bileşke hastalıkları | Önceden verilen ders notuna çalışılması |
12 | Hareket Bozuklukları, Yaşlılık ve Demanslar | Önceden verilen ders notuna çalışılması |
13 | Epilepsi, uyku, bilinç ve bozuklukları | Önceden verilen ders notuna çalışılması |
14 | Genel tekrar | Önceden verilen ders notuna çalışılması |
Kaynak |
Ders notu verilecektir |
1. Nöroloji e-kitabı Yazanlar: İstanbul Tıp Fakültesi Nöroloji Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri Editörler: A. Emre Öge, Betül Baykan http://www.itfnoroloji.org/ekitap.htm |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | X | |||||
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | X | |||||
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | X | |||||
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | X | |||||
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | X | |||||
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 1 | 14 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 7 | 7 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 47 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(47/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KLİNİK NÖROLOJİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Özge ARICI DÜZ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Özge ARICI DÜZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Klinik nörolojiyi, tanı yöntemlerini ve nörolojik hastalıkları, ortaya çıkış mekanizmalarını tanımlayabilecektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Motor sistem ve felçler, Kas erimesi, Refleks ve tonus bozuklukları ,Duyu bozuklukları, Serebeller sistem ve Koordinasyon bozuklukları, Ekstrapiramidal sistem ve istemsiz hareketler. ,Duruş ve yürüyüş, Sfinkter bozuklukları ,Ağrı, Yüksek bilişsel işlevler ve bozuklukları ,Çocuğun nörolojik gelişimi ve muayenesi ,Nörolojik muayene, Nörolojide kullanılan tanı/laboratuar yöntemleri ,Sinir sisteminin doğumsal ve gelişimsel hastalıkları ,Serebrovasküler hastalıklar, Baş ağrısı ,Demiyelinizan hastalıklar ve MS ,Omirilik hastalıkları (Motor nöron dahil ,Periferik sinir hastalıkları, Kas ve nöromüsküler bileşke hastalıkları ,Hareket Bozuklukları, Yaşlılık ve Demanslar ,Epilepsi, uyku, bilinç ve bozuklukları ,Genel tekrar ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kas hastalıklarını ayırt edebilmesi | 13, 9 | A, G |
Nörolojik gelişimi, doğumsal ve gelişimsel nörolojik hastalıkları tanımlayabilmesi | 13, 9 | A, G |
Nörolojik hastalıkların temel semptomlarını tartışabilmesi | 13, 9 | A, G |
Ağrı mekanizmalarını açıklayabilmesi | 13, 9 | A, G |
Duruş ve yürüyüş bozukluklarını sınıflandırıp tanımlayabilmesi | 13, 9 | A, G |
Nörolojik hastalıkların klinik özelliklerini tartışabilmesi | 13, 9 | A, G |
Serebrovasküler hastalıkları analiz edebilmesi | 13, 9 | A, G |
Omurilik ve periferik sinir hastalıklarını tanımlayabilmesi | 13, 9 | A, G |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Motor sistem ve felçler, Kas erimesi, Refleks ve tonus bozuklukları | Önceden verilen ders notuna çalışılması |
2 | Duyu bozuklukları, Serebeller sistem ve Koordinasyon bozuklukları, Ekstrapiramidal sistem ve istemsiz hareketler. | Önceden verilen ders notuna çalışılması |
3 | Duruş ve yürüyüş, Sfinkter bozuklukları | Önceden verilen ders notuna çalışılması |
4 | Ağrı, Yüksek bilişsel işlevler ve bozuklukları | Önceden verilen ders notuna çalışılması |
5 | Çocuğun nörolojik gelişimi ve muayenesi | Önceden verilen ders notuna çalışılması |
6 | Nörolojik muayene, Nörolojide kullanılan tanı/laboratuar yöntemleri | Önceden verilen ders notuna çalışılması |
7 | Sinir sisteminin doğumsal ve gelişimsel hastalıkları | Önceden verilen ders notuna çalışılması |
8 | Serebrovasküler hastalıklar, Baş ağrısı | Önceden verilen ders notuna çalışılması |
9 | Demiyelinizan hastalıklar ve MS | Önceden verilen ders notuna çalışılması |
10 | Omirilik hastalıkları (Motor nöron dahil | Önceden verilen ders notuna çalışılması |
11 | Periferik sinir hastalıkları, Kas ve nöromüsküler bileşke hastalıkları | Önceden verilen ders notuna çalışılması |
12 | Hareket Bozuklukları, Yaşlılık ve Demanslar | Önceden verilen ders notuna çalışılması |
13 | Epilepsi, uyku, bilinç ve bozuklukları | Önceden verilen ders notuna çalışılması |
14 | Genel tekrar | Önceden verilen ders notuna çalışılması |
Kaynak |
Ders notu verilecektir |
1. Nöroloji e-kitabı Yazanlar: İstanbul Tıp Fakültesi Nöroloji Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri Editörler: A. Emre Öge, Betül Baykan http://www.itfnoroloji.org/ekitap.htm |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | X | |||||
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | X | |||||
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | X | |||||
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | X | |||||
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | X | |||||
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |