Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TERAPATİK EGZERSİZ-Bahar Dönemi1+433
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Çağla ÖZGÖREN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFizyoterapi ve rehabilitasyonda uygulanan egzersizlerin planlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Egzersizin genel prensipleri,Aktif egzersizler,Pasif egzersizler,Yardımlı ve diğer yöntemler,Wand, Codman, William ve alternatif egzersizler,İzometrik egzersizler,Dirençli egzersizler ve diğer yöntemler,Genel Tekrar, Dirençli egzersizler ve diğer rezistif yöntemler,Germe ve gevşeme egzersizleri,Postür egzersizleri-I, Postür egzersizleri-II,Skolyoz egzersizleri-I,Skolyoz egzersizleri-II,Spinal stabilizasyon; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Egzersize genel bakışı tartışır6, 9A, D
Wand, Codman ve Williams egzersizlerini kavrar ve uygular6, 9A, D
İzometrik, izotonik ve izokinetik egzersizleri kavrar ve uygular6, 9A, D
Dirençli egzersizleri kavrar ve uygular6, 9A, D
Germe ve gevşeme egzersizlerini kavrar ve uygular6, 9A, D
Postür bozukluklarına uygun egzersizleri uygular6, 9A, D
Skolyoz egzersizlerini kavrar ve uygular6, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Egzersizin genel prensipleri1. kaynak sf 1-7
2Aktif egzersizler1. kaynak sf 10-16
3Pasif egzersizler,Yardımlı ve diğer yöntemler1. kaynak sf 21-32
4Wand, Codman, William ve alternatif egzersizler1. kaynak sf 33-51
5İzometrik egzersizler1. kaynak sf 83-87
6Dirençli egzersizler ve diğer yöntemler1. kaynak sf 56-89
7Genel TekrarMebis Notları
8 Dirençli egzersizler ve diğer rezistif yöntemler1. kaynak sf 80-89
9Germe ve gevşeme egzersizleri1. kaynak sf 93-123
10Postür egzersizleri-I1. kaynak sf 127-148
11 Postür egzersizleri-II1. kaynak sf 148-206
12Skolyoz egzersizleri-I1. kaynak sf 160-176
13Skolyoz egzersizleri-II1. kaynak sf 176-190
14Spinal stabilizasyon1. kaynak sf 212-238
Kaynak
Mebis ders notu
1-Egzersiz Tedavisinde Temel Prensipler ve Yöntemler, Saadet Otman.2014, Ankara 2- John Gormly, Julliette Hussey, Exercise therapy prevention and treatment of disease, 2004, Blackwell publising 3-Lori thein Brady,Carrie M. Hall,Therapeutic Exercise moving toward function,2011, Lippincott williams&Wilkins

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı224
Performans Görevi, Bakım Planı224
Toplam İş Yükü (Saat)78
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(78/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TERAPATİK EGZERSİZ-Bahar Dönemi1+433
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Çağla ÖZGÖREN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFizyoterapi ve rehabilitasyonda uygulanan egzersizlerin planlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Egzersizin genel prensipleri,Aktif egzersizler,Pasif egzersizler,Yardımlı ve diğer yöntemler,Wand, Codman, William ve alternatif egzersizler,İzometrik egzersizler,Dirençli egzersizler ve diğer yöntemler,Genel Tekrar, Dirençli egzersizler ve diğer rezistif yöntemler,Germe ve gevşeme egzersizleri,Postür egzersizleri-I, Postür egzersizleri-II,Skolyoz egzersizleri-I,Skolyoz egzersizleri-II,Spinal stabilizasyon; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Egzersize genel bakışı tartışır6, 9A, D
Wand, Codman ve Williams egzersizlerini kavrar ve uygular6, 9A, D
İzometrik, izotonik ve izokinetik egzersizleri kavrar ve uygular6, 9A, D
Dirençli egzersizleri kavrar ve uygular6, 9A, D
Germe ve gevşeme egzersizlerini kavrar ve uygular6, 9A, D
Postür bozukluklarına uygun egzersizleri uygular6, 9A, D
Skolyoz egzersizlerini kavrar ve uygular6, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Egzersizin genel prensipleri1. kaynak sf 1-7
2Aktif egzersizler1. kaynak sf 10-16
3Pasif egzersizler,Yardımlı ve diğer yöntemler1. kaynak sf 21-32
4Wand, Codman, William ve alternatif egzersizler1. kaynak sf 33-51
5İzometrik egzersizler1. kaynak sf 83-87
6Dirençli egzersizler ve diğer yöntemler1. kaynak sf 56-89
7Genel TekrarMebis Notları
8 Dirençli egzersizler ve diğer rezistif yöntemler1. kaynak sf 80-89
9Germe ve gevşeme egzersizleri1. kaynak sf 93-123
10Postür egzersizleri-I1. kaynak sf 127-148
11 Postür egzersizleri-II1. kaynak sf 148-206
12Skolyoz egzersizleri-I1. kaynak sf 160-176
13Skolyoz egzersizleri-II1. kaynak sf 176-190
14Spinal stabilizasyon1. kaynak sf 212-238
Kaynak
Mebis ders notu
1-Egzersiz Tedavisinde Temel Prensipler ve Yöntemler, Saadet Otman.2014, Ankara 2- John Gormly, Julliette Hussey, Exercise therapy prevention and treatment of disease, 2004, Blackwell publising 3-Lori thein Brady,Carrie M. Hall,Therapeutic Exercise moving toward function,2011, Lippincott williams&Wilkins

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:09Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:10