Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FİZYOTERAPİDE YARDIMCI GEREÇLER-Bahar Dönemi1+222
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Merve YILMAZ MENEK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFizyoterapi ve rehabilitasyonda yardımcı cihazların kullanımını tartışmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Yardımcı gereç ihtiyacı ve seçimi ,Koltuk değneği, walker ve baston uygulamaları,Koltuk değneği, baston, walker ve paralel bar eğitimi,Tekerlekli sandalye ve çeşitleri,Tekerlekli sandalye seçimi ve özel ilaveleri,Tekerlekli sandalye eğitimi,Çevre ve mimari düzenlemeler,Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda teknoloji kullanımı,Robotik fizyoterapi uygulamaları,Üst ekstremite ve alt ekstremite robotik eğitimleri,Üst ekstremite ve alt ekstremite robotik eğitimleri,Rehabilitasyonda nano teknoloji uygulamaları,Ortez ve protez genel yaklaşımları,Genel tekrar ve güncel literatür; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda kullanılan yardımcı gereçleri tanımlayabilmesi ve uygun çevre düzenlemesini planlar.9A
Ambulasyon seviyesine göre yardımcı gereç ihtiyacını belirleyebilmesi ve bu yardımcı gereçlerin kullanımlarına ait eğitimlerini gerçekleştirir9A
Tekerlekli sandalye çeşitlerini, ölçülerini, kişiye özel sandalye seçimini ve transfer yöntemlerini öğrenir9A
Robotik fizyoterapi, sanal gerçeklik ve nano teknolojiyi öğrenebilmesi ve hastaya özel uygulamaları yapar9A
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında yardımcı gereçlere dair yapılan son araştırmaları öğrenir9A
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yardımcı gereç ihtiyacı ve seçimi 2. kaynak s: 199-208, 3. kaynak s: 343-345.
2Koltuk değneği, walker ve baston uygulamaları2. kaynak s: 199-208, 3. kaynak s: 343-345.
3Koltuk değneği, baston, walker ve paralel bar eğitimi2. kaynak s: 199-208, 3. kaynak s: 343-345.
4Tekerlekli sandalye ve çeşitleri2. kaynak s: 199-208, 3. kaynak s: 343-345.
5Tekerlekli sandalye seçimi ve özel ilaveleri2. kaynak s: 199-208, 3. kaynak s: 343-345.
6Tekerlekli sandalye eğitimi2. kaynak s: 199-208, 3. kaynak s: 343-345.
7Çevre ve mimari düzenlemelerMebis notu
8Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda teknoloji kullanımıMebis notu
9Robotik fizyoterapi uygulamalarıMebis notu
10Üst ekstremite ve alt ekstremite robotik eğitimleriMebis notu
11Üst ekstremite ve alt ekstremite robotik eğitimleriMebis notu
12Rehabilitasyonda nano teknoloji uygulamalarıMebis notu
13Ortez ve protez genel yaklaşımlarıMebis notu
14Genel tekrar ve güncel literatürTüm kaynaklar ve son 6 yıl ilgili literatür (Pubmed)
Kaynak
Mebis notu verilecektir.
1. Z. Candan Algun (Türeyen) Uygulamalı Fizik Tedavi Rehabilitasyon, DEÜ yayınları, 1998 2. Porter SB. Tidy’s Physiotherapy, 2008, çeviri, Pelikan Kitapevi. 3. Medipol e-literature

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı188
Genel Sınav ve Hazırlığı11212
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)62
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(62/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FİZYOTERAPİDE YARDIMCI GEREÇLER-Bahar Dönemi1+222
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Merve YILMAZ MENEK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFizyoterapi ve rehabilitasyonda yardımcı cihazların kullanımını tartışmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Yardımcı gereç ihtiyacı ve seçimi ,Koltuk değneği, walker ve baston uygulamaları,Koltuk değneği, baston, walker ve paralel bar eğitimi,Tekerlekli sandalye ve çeşitleri,Tekerlekli sandalye seçimi ve özel ilaveleri,Tekerlekli sandalye eğitimi,Çevre ve mimari düzenlemeler,Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda teknoloji kullanımı,Robotik fizyoterapi uygulamaları,Üst ekstremite ve alt ekstremite robotik eğitimleri,Üst ekstremite ve alt ekstremite robotik eğitimleri,Rehabilitasyonda nano teknoloji uygulamaları,Ortez ve protez genel yaklaşımları,Genel tekrar ve güncel literatür; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda kullanılan yardımcı gereçleri tanımlayabilmesi ve uygun çevre düzenlemesini planlar.9A
Ambulasyon seviyesine göre yardımcı gereç ihtiyacını belirleyebilmesi ve bu yardımcı gereçlerin kullanımlarına ait eğitimlerini gerçekleştirir9A
Tekerlekli sandalye çeşitlerini, ölçülerini, kişiye özel sandalye seçimini ve transfer yöntemlerini öğrenir9A
Robotik fizyoterapi, sanal gerçeklik ve nano teknolojiyi öğrenebilmesi ve hastaya özel uygulamaları yapar9A
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında yardımcı gereçlere dair yapılan son araştırmaları öğrenir9A
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yardımcı gereç ihtiyacı ve seçimi 2. kaynak s: 199-208, 3. kaynak s: 343-345.
2Koltuk değneği, walker ve baston uygulamaları2. kaynak s: 199-208, 3. kaynak s: 343-345.
3Koltuk değneği, baston, walker ve paralel bar eğitimi2. kaynak s: 199-208, 3. kaynak s: 343-345.
4Tekerlekli sandalye ve çeşitleri2. kaynak s: 199-208, 3. kaynak s: 343-345.
5Tekerlekli sandalye seçimi ve özel ilaveleri2. kaynak s: 199-208, 3. kaynak s: 343-345.
6Tekerlekli sandalye eğitimi2. kaynak s: 199-208, 3. kaynak s: 343-345.
7Çevre ve mimari düzenlemelerMebis notu
8Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda teknoloji kullanımıMebis notu
9Robotik fizyoterapi uygulamalarıMebis notu
10Üst ekstremite ve alt ekstremite robotik eğitimleriMebis notu
11Üst ekstremite ve alt ekstremite robotik eğitimleriMebis notu
12Rehabilitasyonda nano teknoloji uygulamalarıMebis notu
13Ortez ve protez genel yaklaşımlarıMebis notu
14Genel tekrar ve güncel literatürTüm kaynaklar ve son 6 yıl ilgili literatür (Pubmed)
Kaynak
Mebis notu verilecektir.
1. Z. Candan Algun (Türeyen) Uygulamalı Fizik Tedavi Rehabilitasyon, DEÜ yayınları, 1998 2. Porter SB. Tidy’s Physiotherapy, 2008, çeviri, Pelikan Kitapevi. 3. Medipol e-literature

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:09Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:10