Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TOPLUM TEMELLI REHABILITASYON-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Görkem ATA
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıToplum temelli rehabilitasyonu, uygulama alanlarını, rehabilitasyona ihtiyacı olan hem bireylere hem de yetkililere ulaşmanın yollarını ve rehabilitasyon uygulamalarında ekipte yer alarak ergoterapi değerlendirme ve müdahale yöntemlerini uygulamasını öğretmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Toplum temelli rehabilitasyon nedir ve rehabilitasyon ekibi kimlerden oluşur?,Farklı Toplum temelli rehabilitasyon projelerinin sunulması,Ekibin eğitim paketinin düzenlenmesi,Çevre-ev ve kişi değerlendirmeleri ile bireylerin aktivite performanslarının analiz edilmesi,Çevre ve saha çalışması-kaldırımlar, Merdiven Yüksekliği,Çevre ve saha çalışması-Devlet binaları,Çevre ve saha çalışması-Hastane Girişleri,Özrün engellenmesinde Fizyoterapistin rolü,Toplum temelli rehabilitasyon programının değerlendirilmesi,Türkiyede Toplum Temelli Rehabilitasyon projesine ihtiyacı olan illerin tespit edilmesi,Çevre ve saha çalışması-Toplu taşıma, Ulaşım araçları,Çevre ve saha çalışması-Etkinlikler, müzeler, eğlence merkezleri vb. ,Grup Çalışması,Grup Çalışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Toplum Temelli rehabilitasyonu tanımlar.10, 16, 19, 2, 9A, D, E, F, H
Toplum temelli rehabilitasyon ekibini oluşturacak diğer disiplinleri tanır ve görev dağılımlarını sıralar10, 16, 19, 2, 9A, D, E, F, H
Toplum temelli rehabilitasyon ekibini eğitim ihtiyaçlarını belirleyerek eğitimi sağlar10, 16, 19, 2, 9A, D, E, F, H
Toplum temelli rehabilitasyon programını oluşturur10, 16, 19, 2, 9A, D, E, F, H
Toplum temelli rehabilitasyon programını oluştururken yetkili makamlar ile iletişime geçer10, 16, 19, 2, 9A, D, E, F, H
İhtiyacı olan bireyleri belirleyerek ihtiyaç analizlerini yapar, müdahale planlarını uygulayarak sorgular10, 16, 19, 2, 9A, D, E, F, H
Toplumu bu tür projelerden haberdar ederek bilinçlendirir10, 16, 19, 2, 9A, D, E, F, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Toplum temelli rehabilitasyon nedir ve rehabilitasyon ekibi kimlerden oluşur?Önceden verilen ders notuna hazırlanmak
2Farklı Toplum temelli rehabilitasyon projelerinin sunulmasıÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
3Ekibin eğitim paketinin düzenlenmesiÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
4Çevre-ev ve kişi değerlendirmeleri ile bireylerin aktivite performanslarının analiz edilmesiÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
5Çevre ve saha çalışması-kaldırımlar, Merdiven YüksekliğiAraştırma
6Çevre ve saha çalışması-Devlet binalarıAraştırma
7Çevre ve saha çalışması-Hastane GirişleriAraştırma
8Özrün engellenmesinde Fizyoterapistin rolüÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
9Toplum temelli rehabilitasyon programının değerlendirilmesiÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
10Türkiyede Toplum Temelli Rehabilitasyon projesine ihtiyacı olan illerin tespit edilmesiÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
11Çevre ve saha çalışması-Toplu taşıma, Ulaşım araçlarıAraştırma
12Çevre ve saha çalışması-Etkinlikler, müzeler, eğlence merkezleri vb. Araştırma
13Grup ÇalışmasıAraştırma
14Grup ÇalışmasıAraştırma
Kaynak
1. Kronenberg, F., Algado, S.S., Pollard, N. Occupational Therapy Without Borders Learning From The Spirit Of The Survıvors. Elsevier-Churchill Livingstone,London,2004. 1. Scaffa, M.E.Occupational Therapy in Community-Based Practice Settings. F.A.Davis Company, Philadelphia,2001.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme7214
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi717
Okul Dışı Diğer Faaliyetler7214
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı144
Genel Sınav ve Hazırlığı144
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)71
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(71/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TOPLUM TEMELLI REHABILITASYON-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Görkem ATA
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıToplum temelli rehabilitasyonu, uygulama alanlarını, rehabilitasyona ihtiyacı olan hem bireylere hem de yetkililere ulaşmanın yollarını ve rehabilitasyon uygulamalarında ekipte yer alarak ergoterapi değerlendirme ve müdahale yöntemlerini uygulamasını öğretmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Toplum temelli rehabilitasyon nedir ve rehabilitasyon ekibi kimlerden oluşur?,Farklı Toplum temelli rehabilitasyon projelerinin sunulması,Ekibin eğitim paketinin düzenlenmesi,Çevre-ev ve kişi değerlendirmeleri ile bireylerin aktivite performanslarının analiz edilmesi,Çevre ve saha çalışması-kaldırımlar, Merdiven Yüksekliği,Çevre ve saha çalışması-Devlet binaları,Çevre ve saha çalışması-Hastane Girişleri,Özrün engellenmesinde Fizyoterapistin rolü,Toplum temelli rehabilitasyon programının değerlendirilmesi,Türkiyede Toplum Temelli Rehabilitasyon projesine ihtiyacı olan illerin tespit edilmesi,Çevre ve saha çalışması-Toplu taşıma, Ulaşım araçları,Çevre ve saha çalışması-Etkinlikler, müzeler, eğlence merkezleri vb. ,Grup Çalışması,Grup Çalışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Toplum Temelli rehabilitasyonu tanımlar.10, 16, 19, 2, 9A, D, E, F, H
Toplum temelli rehabilitasyon ekibini oluşturacak diğer disiplinleri tanır ve görev dağılımlarını sıralar10, 16, 19, 2, 9A, D, E, F, H
Toplum temelli rehabilitasyon ekibini eğitim ihtiyaçlarını belirleyerek eğitimi sağlar10, 16, 19, 2, 9A, D, E, F, H
Toplum temelli rehabilitasyon programını oluşturur10, 16, 19, 2, 9A, D, E, F, H
Toplum temelli rehabilitasyon programını oluştururken yetkili makamlar ile iletişime geçer10, 16, 19, 2, 9A, D, E, F, H
İhtiyacı olan bireyleri belirleyerek ihtiyaç analizlerini yapar, müdahale planlarını uygulayarak sorgular10, 16, 19, 2, 9A, D, E, F, H
Toplumu bu tür projelerden haberdar ederek bilinçlendirir10, 16, 19, 2, 9A, D, E, F, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Toplum temelli rehabilitasyon nedir ve rehabilitasyon ekibi kimlerden oluşur?Önceden verilen ders notuna hazırlanmak
2Farklı Toplum temelli rehabilitasyon projelerinin sunulmasıÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
3Ekibin eğitim paketinin düzenlenmesiÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
4Çevre-ev ve kişi değerlendirmeleri ile bireylerin aktivite performanslarının analiz edilmesiÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
5Çevre ve saha çalışması-kaldırımlar, Merdiven YüksekliğiAraştırma
6Çevre ve saha çalışması-Devlet binalarıAraştırma
7Çevre ve saha çalışması-Hastane GirişleriAraştırma
8Özrün engellenmesinde Fizyoterapistin rolüÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
9Toplum temelli rehabilitasyon programının değerlendirilmesiÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
10Türkiyede Toplum Temelli Rehabilitasyon projesine ihtiyacı olan illerin tespit edilmesiÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
11Çevre ve saha çalışması-Toplu taşıma, Ulaşım araçlarıAraştırma
12Çevre ve saha çalışması-Etkinlikler, müzeler, eğlence merkezleri vb. Araştırma
13Grup ÇalışmasıAraştırma
14Grup ÇalışmasıAraştırma
Kaynak
1. Kronenberg, F., Algado, S.S., Pollard, N. Occupational Therapy Without Borders Learning From The Spirit Of The Survıvors. Elsevier-Churchill Livingstone,London,2004. 1. Scaffa, M.E.Occupational Therapy in Community-Based Practice Settings. F.A.Davis Company, Philadelphia,2001.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:09Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:10