Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AQUATERAPİ-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Pınar KAYA SARIBAŞ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Sena ÖZDEMİR GÖRGÜ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSuyun terapatik özellikleri, su içinde yapılan egzersizler, suya özel teknikler ve aquaterapiyi farklı problemler için uygulama hakkında temel bilgi vermek
Dersin İçeriğiBu ders; Akuaterapinin tarihçesi ve suyun temel fiziksel prensipleri,Akuaterapinin başlıca vücut sistemlerine etkisi,Halliwick yönteminin prensipleri,Halliwick yönteminin uygulama yöntemleri,Bad Ragaz yöntemi ve derin su koşusu,Watsu ve Ai Chi yöntemleri ve temel prensipleri,Ortopedik hastalıklarda akuaterapi uygulamaları,Kardiyovasküler hastalıklarda akuaterapi uygulamaları,Romatizmal hastalıklarda akuaterapi uygulamaları,Nörolojik hastalıklarda akuaterapi uygulamaları,Pediatrik hastalıklarda akuaterapi uygulamaları,Obezite ve metabolik sendrom hastalıklarında akuaterapi uygulamaları,Jinekolojik hastalıklarda akuaterapi uygulamaları,Havuz özellikleri/yüzme yardımcıları ve akuaterapi uygulamalarında risk yönetimi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ortopedik, romatizmal, kardiyovasküler, nörolojik, kadın sağlığı ve farklı hastalık gruplarında aquaterapi uygulamalarının etkilerini anlatır9A
Ortopedik, romatizmal, kardiyovasküler, nörolojik, kadın sağlığı hastalık gruplarında farklı aquaterapi uygulama tekniklerini karşılaştırır9A
Bad Ragaz tekniğinin hedeflerini anlatır, Derin Su Koşusu, Watsu ve Ai Chi yöntemlerini ve temel prensiplerini özetler9A
Suyun temel fiziksel prensiplerini bilir ve başlıca vücut sistemlerine etkilerini tanımlar9A
Halliwick yönteminin prensiplerini ve uygulama yöntemlerini tartışır9A
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Akuaterapinin tarihçesi ve suyun temel fiziksel prensipleriMebis ders notları
2Akuaterapinin başlıca vücut sistemlerine etkisiMebis ders notları
3Halliwick yönteminin prensipleriMebis ders notları
4Halliwick yönteminin uygulama yöntemleriMebis ders notları
5Bad Ragaz yöntemi ve derin su koşusuMebis ders notları
6Watsu ve Ai Chi yöntemleri ve temel prensipleriMebis ders notları
7Ortopedik hastalıklarda akuaterapi uygulamalarıMebis ders notları
8Kardiyovasküler hastalıklarda akuaterapi uygulamalarıMebis ders notları
9Romatizmal hastalıklarda akuaterapi uygulamalarıMebis ders notları
10Nörolojik hastalıklarda akuaterapi uygulamalarıMebis ders notları
11Pediatrik hastalıklarda akuaterapi uygulamalarıMebis ders notları
12Obezite ve metabolik sendrom hastalıklarında akuaterapi uygulamalarıMebis ders notları
13Jinekolojik hastalıklarda akuaterapi uygulamalarıMebis ders notları
14Havuz özellikleri/yüzme yardımcıları ve akuaterapi uygulamalarında risk yönetimiMebis ders notları
Kaynak
Mebis ders notları
1. Isı, Işık, Su. Ed. Prof. Dr. Hülya HARUTOĞLU. Hipokrat Yayınevi 2. Su içi rehabilitasyon. Hülya Yücel. İstanbul Tıp Kitabevi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı166
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)58
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(58/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AQUATERAPİ-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Pınar KAYA SARIBAŞ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Sena ÖZDEMİR GÖRGÜ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSuyun terapatik özellikleri, su içinde yapılan egzersizler, suya özel teknikler ve aquaterapiyi farklı problemler için uygulama hakkında temel bilgi vermek
Dersin İçeriğiBu ders; Akuaterapinin tarihçesi ve suyun temel fiziksel prensipleri,Akuaterapinin başlıca vücut sistemlerine etkisi,Halliwick yönteminin prensipleri,Halliwick yönteminin uygulama yöntemleri,Bad Ragaz yöntemi ve derin su koşusu,Watsu ve Ai Chi yöntemleri ve temel prensipleri,Ortopedik hastalıklarda akuaterapi uygulamaları,Kardiyovasküler hastalıklarda akuaterapi uygulamaları,Romatizmal hastalıklarda akuaterapi uygulamaları,Nörolojik hastalıklarda akuaterapi uygulamaları,Pediatrik hastalıklarda akuaterapi uygulamaları,Obezite ve metabolik sendrom hastalıklarında akuaterapi uygulamaları,Jinekolojik hastalıklarda akuaterapi uygulamaları,Havuz özellikleri/yüzme yardımcıları ve akuaterapi uygulamalarında risk yönetimi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ortopedik, romatizmal, kardiyovasküler, nörolojik, kadın sağlığı ve farklı hastalık gruplarında aquaterapi uygulamalarının etkilerini anlatır9A
Ortopedik, romatizmal, kardiyovasküler, nörolojik, kadın sağlığı hastalık gruplarında farklı aquaterapi uygulama tekniklerini karşılaştırır9A
Bad Ragaz tekniğinin hedeflerini anlatır, Derin Su Koşusu, Watsu ve Ai Chi yöntemlerini ve temel prensiplerini özetler9A
Suyun temel fiziksel prensiplerini bilir ve başlıca vücut sistemlerine etkilerini tanımlar9A
Halliwick yönteminin prensiplerini ve uygulama yöntemlerini tartışır9A
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Akuaterapinin tarihçesi ve suyun temel fiziksel prensipleriMebis ders notları
2Akuaterapinin başlıca vücut sistemlerine etkisiMebis ders notları
3Halliwick yönteminin prensipleriMebis ders notları
4Halliwick yönteminin uygulama yöntemleriMebis ders notları
5Bad Ragaz yöntemi ve derin su koşusuMebis ders notları
6Watsu ve Ai Chi yöntemleri ve temel prensipleriMebis ders notları
7Ortopedik hastalıklarda akuaterapi uygulamalarıMebis ders notları
8Kardiyovasküler hastalıklarda akuaterapi uygulamalarıMebis ders notları
9Romatizmal hastalıklarda akuaterapi uygulamalarıMebis ders notları
10Nörolojik hastalıklarda akuaterapi uygulamalarıMebis ders notları
11Pediatrik hastalıklarda akuaterapi uygulamalarıMebis ders notları
12Obezite ve metabolik sendrom hastalıklarında akuaterapi uygulamalarıMebis ders notları
13Jinekolojik hastalıklarda akuaterapi uygulamalarıMebis ders notları
14Havuz özellikleri/yüzme yardımcıları ve akuaterapi uygulamalarında risk yönetimiMebis ders notları
Kaynak
Mebis ders notları
1. Isı, Işık, Su. Ed. Prof. Dr. Hülya HARUTOĞLU. Hipokrat Yayınevi 2. Su içi rehabilitasyon. Hülya Yücel. İstanbul Tıp Kitabevi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:06Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:08