Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SAĞLIKTA HOLİSTİK YAKLAŞIM-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Esra ATILGAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Musa KOCATEPE
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHolistik fizyoterapi prensiplerini,fizyolojik cevaplarını,tekniklerini örneklemektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Sağlıkta holistik yaklaşım,Sujok tekniğinin temel sistemi,Sujok ve kas iskelet sistemi,Sujok ve organlar,Sujok uygulaması,Craniosacral osteopati,Vaka çalışması,Craniosacral osteopati ve fizyoterapi,Craniosacral uygulama,Enerji beden ve anatomisi,Enerji terapilerindeki değişkenler,Enerji terapi uygulamaları,Fizyoterapide eterik yağlar ve kullanımı,Tedavi teknikleri ve değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Fizyoterapide Sujok yönteminin önemini, etkilerini ve endikasyonlarını yorumlayabilmesi6, 9A
Craniosakral osteopatiyi yorumlayabilmesi6, 9A
Craniosacral osteopatinin kas iskelet sistemi üzerine ve iç organlara etkilerini tanımlayabilmesi6, 9A
Enerji terapilerini örnekleyebilmesi6, 9A
Fizyoterapide enerji terapilerinin etkilerini ve endikasyonlarını açıklayabilmesi6, 9A
Öğretim Yöntemleri:6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sağlıkta holistik yaklaşım5. kaynak, sayfa 13
2Sujok tekniğinin temel sistemi7. kaynak, sayfa 9-13
3Sujok ve kas iskelet sistemi7. kaynak, sayfa 30-32
4Sujok ve organlar7. kaynak, sayfa 32-33
5Sujok uygulaması7. kaynak, sayfa 59-84
6Craniosacral osteopati8. kaynak sayfa 1-77
7Vaka çalışması7. kaynak, sayfa 90-136
8Craniosacral osteopati ve fizyoterapi8. kaynak sayfa 79-221
9Craniosacral uygulamahttps://www.youtube.com/watch?v=0wJWyNPz678
10Enerji beden ve anatomisi5. kaynak, sayfa 75-95
11Enerji terapilerindeki değişkenler5. kaynak, sayfa 39-51
12Enerji terapi uygulamaları5. kaynak, sayfa 97-102
13Fizyoterapide eterik yağlar ve kullanımı7. kaynak, sayfa 36-57
14Tedavi teknikleri ve değerlendirmeSunumlara çalışılması
Kaynak
Ders notu verilecek
1-Thomas J.Bıllıtteri’Alternative Medicine’ 2001 2- Catherine G.Davis’Alternative Medicine’,2012, Lerner Publishing Group 3-Maria Chivers,’Dyslexia and Alternative Therapies’ 2006 4- Bridgit Dimond ‘Legal Aspects of Physiotherapy’2009,Wiley-Blackwell 5- Wilhelm ZA, Refleksoloji,Dharma 2003 6- Lagatree KM, Feng Shui,Akaşa, 2010 7- Woo PJ, Sujok Seed Therapy, 2000 8- Liem T, Cranial Osteopathy, Elsevier, 2004

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı177
Genel Sınav ve Hazırlığı177
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)56
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(56/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SAĞLIKTA HOLİSTİK YAKLAŞIM-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Esra ATILGAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Musa KOCATEPE
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHolistik fizyoterapi prensiplerini,fizyolojik cevaplarını,tekniklerini örneklemektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Sağlıkta holistik yaklaşım,Sujok tekniğinin temel sistemi,Sujok ve kas iskelet sistemi,Sujok ve organlar,Sujok uygulaması,Craniosacral osteopati,Vaka çalışması,Craniosacral osteopati ve fizyoterapi,Craniosacral uygulama,Enerji beden ve anatomisi,Enerji terapilerindeki değişkenler,Enerji terapi uygulamaları,Fizyoterapide eterik yağlar ve kullanımı,Tedavi teknikleri ve değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Fizyoterapide Sujok yönteminin önemini, etkilerini ve endikasyonlarını yorumlayabilmesi6, 9A
Craniosakral osteopatiyi yorumlayabilmesi6, 9A
Craniosacral osteopatinin kas iskelet sistemi üzerine ve iç organlara etkilerini tanımlayabilmesi6, 9A
Enerji terapilerini örnekleyebilmesi6, 9A
Fizyoterapide enerji terapilerinin etkilerini ve endikasyonlarını açıklayabilmesi6, 9A
Öğretim Yöntemleri:6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sağlıkta holistik yaklaşım5. kaynak, sayfa 13
2Sujok tekniğinin temel sistemi7. kaynak, sayfa 9-13
3Sujok ve kas iskelet sistemi7. kaynak, sayfa 30-32
4Sujok ve organlar7. kaynak, sayfa 32-33
5Sujok uygulaması7. kaynak, sayfa 59-84
6Craniosacral osteopati8. kaynak sayfa 1-77
7Vaka çalışması7. kaynak, sayfa 90-136
8Craniosacral osteopati ve fizyoterapi8. kaynak sayfa 79-221
9Craniosacral uygulamahttps://www.youtube.com/watch?v=0wJWyNPz678
10Enerji beden ve anatomisi5. kaynak, sayfa 75-95
11Enerji terapilerindeki değişkenler5. kaynak, sayfa 39-51
12Enerji terapi uygulamaları5. kaynak, sayfa 97-102
13Fizyoterapide eterik yağlar ve kullanımı7. kaynak, sayfa 36-57
14Tedavi teknikleri ve değerlendirmeSunumlara çalışılması
Kaynak
Ders notu verilecek
1-Thomas J.Bıllıtteri’Alternative Medicine’ 2001 2- Catherine G.Davis’Alternative Medicine’,2012, Lerner Publishing Group 3-Maria Chivers,’Dyslexia and Alternative Therapies’ 2006 4- Bridgit Dimond ‘Legal Aspects of Physiotherapy’2009,Wiley-Blackwell 5- Wilhelm ZA, Refleksoloji,Dharma 2003 6- Lagatree KM, Feng Shui,Akaşa, 2010 7- Woo PJ, Sujok Seed Therapy, 2000 8- Liem T, Cranial Osteopathy, Elsevier, 2004

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:06Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:08