Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNGİLİZCE I-Güz Dönemi4+044
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİng
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüOrtak Zorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Onur KAVAK
Dersi Verenler
Dersin YardımcılarıÖğretim Görevlisi ASLI BARAN, FULYA KAHVECİ, MÜGE ESER, MEHMET POLAT TACAR, HAKAN YILDIZ, ZEYNEB ÇETİNER
Dersin AmacıCEFR A2 seviyesine göre dört temel beceriyi kullanarak yazılı ve sözlü iletişim becerisinin kazandırılması
Dersin İçeriğiBu ders; Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı)
,Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı),Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı) ,Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı) ,People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı),People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı),People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı),Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı) ,Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı) ,Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı),Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı),Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı),The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı)
,The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı)
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. İngilizcenin temel dil bilgisi kurallarını açıklayabilecektir.10, 11, 16, 6, 9A
1.1. Sözlü ve yazılı olarak kendini kısaca açıklar.10, 16, 9A
1.2. İngilizce basit diyalogları yorumlar.10, 16, 9A
1.3. Öğrenmiş olduğu yeni yapı ve kelimeleri günlük hayatında kullanır.10, 16, 9A
2. Çeşitli metinleri okuyarak gerekli bilgi, beceri ve stratejileri kullanabilecektir.10, 11, 16, 6, 9A
2.1. Bilinmeyen sözcükleri anlamak için tanıma stratejileri kullanır.10, 16, 9A
2.2. Anlamı belirgin hale getirmek için tarama, gözden geçirme, ve ayrıntılı okuma stratejilerini kullanır.10, 16, 9A
2.3. Metin içerisinde bölümler arasındaki ilişkiyi saptar.10, 16, 9A
3. Farklı sosyal ortamlar ve ihtiyaçlar durumunda İngilizcede makul bir düzeyde akıcı ve doğru olarak sözlü iletişim kurabilecektir.10, 11, 16, 6, 9A
3.1. Uygun dilbilgisi kurallarını kullanarak dile anlam kazandırır.10, 16, 6, 9A
3.2. Farklı konularda konuşurken uygun kelimeleri kullanır.10, 16, 9A
3.3. Sözlü iletişimde temel dilbilgisi yapılarını kullanır.10, 16, 9A
4. İngilizce'nin sosyal medya ortamında kullanımıyla alakalı kendini ifade edebilecektir.10, 16, 9A
4.1 Güncel sorunlarla alakalı fikrini ifade eder.10, 16, 9A
4.2 Karşıt görüşlere karşı maddi ve manevi değerlerini sözlü olarak korur.10, 16, 6, 9A
5. İngilizce'yi kendi kendine geliştirme konusundaki yönlendirmeleri uygulayabilecektir. 10, 16, 9A
5.1 Kaynakları etkili kullanma konusunda sıralama yapar.10, 16, 6, 9A
5.2 Verimli zaman yönetimi konusunda etkinlik gösterir.10, 16, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı)
İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
2Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı)İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
3Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı) İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
4Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı) İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
5People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı)İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
6People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı)İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
7People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı)İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
8Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı) İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
9Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı) İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
10Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı)İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
11Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı)İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
12Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı)İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
13The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı)
İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
14The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı)
İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
Kaynak
Speakout 2nd Edition, Pearson Publications, 2018, ISBN:978-1-292-11593-1 www.eltpublications.com

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
3
PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
4
PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
5
PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
10
PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12121
Genel Sınav ve Hazırlığı12121
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)126
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(126/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNGİLİZCE I-Güz Dönemi4+044
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİng
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüOrtak Zorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Onur KAVAK
Dersi Verenler
Dersin YardımcılarıÖğretim Görevlisi ASLI BARAN, FULYA KAHVECİ, MÜGE ESER, MEHMET POLAT TACAR, HAKAN YILDIZ, ZEYNEB ÇETİNER
Dersin AmacıCEFR A2 seviyesine göre dört temel beceriyi kullanarak yazılı ve sözlü iletişim becerisinin kazandırılması
Dersin İçeriğiBu ders; Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı)
,Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı),Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı) ,Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı) ,People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı),People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı),People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı),Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı) ,Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı) ,Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı),Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı),Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı),The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı)
,The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı)
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. İngilizcenin temel dil bilgisi kurallarını açıklayabilecektir.10, 11, 16, 6, 9A
1.1. Sözlü ve yazılı olarak kendini kısaca açıklar.10, 16, 9A
1.2. İngilizce basit diyalogları yorumlar.10, 16, 9A
1.3. Öğrenmiş olduğu yeni yapı ve kelimeleri günlük hayatında kullanır.10, 16, 9A
2. Çeşitli metinleri okuyarak gerekli bilgi, beceri ve stratejileri kullanabilecektir.10, 11, 16, 6, 9A
2.1. Bilinmeyen sözcükleri anlamak için tanıma stratejileri kullanır.10, 16, 9A
2.2. Anlamı belirgin hale getirmek için tarama, gözden geçirme, ve ayrıntılı okuma stratejilerini kullanır.10, 16, 9A
2.3. Metin içerisinde bölümler arasındaki ilişkiyi saptar.10, 16, 9A
3. Farklı sosyal ortamlar ve ihtiyaçlar durumunda İngilizcede makul bir düzeyde akıcı ve doğru olarak sözlü iletişim kurabilecektir.10, 11, 16, 6, 9A
3.1. Uygun dilbilgisi kurallarını kullanarak dile anlam kazandırır.10, 16, 6, 9A
3.2. Farklı konularda konuşurken uygun kelimeleri kullanır.10, 16, 9A
3.3. Sözlü iletişimde temel dilbilgisi yapılarını kullanır.10, 16, 9A
4. İngilizce'nin sosyal medya ortamında kullanımıyla alakalı kendini ifade edebilecektir.10, 16, 9A
4.1 Güncel sorunlarla alakalı fikrini ifade eder.10, 16, 9A
4.2 Karşıt görüşlere karşı maddi ve manevi değerlerini sözlü olarak korur.10, 16, 6, 9A
5. İngilizce'yi kendi kendine geliştirme konusundaki yönlendirmeleri uygulayabilecektir. 10, 16, 9A
5.1 Kaynakları etkili kullanma konusunda sıralama yapar.10, 16, 6, 9A
5.2 Verimli zaman yönetimi konusunda etkinlik gösterir.10, 16, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı)
İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
2Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı)İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
3Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı) İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
4Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı) İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
5People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı)İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
6People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı)İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
7People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı)İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
8Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı) İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
9Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı) İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
10Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı)İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
11Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı)İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
12Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı)İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
13The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı)
İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
14The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı)
İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
Kaynak
Speakout 2nd Edition, Pearson Publications, 2018, ISBN:978-1-292-11593-1 www.eltpublications.com

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
3
PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
4
PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
5
PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
10
PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:06