Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ERGOTERAPİDE ETİK-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersi VerenlerDoç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıEtik, ahlak ve deontoloji kavramlarını, ergoterapi etik kurallarını ve uygulama standartlarını, klinik ve araştırma etiğini öğretip benimseterek öğrencilerin bir ergoterapist olarak rehabilitasyon ekibi içinde profesyonel ve etik davranış göstermesini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; 1.Etiğe giriş, Ahlak-Etik kuramlarının tartışılması,2. Sağlık personeli, hasta ve hasta yakınları arasındaki ilişkilerde deontoloji, hasta ve çocuk haklarının incelenmesi,3. Rehabilitasyon kavramı, ekip çalışması ve sağlık profesyonellerinin çalışma prensipleri,4. Etik ve hukuk kavramı,5. Ergoterapistin rolü, ekip çalışmasında yeri, hukukta yeri, çalışma alanları, ergoterapistin eğitim durumu, Türkiye ve dünyadaki yeri(ödev sunumu),6. Ergoterapi etiğinde teorik perspektif ve yetkin birimler,7. Mesleki deontoloji ve ulusal/uluslar arası etik deklerasyonlar,8. Ergoterapistlerin etik prensipleri,9. Ergoterapide etik sorunlar ve çözüm yollar,10. Ergoterapide uygulama standartları,11. Ergoterapide uygulama standartlarının tartışılması,12. Etik problemler ve problem çözme (ödev sunumu),13. Araştırma etiği,14. Ergoterapinin çalışma alanları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ergoterapi mesleğinde etik prensipleri tartışır. 10, 13, 9A
Rehabilitasyon alanında etik kuralları tanımlar.10, 15, 5, 9A
Ergoterapi mesleğinin etik prensiplerini açıklar.10, 9A
Hasta, rehabilitasyon ekibinin hak ve sorumluluklarını ifade eder.15, 9A
Ergoterapist olarak etik uygulama standartlarını oluşturur.10, 5, 9A
Ergoterapide etik prensipleri rapor eder.10, 5, 9A
Ergoterapide etik sorunları çözümler.10, 5, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11.Etiğe giriş, Ahlak-Etik kuramlarının tartışılmasıMEBİS Ders Notları
22. Sağlık personeli, hasta ve hasta yakınları arasındaki ilişkilerde deontoloji, hasta ve çocuk haklarının incelenmesiMEBİS Ders Notları
33. Rehabilitasyon kavramı, ekip çalışması ve sağlık profesyonellerinin çalışma prensipleriMEBİS Ders Notları
44. Etik ve hukuk kavramıMEBİS Ders Notları
55. Ergoterapistin rolü, ekip çalışmasında yeri, hukukta yeri, çalışma alanları, ergoterapistin eğitim durumu, Türkiye ve dünyadaki yeri(ödev sunumu)MEBİS Ders Notları
66. Ergoterapi etiğinde teorik perspektif ve yetkin birimlerMEBİS Ders Notları
77. Mesleki deontoloji ve ulusal/uluslar arası etik deklerasyonlarMEBİS Ders Notları
88. Ergoterapistlerin etik prensipleriMEBİS Ders Notları
99. Ergoterapide etik sorunlar ve çözüm yollarMEBİS Ders Notları
1010. Ergoterapide uygulama standartlarıMEBİS Ders Notları
1111. Ergoterapide uygulama standartlarının tartışılmasıMEBİS Ders Notları
1212. Etik problemler ve problem çözme (ödev sunumu)MEBİS Ders Notları
1313. Araştırma etiğiMEBİS Ders Notları
1414. Ergoterapinin çalışma alanlarıMEBİS Ders Notları
Kaynak
Dersin sorumlusu tarafından verilecektir
-Reference Guide to the Occupational Therapy Code of Ethics ands Ethics Standarts, AOTA 2010 -Occupational Therapy: Principles and Practice, Alice J Punwar -Ethics in Rehabilitation, A clinical perspective, B.L.Kornblau, S.P. Starling -Continuing Professional Development: A Guide For Therapists -Tübitak araştırma ve yayın etiği kurulu yönetmeliği

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
3
PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
4
PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
5
PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
9
PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
10
PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme5210
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi111
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer144
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı144
Genel Sınav ve Hazırlığı144
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)51
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(51/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ERGOTERAPİDE ETİK-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersi VerenlerDoç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıEtik, ahlak ve deontoloji kavramlarını, ergoterapi etik kurallarını ve uygulama standartlarını, klinik ve araştırma etiğini öğretip benimseterek öğrencilerin bir ergoterapist olarak rehabilitasyon ekibi içinde profesyonel ve etik davranış göstermesini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; 1.Etiğe giriş, Ahlak-Etik kuramlarının tartışılması,2. Sağlık personeli, hasta ve hasta yakınları arasındaki ilişkilerde deontoloji, hasta ve çocuk haklarının incelenmesi,3. Rehabilitasyon kavramı, ekip çalışması ve sağlık profesyonellerinin çalışma prensipleri,4. Etik ve hukuk kavramı,5. Ergoterapistin rolü, ekip çalışmasında yeri, hukukta yeri, çalışma alanları, ergoterapistin eğitim durumu, Türkiye ve dünyadaki yeri(ödev sunumu),6. Ergoterapi etiğinde teorik perspektif ve yetkin birimler,7. Mesleki deontoloji ve ulusal/uluslar arası etik deklerasyonlar,8. Ergoterapistlerin etik prensipleri,9. Ergoterapide etik sorunlar ve çözüm yollar,10. Ergoterapide uygulama standartları,11. Ergoterapide uygulama standartlarının tartışılması,12. Etik problemler ve problem çözme (ödev sunumu),13. Araştırma etiği,14. Ergoterapinin çalışma alanları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ergoterapi mesleğinde etik prensipleri tartışır. 10, 13, 9A
Rehabilitasyon alanında etik kuralları tanımlar.10, 15, 5, 9A
Ergoterapi mesleğinin etik prensiplerini açıklar.10, 9A
Hasta, rehabilitasyon ekibinin hak ve sorumluluklarını ifade eder.15, 9A
Ergoterapist olarak etik uygulama standartlarını oluşturur.10, 5, 9A
Ergoterapide etik prensipleri rapor eder.10, 5, 9A
Ergoterapide etik sorunları çözümler.10, 5, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11.Etiğe giriş, Ahlak-Etik kuramlarının tartışılmasıMEBİS Ders Notları
22. Sağlık personeli, hasta ve hasta yakınları arasındaki ilişkilerde deontoloji, hasta ve çocuk haklarının incelenmesiMEBİS Ders Notları
33. Rehabilitasyon kavramı, ekip çalışması ve sağlık profesyonellerinin çalışma prensipleriMEBİS Ders Notları
44. Etik ve hukuk kavramıMEBİS Ders Notları
55. Ergoterapistin rolü, ekip çalışmasında yeri, hukukta yeri, çalışma alanları, ergoterapistin eğitim durumu, Türkiye ve dünyadaki yeri(ödev sunumu)MEBİS Ders Notları
66. Ergoterapi etiğinde teorik perspektif ve yetkin birimlerMEBİS Ders Notları
77. Mesleki deontoloji ve ulusal/uluslar arası etik deklerasyonlarMEBİS Ders Notları
88. Ergoterapistlerin etik prensipleriMEBİS Ders Notları
99. Ergoterapide etik sorunlar ve çözüm yollarMEBİS Ders Notları
1010. Ergoterapide uygulama standartlarıMEBİS Ders Notları
1111. Ergoterapide uygulama standartlarının tartışılmasıMEBİS Ders Notları
1212. Etik problemler ve problem çözme (ödev sunumu)MEBİS Ders Notları
1313. Araştırma etiğiMEBİS Ders Notları
1414. Ergoterapinin çalışma alanlarıMEBİS Ders Notları
Kaynak
Dersin sorumlusu tarafından verilecektir
-Reference Guide to the Occupational Therapy Code of Ethics ands Ethics Standarts, AOTA 2010 -Occupational Therapy: Principles and Practice, Alice J Punwar -Ethics in Rehabilitation, A clinical perspective, B.L.Kornblau, S.P. Starling -Continuing Professional Development: A Guide For Therapists -Tübitak araştırma ve yayın etiği kurulu yönetmeliği

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
3
PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
4
PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
5
PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
9
PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
10
PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:06