Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
REHABİLİTASYONDA TEKNOLOJİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Devrim TARAKCI, Dr.Öğr.Üye. Ahmet EMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Teknoloji uygulamaları son yıllarda sağlık alanında önemli ölçüde kullanılmaktadır. Gerçekleştirilen uygulamaların rehabilitasyon hizmetlerinde incelenmesi ve kazanımlar hakkında bilgi sahibi olmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Rehabilitasyonda Teknolojiye Giriş,Rehabilitasyonda Sanal Gerçeklik ,Video Bazlı Oyun Tedavisi-1 ,Video Bazlı Oyun Tedavisi-2 ,Robotik Rehabilitasyon ,FES ve uygulama prensipleri ,Tekerlekli Sandalye Teknolojileri ,Giyilebilir Teknolojiler, Hareket Yakalama Teknolojileri ,Mühendis Bakış Açısıyla Rehabilitasyon ve Teknoloji ,Fikirden Ürüne - Fikri Mülkiyet-Patentleşme Süreçleri ,Proje temelli öğrenme ,Özel Gereksinimli Çocuklar için teknoloji ,Telerehabilitasyon,Mobil Uygulamalar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Teknolojik gelişmelerin rehabilitasyona nasıl entegre edilebildiğini bilir | 10, 9 | A |
Rehabilitasyon uygulamalarında teknolojiyi tanımlar | 10, 9 | A |
Farklı hastalık gruplarına rehabilitatif teknolojik yaklaşım uygulamalarını açıklar | 10, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Rehabilitasyonda Teknolojiye Giriş | Kaynak kitap s: 15-21 |
2 | Rehabilitasyonda Sanal Gerçeklik | Kaynak kitap s: 23-38 |
3 | Video Bazlı Oyun Tedavisi-1 | Kaynak S: 49-78 |
4 | Video Bazlı Oyun Tedavisi-2 | Kaynak s:49-78 |
5 | Robotik Rehabilitasyon | Kaynak s: 87-108 |
6 | FES ve uygulama prensipleri | Kaynak s: 161-172 |
7 | Tekerlekli Sandalye Teknolojileri | Kaynak s:173-184 |
8 | Giyilebilir Teknolojiler, Hareket Yakalama Teknolojileri | Kaynak s: 109-146 |
9 | Mühendis Bakış Açısıyla Rehabilitasyon ve Teknoloji | Ders notuna Hazırlık |
10 | Fikirden Ürüne - Fikri Mülkiyet-Patentleşme Süreçleri | |
11 | Proje temelli öğrenme | Ders notuna Hazırlık |
12 | Özel Gereksinimli Çocuklar için teknoloji | Kaynak s: 245-266 |
13 | Telerehabilitasyon | Kaynak Kitap S: 223-236 |
14 | Mobil Uygulamalar | Kaynak 237-244 |
Kaynak |
Rehabilitasyonda Teknoloji, Ela Tarakcı, Devrim Tarakcı, İstanbul Tıp Kitabevleri, 2019 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
2 | PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
3 | PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
4 | PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
5 | PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
9 | PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
10 | PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 6 | 2 | 12 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 7 | 2 | 14 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(54/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
REHABİLİTASYONDA TEKNOLOJİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Devrim TARAKCI, Dr.Öğr.Üye. Ahmet EMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Teknoloji uygulamaları son yıllarda sağlık alanında önemli ölçüde kullanılmaktadır. Gerçekleştirilen uygulamaların rehabilitasyon hizmetlerinde incelenmesi ve kazanımlar hakkında bilgi sahibi olmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Rehabilitasyonda Teknolojiye Giriş,Rehabilitasyonda Sanal Gerçeklik ,Video Bazlı Oyun Tedavisi-1 ,Video Bazlı Oyun Tedavisi-2 ,Robotik Rehabilitasyon ,FES ve uygulama prensipleri ,Tekerlekli Sandalye Teknolojileri ,Giyilebilir Teknolojiler, Hareket Yakalama Teknolojileri ,Mühendis Bakış Açısıyla Rehabilitasyon ve Teknoloji ,Fikirden Ürüne - Fikri Mülkiyet-Patentleşme Süreçleri ,Proje temelli öğrenme ,Özel Gereksinimli Çocuklar için teknoloji ,Telerehabilitasyon,Mobil Uygulamalar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Teknolojik gelişmelerin rehabilitasyona nasıl entegre edilebildiğini bilir | 10, 9 | A |
Rehabilitasyon uygulamalarında teknolojiyi tanımlar | 10, 9 | A |
Farklı hastalık gruplarına rehabilitatif teknolojik yaklaşım uygulamalarını açıklar | 10, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Rehabilitasyonda Teknolojiye Giriş | Kaynak kitap s: 15-21 |
2 | Rehabilitasyonda Sanal Gerçeklik | Kaynak kitap s: 23-38 |
3 | Video Bazlı Oyun Tedavisi-1 | Kaynak S: 49-78 |
4 | Video Bazlı Oyun Tedavisi-2 | Kaynak s:49-78 |
5 | Robotik Rehabilitasyon | Kaynak s: 87-108 |
6 | FES ve uygulama prensipleri | Kaynak s: 161-172 |
7 | Tekerlekli Sandalye Teknolojileri | Kaynak s:173-184 |
8 | Giyilebilir Teknolojiler, Hareket Yakalama Teknolojileri | Kaynak s: 109-146 |
9 | Mühendis Bakış Açısıyla Rehabilitasyon ve Teknoloji | Ders notuna Hazırlık |
10 | Fikirden Ürüne - Fikri Mülkiyet-Patentleşme Süreçleri | |
11 | Proje temelli öğrenme | Ders notuna Hazırlık |
12 | Özel Gereksinimli Çocuklar için teknoloji | Kaynak s: 245-266 |
13 | Telerehabilitasyon | Kaynak Kitap S: 223-236 |
14 | Mobil Uygulamalar | Kaynak 237-244 |
Kaynak |
Rehabilitasyonda Teknoloji, Ela Tarakcı, Devrim Tarakcı, İstanbul Tıp Kitabevleri, 2019 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
2 | PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
3 | PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
4 | PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
5 | PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
9 | PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
10 | PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |