Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
REHABİLİTASYONDA TEKNOLOJİ-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersi VerenlerDoç.Dr. Devrim TARAKCI, Dr.Öğr.Üye. Ahmet EMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTeknoloji uygulamaları son yıllarda sağlık alanında önemli ölçüde kullanılmaktadır. Gerçekleştirilen uygulamaların rehabilitasyon hizmetlerinde incelenmesi ve kazanımlar hakkında bilgi sahibi olmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Rehabilitasyonda Teknolojiye Giriş,Rehabilitasyonda Sanal Gerçeklik
,Video Bazlı Oyun Tedavisi-1
,Video Bazlı Oyun Tedavisi-2
,Robotik Rehabilitasyon
,FES ve uygulama prensipleri
,Tekerlekli Sandalye Teknolojileri
,Giyilebilir Teknolojiler, Hareket Yakalama Teknolojileri
,Mühendis Bakış Açısıyla Rehabilitasyon ve Teknoloji
,Fikirden Ürüne - Fikri Mülkiyet-Patentleşme Süreçleri
,Proje temelli öğrenme
,Özel Gereksinimli Çocuklar için teknoloji
,Telerehabilitasyon,Mobil Uygulamalar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Teknolojik gelişmelerin rehabilitasyona nasıl entegre edilebildiğini bilir10, 9A
Rehabilitasyon uygulamalarında teknolojiyi tanımlar10, 9A
Farklı hastalık gruplarına rehabilitatif teknolojik yaklaşım uygulamalarını açıklar10, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Rehabilitasyonda Teknolojiye GirişKaynak kitap s: 15-21
2Rehabilitasyonda Sanal Gerçeklik
Kaynak kitap s: 23-38
3Video Bazlı Oyun Tedavisi-1
Kaynak S: 49-78
4Video Bazlı Oyun Tedavisi-2
Kaynak s:49-78
5Robotik Rehabilitasyon
Kaynak s: 87-108
6FES ve uygulama prensipleri
Kaynak s: 161-172
7Tekerlekli Sandalye Teknolojileri
Kaynak s:173-184
8Giyilebilir Teknolojiler, Hareket Yakalama Teknolojileri
Kaynak s: 109-146
9Mühendis Bakış Açısıyla Rehabilitasyon ve Teknoloji
Ders notuna Hazırlık
10Fikirden Ürüne - Fikri Mülkiyet-Patentleşme Süreçleri
11Proje temelli öğrenme
Ders notuna Hazırlık
12Özel Gereksinimli Çocuklar için teknoloji
Kaynak s: 245-266
13TelerehabilitasyonKaynak Kitap S: 223-236
14Mobil UygulamalarKaynak 237-244
Kaynak
Rehabilitasyonda Teknoloji, Ela Tarakcı, Devrim Tarakcı, İstanbul Tıp Kitabevleri, 2019

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
3
PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
4
PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
5
PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
10
PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı6212
Genel Sınav ve Hazırlığı7214
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)54
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(54/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
REHABİLİTASYONDA TEKNOLOJİ-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersi VerenlerDoç.Dr. Devrim TARAKCI, Dr.Öğr.Üye. Ahmet EMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTeknoloji uygulamaları son yıllarda sağlık alanında önemli ölçüde kullanılmaktadır. Gerçekleştirilen uygulamaların rehabilitasyon hizmetlerinde incelenmesi ve kazanımlar hakkında bilgi sahibi olmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Rehabilitasyonda Teknolojiye Giriş,Rehabilitasyonda Sanal Gerçeklik
,Video Bazlı Oyun Tedavisi-1
,Video Bazlı Oyun Tedavisi-2
,Robotik Rehabilitasyon
,FES ve uygulama prensipleri
,Tekerlekli Sandalye Teknolojileri
,Giyilebilir Teknolojiler, Hareket Yakalama Teknolojileri
,Mühendis Bakış Açısıyla Rehabilitasyon ve Teknoloji
,Fikirden Ürüne - Fikri Mülkiyet-Patentleşme Süreçleri
,Proje temelli öğrenme
,Özel Gereksinimli Çocuklar için teknoloji
,Telerehabilitasyon,Mobil Uygulamalar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Teknolojik gelişmelerin rehabilitasyona nasıl entegre edilebildiğini bilir10, 9A
Rehabilitasyon uygulamalarında teknolojiyi tanımlar10, 9A
Farklı hastalık gruplarına rehabilitatif teknolojik yaklaşım uygulamalarını açıklar10, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Rehabilitasyonda Teknolojiye GirişKaynak kitap s: 15-21
2Rehabilitasyonda Sanal Gerçeklik
Kaynak kitap s: 23-38
3Video Bazlı Oyun Tedavisi-1
Kaynak S: 49-78
4Video Bazlı Oyun Tedavisi-2
Kaynak s:49-78
5Robotik Rehabilitasyon
Kaynak s: 87-108
6FES ve uygulama prensipleri
Kaynak s: 161-172
7Tekerlekli Sandalye Teknolojileri
Kaynak s:173-184
8Giyilebilir Teknolojiler, Hareket Yakalama Teknolojileri
Kaynak s: 109-146
9Mühendis Bakış Açısıyla Rehabilitasyon ve Teknoloji
Ders notuna Hazırlık
10Fikirden Ürüne - Fikri Mülkiyet-Patentleşme Süreçleri
11Proje temelli öğrenme
Ders notuna Hazırlık
12Özel Gereksinimli Çocuklar için teknoloji
Kaynak s: 245-266
13TelerehabilitasyonKaynak Kitap S: 223-236
14Mobil UygulamalarKaynak 237-244
Kaynak
Rehabilitasyonda Teknoloji, Ela Tarakcı, Devrim Tarakcı, İstanbul Tıp Kitabevleri, 2019

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
3
PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
4
PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
5
PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
10
PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:06