Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
STRESLE BAŞA ÇIKMA YÖNTEMLERİ-Bahar Dönemi1+222
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Esra ATILGAN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Esra ATILGAN
Dersin YardımcılarıArş.Gör.Ahmet EMİR
Dersin AmacıStres kaynaklarının tanımlanması, değerlendirme ve başa çıkma yaklaşımlarının öğretilmesi
Dersin İçeriğiBu ders; Stres kaynaklarının tanımlanması,Kişilik yapısı ve stres,Stres belirtileri,Stres ve yeme bozuklukları,Stresin etkileri ve stresle ilişkili hastalıklar,Stresin değerlendirilme yöntemleri,Stres kaynakları ve etkileri- Saha çalışması,Stresin değerlendirilmesi-Saha çalışması II,Stresle basa çıkma yöntemleri,Stres yönetimi ve yaşam stilinde terapatik değişiklikler,Gevşeme tekniklerinin incelenmesi,Solunum teknikleri,Stres ve başa çıkma yöntemleriyle ilgili güncel literatürün incelenmesi,Tartışma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Stres kaynaklarını tanımlayabilmesi10, 18, 9D, E
Stresin belirtilerini ve etkilerini bilir10, 18, 9D, E
Stresi değerlendirebilmesi10, 18, 9D, E
Stresle başa çıkma yöntemlerini tanımlayabilmesi10, 18, 9D, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Stres kaynaklarının tanımlanmasıFolkman, S. (2013). Stress: Appraisal and coping.
2Kişilik yapısı ve stresDurna, U. (2005). A tipi ve B tipi kişilik yapıları ve bu kişilik yapılarını etkileyen faktörlerle ilgili bir araştırma.
3Stres belirtileriBaltaş Z. (2008). Stres ve başa çıkma yolları.Remzi Kitapevi
4Stres ve yeme bozukluklarıSproesser, G., Schupp, HT, & Renner, B. (2014). The bright side of stress-induced eating: eating more when stressed but less when pleased
5Stresin etkileri ve stresle ilişkili hastalıklarCohen, S., Janicki-Deverts, D., & Miller, GE. (2007). Psychological stress and disease
6Stresin değerlendirilme yöntemleriPehlivan, İnayet. Stresle başa çıkmada bireysel ve örgütsel stratejiler.
7Stres kaynakları ve etkileri- Saha çalışmasıBahar Aydın, K. (2007). Stresle Başa çıkma.Nobel Akademi
8Stresin değerlendirilmesi-Saha çalışması IIBahar Aydın, K. (2007). Stresle Başa çıkma.Nobel Akademi
9Stresle basa çıkma yöntemleriBaltaş Z. (2008). Stres ve başa çıkma yolları.Remzi Kitapevi
10Stres yönetimi ve yaşam stilinde terapatik değişikliklerFolkman, S. (2013). Stress: Appraisal and coping.
11Gevşeme tekniklerinin incelenmesiBaltaş Z. (2008). Stres ve başa çıkma yolları.Remzi Kitapevi
12Solunum teknikleriBaltaş Z. (2008). Stres ve başa çıkma yolları.Remzi Kitapevi
13Stres ve başa çıkma yöntemleriyle ilgili güncel literatürün incelenmesiAbel, MH. (2002). Humor, stress, and coping strategies
14Tartışma
Kaynak
Dersin sorumlusu tarafından verilecektir.
-Brown C., Stoffel Vc. Occupatıonal Therapy In Mental Health, Davıs Company, Phıladelphıa, 2011. -Scaffa Me., Reıtz Sm., Pızzı Ma. Occupatıonal Therapy In The Promotıon Of Health And Wellness. -Pendelton Hm, Krohn Ws. Pedretti's Occupational Therapy, Practice Skills For Physical Dysfunction, Mosby, Elsevier, 2006. -Baltaş Z. Stres ve başa çıkma yolları, Remzi kitabevi, 2008.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
3
PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
4
PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
5
PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
10
PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi188
Okul Dışı Diğer Faaliyetler11212
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı166
Genel Sınav ve Hazırlığı166
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)74
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(74/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
STRESLE BAŞA ÇIKMA YÖNTEMLERİ-Bahar Dönemi1+222
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Esra ATILGAN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Esra ATILGAN
Dersin YardımcılarıArş.Gör.Ahmet EMİR
Dersin AmacıStres kaynaklarının tanımlanması, değerlendirme ve başa çıkma yaklaşımlarının öğretilmesi
Dersin İçeriğiBu ders; Stres kaynaklarının tanımlanması,Kişilik yapısı ve stres,Stres belirtileri,Stres ve yeme bozuklukları,Stresin etkileri ve stresle ilişkili hastalıklar,Stresin değerlendirilme yöntemleri,Stres kaynakları ve etkileri- Saha çalışması,Stresin değerlendirilmesi-Saha çalışması II,Stresle basa çıkma yöntemleri,Stres yönetimi ve yaşam stilinde terapatik değişiklikler,Gevşeme tekniklerinin incelenmesi,Solunum teknikleri,Stres ve başa çıkma yöntemleriyle ilgili güncel literatürün incelenmesi,Tartışma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Stres kaynaklarını tanımlayabilmesi10, 18, 9D, E
Stresin belirtilerini ve etkilerini bilir10, 18, 9D, E
Stresi değerlendirebilmesi10, 18, 9D, E
Stresle başa çıkma yöntemlerini tanımlayabilmesi10, 18, 9D, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Stres kaynaklarının tanımlanmasıFolkman, S. (2013). Stress: Appraisal and coping.
2Kişilik yapısı ve stresDurna, U. (2005). A tipi ve B tipi kişilik yapıları ve bu kişilik yapılarını etkileyen faktörlerle ilgili bir araştırma.
3Stres belirtileriBaltaş Z. (2008). Stres ve başa çıkma yolları.Remzi Kitapevi
4Stres ve yeme bozukluklarıSproesser, G., Schupp, HT, & Renner, B. (2014). The bright side of stress-induced eating: eating more when stressed but less when pleased
5Stresin etkileri ve stresle ilişkili hastalıklarCohen, S., Janicki-Deverts, D., & Miller, GE. (2007). Psychological stress and disease
6Stresin değerlendirilme yöntemleriPehlivan, İnayet. Stresle başa çıkmada bireysel ve örgütsel stratejiler.
7Stres kaynakları ve etkileri- Saha çalışmasıBahar Aydın, K. (2007). Stresle Başa çıkma.Nobel Akademi
8Stresin değerlendirilmesi-Saha çalışması IIBahar Aydın, K. (2007). Stresle Başa çıkma.Nobel Akademi
9Stresle basa çıkma yöntemleriBaltaş Z. (2008). Stres ve başa çıkma yolları.Remzi Kitapevi
10Stres yönetimi ve yaşam stilinde terapatik değişikliklerFolkman, S. (2013). Stress: Appraisal and coping.
11Gevşeme tekniklerinin incelenmesiBaltaş Z. (2008). Stres ve başa çıkma yolları.Remzi Kitapevi
12Solunum teknikleriBaltaş Z. (2008). Stres ve başa çıkma yolları.Remzi Kitapevi
13Stres ve başa çıkma yöntemleriyle ilgili güncel literatürün incelenmesiAbel, MH. (2002). Humor, stress, and coping strategies
14Tartışma
Kaynak
Dersin sorumlusu tarafından verilecektir.
-Brown C., Stoffel Vc. Occupatıonal Therapy In Mental Health, Davıs Company, Phıladelphıa, 2011. -Scaffa Me., Reıtz Sm., Pızzı Ma. Occupatıonal Therapy In The Promotıon Of Health And Wellness. -Pendelton Hm, Krohn Ws. Pedretti's Occupational Therapy, Practice Skills For Physical Dysfunction, Mosby, Elsevier, 2006. -Baltaş Z. Stres ve başa çıkma yolları, Remzi kitabevi, 2008.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
3
PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
4
PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
5
PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
10
PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:06