Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YAŞAM KALİTESİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Özden ERKAN OĞUL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Özden ERKAN OĞUL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yaşam kalitesi kavramını, farklı problemlerde yaşam kalitesini ve yaşam kalitesinin etkinliğini öğretmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yaşam kalitesinin tanımı,Yaşam kalitesini etkileyen faktörler,Sağlıkla ilişkili yaşam kalitesi,Yaşam kalitesi, emosyonel durum, uyku, ağrı ve yorgunluk arasındaki ilişki,Yaşam kalitesi ve aktivite katılımı,Yaşam kalitesi ve çevre,Yaşam kalitesi değerlendirme methodları,Çocuk, yaşlı, engelli ve kronik hastaların yaşam kalitesi,Hayatın bitmesine ilişkin görüşler,Farklı gruplarda yaşam kalitesi(saha çalışması),Yaşam kalitesini geliştirecek müdahaleler,Farklı grupların yaşam kalitesi ile ilgili literatürün incelenmesi,Tartışma,Farklı gruplarda yaşam kalitesi(saha çalışması2); konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yaşam kalitesini ve sağlıkla ilişkisini ilişkilendirir. | 10, 9 | A |
Yaşam kalitesi, emosyonel durum, ağrı ve yorgunluk ilişkisini açıklar. | 10, 9 | A |
Yaşam kalitesini değerlendirme yöntemlerini örnekler. | 10, 9 | A |
Yaş gruplarında yaşam kalitesi çalışma prensiplerini uyarlar. | 10, 9 | A |
Çocukluk yaşam kalitesi değerlendirme ve uygulamalarını açıklar. | 10, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yaşam kalitesinin tanımı | Mebis ders notları |
2 | Yaşam kalitesini etkileyen faktörler | Mebis ders notları |
3 | Sağlıkla ilişkili yaşam kalitesi | Mebis ders notları |
4 | Yaşam kalitesi, emosyonel durum, uyku, ağrı ve yorgunluk arasındaki ilişki | Mebis ders notları |
5 | Yaşam kalitesi ve aktivite katılımı | Mebis ders notları |
6 | Yaşam kalitesi ve çevre | Mebis ders notları |
7 | Yaşam kalitesi değerlendirme methodları | Mebis ders notları |
8 | Çocuk, yaşlı, engelli ve kronik hastaların yaşam kalitesi | Mebis ders notları |
9 | Hayatın bitmesine ilişkin görüşler | Mebis ders notları |
10 | Farklı gruplarda yaşam kalitesi(saha çalışması) | Mebis ders notları |
11 | Yaşam kalitesini geliştirecek müdahaleler | Mebis ders notları |
12 | Farklı grupların yaşam kalitesi ile ilgili literatürün incelenmesi | Mebis ders notu |
13 | Tartışma | tartışma için paylaştırılan konuların çalışılması |
14 | Farklı gruplarda yaşam kalitesi(saha çalışması2) | Mebis ders notu |
Kaynak |
Dersin sorumlusu tarafından verilecektir. |
- Scaffa Me., Reıtz Sm., Pızzı Ma. Occupatıonal Therapy In The Promotıon Of Health And Wellness., - Pendelton Hm, Krohn Ws. Pedretti?s Occupational Therapy, Practice Skills For Physical Dysfunction, Mosby, Elsevier, 2006 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
2 | PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
3 | PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
4 | PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
5 | PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | ||||||
9 | PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
10 | PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 1 | 1 | 1 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 14 | 3 | 42 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 71 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(71/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YAŞAM KALİTESİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Özden ERKAN OĞUL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Özden ERKAN OĞUL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yaşam kalitesi kavramını, farklı problemlerde yaşam kalitesini ve yaşam kalitesinin etkinliğini öğretmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yaşam kalitesinin tanımı,Yaşam kalitesini etkileyen faktörler,Sağlıkla ilişkili yaşam kalitesi,Yaşam kalitesi, emosyonel durum, uyku, ağrı ve yorgunluk arasındaki ilişki,Yaşam kalitesi ve aktivite katılımı,Yaşam kalitesi ve çevre,Yaşam kalitesi değerlendirme methodları,Çocuk, yaşlı, engelli ve kronik hastaların yaşam kalitesi,Hayatın bitmesine ilişkin görüşler,Farklı gruplarda yaşam kalitesi(saha çalışması),Yaşam kalitesini geliştirecek müdahaleler,Farklı grupların yaşam kalitesi ile ilgili literatürün incelenmesi,Tartışma,Farklı gruplarda yaşam kalitesi(saha çalışması2); konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yaşam kalitesini ve sağlıkla ilişkisini ilişkilendirir. | 10, 9 | A |
Yaşam kalitesi, emosyonel durum, ağrı ve yorgunluk ilişkisini açıklar. | 10, 9 | A |
Yaşam kalitesini değerlendirme yöntemlerini örnekler. | 10, 9 | A |
Yaş gruplarında yaşam kalitesi çalışma prensiplerini uyarlar. | 10, 9 | A |
Çocukluk yaşam kalitesi değerlendirme ve uygulamalarını açıklar. | 10, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yaşam kalitesinin tanımı | Mebis ders notları |
2 | Yaşam kalitesini etkileyen faktörler | Mebis ders notları |
3 | Sağlıkla ilişkili yaşam kalitesi | Mebis ders notları |
4 | Yaşam kalitesi, emosyonel durum, uyku, ağrı ve yorgunluk arasındaki ilişki | Mebis ders notları |
5 | Yaşam kalitesi ve aktivite katılımı | Mebis ders notları |
6 | Yaşam kalitesi ve çevre | Mebis ders notları |
7 | Yaşam kalitesi değerlendirme methodları | Mebis ders notları |
8 | Çocuk, yaşlı, engelli ve kronik hastaların yaşam kalitesi | Mebis ders notları |
9 | Hayatın bitmesine ilişkin görüşler | Mebis ders notları |
10 | Farklı gruplarda yaşam kalitesi(saha çalışması) | Mebis ders notları |
11 | Yaşam kalitesini geliştirecek müdahaleler | Mebis ders notları |
12 | Farklı grupların yaşam kalitesi ile ilgili literatürün incelenmesi | Mebis ders notu |
13 | Tartışma | tartışma için paylaştırılan konuların çalışılması |
14 | Farklı gruplarda yaşam kalitesi(saha çalışması2) | Mebis ders notu |
Kaynak |
Dersin sorumlusu tarafından verilecektir. |
- Scaffa Me., Reıtz Sm., Pızzı Ma. Occupatıonal Therapy In The Promotıon Of Health And Wellness., - Pendelton Hm, Krohn Ws. Pedretti?s Occupational Therapy, Practice Skills For Physical Dysfunction, Mosby, Elsevier, 2006 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
2 | PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
3 | PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
4 | PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
5 | PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | ||||||
9 | PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
10 | PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |