Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YAŞAM KALİTESİ-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Özden ERKAN OĞUL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Özden ERKAN OĞUL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYaşam kalitesi kavramını, farklı problemlerde yaşam kalitesini ve yaşam kalitesinin etkinliğini öğretmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Yaşam kalitesinin tanımı,Yaşam kalitesini etkileyen faktörler,Sağlıkla ilişkili yaşam kalitesi,Yaşam kalitesi, emosyonel durum, uyku, ağrı ve yorgunluk arasındaki ilişki,Yaşam kalitesi ve aktivite katılımı,Yaşam kalitesi ve çevre,Yaşam kalitesi değerlendirme methodları,Çocuk, yaşlı, engelli ve kronik hastaların yaşam kalitesi,Hayatın bitmesine ilişkin görüşler,Farklı gruplarda yaşam kalitesi(saha çalışması),Yaşam kalitesini geliştirecek müdahaleler,Farklı grupların yaşam kalitesi ile ilgili literatürün incelenmesi,Tartışma,Farklı gruplarda yaşam kalitesi(saha çalışması2); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yaşam kalitesini ve sağlıkla ilişkisini ilişkilendirir.10, 9A
Yaşam kalitesi, emosyonel durum, ağrı ve yorgunluk ilişkisini açıklar.10, 9A
Yaşam kalitesini değerlendirme yöntemlerini örnekler.10, 9A
Yaş gruplarında yaşam kalitesi çalışma prensiplerini uyarlar.10, 9A
Çocukluk yaşam kalitesi değerlendirme ve uygulamalarını açıklar.10, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yaşam kalitesinin tanımıMebis ders notları
2Yaşam kalitesini etkileyen faktörlerMebis ders notları
3Sağlıkla ilişkili yaşam kalitesiMebis ders notları
4Yaşam kalitesi, emosyonel durum, uyku, ağrı ve yorgunluk arasındaki ilişkiMebis ders notları
5Yaşam kalitesi ve aktivite katılımıMebis ders notları
6Yaşam kalitesi ve çevreMebis ders notları
7Yaşam kalitesi değerlendirme methodlarıMebis ders notları
8Çocuk, yaşlı, engelli ve kronik hastaların yaşam kalitesiMebis ders notları
9Hayatın bitmesine ilişkin görüşlerMebis ders notları
10Farklı gruplarda yaşam kalitesi(saha çalışması)Mebis ders notları
11Yaşam kalitesini geliştirecek müdahalelerMebis ders notları
12Farklı grupların yaşam kalitesi ile ilgili literatürün incelenmesiMebis ders notu
13Tartışmatartışma için paylaştırılan konuların çalışılması
14Farklı gruplarda yaşam kalitesi(saha çalışması2)Mebis ders notu
Kaynak
Dersin sorumlusu tarafından verilecektir.
- Scaffa Me., Reıtz Sm., Pızzı Ma. Occupatıonal Therapy In The Promotıon Of Health And Wellness., - Pendelton Hm, Krohn Ws. Pedretti?s Occupational Therapy, Practice Skills For Physical Dysfunction, Mosby, Elsevier, 2006

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
3
PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
4
PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
5
PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
9
PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
10
PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme111
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı14342
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)71
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(71/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YAŞAM KALİTESİ-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Özden ERKAN OĞUL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Özden ERKAN OĞUL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYaşam kalitesi kavramını, farklı problemlerde yaşam kalitesini ve yaşam kalitesinin etkinliğini öğretmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Yaşam kalitesinin tanımı,Yaşam kalitesini etkileyen faktörler,Sağlıkla ilişkili yaşam kalitesi,Yaşam kalitesi, emosyonel durum, uyku, ağrı ve yorgunluk arasındaki ilişki,Yaşam kalitesi ve aktivite katılımı,Yaşam kalitesi ve çevre,Yaşam kalitesi değerlendirme methodları,Çocuk, yaşlı, engelli ve kronik hastaların yaşam kalitesi,Hayatın bitmesine ilişkin görüşler,Farklı gruplarda yaşam kalitesi(saha çalışması),Yaşam kalitesini geliştirecek müdahaleler,Farklı grupların yaşam kalitesi ile ilgili literatürün incelenmesi,Tartışma,Farklı gruplarda yaşam kalitesi(saha çalışması2); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yaşam kalitesini ve sağlıkla ilişkisini ilişkilendirir.10, 9A
Yaşam kalitesi, emosyonel durum, ağrı ve yorgunluk ilişkisini açıklar.10, 9A
Yaşam kalitesini değerlendirme yöntemlerini örnekler.10, 9A
Yaş gruplarında yaşam kalitesi çalışma prensiplerini uyarlar.10, 9A
Çocukluk yaşam kalitesi değerlendirme ve uygulamalarını açıklar.10, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yaşam kalitesinin tanımıMebis ders notları
2Yaşam kalitesini etkileyen faktörlerMebis ders notları
3Sağlıkla ilişkili yaşam kalitesiMebis ders notları
4Yaşam kalitesi, emosyonel durum, uyku, ağrı ve yorgunluk arasındaki ilişkiMebis ders notları
5Yaşam kalitesi ve aktivite katılımıMebis ders notları
6Yaşam kalitesi ve çevreMebis ders notları
7Yaşam kalitesi değerlendirme methodlarıMebis ders notları
8Çocuk, yaşlı, engelli ve kronik hastaların yaşam kalitesiMebis ders notları
9Hayatın bitmesine ilişkin görüşlerMebis ders notları
10Farklı gruplarda yaşam kalitesi(saha çalışması)Mebis ders notları
11Yaşam kalitesini geliştirecek müdahalelerMebis ders notları
12Farklı grupların yaşam kalitesi ile ilgili literatürün incelenmesiMebis ders notu
13Tartışmatartışma için paylaştırılan konuların çalışılması
14Farklı gruplarda yaşam kalitesi(saha çalışması2)Mebis ders notu
Kaynak
Dersin sorumlusu tarafından verilecektir.
- Scaffa Me., Reıtz Sm., Pızzı Ma. Occupatıonal Therapy In The Promotıon Of Health And Wellness., - Pendelton Hm, Krohn Ws. Pedretti?s Occupational Therapy, Practice Skills For Physical Dysfunction, Mosby, Elsevier, 2006

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
3
PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
4
PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
5
PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
9
PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
10
PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:06