Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ERGOTERAPİST VE OKUL DANIŞMANLIĞI-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Kübra SEZER
Dersin AmacıOkullarda ergoterapinin önemini okullarda ergoterapi değerlendirme yöntemlerini öğretmek, okullarda aktivite seçimleri ve müdahale yöntemlerini ve aile- öğrenci- öğretmen ve ergoterapist işbirliğinin sağlanmasını öğretmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Okullarda Ergoterapinin önemi ve Ergoterapistin rolü,Okullar ve öğrenciler (sağlıklı çocukların gittiği okullar ve karma okullar),Okullar ve öğrenciler (bedensel, zihinsel, görme ve işitme engelliler okulları),Okul ziyaretleri ve gözlemler,Okul ziyaretleri ve gözlemler,Ergoterapiye ihtiyacı olan çocukların belirlenmesi, aile ve öğretmenlerle iletişim,Okul aktivitelerinde performansın belirlenmesi,Vaka analizi ve problem çözme,Okuldaki aktivitelere ait ergoterapi değerlendirme yöntemleri,Okulda kullanılan ergoterapi müdahale yöntemleri ve modelleri,Vaka analizi ve problem çözme,Grup çalışmaları için okullara giderek öğrenci aktivitelerinin analiz edilerek ergoterapi yaklaşımlarının oluşturulması,Grup çalışmaları için okullara giderek öğrenci aktivitelerinin analiz edilerek ergoterapi yaklaşımlarının oluşturulması,Tartışma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Okullarda Ergoterapinin görevlerini tanımlar12, 14, 4, 5, 6, 9E, H
Öğrencilere yönelik okulda uygulanabilecek ergoterapiye ait değerlendirme yöntemlerini sıralar12, 14, 4, 5, 9A, H
Okulda uygulanabilecek ergoterapi modellerini tanımlar, kişiye özgü aktiviteleri seçer ve uygular12, 14, 9A, H
Veli ve öğretmenlere danışmanlık hizmeti verir12, 14, 4, 9A, H
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Okullarda Ergoterapinin önemi ve Ergoterapistin rolüÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
2Okullar ve öğrenciler (sağlıklı çocukların gittiği okullar ve karma okullar)Önceden verilen ders notuna hazırlanmak
3Okullar ve öğrenciler (bedensel, zihinsel, görme ve işitme engelliler okulları)Önceden verilen ders notuna hazırlanmak
4Okul ziyaretleri ve gözlemlerÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
5Okul ziyaretleri ve gözlemlerÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
6Ergoterapiye ihtiyacı olan çocukların belirlenmesi, aile ve öğretmenlerle iletişimÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
7Okul aktivitelerinde performansın belirlenmesiÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
8Vaka analizi ve problem çözmeÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
9Okuldaki aktivitelere ait ergoterapi değerlendirme yöntemleriÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
10Okulda kullanılan ergoterapi müdahale yöntemleri ve modelleriÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
11Vaka analizi ve problem çözmeÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
12Grup çalışmaları için okullara giderek öğrenci aktivitelerinin analiz edilerek ergoterapi yaklaşımlarının oluşturulmasıÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
13Grup çalışmaları için okullara giderek öğrenci aktivitelerinin analiz edilerek ergoterapi yaklaşımlarının oluşturulmasıÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
14Tartışma
Kaynak
Case-Smith J, Rogers, J. School-based Occupational Therapy. In Case- Smith J, editor. Occupational Therapy for Children. 5 ed. St.Louis, Missouri Elsevier 2005. p. 795- 824. 2- Lynne Pape, Kelly Ryba. Practical Considerations for School-Based Occupational Therapists. AOTA Pre

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
3
PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
4
PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
5
PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
10
PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme4520
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı155
Genel Sınav ve Hazırlığı188
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)61
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(61/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ERGOTERAPİST VE OKUL DANIŞMANLIĞI-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Kübra SEZER
Dersin AmacıOkullarda ergoterapinin önemini okullarda ergoterapi değerlendirme yöntemlerini öğretmek, okullarda aktivite seçimleri ve müdahale yöntemlerini ve aile- öğrenci- öğretmen ve ergoterapist işbirliğinin sağlanmasını öğretmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Okullarda Ergoterapinin önemi ve Ergoterapistin rolü,Okullar ve öğrenciler (sağlıklı çocukların gittiği okullar ve karma okullar),Okullar ve öğrenciler (bedensel, zihinsel, görme ve işitme engelliler okulları),Okul ziyaretleri ve gözlemler,Okul ziyaretleri ve gözlemler,Ergoterapiye ihtiyacı olan çocukların belirlenmesi, aile ve öğretmenlerle iletişim,Okul aktivitelerinde performansın belirlenmesi,Vaka analizi ve problem çözme,Okuldaki aktivitelere ait ergoterapi değerlendirme yöntemleri,Okulda kullanılan ergoterapi müdahale yöntemleri ve modelleri,Vaka analizi ve problem çözme,Grup çalışmaları için okullara giderek öğrenci aktivitelerinin analiz edilerek ergoterapi yaklaşımlarının oluşturulması,Grup çalışmaları için okullara giderek öğrenci aktivitelerinin analiz edilerek ergoterapi yaklaşımlarının oluşturulması,Tartışma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Okullarda Ergoterapinin görevlerini tanımlar12, 14, 4, 5, 6, 9E, H
Öğrencilere yönelik okulda uygulanabilecek ergoterapiye ait değerlendirme yöntemlerini sıralar12, 14, 4, 5, 9A, H
Okulda uygulanabilecek ergoterapi modellerini tanımlar, kişiye özgü aktiviteleri seçer ve uygular12, 14, 9A, H
Veli ve öğretmenlere danışmanlık hizmeti verir12, 14, 4, 9A, H
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Okullarda Ergoterapinin önemi ve Ergoterapistin rolüÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
2Okullar ve öğrenciler (sağlıklı çocukların gittiği okullar ve karma okullar)Önceden verilen ders notuna hazırlanmak
3Okullar ve öğrenciler (bedensel, zihinsel, görme ve işitme engelliler okulları)Önceden verilen ders notuna hazırlanmak
4Okul ziyaretleri ve gözlemlerÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
5Okul ziyaretleri ve gözlemlerÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
6Ergoterapiye ihtiyacı olan çocukların belirlenmesi, aile ve öğretmenlerle iletişimÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
7Okul aktivitelerinde performansın belirlenmesiÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
8Vaka analizi ve problem çözmeÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
9Okuldaki aktivitelere ait ergoterapi değerlendirme yöntemleriÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
10Okulda kullanılan ergoterapi müdahale yöntemleri ve modelleriÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
11Vaka analizi ve problem çözmeÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
12Grup çalışmaları için okullara giderek öğrenci aktivitelerinin analiz edilerek ergoterapi yaklaşımlarının oluşturulmasıÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
13Grup çalışmaları için okullara giderek öğrenci aktivitelerinin analiz edilerek ergoterapi yaklaşımlarının oluşturulmasıÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
14Tartışma
Kaynak
Case-Smith J, Rogers, J. School-based Occupational Therapy. In Case- Smith J, editor. Occupational Therapy for Children. 5 ed. St.Louis, Missouri Elsevier 2005. p. 795- 824. 2- Lynne Pape, Kelly Ryba. Practical Considerations for School-Based Occupational Therapists. AOTA Pre

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
3
PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
4
PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
5
PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
10
PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:06