Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DANS VE HAREKET TEDAVİSİ-Güz Dönemi1+223
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. BAŞAK TUNCEL
Dersi VerenlerProf.Dr. Burcu Semin AKEL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHareketin psikomotor gelişim, emosyonel ve davranışsal paternlerle ilişkisi, vücudun potansiyel hareketlerini ortaya çıkarma, dansın ve farklı hareket tedavilerinin farklı durumlarda kullanımını öğretmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Hareket kalitesi. Dışarıda gözlem; farklı durum, müzik vb. ile vücut nasıl hareket ediyor, nasıl tepki veriyor (Ödev),Hareket kalitesi anlamı, ödevin sınıfta tartışılması,Dans tedavisi ve faydaları,Vücudun dansı öğrenmesi , öğretmenin ve müziğin rolü,Yaratıcı düşünme-dansı biçimlendirme,Dans deneyimlerinin paylaşılması, dansla kullanılan hareketler ve hareketlerin özelleştirilmesi (role-play),Öğrencilerin hasta ile dans tedavisi planlaması ve sunması,Dans gösterisi izlenmesi,Vucut farkindaligi,Hareket tedavisi-yoga,Hareket tedavisi-thai-chi,Hareket tedavisi-pilates,Farklı bozukluklar için geliştirilen dans gösterisi sunumu,Tartışma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Hareket kalitesini tanımlar
Performans, sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
Hareket tedavilerini tanımlar
Bildiği ergoterapi yöntemlerini yeni yöntemlerle sentez eder ve uygular
Dansi tedavi modalitesi olarak kullanmayi ogrenir
Rollere ve işe yönelik performansa odaklaşmayı sağlayan dans ve hareket tedavisi pratiğini elestirerek değerlendirir
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Hareket kalitesi. Dışarıda gözlem; farklı durum, müzik vb. ile vücut nasıl hareket ediyor, nasıl tepki veriyor (Ödev)Önceden verilen ders notuna hazırlanmak
2Hareket kalitesi anlamı, ödevin sınıfta tartışılmasıÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
3Dans tedavisi ve faydalarıÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
4Vücudun dansı öğrenmesi , öğretmenin ve müziğin rolüÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
5Yaratıcı düşünme-dansı biçimlendirmeÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
6Dans deneyimlerinin paylaşılması, dansla kullanılan hareketler ve hareketlerin özelleştirilmesi (role-play)Önceden verilen ders notuna hazırlanmak
7Öğrencilerin hasta ile dans tedavisi planlaması ve sunması-
8Dans gösterisi izlenmesi-
9Vucut farkindaligiÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
10Hareket tedavisi-yogaÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
11Hareket tedavisi-thai-chiÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
12Hareket tedavisi-pilatesÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
13Farklı bozukluklar için geliştirilen dans gösterisi sunumu
14Tartışma
Kaynak
Jones Frank P. Body Awareness in Action: A Study of the Alexander Technique, Schocken,1987.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
3
PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
4
PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
5
PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
10
PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler10220
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı4416
Genel Sınav ve Hazırlığı4416
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)94
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(94/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DANS VE HAREKET TEDAVİSİ-Güz Dönemi1+223
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. BAŞAK TUNCEL
Dersi VerenlerProf.Dr. Burcu Semin AKEL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHareketin psikomotor gelişim, emosyonel ve davranışsal paternlerle ilişkisi, vücudun potansiyel hareketlerini ortaya çıkarma, dansın ve farklı hareket tedavilerinin farklı durumlarda kullanımını öğretmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Hareket kalitesi. Dışarıda gözlem; farklı durum, müzik vb. ile vücut nasıl hareket ediyor, nasıl tepki veriyor (Ödev),Hareket kalitesi anlamı, ödevin sınıfta tartışılması,Dans tedavisi ve faydaları,Vücudun dansı öğrenmesi , öğretmenin ve müziğin rolü,Yaratıcı düşünme-dansı biçimlendirme,Dans deneyimlerinin paylaşılması, dansla kullanılan hareketler ve hareketlerin özelleştirilmesi (role-play),Öğrencilerin hasta ile dans tedavisi planlaması ve sunması,Dans gösterisi izlenmesi,Vucut farkindaligi,Hareket tedavisi-yoga,Hareket tedavisi-thai-chi,Hareket tedavisi-pilates,Farklı bozukluklar için geliştirilen dans gösterisi sunumu,Tartışma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Hareket kalitesini tanımlar
Performans, sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
Hareket tedavilerini tanımlar
Bildiği ergoterapi yöntemlerini yeni yöntemlerle sentez eder ve uygular
Dansi tedavi modalitesi olarak kullanmayi ogrenir
Rollere ve işe yönelik performansa odaklaşmayı sağlayan dans ve hareket tedavisi pratiğini elestirerek değerlendirir
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Hareket kalitesi. Dışarıda gözlem; farklı durum, müzik vb. ile vücut nasıl hareket ediyor, nasıl tepki veriyor (Ödev)Önceden verilen ders notuna hazırlanmak
2Hareket kalitesi anlamı, ödevin sınıfta tartışılmasıÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
3Dans tedavisi ve faydalarıÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
4Vücudun dansı öğrenmesi , öğretmenin ve müziğin rolüÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
5Yaratıcı düşünme-dansı biçimlendirmeÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
6Dans deneyimlerinin paylaşılması, dansla kullanılan hareketler ve hareketlerin özelleştirilmesi (role-play)Önceden verilen ders notuna hazırlanmak
7Öğrencilerin hasta ile dans tedavisi planlaması ve sunması-
8Dans gösterisi izlenmesi-
9Vucut farkindaligiÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
10Hareket tedavisi-yogaÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
11Hareket tedavisi-thai-chiÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
12Hareket tedavisi-pilatesÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
13Farklı bozukluklar için geliştirilen dans gösterisi sunumu
14Tartışma
Kaynak
Jones Frank P. Body Awareness in Action: A Study of the Alexander Technique, Schocken,1987.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
3
PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
4
PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
5
PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
10
PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:06