Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DANS VE HAREKET TEDAVİSİ | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. BAŞAK TUNCEL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Burcu Semin AKEL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hareketin psikomotor gelişim, emosyonel ve davranışsal paternlerle ilişkisi, vücudun potansiyel hareketlerini ortaya çıkarma, dansın ve farklı hareket tedavilerinin farklı durumlarda kullanımını öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Hareket kalitesi. Dışarıda gözlem; farklı durum, müzik vb. ile vücut nasıl hareket ediyor, nasıl tepki veriyor (Ödev),Hareket kalitesi anlamı, ödevin sınıfta tartışılması,Dans tedavisi ve faydaları,Vücudun dansı öğrenmesi , öğretmenin ve müziğin rolü,Yaratıcı düşünme-dansı biçimlendirme,Dans deneyimlerinin paylaşılması, dansla kullanılan hareketler ve hareketlerin özelleştirilmesi (role-play),Öğrencilerin hasta ile dans tedavisi planlaması ve sunması,Dans gösterisi izlenmesi,Vucut farkindaligi,Hareket tedavisi-yoga,Hareket tedavisi-thai-chi,Hareket tedavisi-pilates,Farklı bozukluklar için geliştirilen dans gösterisi sunumu,Tartışma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hareket kalitesini tanımlar | ||
Performans, sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | ||
Hareket tedavilerini tanımlar | ||
Bildiği ergoterapi yöntemlerini yeni yöntemlerle sentez eder ve uygular | ||
Dansi tedavi modalitesi olarak kullanmayi ogrenir | ||
Rollere ve işe yönelik performansa odaklaşmayı sağlayan dans ve hareket tedavisi pratiğini elestirerek değerlendirir |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hareket kalitesi. Dışarıda gözlem; farklı durum, müzik vb. ile vücut nasıl hareket ediyor, nasıl tepki veriyor (Ödev) | Önceden verilen ders notuna hazırlanmak |
2 | Hareket kalitesi anlamı, ödevin sınıfta tartışılması | Önceden verilen ders notuna hazırlanmak |
3 | Dans tedavisi ve faydaları | Önceden verilen ders notuna hazırlanmak |
4 | Vücudun dansı öğrenmesi , öğretmenin ve müziğin rolü | Önceden verilen ders notuna hazırlanmak |
5 | Yaratıcı düşünme-dansı biçimlendirme | Önceden verilen ders notuna hazırlanmak |
6 | Dans deneyimlerinin paylaşılması, dansla kullanılan hareketler ve hareketlerin özelleştirilmesi (role-play) | Önceden verilen ders notuna hazırlanmak |
7 | Öğrencilerin hasta ile dans tedavisi planlaması ve sunması | - |
8 | Dans gösterisi izlenmesi | - |
9 | Vucut farkindaligi | Önceden verilen ders notuna hazırlanmak |
10 | Hareket tedavisi-yoga | Önceden verilen ders notuna hazırlanmak |
11 | Hareket tedavisi-thai-chi | Önceden verilen ders notuna hazırlanmak |
12 | Hareket tedavisi-pilates | Önceden verilen ders notuna hazırlanmak |
13 | Farklı bozukluklar için geliştirilen dans gösterisi sunumu | |
14 | Tartışma |
Kaynak |
Jones Frank P. Body Awareness in Action: A Study of the Alexander Technique, Schocken,1987. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
2 | PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
3 | PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
4 | PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
5 | PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
9 | PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
10 | PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 10 | 2 | 20 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 4 | 4 | 16 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 4 | 4 | 16 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 94 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(94/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DANS VE HAREKET TEDAVİSİ | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. BAŞAK TUNCEL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Burcu Semin AKEL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hareketin psikomotor gelişim, emosyonel ve davranışsal paternlerle ilişkisi, vücudun potansiyel hareketlerini ortaya çıkarma, dansın ve farklı hareket tedavilerinin farklı durumlarda kullanımını öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Hareket kalitesi. Dışarıda gözlem; farklı durum, müzik vb. ile vücut nasıl hareket ediyor, nasıl tepki veriyor (Ödev),Hareket kalitesi anlamı, ödevin sınıfta tartışılması,Dans tedavisi ve faydaları,Vücudun dansı öğrenmesi , öğretmenin ve müziğin rolü,Yaratıcı düşünme-dansı biçimlendirme,Dans deneyimlerinin paylaşılması, dansla kullanılan hareketler ve hareketlerin özelleştirilmesi (role-play),Öğrencilerin hasta ile dans tedavisi planlaması ve sunması,Dans gösterisi izlenmesi,Vucut farkindaligi,Hareket tedavisi-yoga,Hareket tedavisi-thai-chi,Hareket tedavisi-pilates,Farklı bozukluklar için geliştirilen dans gösterisi sunumu,Tartışma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hareket kalitesini tanımlar | ||
Performans, sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | ||
Hareket tedavilerini tanımlar | ||
Bildiği ergoterapi yöntemlerini yeni yöntemlerle sentez eder ve uygular | ||
Dansi tedavi modalitesi olarak kullanmayi ogrenir | ||
Rollere ve işe yönelik performansa odaklaşmayı sağlayan dans ve hareket tedavisi pratiğini elestirerek değerlendirir |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hareket kalitesi. Dışarıda gözlem; farklı durum, müzik vb. ile vücut nasıl hareket ediyor, nasıl tepki veriyor (Ödev) | Önceden verilen ders notuna hazırlanmak |
2 | Hareket kalitesi anlamı, ödevin sınıfta tartışılması | Önceden verilen ders notuna hazırlanmak |
3 | Dans tedavisi ve faydaları | Önceden verilen ders notuna hazırlanmak |
4 | Vücudun dansı öğrenmesi , öğretmenin ve müziğin rolü | Önceden verilen ders notuna hazırlanmak |
5 | Yaratıcı düşünme-dansı biçimlendirme | Önceden verilen ders notuna hazırlanmak |
6 | Dans deneyimlerinin paylaşılması, dansla kullanılan hareketler ve hareketlerin özelleştirilmesi (role-play) | Önceden verilen ders notuna hazırlanmak |
7 | Öğrencilerin hasta ile dans tedavisi planlaması ve sunması | - |
8 | Dans gösterisi izlenmesi | - |
9 | Vucut farkindaligi | Önceden verilen ders notuna hazırlanmak |
10 | Hareket tedavisi-yoga | Önceden verilen ders notuna hazırlanmak |
11 | Hareket tedavisi-thai-chi | Önceden verilen ders notuna hazırlanmak |
12 | Hareket tedavisi-pilates | Önceden verilen ders notuna hazırlanmak |
13 | Farklı bozukluklar için geliştirilen dans gösterisi sunumu | |
14 | Tartışma |
Kaynak |
Jones Frank P. Body Awareness in Action: A Study of the Alexander Technique, Schocken,1987. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
2 | PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
3 | PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
4 | PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
5 | PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
9 | PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
10 | PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |