Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TOPLUM TEMELLİ REHABİLİTASYON-Bahar Dönemi2+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Hilal BOSTANCI
Dersi VerenlerProf.Dr. Burcu Semin AKEL
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Ahmet EMİR
Dersin AmacıToplum temelli rehabilitasyonu (TTR), uygulama alanlarını, rehabilitasyona ihtiyacı olan hem bireylere hem de yetkililere ulaşmanın yollarını ve rehabilitasyon uygulamalarında ekipte yer alarak ergoterapi değerlendirme ve müdahale yöntemlerini uygulamasını öğretmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Toplum temelli rehabilitasyon (TTR) nedir ve rehabilitasyon ekibi kimlerden oluşur?,Farklı TTR projelerinin sunulması,Ekibin eğitim paketinin düzenlenmesi,Çevre-ev ve kişi değerlendirmeleri ile bireylerin aktivite performanslarının analiz edilmesi,Müdahale yöntemlerinin oluşturulması,Özrün engellenmesinde ergoterapistin rolü,Toplum temelli rehabilitasyon programının değerlendirilmesi,Ülkemizde ttr projesine ihtiyacı olan illerin tespit edilmesi,Geçmiş yıllara ait yapılmış ttr projeleri,TTR proje taslağı hazırlama ödevi,Grup çalışmaları,Grup çalışmaları,Öğrenci sunumları,Öğrenci Sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
TTR'u tanımlar10, 16, 19, 2, 9A, D, E, F, H
TTR ekibini oluşturacak diğer disiplinleri tanır ve görev dağılımlarını sıralar10, 16, 19, 2, 9A, D, E, F, H
TTR ekibinin eğitim ihtiyaçlarını belirleyerek eğitimi sağlar10, 16, 19, 2, 9A, D, E, F, H
TTR programını oluşturur10, 16, 19, 2, 9A, D, E, F, H
TTR programını oluştururken yetkili makamlar ile iletişime geçer10, 16, 19, 2, 9A, D, E, F, H
İhtiyacı olan bireyleri belirleyerek ihtiyaç analizlerini yapar, müdahale planlarını uygulayarak sorgular10, 16, 19, 2, 9A, D, E, F, H
Toplumu bu tür projelerden haberdar ederek bilinçlendirir10, 16, 19, 2, 9A, D, E, F, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Toplum temelli rehabilitasyon (TTR) nedir ve rehabilitasyon ekibi kimlerden oluşur?Önceden verilen ders notuna hazırlanmak
2Farklı TTR projelerinin sunulmasıÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
3Ekibin eğitim paketinin düzenlenmesiÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
4Çevre-ev ve kişi değerlendirmeleri ile bireylerin aktivite performanslarının analiz edilmesiÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
5Müdahale yöntemlerinin oluşturulmasıÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
6Özrün engellenmesinde ergoterapistin rolüÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
7Toplum temelli rehabilitasyon programının değerlendirilmesiÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
8Ülkemizde ttr projesine ihtiyacı olan illerin tespit edilmesiÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
9Geçmiş yıllara ait yapılmış ttr projeleriAraştırma
10TTR proje taslağı hazırlama ödevi
11Grup çalışmaları
12Grup çalışmaları
13Öğrenci sunumları
14Öğrenci Sunumları
Kaynak
1. 1- Kronenberg, F., Algado, S.S., Pollard, N. Occupational Therapy Without Borders Learning From The Spirit Of The Survıvors. Elsevier-Churchill Livingstone,London,2004. 2. 2- Scaffa, M.E.Occupational Therapy in Community-Based Practice Settings. F.A.Davis Company, Philadelphia,2001.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
3
PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
4
PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
5
PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
10
PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme10220
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi3515
Okul Dışı Diğer Faaliyetler155
Proje Sunumu / Seminer11010
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı166
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)108
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(108/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TOPLUM TEMELLİ REHABİLİTASYON-Bahar Dönemi2+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Hilal BOSTANCI
Dersi VerenlerProf.Dr. Burcu Semin AKEL
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Ahmet EMİR
Dersin AmacıToplum temelli rehabilitasyonu (TTR), uygulama alanlarını, rehabilitasyona ihtiyacı olan hem bireylere hem de yetkililere ulaşmanın yollarını ve rehabilitasyon uygulamalarında ekipte yer alarak ergoterapi değerlendirme ve müdahale yöntemlerini uygulamasını öğretmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Toplum temelli rehabilitasyon (TTR) nedir ve rehabilitasyon ekibi kimlerden oluşur?,Farklı TTR projelerinin sunulması,Ekibin eğitim paketinin düzenlenmesi,Çevre-ev ve kişi değerlendirmeleri ile bireylerin aktivite performanslarının analiz edilmesi,Müdahale yöntemlerinin oluşturulması,Özrün engellenmesinde ergoterapistin rolü,Toplum temelli rehabilitasyon programının değerlendirilmesi,Ülkemizde ttr projesine ihtiyacı olan illerin tespit edilmesi,Geçmiş yıllara ait yapılmış ttr projeleri,TTR proje taslağı hazırlama ödevi,Grup çalışmaları,Grup çalışmaları,Öğrenci sunumları,Öğrenci Sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
TTR'u tanımlar10, 16, 19, 2, 9A, D, E, F, H
TTR ekibini oluşturacak diğer disiplinleri tanır ve görev dağılımlarını sıralar10, 16, 19, 2, 9A, D, E, F, H
TTR ekibinin eğitim ihtiyaçlarını belirleyerek eğitimi sağlar10, 16, 19, 2, 9A, D, E, F, H
TTR programını oluşturur10, 16, 19, 2, 9A, D, E, F, H
TTR programını oluştururken yetkili makamlar ile iletişime geçer10, 16, 19, 2, 9A, D, E, F, H
İhtiyacı olan bireyleri belirleyerek ihtiyaç analizlerini yapar, müdahale planlarını uygulayarak sorgular10, 16, 19, 2, 9A, D, E, F, H
Toplumu bu tür projelerden haberdar ederek bilinçlendirir10, 16, 19, 2, 9A, D, E, F, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Toplum temelli rehabilitasyon (TTR) nedir ve rehabilitasyon ekibi kimlerden oluşur?Önceden verilen ders notuna hazırlanmak
2Farklı TTR projelerinin sunulmasıÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
3Ekibin eğitim paketinin düzenlenmesiÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
4Çevre-ev ve kişi değerlendirmeleri ile bireylerin aktivite performanslarının analiz edilmesiÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
5Müdahale yöntemlerinin oluşturulmasıÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
6Özrün engellenmesinde ergoterapistin rolüÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
7Toplum temelli rehabilitasyon programının değerlendirilmesiÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
8Ülkemizde ttr projesine ihtiyacı olan illerin tespit edilmesiÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
9Geçmiş yıllara ait yapılmış ttr projeleriAraştırma
10TTR proje taslağı hazırlama ödevi
11Grup çalışmaları
12Grup çalışmaları
13Öğrenci sunumları
14Öğrenci Sunumları
Kaynak
1. 1- Kronenberg, F., Algado, S.S., Pollard, N. Occupational Therapy Without Borders Learning From The Spirit Of The Survıvors. Elsevier-Churchill Livingstone,London,2004. 2. 2- Scaffa, M.E.Occupational Therapy in Community-Based Practice Settings. F.A.Davis Company, Philadelphia,2001.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
3
PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
4
PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
5
PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
10
PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:06