Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MESLEKİ REHABİLİTASYON-Bahar Dönemi2+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Özden ERKAN OĞUL
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Kübra Ş. SEZER
Dersin AmacıDersin amacı öğrencilere meslekli rehabilitasyon kavramı ve prensipleri konusunda bilgi ve beceri vermektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Mesleki rehabilitasyona giriş, mesleki rehabilitasyon ile ilgili anahTar terimlerin tanımlanması,Ergoterapistin mesleki rehabilitasyondaki görevlerini tanımlaması,Çalışmanın özürlü bir birey için anlamı,Mesleki rehabilitasyonda modeller ,Terapatik ilişkilendirme ve kişi merkezli uygulama,Mesleki rehabilitasyon süreci (değerlendirme, eğitim, işe yerleştirme ve takip),Mesleki rehabilitasyon ekibi, üyelerin ekipteki görevler, intedisipliner takım çalışmasının önemi,Özürlü kişilerin çalışma hayatını destekleye kuruluşlar ve ilgili kanun ve yönetmelikler ,Türkiye `de özürlü bir bireyin iş edinme süreci,Değerlendirme periyodu,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama sonuçlarının tartışılması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kişilerin mesleki rehabilitasyon ihtiyaçlarını belirler13, 14, 19, 6, 9
Kişilerin veya toplulukların mesleki rehabilitasyon gereksinimlerini karşılayabilecek pratik modelleri seçer, bu modeller imodifiye eder, ve uygular13, 14, 19, 6, 9
Kişiler ve organizasyonlarla işbirliği içinde çalışabilme becerisi geliştirir. Çalışma Kapasitesini değerlendirme ve tedavi edici mesleki rehabilitasyon değerlendirme ve eğitim yaklaşımlarını bilir.13, 14, 19, 6, 9
İş yeri Ergonomik analizini bilir.13, 14, 19, 6, 9
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Mesleki rehabilitasyona giriş, mesleki rehabilitasyon ile ilgili anahTar terimlerin tanımlanmasıÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
1Ergoterapistin mesleki rehabilitasyondaki görevlerini tanımlamasıÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
3Çalışmanın özürlü bir birey için anlamıÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
4Mesleki rehabilitasyonda modeller Önceden verilen ders notuna hazırlanmak
5Terapatik ilişkilendirme ve kişi merkezli uygulamaÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
6Mesleki rehabilitasyon süreci (değerlendirme, eğitim, işe yerleştirme ve takip)Önceden verilen ders notuna hazırlanmak
7Mesleki rehabilitasyon ekibi, üyelerin ekipteki görevler, intedisipliner takım çalışmasının önemiÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
8Özürlü kişilerin çalışma hayatını destekleye kuruluşlar ve ilgili kanun ve yönetmelikler Önceden verilen ders notuna hazırlanmak
9Türkiye `de özürlü bir bireyin iş edinme süreciÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
10Değerlendirme periyoduÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
11Uygulama
12Uygulama
13Uygulama
14Uygulama sonuçlarının tartışılması
Kaynak
1. Ross, J. Occupational Therapy and Vocational Rehabilitation 2. -Vocational Rehabilitation and Mental Health, Lloyd, C. 3. -Vocational Rehabilitation and Employment of Disabled Persons

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
3
PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
4
PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
5
PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
10
PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme5840
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer2816
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı166
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)128
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(128/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MESLEKİ REHABİLİTASYON-Bahar Dönemi2+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Özden ERKAN OĞUL
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Kübra Ş. SEZER
Dersin AmacıDersin amacı öğrencilere meslekli rehabilitasyon kavramı ve prensipleri konusunda bilgi ve beceri vermektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Mesleki rehabilitasyona giriş, mesleki rehabilitasyon ile ilgili anahTar terimlerin tanımlanması,Ergoterapistin mesleki rehabilitasyondaki görevlerini tanımlaması,Çalışmanın özürlü bir birey için anlamı,Mesleki rehabilitasyonda modeller ,Terapatik ilişkilendirme ve kişi merkezli uygulama,Mesleki rehabilitasyon süreci (değerlendirme, eğitim, işe yerleştirme ve takip),Mesleki rehabilitasyon ekibi, üyelerin ekipteki görevler, intedisipliner takım çalışmasının önemi,Özürlü kişilerin çalışma hayatını destekleye kuruluşlar ve ilgili kanun ve yönetmelikler ,Türkiye `de özürlü bir bireyin iş edinme süreci,Değerlendirme periyodu,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama sonuçlarının tartışılması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kişilerin mesleki rehabilitasyon ihtiyaçlarını belirler13, 14, 19, 6, 9
Kişilerin veya toplulukların mesleki rehabilitasyon gereksinimlerini karşılayabilecek pratik modelleri seçer, bu modeller imodifiye eder, ve uygular13, 14, 19, 6, 9
Kişiler ve organizasyonlarla işbirliği içinde çalışabilme becerisi geliştirir. Çalışma Kapasitesini değerlendirme ve tedavi edici mesleki rehabilitasyon değerlendirme ve eğitim yaklaşımlarını bilir.13, 14, 19, 6, 9
İş yeri Ergonomik analizini bilir.13, 14, 19, 6, 9
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Mesleki rehabilitasyona giriş, mesleki rehabilitasyon ile ilgili anahTar terimlerin tanımlanmasıÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
1Ergoterapistin mesleki rehabilitasyondaki görevlerini tanımlamasıÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
3Çalışmanın özürlü bir birey için anlamıÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
4Mesleki rehabilitasyonda modeller Önceden verilen ders notuna hazırlanmak
5Terapatik ilişkilendirme ve kişi merkezli uygulamaÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
6Mesleki rehabilitasyon süreci (değerlendirme, eğitim, işe yerleştirme ve takip)Önceden verilen ders notuna hazırlanmak
7Mesleki rehabilitasyon ekibi, üyelerin ekipteki görevler, intedisipliner takım çalışmasının önemiÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
8Özürlü kişilerin çalışma hayatını destekleye kuruluşlar ve ilgili kanun ve yönetmelikler Önceden verilen ders notuna hazırlanmak
9Türkiye `de özürlü bir bireyin iş edinme süreciÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
10Değerlendirme periyoduÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
11Uygulama
12Uygulama
13Uygulama
14Uygulama sonuçlarının tartışılması
Kaynak
1. Ross, J. Occupational Therapy and Vocational Rehabilitation 2. -Vocational Rehabilitation and Mental Health, Lloyd, C. 3. -Vocational Rehabilitation and Employment of Disabled Persons

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
3
PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
4
PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
5
PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
10
PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:06