Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MESLEKİ İNGİLİZCE III-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Onur KAVAK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Pınar ZIRHLI
Dersin YardımcılarıÖğretim Görevlisi Burcu Günay, Tuba Şenel İnce, Zeyneb Çetiner
Dersin AmacıEbelik ile ilgili mesleki İngilizcenin temel kavramlarını ele almak, öğrencilerin İngilizce dilbilgisi, okuma, yazma ve konuşma becerilerine katkı sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Ebenin Rolleri,Ebenin Beceri ve Sorumlulukları,Hastane Personeli ve Üniteleri,Kadın Üreme Sistemi,Normal Hamilelik,Hasta Öyküsü,Doğum Öncesi Bakım,Konjenital Anormallik,Hamilelik Sürecinde Anne,Normal Doğum,Erken Doğum,Çoğul Gebelik,Doğum Sonrası Bakım ,Emzirme Pozisyonları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Mesleğini ve sorumluluklarını kısa cümlelerle ifade edebilecektir.10, 16, 9A
1.1 Alanı ile ilgili tarihsel gelişim sürecini açıklar.10, 16, 9A
1.2 Alanındaki güncel gelişmeleri sözlük yardımıyla tasvir eder.10, 16, 9A
2. Alanıyla alakalı temel etik konuları tartışabilecektir.10, 16, 9A
2.1 Etik olmayan ifadeleri eleştirir.10, 16, 9A
2.2 Kendi fikrini kısaca özetler.10, 11, 16, 6, 9A
3. Geleceğe dönük mesleki İngilizce gelişimi için planlar tasarlayabilecektir.10, 11, 16, 6, 9A
3.1 Dil geliştirme araçlarını karşılaştırır.10, 11, 16, 6, 9A
3.2 Mesleki terminolojisini geliştirmek için yöntemler önerir.10, 11, 16, 6, 9A
4. Mesleki alanda ihtiyaç duyduğu sözlü ve yazılı iletişim becerisini gösterebilecektir.10, 11, 16, 6, 9A
4.1 İkili diyaloglarda kendi fikrini rahatlıkla açıklar.10, 16, 6, 9A
4.2 Sağlıklı iletişim için uygun cümleleri özetler.10, 16, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ebenin RolleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Ebenin Beceri ve SorumluluklarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Hastane Personeli ve ÜniteleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Kadın Üreme SistemiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Normal HamilelikÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Hasta ÖyküsüÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Doğum Öncesi BakımÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Konjenital AnormallikÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Hamilelik Sürecinde AnneÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Normal DoğumÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Erken DoğumÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Çoğul GebelikÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Doğum Sonrası Bakım Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Emzirme PozisyonlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Stage 3-4 Story books My English Lab: Azar English in Use

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
X
2
PY-2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
3
PY-3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
X
4
PY-4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
X
5
PY-5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
6
PY-6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir.
X
7
PY-7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır.
X
8
PY-8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir.
X
9
PY-9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar.
X
10
PY-10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar.
X
11
PY-11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar.
X
12
PY-12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir.
X
13
PY-13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
X
14
PY- 14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar.
X
15
PY-15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir.
X
16
PY-16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar.
X
17
PY-17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır.
X
18
PY-18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
19
PY-19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
20
PY-20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
21
PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11515
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)91
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(91/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MESLEKİ İNGİLİZCE III-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Onur KAVAK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Pınar ZIRHLI
Dersin YardımcılarıÖğretim Görevlisi Burcu Günay, Tuba Şenel İnce, Zeyneb Çetiner
Dersin AmacıEbelik ile ilgili mesleki İngilizcenin temel kavramlarını ele almak, öğrencilerin İngilizce dilbilgisi, okuma, yazma ve konuşma becerilerine katkı sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Ebenin Rolleri,Ebenin Beceri ve Sorumlulukları,Hastane Personeli ve Üniteleri,Kadın Üreme Sistemi,Normal Hamilelik,Hasta Öyküsü,Doğum Öncesi Bakım,Konjenital Anormallik,Hamilelik Sürecinde Anne,Normal Doğum,Erken Doğum,Çoğul Gebelik,Doğum Sonrası Bakım ,Emzirme Pozisyonları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Mesleğini ve sorumluluklarını kısa cümlelerle ifade edebilecektir.10, 16, 9A
1.1 Alanı ile ilgili tarihsel gelişim sürecini açıklar.10, 16, 9A
1.2 Alanındaki güncel gelişmeleri sözlük yardımıyla tasvir eder.10, 16, 9A
2. Alanıyla alakalı temel etik konuları tartışabilecektir.10, 16, 9A
2.1 Etik olmayan ifadeleri eleştirir.10, 16, 9A
2.2 Kendi fikrini kısaca özetler.10, 11, 16, 6, 9A
3. Geleceğe dönük mesleki İngilizce gelişimi için planlar tasarlayabilecektir.10, 11, 16, 6, 9A
3.1 Dil geliştirme araçlarını karşılaştırır.10, 11, 16, 6, 9A
3.2 Mesleki terminolojisini geliştirmek için yöntemler önerir.10, 11, 16, 6, 9A
4. Mesleki alanda ihtiyaç duyduğu sözlü ve yazılı iletişim becerisini gösterebilecektir.10, 11, 16, 6, 9A
4.1 İkili diyaloglarda kendi fikrini rahatlıkla açıklar.10, 16, 6, 9A
4.2 Sağlıklı iletişim için uygun cümleleri özetler.10, 16, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ebenin RolleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Ebenin Beceri ve SorumluluklarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Hastane Personeli ve ÜniteleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Kadın Üreme SistemiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Normal HamilelikÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Hasta ÖyküsüÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Doğum Öncesi BakımÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Konjenital AnormallikÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Hamilelik Sürecinde AnneÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Normal DoğumÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Erken DoğumÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Çoğul GebelikÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Doğum Sonrası Bakım Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Emzirme PozisyonlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Stage 3-4 Story books My English Lab: Azar English in Use

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
X
2
PY-2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
3
PY-3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
X
4
PY-4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
X
5
PY-5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
6
PY-6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir.
X
7
PY-7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır.
X
8
PY-8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir.
X
9
PY-9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar.
X
10
PY-10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar.
X
11
PY-11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar.
X
12
PY-12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir.
X
13
PY-13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
X
14
PY- 14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar.
X
15
PY-15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir.
X
16
PY-16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar.
X
17
PY-17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır.
X
18
PY-18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
19
PY-19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
20
PY-20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
21
PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:01Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:02