Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OYUN VE ÇOCUK-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. İbrahim Haluk YAVUZER
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ezgi YILDIRIM
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÇocuğun gelişiminde ve yaşamında önemli bir yer tutan oyun hakkında kapsamlı bilgi vermek.
Dersin İçeriğiBu ders; 1 Tanışma, ders tanıtımı ve giriş ,2 Oyunun tanımı ve tarihçesi ,3 Oyunla ilgili kuramlar , 4 Oyun sınıflandırmaları, evreleri, türleri , 5 Oyunun farklı gelişim alanlarına göre çocuğun gelişimine katkıları ,6 Oyunun farklı gelişim alanlarına göre çocuğun gelişimine katkıları,7 Ara sınav ,8 Oyuncak ve oyun materyalleri ,9 Oyuncak güvenliği,10 Gelişim Alanlarını Destekleyici Oyun Geliştirme/Önerme ,11 Oyun Alanı Düzenlemeye Yönelik Öneri Geliştirme ,12 Yöresel oyun derlemelerinin sunumu ,13 Yöresel oyun derlemelerinin sunumu , 14 Finale Hazırlık Week ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Oyunun tanımı ve tarihçesini açıklar. 10, 16, 9A, E
Oyunla ilgili kuramları tartışır.10, 16, 9A, E
Oyun sınıflamalarını bilir ve tartışır. 10, 16, 9A, E
Ülkemizin farklı yörelerinde oynanan çocuk oyunlarını bilir. 10, 16, 9A, E
Oyuncak ve oyun materyalleri ile ilgili fikir sahibidir. 10, 16, 9A, E
Oyun Alanı Düzenlemeye Yönelik Öneri Geliştirmeyi bilir. 10, 16, 9A, E
Gelişim Alanlarını Destekleyici Oyun Geliştirme/Önermeyi bilir. 10, 16, 9A, E
Oyunun farklı gelişim alanlarına göre çocuğun gelişimine katkılarını bilir.10, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11 Tanışma, ders tanıtımı ve giriş Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
22 Oyunun tanımı ve tarihçesi Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
33 Oyunla ilgili kuramlar Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4 4 Oyun sınıflandırmaları, evreleri, türleri Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5 5 Oyunun farklı gelişim alanlarına göre çocuğun gelişimine katkıları Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
66 Oyunun farklı gelişim alanlarına göre çocuğun gelişimine katkılarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
77 Ara sınav Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
88 Oyuncak ve oyun materyalleri Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
99 Oyuncak güvenliğiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
1010 Gelişim Alanlarını Destekleyici Oyun Geliştirme/Önerme Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
1111 Oyun Alanı Düzenlemeye Yönelik Öneri Geliştirme Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
1212 Yöresel oyun derlemelerinin sunumu Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
1313 Yöresel oyun derlemelerinin sunumu Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14 14 Finale Hazırlık Week Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Ders Notu
Sevinç, M. (2004) Oyun, MORPA Yayınları, İstanbul Dönmez, N.B. (1992) Oyun Kitabı, Esin Yayınevi, İstanbul Aral, N., Görsoy, F. Ve Köksal, A. (2000) Okul öncesi Eğitiminde Oyun, YA-PA Yayınları, İstanbul Sheridan, M. (1999) Play in Early Childhood, Routledge, London. Hughes, F. (2010) Children, Play and Development, Sage Publications, USA.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir
2
2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır.
3
3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur.
4
4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler.
5
5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar.
6
6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir.
7
7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır.
8
8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
9
9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır.
10
10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur.
11
11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır.
12
12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OYUN VE ÇOCUK-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. İbrahim Haluk YAVUZER
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ezgi YILDIRIM
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÇocuğun gelişiminde ve yaşamında önemli bir yer tutan oyun hakkında kapsamlı bilgi vermek.
Dersin İçeriğiBu ders; 1 Tanışma, ders tanıtımı ve giriş ,2 Oyunun tanımı ve tarihçesi ,3 Oyunla ilgili kuramlar , 4 Oyun sınıflandırmaları, evreleri, türleri , 5 Oyunun farklı gelişim alanlarına göre çocuğun gelişimine katkıları ,6 Oyunun farklı gelişim alanlarına göre çocuğun gelişimine katkıları,7 Ara sınav ,8 Oyuncak ve oyun materyalleri ,9 Oyuncak güvenliği,10 Gelişim Alanlarını Destekleyici Oyun Geliştirme/Önerme ,11 Oyun Alanı Düzenlemeye Yönelik Öneri Geliştirme ,12 Yöresel oyun derlemelerinin sunumu ,13 Yöresel oyun derlemelerinin sunumu , 14 Finale Hazırlık Week ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Oyunun tanımı ve tarihçesini açıklar. 10, 16, 9A, E
Oyunla ilgili kuramları tartışır.10, 16, 9A, E
Oyun sınıflamalarını bilir ve tartışır. 10, 16, 9A, E
Ülkemizin farklı yörelerinde oynanan çocuk oyunlarını bilir. 10, 16, 9A, E
Oyuncak ve oyun materyalleri ile ilgili fikir sahibidir. 10, 16, 9A, E
Oyun Alanı Düzenlemeye Yönelik Öneri Geliştirmeyi bilir. 10, 16, 9A, E
Gelişim Alanlarını Destekleyici Oyun Geliştirme/Önermeyi bilir. 10, 16, 9A, E
Oyunun farklı gelişim alanlarına göre çocuğun gelişimine katkılarını bilir.10, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11 Tanışma, ders tanıtımı ve giriş Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
22 Oyunun tanımı ve tarihçesi Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
33 Oyunla ilgili kuramlar Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4 4 Oyun sınıflandırmaları, evreleri, türleri Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5 5 Oyunun farklı gelişim alanlarına göre çocuğun gelişimine katkıları Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
66 Oyunun farklı gelişim alanlarına göre çocuğun gelişimine katkılarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
77 Ara sınav Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
88 Oyuncak ve oyun materyalleri Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
99 Oyuncak güvenliğiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
1010 Gelişim Alanlarını Destekleyici Oyun Geliştirme/Önerme Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
1111 Oyun Alanı Düzenlemeye Yönelik Öneri Geliştirme Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
1212 Yöresel oyun derlemelerinin sunumu Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
1313 Yöresel oyun derlemelerinin sunumu Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14 14 Finale Hazırlık Week Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Ders Notu
Sevinç, M. (2004) Oyun, MORPA Yayınları, İstanbul Dönmez, N.B. (1992) Oyun Kitabı, Esin Yayınevi, İstanbul Aral, N., Görsoy, F. Ve Köksal, A. (2000) Okul öncesi Eğitiminde Oyun, YA-PA Yayınları, İstanbul Sheridan, M. (1999) Play in Early Childhood, Routledge, London. Hughes, F. (2010) Children, Play and Development, Sage Publications, USA.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir
2
2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır.
3
3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur.
4
4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler.
5
5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar.
6
6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir.
7
7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır.
8
8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
9
9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır.
10
10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur.
11
11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır.
12
12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:59Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:00