Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KULAK BURUN BOĞAZ HAST. VE BAŞ-YÜZ ANOMA. | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Özmen ÖZTÜRK |
Dersin Yardımcıları | Dr. Öğr. Üye. Özmen ÖZTÜRK |
Dersin Amacı | Dersin amacı, kulak, burun, boğaz hastalıkları ve baş-yüz anomalileri konusunda öğrencilere temel bilgi ve beceriler kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Genel giriş, Kafa kemikleri; Kulak anatomisi ve işitme fizyolojisi,Farinks anatomisi, oral ve nazal kavite anatomisi ve fizyolojisi,Larenks anatomisi ve fizyolojisi,Anatomik yapıların işlevleri; ses ve yutmadaki görevleri,Sık görülen KBB hastalıkları,Sık görülen KBB hastalıkları,Sık görülen KBB hastalıkları,Ses ve yutma bozukluğuna neden olan hastalıklar,Kranyo fasiyal-orofasiyal anomaliler,Kranyo fasiyal-orofasiyal anomaliler,İnterdisipliner çalışma, KBB-DKT işbirliği,Klinik uygulamalar,Klinik uygulamalar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Baş-boyun bölgesinin anatomik yapılarını ve bu yapıların fizyolojik fonksiyonlarını tanımlar. | 13, 16, 9 | A |
Kulağın anatomik yapılarını tanımlar ve işitme sürecindeki rolünü açıklar. | 13, 16, 9 | A |
Klinikte sık karşılaşılan otolaringolojik hastalıkların patofizyolojisini açıklar, | 13, 16, 9 | A |
Ağız-yüz bölgesinin normal embriyolojik gelişimini açıklar. | 13, 16, 9 | A |
Klinikte sık karşılaşılan otolaringolojik hastalıkların klinik semptomlarını ve bulgularını açıklar. | 13, 16, 9 | A |
Klinikte sık karşılaşılan otolaringolojik hastalıkların tedavi yöntemlerini açıklar, | 13, 16, 9 | A |
DKT ve KBB işbirliğini açıklar, | 13, 16, 9 | A |
Ağız-yüz bölgesi anomalilerini ve bu anomalilere eşlik edebilecek problemleri tedavi yöntemleri ile birlikte tanımlar. | 12, 16, 19, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel giriş | Haftalık ders içeriklerini gözden geçirerek ders hakkında fikir sahibi olmak. |
2 | Kafa kemikleri; Kulak anatomisi ve işitme fizyolojisi | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
3 | Farinks anatomisi, oral ve nazal kavite anatomisi ve fizyolojisi | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
4 | Larenks anatomisi ve fizyolojisi | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
5 | Anatomik yapıların işlevleri; ses ve yutmadaki görevleri | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
6 | Sık görülen KBB hastalıkları | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
7 | Sık görülen KBB hastalıkları | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
8 | Sık görülen KBB hastalıkları | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
9 | Ses ve yutma bozukluğuna neden olan hastalıklar | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
10 | Kranyo fasiyal-orofasiyal anomaliler | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
11 | Kranyo fasiyal-orofasiyal anomaliler | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
12 | İnterdisipliner çalışma, KBB-DKT işbirliği | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
13 | Klinik uygulamalar | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
14 | Klinik uygulamalar | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
Kaynak |
Gardner H. Collaborative working between pediatric speech and language therapy and ENT colleagues: what is good practice? Curr Opin Otolaryngol Head Neck Surg. 2014 Jun;22(3):167-71. Koç C. Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş Boyun Cerrahisi, 2019 |
Ders Notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir | X | |||||
2 | 2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır. | X | |||||
3 | 3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur. | X | |||||
4 | 4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler. | X | |||||
5 | 5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar. | X | |||||
6 | 6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir. | X | |||||
7 | 7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır. | X | |||||
8 | 8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
9 | 9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır. | X | |||||
10 | 10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur. | X | |||||
11 | 11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır. | X | |||||
12 | 12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 1 | 1 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 5 | 1 | 5 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 9 | 9 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 17 | 17 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(102/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KULAK BURUN BOĞAZ HAST. VE BAŞ-YÜZ ANOMA. | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Özmen ÖZTÜRK |
Dersin Yardımcıları | Dr. Öğr. Üye. Özmen ÖZTÜRK |
Dersin Amacı | Dersin amacı, kulak, burun, boğaz hastalıkları ve baş-yüz anomalileri konusunda öğrencilere temel bilgi ve beceriler kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Genel giriş, Kafa kemikleri; Kulak anatomisi ve işitme fizyolojisi,Farinks anatomisi, oral ve nazal kavite anatomisi ve fizyolojisi,Larenks anatomisi ve fizyolojisi,Anatomik yapıların işlevleri; ses ve yutmadaki görevleri,Sık görülen KBB hastalıkları,Sık görülen KBB hastalıkları,Sık görülen KBB hastalıkları,Ses ve yutma bozukluğuna neden olan hastalıklar,Kranyo fasiyal-orofasiyal anomaliler,Kranyo fasiyal-orofasiyal anomaliler,İnterdisipliner çalışma, KBB-DKT işbirliği,Klinik uygulamalar,Klinik uygulamalar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Baş-boyun bölgesinin anatomik yapılarını ve bu yapıların fizyolojik fonksiyonlarını tanımlar. | 13, 16, 9 | A |
Kulağın anatomik yapılarını tanımlar ve işitme sürecindeki rolünü açıklar. | 13, 16, 9 | A |
Klinikte sık karşılaşılan otolaringolojik hastalıkların patofizyolojisini açıklar, | 13, 16, 9 | A |
Ağız-yüz bölgesinin normal embriyolojik gelişimini açıklar. | 13, 16, 9 | A |
Klinikte sık karşılaşılan otolaringolojik hastalıkların klinik semptomlarını ve bulgularını açıklar. | 13, 16, 9 | A |
Klinikte sık karşılaşılan otolaringolojik hastalıkların tedavi yöntemlerini açıklar, | 13, 16, 9 | A |
DKT ve KBB işbirliğini açıklar, | 13, 16, 9 | A |
Ağız-yüz bölgesi anomalilerini ve bu anomalilere eşlik edebilecek problemleri tedavi yöntemleri ile birlikte tanımlar. | 12, 16, 19, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel giriş | Haftalık ders içeriklerini gözden geçirerek ders hakkında fikir sahibi olmak. |
2 | Kafa kemikleri; Kulak anatomisi ve işitme fizyolojisi | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
3 | Farinks anatomisi, oral ve nazal kavite anatomisi ve fizyolojisi | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
4 | Larenks anatomisi ve fizyolojisi | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
5 | Anatomik yapıların işlevleri; ses ve yutmadaki görevleri | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
6 | Sık görülen KBB hastalıkları | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
7 | Sık görülen KBB hastalıkları | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
8 | Sık görülen KBB hastalıkları | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
9 | Ses ve yutma bozukluğuna neden olan hastalıklar | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
10 | Kranyo fasiyal-orofasiyal anomaliler | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
11 | Kranyo fasiyal-orofasiyal anomaliler | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
12 | İnterdisipliner çalışma, KBB-DKT işbirliği | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
13 | Klinik uygulamalar | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
14 | Klinik uygulamalar | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
Kaynak |
Gardner H. Collaborative working between pediatric speech and language therapy and ENT colleagues: what is good practice? Curr Opin Otolaryngol Head Neck Surg. 2014 Jun;22(3):167-71. Koç C. Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş Boyun Cerrahisi, 2019 |
Ders Notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir | X | |||||
2 | 2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır. | X | |||||
3 | 3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur. | X | |||||
4 | 4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler. | X | |||||
5 | 5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar. | X | |||||
6 | 6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir. | X | |||||
7 | 7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır. | X | |||||
8 | 8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
9 | 9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır. | X | |||||
10 | 10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur. | X | |||||
11 | 11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır. | X | |||||
12 | 12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |