Geri
AKADEMİK
Geri Dön

Amaç

Dil ve Konuşma Terapisi Bölümü, iletişim, dil, konuşma, ses ve yutma süreçlerinin gelişimi ile bozukluklarının önlenmesi, değerlendirilmesi, fonksiyonel tanısı ve rehabilitasyonunu sağlayarak, sağlıklı, hasta veya özel gereksinimli bireylerin yaşam kalitelerinin artırılması için mesleğini en yetkin biçimde sunabilen, bilimsel gelişmeleri ve ileri teknolojiyi yakından izleyip deneyimleriyle bütünleştiren, mesleki etik ve değerleri bilen, işbirliğine yatkın, kendi bilim alanında yetişmiş nitelikli dil ve konuşma terapisti yetiştirmeyi amaçlamaktadır.

Kazanılan Derece

Lisans

Kayıt ve Kabul Koşulları

Bu programa kabul edilebilmek için lise veya muadili bir eğitimi tamamlayarak diploma almış olmak ve Yükseköğretim Kurumları Sınavında (YKS) yeterli puan almış olmak gerekmektedir. Programa SAY puan türüne ve Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen esaslara göre öğrenci kabul edilir. Yabancı Uyruklu Öğrenciler Senato tarafından belirlenen başarı kriterleri çerçevesinde kabul edilir.

Mezuniyet Koşulları

Programda öngörülen tüm dersleri, uygulamaları ve stajları başarı ile tamamlayan ve toplam en az 240 AKTS kredisi almış olan öğrenciler diploma almaya hak kazanır. Mezuniyet başarı derecesi genel ağırlıklı puan ortalaması ile belirlenir.

Önceki Öğrenimin Tanınması

Öğrenciler, daha önce kayıt oldukları yükseköğretim kurumlarından veya denkliği kabul edilmiş bir kuruluştan almış ve başarmış oldukları derslerden muaf olmak için başvuruda bulunabilirler. Muafiyet istekleri, gerekli hallerde, ilgili dersi veren öğretim elemanının görüşü alınarak, yönetim kurulunca karara bağlanır.

Ders Planı - AKTS Kredileri

* Bu ders planı tablosunda gösterilen dersler öğrenci işlerindeki güncel ders plan bilgilerini göstermektedir.

** İlgili dönemde zorunlu dersler mutlaka açılırken, seçmeli ve programa bağlı seçmeli derslerin açılması tercih ve kontenjan durumuna bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.

*** Mesleki klinik derslerin teorik ve uygulama ders saatleri, haftalık değil toplam ders saatini ifade etmektedir.

Her hangi bir dersin amaç, öğrenme kazanımları vs. detay bilgilerini görmek için aşağıdaki tabloda dersin ismine tıklayınız.

1.Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
SLT1139730 FİZİK İngilizce 2 3
SLT1154660 DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ MESLEĞİNE GİRİŞ İngilizce 3+1 3
SLT1139750 SAĞLIK HİZMETLERİNDE İLETİŞİM İngilizce 2 2
SLT1154690 İŞİTME BİLİMİ İngilizce 2 2
SLT1154710 DİL VE KONUŞMA TERAPİSTLERİ İÇİN DİLBİLİM İngilizce 2 2
SLT1139720 ANATOMİ I İngilizce 2+2 4
SLT1159390 İNGİLİZCE MESLEKİ OKUMA İngilizce 3 4
SLT1154740 DİL VE KONUŞMA TERAPİSTLERİ İÇİN EMBRİYOLOJİ İngilizce 1 1
SLT1154720 SAĞLIK VE SOSYAL GÜVENLİK SİSTEMİ İngilizce 1 1
ATA1110300 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I İngilizce 2 2
TDL1110400 TÜRK DİLİ I Türkçe 2 2
2.Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
SLT1239780 FİZYOLOJİ İngilizce 3 4
SLT1255060 DİL VE KONUŞ.NÖROANATOMİSİ VE NÖROFİZYOLOJİSİ İngilizce 2 2
SLT1259410 İNGİLİZCE MESLEKİ YAZMA İngilizce 3 4
SLT1239590 TIBBİ İLKYARDIM İngilizce 2 2
SLT1255070 KONUŞMA BİLİMİ İngilizce 1+2 2
SLT1255050 FONETİK VE FONETİK LABORATUVARI İngilizce 2+2 3
SLT1239770 ANATOMİ II İngilizce 2+2 4
SLT1254230 DAVRANIŞ BİLİMLERİ İngilizce 2 2
SLT1255080 DİL VE KONUŞ. TERAP. İÇİN MÜZİK VE ŞAN EĞİTİMİ İngilizce 1
ATA1210500 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II İngilizce 2 2
TDL1210600 TÜRK DİLİ II Türkçe 2 2
1.Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
SLT2156530 BİYOİSTATİSTİK İngilizce 2 2
SLT2110699 KLİNİK DİLBİLİM İngilizce 2 2
SLT2110701 KLİNİK UYGULAMA I: REHABİLİTASYONUN TEMEL İLKELERİ İngilizce 1+2 2
SLT2110702 KOGNİTİF NÖROBİLİME GİRİŞ İngilizce 2 2
SLT2110703 PSİKODİLBİLİM: DİL EDİNİMİ VE KURAMLAR İngilizce 3 3
SLT2110704 KULAK BURUN BOĞAZ HAST. VE BAŞ-YÜZ ANOMA. İngilizce 3 3
SLT2110705 DİL VE KONUŞMA TERAPİSİNDE ODYOLOJİ İngilizce 2+2 3
SLT2110706 ÇOCUK SAĞLIĞI VE NÖROLOJİ İngilizce 3 3
SLT2110707 DİL VE KONUŞMA TERAPİSİNDE AKADEMİK OKUMA İngilizce 3 4
SLT2110708 UYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİ İngilizce 3 3
SLT2110709 TÜRK İŞARET DİLİ I İngilizce 2 2
SLT2110711 DİL VE KONUŞMA TERAPİSİNDE TEMEL FARMAKOLOJİ İngilizce 1 1
2.Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
SLT2210712 SAĞLIK BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ İngilizce 2 2
SLT2210713 KLİNİK UYGULAMA II: NÖROP. TESTLER VE DEĞER. İngilizce 1+4 3
SLT2210714 NÖRODİLBİLİM İngilizce 2 2
SLT2210715 HALK SAĞLIĞI İngilizce 2 2
SLT2210716 ÇOCUKLUK ÇAĞI DİL BOZUK. VE ERKEN MÜDAHALE İngilizce 3 4
SLT2210717 REHABİLİTASYON ODYOLOJİSİ İngilizce 2+2 3
SLT2210718 KLİNİK FONOLOJİ İngilizce 2 2
SLT2210719 KOMPÜTERİZE KONUŞMA LABORATUVARI İngilizce 1+2 2
SLT2210721 DİL VE KONUŞMA TERAPİSİNDE AKADEMİK YAZMA İngilizce 3 4
SLT2210722 DUYGU, DAVRANIŞ VE UYUM BOZUKLUKLARI İngilizce 2 2
SLT2210723 OYUN VE ÇOCUK İngilizce 2 2
SLT2210724 TÜRK İŞARET DİLİ II İngilizce 2 2

Program Yeterliliği

BİLGİ


Kuramsal, Olgusal

1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki temel ve güncel kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, gerekli eğitim teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşma, izleme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
2. Dil ve konuşma terapisi alanında kazandığı bilgilerin kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir.
3. Dil ve konuşma terapisi eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma dil, ses ve yutma sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve tedavisi için kullanır.

BECERİLER


Bilişsel, Uygulamalı

4. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kanıt temelli verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının yayınlanmasına yönelik farklı disiplinlerle işbirliği yapar.
5. İletişim, dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek bilimsel çözüm önerileri sunar.
6. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, dilsel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon müdahale programları planlar, uygular, eğitimini verir ve izler.
7. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojik tanı, tedavi ve eğitim araçlarını kullanır.
8. Mesleki bilgi ve donanımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda kullanır.

YETKİNLİKLER


Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

9. Dil ve konuşma terapisi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup olarak sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir; bağımsız çalışma yürütür ve süreci izleyip değerlendirir.
10. Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği çerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.

Öğrenme Yetkinliği

12. Dil ve konuşma terapisi alanında sahip olduğu bilgileri öz-eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
13. Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir, içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler.

İletişim ve Sosyal Yetkinlik

14. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde güvenilir ve empatik çalışır; mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar ve uygular.
15. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri, dilleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel, dilsel ve kültürel farklılıkları değerlendirir; hastaya, sağlık personeline ve topluma anlaşılır ve doğru bilgi aktarır.
16. İngilizceyi en az Avrupa Dil Pörtföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kürar.
17. Mesleki etkinlik ve uygulamalarını dürüst ve güvenli bir şekilde belgeler, kayıt tutar ve korur.

Alana Özgü Yetkinlik

18. Kalite yönetimi ve süreçlerine yönelik birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.
19. Birey olarak dış görünüm, olumlu tutum ve davranışları ile topluma örnek olur; demokrasi ve insan haklarına, toplumsal ve kültürel çeşitliliğe saygılı ve duyarlı davranır.
20. Birey olarak mesleki görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
21. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı ve toplumsal farkındalık çalışmalarında görev alır.

İstihdam Olanakları

Mezunlar, kamu kuruluşları, özel sektör, araştırma enstitüleri veya üniversitelerde görev yapabilirler.

Üst Dereceye Geçiş

Kuralları YÖK ve ilgili yüksek öğretim kurumu tarafından belirlenen yüksek lisans ve doktora programları ile sanatta yeterlik programlarına başvurabilir.

Eğitim Türü

Örgün Eğitim

Ölçme ve Değerlendirme

Bir dersteki başarı durumu, ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin ara sınavlar ve ara sınav yerine geçen ödevler, uygulamalı çalışmalar, grup çalışmaları ve benzeri çalışmalarda yarıyıl içinde gösterdiği başarı ve genel sınavın birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir. Tüm dersler için geçerli olmak üzere, genel sınavdan en az 50 puan alamayan öğrenci o dersten başarısız sayılır. Dersten başarılı olmak için dönem sonunda en az 60 puan veya 2,27 başarı kat sayısına sahip olmak gerekir.

Bölüm/Program Başkanı

Prof.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ

Eğitim Öğretim Metotları

Öğretme – öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir. Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programında kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir **:

Eğitim - Öğretim Yöntemleri *

Başlıca öğrenme faaliyetleri

Kullanılan Araçlar

Anlatım

Dinleme ve anlamlandırma

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Beyin Fırtınası

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Seminer

Değişik konularda sunumlar hazırlayarak bir konuyu bir başkasına aktarabilmesi ve toplum önünde konuşmayı öğrenebilmesi

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Örnek Olay

Vaka takdimini yorumlayabilme

Deney / Laboratuvar

Uygulamalarının yapılması, görsel olarak öğrenmeyi desteklemesi ve el becerilerinin gelişmesi

Laboratuvar, uygulama alanları

Bireysel Çalışma

Anlatılan konu kapsamında detayların araştırılması veya benzer konuların incelenmesi

Bilgisayar, ders ve yardımcı kitaplar, veri tabanları

Problem Çözme

Önceden planlanmış özel beceriler

Vaka Çalışması

Önceden planlanmış özel beceriler

Kavram Haritası

Soru - Cevap

Soru-cevap ile beyin fırtınası şeklinde interaktif olarak yapılabilmesi

Tartışma

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Alıştırma ve Uygulama

Araştırma ve yaşam boyu öğrenilmesi, yazılması, okunması, eleştirel düşünülmesi ve uygulanması

Laboratuvar, standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Gösteri

Teknik gezi, ziyaretler sayesinde derslerde öğrenilen konu/ tekniklerin ziyaret edilen tesislerde gösterilmesi

Gösterip Yapma

Görerek öğrenmenin desteklemesi

Video, film, veri tabanları

Rol Oynama

Standart derslik teknolojileri, özel donanım

Grup Çalışması

Projeler, ödevler ve deneylerin gerçekleştirilmesi, öğrencilerin birbirlerinden de öğrenmesi, takım içinde çalışma becerilerinin kazanılması

Standart derslik teknolojileri, kütüphane çalışma alanları

Yazılı sınav

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama

Sözlü Sınav

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum

Ödev

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar

Kısa Sınav

Öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama

Performans Görevi

Proje temelli sunum teknikleri

Sunum, akıllı tahta, projektör, bilgisayar, tepegöz

Dersler ile Program Yeterlilikleri İlişkileri

Ders
İlişkili ders sayısı / 66/70
İlişki ağırlığı

Öğrencilere Uygulanan Anketler

Öğretim elemanı değerlendirme anketi Kesinlikle katılmıyorum Katılmıyorum Kısmen katılıyorum Katılıyorum Kesinlikle katılıyorum Fikrim yok Seçiniz
Dönem başında dersin amacını, kapsamını ve öğrenciden beklenenleri anlaşılır bir şekilde açıklar.
Dersin kaynaklarını dersin amaçlarına uygun olarak seçer ve duyurur.
Ders için önerdiği kaynaklara ulaşmada öğrencilere yol gösterir/yardımcı olur.
Anlatımı (Dersi sunumu) akıcı, açık ve anlaşılırdır.
Öğretim teknolojilerini (etkili bir şekilde) kullanabilir.
Sınıfta çok yönlü iletişim ve etkileşim sağlayacak uygulamalara yer verir.
Geleneksel öğretim strateji yöntem ve teknikleri konusunda gelişmiş bir bilgi birikimine sahiptir.
Derste işlediği öğretim yöntemlerini kendi uygulamalarında kullanır.
Ders saatleri dışında ders ile ilgili öğrenciye yeterince zaman ayırır.
Derse düzenli olarak gelir ve zamanı etkin kullanır.
Ders sırasında sınıfa hakimiyeti kurmada oldukça başarılıdır.
Güncel konular hakkında öğrencileri bilgilendirir.
Öğrenci görüşlerine açık tutum ve davranışları ile örnek teşkil eder.
Başarı ölçme yöntemleri ve araçları (klasik/test/sözlü sınav/ proje/ödev vb.) dersin hedef ve içeriği ile uyumludur.
Sınav kağıdımla ilgili soru sormak istediğimde bana yardımcı olur.
Laboratuvar/saha/uygulama çalışmaları dersin amacı ile uyuşmaktadır.
Dersin öğrenme ve öğretme sürecinin yaratıcı düşünme süreç ve becerilerini geliştirir.
Ders güncel konu ve konuklarla desteklenir.
Yukarıdaki sorular dışında iletmek istedikleriniz

Sayısal Veriler

Yıllara Göre Öğrenci Sayıları

Öğrenci Başarı Durumu

Mezun Başarı durumu